1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590630 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2017/2018

« · 1828532 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2017/2018
hubbenorlen: Nu tar du väl ändå i?

Finns massa intressanta intervjuer och reportage om idrottare som jag sett genom åren. Problemet i det här fallet är att Kjell-Åke inte är intresserad av nån annan än sig själv.
Kommentera

Puckat: Gud vad tröttsamt och slöseri med utrymme.
Förklara varför du inte gillar Aleardi i stället för att vara nedlåtande.
Kommentera

lungan: Aleardi, skojar du med mig?
Kommentera

Otto1:

Nä jag tror inte Olofsson och Hållander kommer vara en del av 12 manna truppen utan att de är FW 13-14, de har ett gymnasium att tänka på!

Nä vi har 3 FW platser kvar att fylla av andra hoppas jag på, speciellt när Freddan pratar om en bredare trupp!

Tobias Liljedahl
Emil Berglund
Och till sist än sån där överraskning kanske typ en Alex Alerdi?

Detta är vad jag hoppas på😃

Sedan är ju dessutom inga rykten om de två sista back platserna eller målvakt.
Kommentera

Kongo: Förmodligen. Men frågan är ju om tankarna sträcker sig så värst mycket längre än till att pucken och kroppen ska flyttas från a till b.
Historien har väl också visat att man knappast kan förvänta sig så mycket mer än så? Det är ju inte direkt några filosofer vi pratar om.
Kommentera

hubbenorlen: Personer, idrottare, som satsar 100 % på något lär säkerligen ägna en stor del av sitt tänkande kring detta. Det lär säkerligen finnas resonemang att ta del av.
Kommentera

hubbenorlen: Dagens bästa kommentar... o sanna.
Kommentera

JobbaPuck: Som 99 procent av alla sportjournalister. Och det beror till största delen på att idrottare inte har särskilt mycket att säga. 99 procent av dem har helt enkelt inte intellekt nog att utveckla något som helst resonemang.
Som journalist kan jag inte tänka mig ett tråkigare ämne att bevaka.
Kommentera

FH - avdammad: KÅT är f ö r dålig. Det är som att höra en skiva som hakat upp sig.
Kommentera

Puckat: Samma frågor är inget problem. Målet bör vara att få bästa möjliga svar från personen som blir intervjuad. Grundläggande är då öppna, enkla frågor (vad?, hur?, varför?). Kjell-Åkes - och många andras - problem är att "frågorna" istället är resonemang som inte ger några bra svar. Jämför: "Varför vann ni matchen?" - "Ni inledde riktigt bra, ledde bekvämt och kontrollerade i sista, håller du med om det?".
Kommentera

Puckat: Just den här intervjun tyckte jag han skötte utmärkt, med få ledande frågor. Fredrik fick utrymme att prata och svara med egna ord.
Däremot var svaren väldigt hockeyfierade. Snabba vändningar. Golf. Trav.
Kommentera

FH - avdammad: Inför match intervjuerna ställer han samma frågor varje gång. "Hur ska ni spela för att besegra tex AIK", "Vad kan ni göra bättre tillskillnad från förra matchen" etc etc..
Kommentera

Puckat: Håller med om att Fredrik gav ett bra intryck. Håller inte med om kritiken om Kjell-Åke. För mig är han en ikon. Ända sedan jag som liten pojk stod där vid plexi har han funnits med. Tycker dessutom att han utifrån formatet ställer bra frågor.
Kommentera

Fick ett väldigt bra intryck av Fredrik efter att ha sett det här, och bra av Timrå IK att ta initiativet och göra en intervju, hoppas att få se något med någon ny spelare framöver. Sen är det en annan femma att han som intervjuar är helt oduglig
Kommentera

Sputnik:

MV NY
MV Brattström

Back - Strömberg
Back - Hardegård
Back - Molinder
Back - Dahlroth
Back - Ponomarenko NY
Back - Enock NY
Back - NY
Back - Junior(Landin?)

C - Lauritzen
C - Johnsson
C - Boyce
C - Olofsson

FW - Zetterberg NY
FW - Galló NY
FW - Persson
FW - Wedin
FW - Karlsson NY
FW - Westin
FW - Hållander
FW - NY

Såhär ser det ut om det blir 8 nyförvärv.
Kommentera

Sputnik: 6-8 tror jag att han sa
Kommentera

Simmalugnt: Undrar hur många fler nyförvärv det blir? Har för mig att Nubben sa i nån intervju i ST för ett tag sen hur många nya spelare det kommer komma in men jag minns inte riktigt. Hållander och Olofsson borde väl signas men de räknar jag inte som nyförvärv, tänker mest spelare utifrån.
Kommentera

Smokey: Pablo använde också klubba. Men han kom aldrig längre än till slashing.
Kommentera

Simmalugnt: Han är i alla fall längre än en annan hård typ från samma stad. Pablo Escobar föddes också i Medellin. Finns det något hockeylag där?
Kommentera

Simmalugnt: Född i Medellin och har tydligen colombianskt pass också. Måste vara första gången vi har en sydamerikan i laget. :)
Kommentera

Knylan: Blir eftermiddagssläpp idag då...
Kommentera

JanneH: Klockan är 09 nu. Nästan så man börjar bli lite orolig. Har David Åberg försovit sig?
Kommentera

Sputnik: Jaha vad tror ni? Blir det EnOch70 som blir officiellt klar idag då?
Kommentera

