1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590578 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2018/2019

« · 1897718 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2018/2019
Tikkare: Jag menade mer Leksands resa med alla galna värvningar.
Jag hyllade absolut inte Kolan. Sa mer att han har spetskompetens(skott i PP) som kan användas.
Kommentera

kulltorp: du hyllade ju Kolan precis? Hur ska du ha det?
Kommentera

Tikkare: Det är en dåres resa i ett hockeylags skrud, som aldrig tar slut.
Kommentera

Jag tycker att vi lägger ner det där med ”Kolan” nu. Vi tog revansch och vann mot karln till slut. Det får banne mig räcka för ett tag. Så jag önskar honom lycka till där i Ludvika eller vart han nu skulle ta vägen.
Kommentera

mikenomad: den jinxen bet inte i år. Även om det sved när han gjorde mål och KHK ledde med två matcher.

Tycker Kolan är i rätt lag. Typisk leksandsvärvning. De verkar ju helnöjda. Och han lär ha fått en av seriens högsta löner och det torde vara viktigt för honom med tanke på att han har flera alternativ i allsvenskan om han skulle föredragit att välja med hjärtat.
Kommentera

Olle: Vi har väl snart jinxat oss till att han avgör mot oss i ett kval nästa säsong...
Kommentera

Tikkare: tycker det är lite hårda toner härinne gällande kolan. Vi borde snarast glädjas med att kolan och leksand funnit varandra.
Kommentera

Knylan: haha.. ja precis..Lyxland badar i pengar, liktförbannat får dom inte till det.! Hybris och högmod går hand i hand. Bäst vore om skiten konka.
Kommentera

Tikkare: Stark konkurrens med klubben som tillsatte den assisterande sportchef som värvade Donald Brashear bara för att det var lite kul.
Kommentera

kulltorp: som värvningen av Peter Nordström..lyfte 250.000 i mån..gjorde noll nytta.! ..el Ed Belfour. Fick 600.000 för två mån..tyckte mest om att jaga älg då han var där. Och nu fetdrygfan kolan...man kan hålla på i evigheter..jävla idioter som styr Leksand. Inavel så det skriker om det. Ryggdunkeri på högsta nivå.
Kommentera

bisterfinnen: Ja, man slutar aldrig förvånas av Leksand.
Kommentera

Ja tyckt ja hör Larrys namn i Danmark?
Är han me eller ha ja druck för mycket Mojito ikväll!?
Kommentera

hubbenorlen: Saft å bulla, som 4-årsförlängningen Matte ”loosermentalitet” Ritola.
Kommentera

Sputnik: Ok, du har övertygat mig.?
Kommentera

mikenomad: När Kolan var liten så var han garanterat en sån där unge som sprang till mamma och pappa och grinade om lagkamrater eller domaren varit orättvis.
Kommentera

kulltorp: Jo men där bra bössan har han ju inte använt så värst mycket, fick väl in ett mot Timrå vill jag minnas, annars skrämmer inte hans målproduktion de senaste säsongerna eller vad säger 10 mål på de senaste 5 säsongerna. Nej han har hunnit bli 33 bast och har gjort sitt på elitnivå,
Kommentera

Tikkare: Används han rätt, tex i pp, så har han en bra bössa...
Kommentera

Sputnik: Man kan ju hoppas. Men spontant så tror jag inte det.
Gissar att Molinder är tänkt som 8e back och att Enock VAR tänkt som 9e back.

Jag hoppas att Algot Landin tar Enocks plats. Tycker han är värd ett A-lagskontrakt. Blir det dåligt med speltid att erbjuda går det förhoppningsvis att låna ut honom, om något lag är intresserad. I nödfall är han junior en säsong till och kan spela med J20.

Men vad vet man? Säg att det faktiskt blivit pengar över till en toppback och vi fortfarande ska ha 9 backar på kontrakt. Klart att det ligger nära till hands att dumpa Enock då. Inte mig emot.
Kommentera

Nisse på Mon: Under förutsättningar att laget i övrigt går bra så kan Kolan säkert bli en tillgång. Börjar det blåsa snålt är han dock inget att luta sig mot och mot bakgrund av vad det innebär med förväntningar i Leksand och hur lätt motvinden får fart där så är han en högriskvärvning
Kommentera

Sputnik: leksingsupportrarna vekar eld och lågor dock. Vi får väl se...
Kommentera

Corvo: Ok ett halvt rätt då, för inte har han spelat nå landslag i KHK som sagt. 😋
Kommentera

Sputnik: Detta är väl inte helt sant. Senast han spelade i landslaget var 12/13. Tre säsonger innan han kom till KHK.
Kommentera

kulltorp: vad är det som är bra? Leksand en förening som vill framåt och upp? Vill man ju tro allafall. Nää, ännu ett tecken på Lekland inte kan det här med att värva rätt folk. Pinsamt !
Kommentera

DJ Hemp: Mm.. jag tror inte heller han är så dålig som vi får han att verka. Mycket känslor bakom alla nix härinne, men jag tror han är för en bra värvning för LIF faktiskt.
Kommentera

