Att publiken kan bli besviken då Modo som jag ser det har fått ett bättre schema som är mer gynnsamt. Timrås prestation kan upplevas slö och inte alls tilltala publiken. Att vinna derbyn betyder mer än bara 3 poäng, vinst i Derbyn kan få igång något hos publiken som gör att man lättare lockas till flera matcher.
Inför Derbyn och att Ishockey faktiskt är en form av underhållning som drar publik, tycker jag att ligan bör ge lagen in för alla derbyn oavsett lag så likartade förutsättningar som möjligt.
Extra vilodagen inför de två första gör att Modo kan ladda igång laget 24h innan Timrå kan det. Vilket egentligen är det jag mest reagerade på. Själv tycker jag att Leksand laget från SHL med extra pengar iform av ryggsäck från SHL inte borde möta något lag som har derby matchen efter.
Leksand kanske misslyckas totalt och detta faktiskt inte har någon påverkan, men just nu har det bäst förutsättningar för att på pappret få ihop de lag som kan bli svårast att slå kommande säsong.
lungan: eftersom alla möter varandra hemma och borta lika många gånger är schemat mer rättvist än orättvist. Men visst, fram och tillbaka till avkroken Tingsryd och till Pantern är slitigt.
Jonas Johansson är fortfarande utan kontrakt. Har man chansen att värva honom så hoppas jag verkligen att man gör det. Han håller mycket hög allsvensk klass.
JobbaPuck: läser man mellan raderna på nubben så är han ute efter en rutinerad keeper som kommer växla med brattström å kanske dessutom fungera lite som mentor. Låter som Åke, Jocke L eller kanske rent av Honken
Corvo: Varför inte använda Fredrik Andersson som målvaktstränare också? Huvudtränare, målvaktstränare och förstemålvakt i ett liksom. Billigt och bra. :P
Knylan: Vad kan vi spekulera i för Målvakter med tanke på vad Nubben sagt om att är ute efter en målvakt med lite rutin som komplement till Brattis? Honken, Haukeland och Joakim Lundström har vi ju diskuterat. Vet inte vem jag helst skulle välja av dessa 3. Håller nog Honken före Lundström, men Haukeland kittlar lite extra(dock så vet jag inte ifall det är den typ av rutin Nubbiz är ute efter.) :-)
KniveN: Ok, blir riktigt intressant att se vad det blir för en målvakt Nubbiz skrapar fram. Än så länge har man ju inte sett ett ynka rykte ens( Åkerlund var väl det lilla som fanns men är ju historia nu när han går till Glada Hudik.) med tanke på att Nubben verkar riktigt förväntansfull och spänd på målvaktsspåret så blir man ju inte mindre nyfiken på vem det handlar om. :-)
lungan: Jo fast jag kan nog tycka det är konstigt att man skeppar Haukeland för Tex som faktiskt bara gjort en säsong i allsvenskan. Nu gjorde visserligen Tex det riktigt bra men nu kommer han till en klubb med helt andra förväntningar på sig. Jag hade nog ärligt talat valt Haukeland före Tex i Leksands fall.
Inget nytt egentligen gentemot för två veckor sedan när jag frågade om honom. Då sa han också att dom hade anmält intresse och att de var intresserade. Men men, hoppas det går i lås. Toppmålvakt i HA.
Puckat: Så sitter du och håller inne på sån info när vi har suttit här och diskuterat målis. ;) Fast sa inte Nubben att man inte var ute efter Haukeland när du frågade nån gång också, har för mig du skrev det här nån gång?
Sputnik: Minns inte riktigt, har dumt nog tagit bort tråden. Men har för mig att det var typ exakt samma svar som står i Sportbladet, att man anmält intresse.
Puckat: hittade ditt gammla inlägg angående "Hokkyland" ;-) "Kanske blir Haukeland ändå, Nubben tvärdementerade Karlsson, samma med Haukeland när jag frågade om honom ;-)"
Det har väl inte skrivits i media om någon spelare som sedan inte skrivit på för oss? Åkerlund är väl undantaget, men tacka för det. Dra vilka slutsatser ni vill om detta men jag tror att Haukeland kommer skriva på och presenteras som vår nya förstemålvakt inom kort. Blir väl säkert någon gång under nästa vecka.
Sputnik: Haukelands fina räddningsstatistik på 92,9 i räddningsprocent i VM efter 5 spelade matcher är ju inte fy skam. :-) Nu såg jag däremot inte någon match med Norge så jag kan inte säga hur hans spel såg ut förövrigt.
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·
Att publiken kan bli besviken då Modo som jag ser det har fått ett bättre schema som är mer gynnsamt. Timrås prestation kan upplevas slö och inte alls tilltala publiken. Att vinna derbyn betyder mer än bara 3 poäng, vinst i Derbyn kan få igång något hos publiken som gör att man lättare lockas till flera matcher.
Inför Derbyn och att Ishockey faktiskt är en form av underhållning som drar publik, tycker jag att ligan bör ge lagen in för alla derbyn oavsett lag så likartade förutsättningar som möjligt.
Extra vilodagen inför de två första gör att Modo kan ladda igång laget 24h innan Timrå kan det. Vilket egentligen är det jag mest reagerade på. Själv tycker jag att Leksand laget från SHL med extra pengar iform av ryggsäck från SHL inte borde möta något lag som har derby matchen efter.
Leksand kanske misslyckas totalt och detta faktiskt inte har någon påverkan, men just nu har det bäst förutsättningar för att på pappret få ihop de lag som kan bli svårast att slå kommande säsong.