El Maco: Ja det får vi verkligen hoppas... källan som hittills har haft rätt kan ju förhoppningsvis ha fel genom att det här med Åkerlund kan ha ändrats under den senaste tiden.
Hahl Bundy: Självklart blir det inte Åkerlund. Jag var mer orolig förut men med tanke på att vi är seriösa i alla andra lagdelar chansar inte Nubben på en skadedrabbat division 1-målis i nerförsbacke som krona på verket. Blir det inte Tex blir det någon annan som håller god allsvensk klass.
Dock anser jag att han håller en hög klass, och om jag var han, söka mig vidare till större klubbar i Europa om han inte får något SHL kontrakt.
Men för mig får han väldigt gärna signa på för Timrå. Två monstermålvakter har Timrå då och duon TW och VB ser jag påförhand som betydligt starkare än förra årets!
Vill även säga att jag uppskattar klubbens pressmeddelande kring organisation. En Klubbchef är viktigt att ha. Tycker att besluten på senare tid verkligen har gett klubben bättre förutsättningar för framtiden och det är alltid skönt att få utlåtande från klubben istället för den lokala tidningen!
lungan: Enligt eliteprospects så är Tex faktiskt inte knuten till nån förening 2017/18 så det var nog bara ett rykte att han skulle till Malmö. Kanske dog deras intresse i samma stund som de resignade Alsenfelt (är det klart förresten)
JanneH: Saxat från Mr madhawks twitter. "Sex HA-klubbar var med i leken på Tex igår. Bofors, Troja, Västervik, Leksand, Timrå och ett till, som jag glömt nu."
Puckat: Jag tänker som sagt Tex Williamsson där. Skiter om det är på lån. Klass växer inte på träd!
Jag har fått Erik Karlsson från samma källa som gav mig Freddan Andersson, den enda jag vet som spikade honom, samt Matushkin (alltså inte första gången han var "klar" innan säsongen, utan senare när han snöt oss och gick till Ässät). Jo just, han gav mig även Barnett...
JobbaPuck: Och en förstemålvakt inte minst! Enock är en gud på skridskorna och är mer en offensiv back än defensiv så han kan nog gå in i en andra powerplayformation eftersom Z nog kommer stå på point i första PP:t till en början. Vidare tror jag att ryktet om Erik Karlsson inte stämmer med tanke på att platserna om topp6 börjar minska.
Hahl Bundy: Skulle absolut inte bli förvånad om antingen han eller Jaromir flyttar hemåt. Gnaget har visat intresse för den sistnämnde förr. Vi får se helt enkelt. Om Westin nu förlänger så finns det kanske inte plats för alla tre.
Äntligen lite sköna vibbar kring Timrå IK! Jag brukar aldrig någonsin se fram emot hösten, då jag är en uttalad sommardyrkare, men visst ska det allt bli lite spännande att följa vår kommande upplaga. Nu är det dock en plats i solen i Malmö som gäller. ☀️
Otto1: Ja den killen verkar ju kunna avsluta!!! Det händer grejer nu men så har vi ju många platser att fylla också. Jag räknar dock med att en del av gänget från förra säsongern förlänger. Finns mer att hämta i Ludde Nilsson t ex och Boyce har det varit märkligt tyst om.
Gäsp: haha vem ser inte Björklund som en spetsspelare när han alltid gör över 30 poäng varav väldigt ofta runt 15/20 mål. Det är ingenting annat än spets. Björklund är en klasspelare i HA. Även Rundqvist är en offensiv spelare, men där kan jag tänka mig att MoDo hade en annan plan för honom när han värvades, mer som tvåvägs gissar jag.
Otto1: Nej jag såg inte Björklund som en Spetsspelare men Ritchie trodde jag kanske lite mer på men var ändå tveksam pga hans ålder och skadan på hälsenan och han höll ju bevisligen inte toppklass förutom på tekningar. Karlkvist hade en fin säsong bakom sig i Mora så han hade jag högst förväntningar på av dessa tre du nämner och han var nog spets för mig på förhand och stundtals var han briljant men tyvärr var han lite för ojämn som resten av laget. Men det är bara vad jag tycker och finns säkert många som inte alls håller med mig!
Den bruna kaninen. Har jag missat. Tänker mest på Buffalo '66. Inledningsscenerna då han blir utsläppt ur finkan och desperat försöker hitta ett ställe där han kan pissa är obetalbara. Bruden som han tar sig an går inte av för hackor hon heller. En ok film.
Heisenberg: Det borde inte vara en nyhet, men: Timrå väljer yngre talang till ledande hierarki. Detta är attraktivt på marknaden för den kategori spelare man söker. Timrå har i grunden inte råd att värva etablerad spets. Detta ger också fördelen beskriven ovan.
Woody: Dom flesta som inte är på tok för enögd såg nog att Modo gick in i serien med på tok för svagt lag! :) Spets var något Modo saknade totalt fötutom Paris på förhand som floppade totalt men ni hade spets av högsta rang och det räckte inte långt det heller!
modomille: Du har rätt. Vi får försöka kopiera Modos modell istället. Hur var det nu det gick 2016/2017? Hmm...en poäng från kval till ettan? Måste krylla av spetsspelare hos er....:)
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen