1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2019-2020

« · 1968230 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2019-2020
8758: Ja du minns det positiva från den eran, inte att vi var millimeter från att dö ut som förening just för satstningarna från den tiden? Du är ju inte på riktigt.....
Låst ämne

Olli Nomadinen : Japp precis! att hålla på Timrå är en förbannelse och nu räcker det med 10 år av skit. Man pallar till en viss gräns. Bara för att man är supporter får man då inte uttrycka sitt missnöje eller? Det är ju förfan som invandrardebatten i Sverige. Locket på bara. Allt är bra i Timrå, man för inte säga något för då är man si eller så eller en äcklig medgångssupporter. Vi får se hur full arenan är näta säsong som sagt.. Hur många så kallade "riktiga" supportrar som tar sig dit.

Nej Timrå har så mycket att lära av andra klubbar eller föreningar. Hanteringen de närmsta tiden är ren katastrof och nu är de borta i minst 10 år!
Låst ämne

erathoo: Efter 10 år med bara skit räcker det. Ska jag pina mig hela livet? Något är ju helt galet i Timrå, det är ju bara att kolla! Ta klubbar som Skellefteå och Växjö och nu Luleå. Hur kan det gå bra för de? Timrå pratar aldrig om problem eller analyserar bara drömmer vidare.. Och nu är det slutet tyvärr. Timrå är borta i minst 10 år!

Ja man minns ju tiden med finnkedjan eller när Tenkrat, Regin, Kapanen, Hynning osv fanns. Men det är tider och kommer aldrig tillbaka.
Låst ämne

The great one: Lill-Kenta med Ante K. som 2-coach, det blir bra det, nog med förslag..
Låst ämne

Sputnik: Utbyggnad, de har till Augusti 2019 på sig. Fram med spadarna. =(
Låst ämne

Sputnik: undra. Vart Svedberg tar vägen kan aldrig vara i Sverige
Låst ämne

Olli Nomadinen : Säger som jag alltid sagt - många saker kan byta här i livet, i princip det mesta...men två grejer funkar inte att byta bort, Sina barn och Laget man håller på.
Låst ämne

8758: Du kan bara sådär sluta supporta ett lag. Fine, lyllos dig. Har många gånger önskat att jag kunde göra precis så men det funkar helt enkelt inte så för mig. Jag hatar väldigt mycket med Timrå IK just idag. Helst skulle jag vilja släppa allt som har med dem att göra. Men det är omöjligt, det är som att skära av sig en arm eller nåt. Att vara supporter till Timrå är mer en förbannelse än nåt jag numera väljer själv. Kommer inte ens ihåg att jag valde, det har bara alltid varit så. Sen farsan började ta med en på matcherna.
Men återigen, grattis till dig. Kan du nu vänligen sluta trolla i vårt forum eftersom du inte är supporter här.
Låst ämne

Sputnik: Rättelse.. 3275 ryms i Oskarshamn!
Karlskrona hade 3400 2015 och var tvungna och bygga om för 72 miljoner...
Låst ämne

TIK1928: Tyvärr kommer det aldrig hända. Timråbor är för stolta...
Låst ämne

Sputnik: Tydligen så har det snackats om att de kommer att erbjuda 1000 sittplatser på torget som kan se matchen på storbild och på så sätt så kan de kringgå arenakraven.
Låst ämne

8758: Ja exakt, samtidigt förstår jag lite granna känslan för dom. Men det är just det jag menar med den mentalitet som finns mellan kommunerna som tyvärr är alldeles för hård fast vi älskar samma lag.
Bara ett exempel: Ifjol stod det i ST att nått parti ville slå ihop kommunerna igen, vilket fick otroligt starka reaktioner, vilket jag i sak skiter i om dom gör eller inte, men kommentarerna jag läste på Facebook var tragiska, ord som "Sundsvallarna vill bara ha vårat hockeylag, eller "Vi vill inte ha Sundsvalls packet här, och detta gick såklart inte bara åt ett håll, samma lät det ifrån vissa Sundsvallare. Jag tror faktist inte på sånt skit, och med den mentaliteten kommer vi aldrig bli enade, vilket i sak jag tycker är tråkigt när vi har otroligt mycket gemensamt mellan kommunerna. Vi borde enas allihop tillsammans och älska det vi har här, hela Medelpad. Och tillsammans lyfta Timrå IK, och lägga ner den där attityden mellan Sundsvall respektive Timrå ( som jag vill poängtera inte kommer ifrån alla såklart). Gör vi det kommer vi växa och bli större.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Ok, återigen det bestämmer du eller vad jag gör för val? Det är ju lika logiskt som att säga, nej herregud Wedin du kan ju inte byta klubb nu när Timrå åkt ur du måste stanna kvar för du är född i Sundsvall.. Fan du är ju dummare än tåget!
Låst ämne

8758: "Håller på båda lagen". Det faller ju på sin egen orimlighet, kan väl för fan inte vara supporter till två rivaliserande lag.