Vargher85: Jo håller med dig, fattas en defensiv general! Didde Strömberg har potentialen men var oerhört ojämn som många andra förra säsongen och nu när både Westin och Robin Persson försvinner så ser det tunt ut. Dahlroth tex vet man inte vart man har,han känns oerhört spretig och var en säkerhetsrisk defensivt många gånger förra säsongen. Molinder blir spännande att se nu när han blir Bofast som back. Vi gick ju faktiskt som bäst när Molinder var på backplatsen.
Kommentera

Andersson: verkar bli AIK men de vore en strålande värvning.
Kommentera

Vargher85: Tveklöst är det en bra målvakt och 2 backar (en defensivt stark och en som tillför i PP) som de flesta suktar efter ja.
Kommentera

Modano: Fast de riktigt dåliga värvningarna som kostade och levererade piss och ledde oss mot degradering från dåvarande ES var väl Linkan iofs? Rätt skall vara rätt tänker jag..
Kommentera

Sputnik: PP-back tycker jag vi skriver om varje år, och visst, vi väntar fortfarande där. Men jag funderar även lite över det defensiva backspelet. Det hade liksom inte känts fel med Robin Perssons underskrift.
Kommentera

DJ Hemp: Gött mos! :)
Kommentera

Knylan: Framtida publikfavorit haha har en kusin som sett han flera gånger i Frölunda och kan inte förstå vad han ska tillföra Timrå om man siktar på att bli topp fem. Mjuk i det fysiska dåligt skott bra grill åkning men i övrigt en bra div 1 spelare absolut inte någon allsvensk topp player
Kommentera

Andersson: Håller med men han väger för mycket och för lång dvärgar och max 50 70kg går naturligtvis före
Kommentera

Vargher85: Är beredd att hålla med angående backsidan faktisk och har själv skrivit nått inlägg förut angående det. Jag vågar inte ropa succe' än helt enkelt. Sen vet vi inte alls hur det kommer se ut med Fredrik Andersson som coach heller. Skulle vilja se en skicklig back med fina händer som kan dirigera vid blå på PP. Hardegård visade lite tendenser på slutet av säsongen och var lite lurig och rörlig på blå. Sen skulle jag gärna se någon mer spetsspelare på Forwardssidan.
Kommentera

Modano: På sätt och vis tycker jag faktiskt att du har en poäng. Det låter väldigt positivt härinne för tillfället, men själv är jag lite nervös för försvarsspelet inför kommande säsong. Målvaktsfrågan har jag varit inne på tidigare, men även backsidan känns som ett frågetecken. Jag tyckte att det fanns brister där redan förra säsongen, och förlusten av Westin svider ordentligt.

Samtidigt ställer jag mig frågande till den eventuella värvningen av Hugo Enock. Det rör sig trots allt inte om någon speciellt vass back rent offensivt. Dessutom saknar han både rutin och storlek. Nej, tyvärr så trycker det nog på lite i de nedre regionerna när jag tänker försvar...
Kommentera

Puckat: Eller den här landsmannen
Kommentera

Apropå nubben .... utan kontrakt .... Ring !

www.eliteprospects.com/player.php?player=13339
Kommentera

Modano: berodde nog på lite mer än sportchefen att vi åkte ur ?
Kommentera

Andersson: Ja sekten!!! Bara jag och några andra som inte är knähundar köper ALLT SKIT OCH FIASKO av den ansvarige sportchefen var när vi åkte ur. Men fortsätt tro på tomten och var förblindad av VERKLIGHETEN
Kommentera

Någon som vet hur många forwards Timrå tänkt ha under A-lags kontrakt kommande säsong?

Ska 00:orna ingå i 12 manna truppen?
Kommentera

JobbaPuck: Vem vet det kanske blir både Enock två presenterade nyförvärv. ;)
Kommentera

Imorgon blir det En ock(så).
Kommentera

JobbaPuck: Hirsch kanske vill jobba med en landsman?
Kommentera

Puckat: Hauke har inte varit med i bilden tidigare, men så blev han ju nyss free agent. Det finns inte så många kvar att uppvakta. Förutom Åke så finns också Jocke Lindström i närheten. Ett i mina ögon bättre val.

Själv drömmer jag som bekant om Honken. Skulle verkligen vilja veta om man har kontaktat honom. Borde som sagt göra ett ärligt försök där.
Kommentera

Vargher85: Kanske blir Haukeland ändå, Nubben tvärdementerade Karlsson, samma med Haukeland när jag frågade om honom ;-)
Kommentera

Modano: Kul att du tror att du driver med oss . Tyvärr tycker du såhär på riktigt
Kommentera

Modano: Kul och driva med er BOYS ! Men tycker ni borde lärt er att Nubben inte haft många rätt sista 10åren. Många här tror han är någon gud verklighet är en tunnhårig farbror som kört fast och borde lämna över till någon ny vaken för länge sedan.
Kommentera

Puckat: Kul att många är positiva. Själv har jag fortfarande lite bruna farhågor. Mest orolig är jag över målvaktssidan - en position som Nubben, rent historiskt, inte brukar vara sylvass på att fylla.
Kommentera

Modano : Det är väl plexi runt sargen , så vad ska dom över där å göra ?
Kommentera

Puckat: dom flesta i laget väger över 81 = vi har tungviktare . Frågor på det ?
Kommentera

« · 1828532 · »