1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590788 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2017/2018

« · 1828532 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2017/2018
hubbenorlen: Nu tar du väl ändå i?

Finns massa intressanta intervjuer och reportage om idrottare som jag sett genom åren. Problemet i det här fallet är att Kjell-Åke inte är intresserad av nån annan än sig själv.
Kommentera

JobbaPuck: Ja det finns massor av bra intervjuer. Men det motsäger ju inte det jag säger. I relation till antal utövare är den allra största delen av alla idrottare är dumma i huvudet.
Det ligger liksom i sakens natur.
Kommentera

lungan: Det kommer att värvas tre spelare till. En av varje - om det inte dyker upp nån som är ett riktigt guldkorn. Hållander, Olofsson, men också Algot Landin, kan du räkna in.

Liljendahl är egentligen inget mer än ett rykte i Norköpings Tidningar. Berglund ligger närmare än Ludde när det kommer till förlängning men det kan också bli så att ingen av dem blir kvar.
Kommentera

hubbenorlen: Visst, men lyssna på random intervju med herr Tjernström så förstår du vad som menas här.
Kommentera

JobbaPuck: Ja. Precis som jag sa. Han är varken bättre eller sämre än random Cmorejournalist. "Hur viktigt var reduceringen inför nästa period?" "Vad tar ni med er till nästa match?"
Kommentera

hubbenorlen: vilka är smartast? Idrottare eller musiker?
Kommentera

15-maj på måndag, det datum som Nubben nämnde i podden som datumet för att Truppen skulle vara klar. Med 1 Målvakt 6 Backar och 9 Forwards så går det nog ytterliggare några dagar, vilket jag tycker är synd då truppen är igång med försäsongsträning och just nu formar sig till det lag som nämns i intervjun med Fredrik.
Kommentera

lungan: är Emil och/eller Ludde med på försäsongsträningen?
Kommentera

kulltorp: För er medlemmar som bor i trakten och har möjlighet att komma.
Kommentera

Sputnik: Obs! Klicka på den uppladdade texten nedan för att få den förstorad och läsbar. :)
Kommentera

lungan: 1 Keeper, 7 backar, 12 forwards. Tycker det ser bra ut. Om vi nu får vänta på en konkurrenskraftig målvakt och den där päpä-backen så gör det iaf inte mig nåt.
Kommentera

Sputnik: Generöst att de låter medlemmarna göra sin röst hörd...

I övrigt kan man väl, som jag varit inne på tidigare, kunna kräva att man har en fungerande hemsida? Det är bara ren flathet som det är nu att de enbart kör fejjan. De har visserligen ett twitterkonto också, men där är det tvärdött.
Kommentera

JobbaPuck: Av vad som framkommer i texten där det står "Finanserna är helt i sin ordnig och man kommer göra ett rejält plusresultat" bådar ju gott i allafall. :)
Kommentera

JobbaPuck: 12 forwards?? Vart finns dom?
Kommentera

luffaren: Hållander, Olofsson och sen kan jag meddela att Tobbe é klar!
Kommentera

JobbaPuck: Vilken Tobbe? Är det du:)
Kommentera

Otto1: Det lär ju inte va Tobbe Hysén i vilket fall ;)
Kommentera

Att Jesper Bratt helt oannonserat börjar följa Timråpodden är väl något dom ändå kan räknas som ett yttepyttelitet rykte? :)
Kommentera

Lakksen: Haha tanken på Bratt i den vackra Timråtröjan kittlar lite lagomt, men det känns väl inte som så stor chans kanske..speciellt nu när han skrivit NHL kontrakt och allt. :)
Kommentera

Lakksen:Finns det mer"Hockeyfolk" som inte är Timråiter som föjer eran podd annars?
Kommentera

Sputnik: Tar ju inte en plats i NHL så lär bli utlån. Timrå vore inte alls ett dumt alternativ för honom.
Kommentera

Otto1: Nej tänkte på det med faktiskt, sen försvinner ju Roger Melin också vilket kan spela in hans val av klubb.
Kommentera

Sputnik: Ärligt talat börjar jag bli lite fundersam på Att. Bratt följer er faktiskt. Kollade igenom era följare och det var endast spelare som finns i klubben nu eller spelare som har varit i klubben som följer er. Alltså har Dahlen "fixat" den här värvningen också så bör man hänga upp hans tröja i taket direkt!!! Ett tecken på att Bratt kan vara en Timråit till Hösten är ju också att Enock faktiskt började följa Timrå på Twitter innan han var officiellt klar. ;-)
Kommentera

Sputnik: Ja och inte har har fått lira alltför mycket i AIK heller sett till hur han spelar. Tycker fan han har varit deras bästa spelare varje gång vi mött dom. Men känns ändå långsökt
Kommentera