F.ö bor jag inte i Timrå.
Låst ämne

8758: Är faktist helt villig att hålla med dig, att ha ett etablerat och kanske till och med topplag i SHL kräver mer marknadsföring, att synas vilja vara "storlag", det hade man förmodligen löst med en helt ny fet arena i stan( som Modo gjorde) med mer publik större synlighet och kanske till och med lättare att locka spelare till stan istället för en 2.a Sörberge. Jag vill självklart aldrig ta ifrån Timrå sitt Timrå IK om man säger så, men läste ifjol nånstans att 85% av lokala sponsringen kom ifrån Sundsvall och inte Timrå, och samma med supportrar, kolla bara motorvägen efter match, vilket håll är det kö till? Tycker bara man inte ska skilldra Sundsvall/Timrå så jävla mycket, vafan vi har allt tillsammans? Flygplats, Räddningstjänst, förmodligen har många av oss familjerna utspridda mellan kommunerna. Ska Timrå vara hela Medelpads och inte bara Timrås så måste man nog spela efter det också om man inte vill vara ett lag i HA eller på sin höjd uppoch ner som Leksands IF.
HV71 gjorde samma sak, (Husqvarna som var en egen kommun innan),
Låst ämne

Sputnik: Ja kan ju tycka att dom lär fixa arenakraven. Detvart väl rätt dyrt för khk? Isåfall så undrar man ju vad IKO kan sätta för trupp i shl
Låst ämne

Blir dock ytterst intressant hur Oskars skall lösa allt med Arenafrågan. Kvar står väl fortfarande kravet på 4500 sittplatser? De har ju inte ens mer än 3500 platser totalt. Med tanke på hur hårda SHL var mot både oss, Mora och KHK så kan man inte gulla med Oskars. Det måste ställas samma krav annars hej och hejdå. Vad man än tycker om kraven. Rätt skall va rätt. Bara skit att vi inte kom på 13:e plats ifall Oskars inte klarar av alla krav.
Låst ämne

8758: Men stick härifrån ditt Leksands hjon!
Är supportrar som dig, och nu var jag snäll med ordvalet här, som det sett ut som det gör i 5 år på läktaren.
Kvinnor och barn lämnar i regel ett sjunkande skepp (se Titanic) och här inne finns inte plats för sånna som som dig med din mentalitet tyvärr.
Så sätt dig i gummibåten och segla till siljans avloppet din svikare, här inne är vi kaptener allihopa och står kvar vid rodret!

ÄLSKA TIMRÅ IK!
Låst ämne

Röda Tallen: Något som vi kan trösta oss lite med är att J20 kvalade sig kvar. Hade de förlorat sitt kval så att vi inte haft något lag i J20 Superelit i och med vår degradering. Då hade vi haft det myyyyycket tufft att bygga underifrån.
Låst ämne

Sputnik:trist är det...
Låst ämne

fredriko74: jovars, om du läste bar moftaks svar så fattar du nog varför dom står kvar som habila HA spelare på min lista...
Låst ämne

8758:

Jag bor i Stockholm så där hade du fel 😁
Ändå har jag sett 12 hemmamatcher i år, plus Gävle borta x2, LHC borta och FBK borta.

Är man supporter så byter man fn inte lag.
Låst ämne

Röda Tallen: Ja har man hoppats på förändring i 10 år men inget händer, Du tror inte man lessnar då? Timrå kommer åka jojo i 20 år som i början av 80 och 90 talet...
Låst ämne

Sputnik: Tyvärr är det nog så det är. SHL-kostymen har varit alldeles för stor för Freddan och Thelin att fylla.
Jag trodde lagbygget var tillräckligt starkt för att klara ett kval relativt smärtfritt. Så fel jag fick. Inte bara Kovalchuk som ska ha skit för det.

Men den tänkta utvecklingen av spelarna och laget blev liksom aldrig av, det hände nada. Där kom våra rookie-coacher till korta, det blev helt handlingsförlamat när spelarena behövt struktur och klara spelmönster.