Sputnik: Med sitt kroppsspråk kommer han passa perfekt i Leksand 👍
Kommentera

Sputnik: Ha ha, seeega kolan till Knätofs IF, grattis till den nedvärvnigen.. =)
Kommentera

DJ Hemp: Japp oerhört lyckad i Karslkrona,
vilken resa han gjort med KHK, från Landslaget till Hockeyallsvenskan. 😋
Kommentera

Corvo:

Någon härinne skrev tidigare att han var en typisk Leksandsvärvning och jag kände på mig att denne någon skulle få rätt. Enligt Mr Callahan har han varit lyckad i Karlskrona så varför inte även i LIF?
Kommentera

luffaren: underbart!
Kommentera

Corvo: Bara att gratulera Almtuna att de slapp den pannkakan
Kommentera

Kolan till Leksand. Stackars dom.
Kommentera

Sputnik: Hahaha sån typisk Leksandsrvärvning. Kolan är klar för Leksand. 😋
Kommentera

luffaren: Jaså Enock hade skrivit på, men ännu inte blivit presenterad.
Hur som helst tror jag SHL är fel nivå för honom just nu. Hade det varit HA så visst. Då hade jag varit ok med att han fick en ny chans. Han visade en del brister i sitt spel men är ju bara 20 år och har potential.
Kommentera

luffaren: Kan man hoppas på att Falk inte var den där "förstebacken" Nubben snackat om att han hade på gång då?
Kommentera

Rip Kirby: lägger av med hockeyn
Kommentera

lungan: Vad är statusen på Lauritzen egentligen?
Kommentera

lungan: så här sa Nubben igår i ST angående Person och antalet forwards.

”Ja, jag vet inte exakt hur många vi kommer ha. Vi förhandlar som sagt med Johan (Persson) och det finns även andra namn. Sätter man sig och räknar så är det nog fler än vi tänkt, men det blir runt 15 på forwardssidan, säger "Nubben".”

Jag tolkar det som att det skulle kunna bli 16 forwards (runt 15) Sen kanske Enqvist lånas ut också?
Kommentera

lungan: Molinder, ev. Persson (övriga kan du stryka) keeper (Haugen?), back, center (Olimb).
Kommentera

lungan: Kan högst vara Persson som är aktuell, men inte ens han tror jag blir kvar. Orsakerna nämner du redan.
Kommentera

Om jag förstått det rätt så är det en forward, en back utöver Molinder och vår förste keepern som ska in?

Kan någon med vetskap styrka detta?

Vad händer med de forwards från förra åretstrupp som ännu inte är signade?

Persson - Vågar man satsa haft stora skadebekymmer och inte presterat som man önskat på HA nivå, håller han SHL nivå?

Westin - Rivig och har karaktär, vara eller icke vara, tror inte han får förlängt?

Liljendahl - Skulle jag gärna ha kvar, ser gärna att Engqvist lånas ut och ersätts av Liljendahl!

Lavoie - Räknar jag inte med att se i Timrås dress till hösten

Parks - Räknar jag inte med att se i Timrås dress till hösten

Lauritzen - kan han vara Joker och vara lagpappa första säsongen i SHL, hans rutin kan vara grymt viktig och om han vill tillbaka så ser jag gärna honom i Timrås dress till hösten.
Kommentera

Kovalchuk: Jag tycker det ska släppas en film om avancemangbragden, sen kan de göra en om klubbens första SM-guld kommande säsong.
Kommentera

Puckat: Hybris inför SHL!;)
Kommentera

Andersson: Jag tror Rögle kommer överraska, Abbots verkar ha koll på vad de gör och Sjögren är en klassvärvning. Elvenes kommer vara med dem hela säsongen. Tror de blir topp 8.
Kommentera

jå1: Har dålig koll på Malmö men jag tänker att Alsenfeldt är tillräckligt bra för att väga upp vissa tillkortakommanden som spelarna har, jag tror knappast de vinner SM-guld, jag tror de hamnar 8-9 kanske.
Kommentera

jå1: 2 rutinerade backar med bra skott , rörlighet och passningsspel och en förstakeeper sen börjar det likna något :)
Kommentera

werty: mögl...ja menar , rögle då ?
Kommentera

Sputnik: Nu är det ju enskilda spelare du nämner som klivit upp och gjort det över förväntan i befintliga SHL-lag men nog har vi spelare i truppen som kommer kunna höja sig ytterligare, Absolut!
Kommentera

jå1: Frågan är vad SHL har för status, Olle Liss dominerade inte precis i HA men kommer in som en stormvind i SHL, lägg därtill Michael Lindkvist som gick från AIK till Färjestad och ökade sin poängproduktion från HA och har nu fått NHL kontrakt med Rangers efter bara en säsong i SHL. Som sagt så finns det alla möjligheter att vi kommer få se en eller flera ta större steg i i Timrå denna säsong.
Kommentera

werty: Jag tror att Malmö kommer halka ner några placeringar i år.
Kommentera

« · 1897718 · »