Sputnik: Även om detta bara är ett rykte, så skulle det mer än väl kunna stämma.
Jag har redan tidigare varit inne på att Dahlens inträde i föreningen, och den kärlek han gett tillbaka betytt oerhört mycket för Timrå IK. Uffe och Jonte har gett Timrå IK ovärderlig reklam runtom i Sverige som jag tror ingen kunnat drömma om. Jag tror att det beror på att Timrå IK fått en stor plats i unge herr Dahlens hjärta.
Han och Uffe kommer säkert att bidra med mycket även i framtiden för Timrå.
Jag pratar kanske inte ekonomi i första hand utan att hylla föreningens verksamhet utåt. Sånt är ovärderligt när unga spelare ska välja klubbar att utvecklas i.
Och att utveckla unga spelare kommer att vara Timrås melodi framöver.
Det här är mina tankar bara, hoppas de stämmer.
Kommentera

kulltorp: En viktig parameter i att kunna locka unga talanger är att TIK kan erbjuda möjlighet till plats i ledande hierarki. De flesta andra klubbar värvar etablerad spets till sådant.

Dahlén med flera är ett resultat av föreningens strategi och ett systematiskt arbete.

Och - om man som supporter sympatiserar med den valda strategin (som nog även är den enda framkomliga vägen) får man även hantera dess svagheter: Ojämna prestationer, orutin med allt vad det innebär, spetskompetens som inte är etablerad (PP).
Kommentera

Saknar den här mannen, hade varit en dröm att ha honom i laget igen:)
Uppladdat:

450x300-mp.jpgmp.jpg

Kommentera

luffaren: Pyrret!
Kommentera

JobbaPuck: Ja, Liljendahl vore mumma 90kg, 188cm och högerskytt dessutom...
Kommentera

erathoo: Ja då jobbar vi in honom som eftermiddagssläpp idag då...
Kommentera

JanneH: Skall bli riktigt spännande att se vad Nubben får fram för förstemålvakt till oss. Känslan säger ändå att man är lite kylig och vill träffa rätt med den posten. Kanske har han fått lite extra cash att röra sig med nu när vi verkar gå med ganska bra plus ekonomiskt.
Kommentera

Sputnik: för mig får han gärna vänta till september bara det blir rätt MEN ju snarare det ramlar in att det är klart med någon rikigt bra målvakt ju bättre
Kommentera

Jag säger bara... Oj vad det kommer att sväras härinne när det inte blir som ni tror när det gäller målvakt
Kommentera

Hahl Bundy: Vet att chansen är hyffsat stor att detkan bli Åkerlund, men förhoppningsvis är han inte första valet. Känns ju konstigt att man skall vänta så länge med att gå ut med Målvakten om det är Åkerlund eftersom han bor i Sundsvall och allt. Har du nån info om målvakt förresten?
Kommentera

Sputnik: Ekonomisk taktik. Hoppas att det inte blir Åke men men...
Kommentera

Sputnik: Oh no, inte Åke-Lund...😲 Man minns Kimmo Kapanen innan skadorna, det var en målvakt värd namnet det.
Kommentera

Hoppas att Åkerlund håller sig borta från sociala medier med hockeyanknytning till Medelpad. 🙂
Kommentera

Herminator: Det där har jag funderat lite på... varför kikas det inte på en finsk keeper istället för Åkerlund som det nu verkar bli.
Kommentera

Hahl Bundy: Är det Stefan Ridderwall? ;)
Kommentera

Hahl Bundy: Vet du nåt eller antar du?
Kommentera

Sputnik: Får vi någe cash för Borgman om det blir NHL kontrakt?
Kommentera

Sputnik: Ja, 50% utav NHL pengarna.
Kommentera

JobbaPuck: Jag antar inte men jag vet att det dröjt ett tag att gå ut med det hela... o jag hoppas att det ska dyka upp nåt bättre. Tex W sket sig ju tyvärr.
Kommentera

Hahl Bundy: Är det bara jag som tycker Åke skulle passa bra? Vet att han inte klarar av att stå alla matcher, vilket bara är bra egentligen. Brattis kommer få sin beskärda del av matcher samt en bra mentor. Åke har ju varit en av ettans allra bästa målvakter, så dålig är han då inte.
Kommentera

Då har vi 3 right-forwards med bra storlek och bra skott. Tror Persson kommer studsa tillbaka efter en svag säsong. Kan han bara ställa in siktet så vet vi vad han kan.
Kommentera

Hahl Bundy: Förstår inte riktigt, Åke skall alltså vara klar men att du tror att man nappar om det kommer in nått bättre? Får inte riktig ihop det. :)
Kommentera

ersson: Alltså Åke var ju inte dålig när han spelade med Bobsters i HA heller. Tror nog mest att andra lag inte tagit han för hans skadehistorik. Men jag skulle ändå vilja att man får in nån annan än Åke i kassen, surt att det sket sig med Tex.
Kommentera

Är de
tobias liljendahl ?
Kommentera

« · 1828532 · »