ersson: Alltså Åke var ju inte dålig när han spelade med Bobsters i HA heller. Tror nog mest att andra lag inte tagit han för hans skadehistorik. Men jag skulle ändå vilja att man får in nån annan än Åke i kassen, surt att det sket sig med Tex.
Då har vi 3 right-forwards med bra storlek och bra skott. Tror Persson kommer studsa tillbaka efter en svag säsong. Kan han bara ställa in siktet så vet vi vad han kan.
Hahl Bundy: Är det bara jag som tycker Åke skulle passa bra? Vet att han inte klarar av att stå alla matcher, vilket bara är bra egentligen. Brattis kommer få sin beskärda del av matcher samt en bra mentor. Åke har ju varit en av ettans allra bästa målvakter, så dålig är han då inte.
JobbaPuck: Jag antar inte men jag vet att det dröjt ett tag att gå ut med det hela... o jag hoppas att det ska dyka upp nåt bättre. Tex W sket sig ju tyvärr.
Hahl Bundy: Vet att chansen är hyffsat stor att detkan bli Åkerlund, men förhoppningsvis är han inte första valet. Känns ju konstigt att man skall vänta så länge med att gå ut med Målvakten om det är Åkerlund eftersom han bor i Sundsvall och allt. Har du nån info om målvakt förresten?
Sputnik: för mig får han gärna vänta till september bara det blir rätt MEN ju snarare det ramlar in att det är klart med någon rikigt bra målvakt ju bättre
JanneH: Skall bli riktigt spännande att se vad Nubben får fram för förstemålvakt till oss. Känslan säger ändå att man är lite kylig och vill träffa rätt med den posten. Kanske har han fått lite extra cash att röra sig med nu när vi verkar gå med ganska bra plus ekonomiskt.
kulltorp: En viktig parameter i att kunna locka unga talanger är att TIK kan erbjuda möjlighet till plats i ledande hierarki. De flesta andra klubbar värvar etablerad spets till sådant.
Dahlén med flera är ett resultat av föreningens strategi och ett systematiskt arbete.
Och - om man som supporter sympatiserar med den valda strategin (som nog även är den enda framkomliga vägen) får man även hantera dess svagheter: Ojämna prestationer, orutin med allt vad det innebär, spetskompetens som inte är etablerad (PP).
Sputnik: Även om detta bara är ett rykte, så skulle det mer än väl kunna stämma. Jag har redan tidigare varit inne på att Dahlens inträde i föreningen, och den kärlek han gett tillbaka betytt oerhört mycket för Timrå IK. Uffe och Jonte har gett Timrå IK ovärderlig reklam runtom i Sverige som jag tror ingen kunnat drömma om. Jag tror att det beror på att Timrå IK fått en stor plats i unge herr Dahlens hjärta. Han och Uffe kommer säkert att bidra med mycket även i framtiden för Timrå. Jag pratar kanske inte ekonomi i första hand utan att hylla föreningens verksamhet utåt. Sånt är ovärderligt när unga spelare ska välja klubbar att utvecklas i. Och att utveckla unga spelare kommer att vara Timrås melodi framöver. Det här är mina tankar bara, hoppas de stämmer.
Sputnik: Ja och inte har har fått lira alltför mycket i AIK heller sett till hur han spelar. Tycker fan han har varit deras bästa spelare varje gång vi mött dom. Men känns ändå långsökt
Sputnik: Ärligt talat börjar jag bli lite fundersam på Att. Bratt följer er faktiskt. Kollade igenom era följare och det var endast spelare som finns i klubben nu eller spelare som har varit i klubben som följer er. Alltså har Dahlen "fixat" den här värvningen också så bör man hänga upp hans tröja i taket direkt!!! Ett tecken på att Bratt kan vara en Timråit till Hösten är ju också att Enock faktiskt började följa Timrå på Twitter innan han var officiellt klar. ;-)
Lakksen: Haha tanken på Bratt i den vackra Timråtröjan kittlar lite lagomt, men det känns väl inte som så stor chans kanske..speciellt nu när han skrivit NHL kontrakt och allt. :)
JobbaPuck: Av vad som framkommer i texten där det står "Finanserna är helt i sin ordnig och man kommer göra ett rejält plusresultat" bådar ju gott i allafall. :)
Sputnik: Generöst att de låter medlemmarna göra sin röst hörd...
I övrigt kan man väl, som jag varit inne på tidigare, kunna kräva att man har en fungerande hemsida? Det är bara ren flathet som det är nu att de enbart kör fejjan. De har visserligen ett twitterkonto också, men där är det tvärdött.
lungan: 1 Keeper, 7 backar, 12 forwards. Tycker det ser bra ut. Om vi nu får vänta på en konkurrenskraftig målvakt och den där päpä-backen så gör det iaf inte mig nåt.
15-maj på måndag, det datum som Nubben nämnde i podden som datumet för att Truppen skulle vara klar. Med 1 Målvakt 6 Backar och 9 Forwards så går det nog ytterliggare några dagar, vilket jag tycker är synd då truppen är igång med försäsongsträning och just nu formar sig till det lag som nämns i intervjun med Fredrik.
JobbaPuck: Ja. Precis som jag sa. Han är varken bättre eller sämre än random Cmorejournalist. "Hur viktigt var reduceringen inför nästa period?" "Vad tar ni med er till nästa match?"
lungan: Det kommer att värvas tre spelare till. En av varje - om det inte dyker upp nån som är ett riktigt guldkorn. Hållander, Olofsson, men också Algot Landin, kan du räkna in.
Liljendahl är egentligen inget mer än ett rykte i Norköpings Tidningar. Berglund ligger närmare än Ludde när det kommer till förlängning men det kan också bli så att ingen av dem blir kvar.
JobbaPuck: Ja det finns massor av bra intervjuer. Men det motsäger ju inte det jag säger. I relation till antal utövare är den allra största delen av alla idrottare är dumma i huvudet. Det ligger liksom i sakens natur.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.