Jag tror dessutom Freddan egentligen hade velat starta kvalspelet med Bratten i mål. Som gammal målvakt måste han ju sett att Svedberg var allt annat än stabil.
Men som oerfaren ledare och utan naturlig pondus är det jävligt tufft att peta vår stora stjärna och bäst betalde spelare oavsett hur kass han varit. Där hade en mer rutinerad räv säkert vågat ta det beslutet.
Låst ämne

The great one: Molinder, vem är det? osynlige mannen? :-)
Låst ämne

Röda Tallen: Hoppas så innerligt att Brattström väljer ett år med oss i HA. Annars skulle jag gärna se Emil Kruse. Riktigt impad av det jag sett av honom i Västervik. Kanske har han klart med lag redan?
Låst ämne

4606: Timrå lyckas ju aldrig behålla sina spelare. Varför undrar ingen över det? Brynäs, FBK, HV71 osv köper alla.. Varför har vi så jävla dålig ekonomi hela tiden... Haha och ni kallar mig för medgångssuporter.. Vi får se hur många av er som åker till arenan nästa vinter. Haha snittet kommer ligga på 2 000 personer max. Timrås klack har varit tom i 4 år tills vi gick upp förra året. Men det verkar ni glömma bort jävligt fort?
Låst ämne

The great one: Mata inte trollet!
Låst ämne

8758: Sluta älta det som varit. Se framåt istället.
Jag hoppas vi kan ställa ett starkt lag på benen kommande säsong.
Vi kommer ha bättre ekonomi än de flesta allsvenska klubbarna.
Vi får dessutom 6 millar av OIK.
AIK kommer däremot få det tufft ekonomiskt.

På förhand utan att veta spelarmaterial så känns väl kanske Modo och Västerås som tuffaste motståndare. Sen kan det alltid komma någon uppstickare också förstås.
Men jag hoppas att Nubben kan sätta ihop ett lag som kan kriga i toppen direkt.
Låst ämne

The great one: Ja jo förstår att du säger så. Bor man där uppe i Timrå med 10 000 människor blir man lätt inskränkt och har svårt att se nya vidder...
Låst ämne

Charliejfz: Alltså han hade inte behövt lyft Timrå heller, blev så uppenbart åt ett håll bara. Sen har han klankat ner på Timrå hela säsongen. Först var det våran bortasektion som vi hastigt och lustigt va tvugna att slänga ihop pga SHLs Arenakrav. Den är inte ens sämst i SHL men ändå startade han hatstorm mot oss. Sen nu var det dåligt av Timrå att inte Oskarshamsn fans fick komma in och fira på isen. Man följde bara reglerna som gäller att man inte får släppa in folk på isen.
Låst ämne

8758: Nä precis, Elias Pettersson , Hållander mm är inte nog?
Låst ämne

8758:

Jag tar tillbaka mitt inlägg, uppenbarligen är du ett skämt som kan byta lag. Eller hålla på två lag, vad Fn är det...
Låst ämne

Någonstans känner jag att det var tur att åka ut i år och inte nästa eller året efter det. Då hade man vant sig vid att vara i SHL, och ha faktiska förväntningar på att vara kvar. Nu känns det inte så illa heller att vara i hockeyallsvenskan då vi ju varit där så nyligen.

Det gäller bara att blicka framåt nu. Nytt lag ska byggas för en ny nivå.

Freddans vara eller icke vara, ja. Jag kan tycka att han ju trots allt verkade ha ett bra förtroende hos killarna under säsongen. Alla verkade trivas med honom som tränare. Sedan lämnar han mycket att önska när det gäller coachning och fingertoppskänsla under matcherna. Blir inte direkt ledsen om han lämnar eller blir kvar, men kanske behövs nytt tänk ändå. Är Ante fortfarande aktuell?

Vill hemskt gärna se Brattström kvar i hockeyallsvenskan, där är han en toppspelare. Även Falk kan få följa med, då jag tror han har mer att ge under en ny tränare. Nielsen hoppas jag också på.

Framåt är det fortfarande viktigt med en stomme. Berglund, Gallo och Boyce är användbara i hockeyallsvenskan och nyttiga för laget. Hur ser det ut för Törnqvist? Salomonsson?

Det är nog detta som är det jobbigaste med degraderingen. Att vi hade så många bra spelare som inte tjänade multum, men producerade och presterade bra under säsongen. Blir svårt att hitta dessa guldkorn på nytt.
Låst ämne

Röda Tallen: Ok, det är väl du och 3 till då kanske.
Låst ämne

Sputnik: Vet inte ens om han är journalist och som du sagt är han inte neutral... borde ju lyft Timrå ... undrar vad han skriver om Malmö får kvala. Tyvärr tror jag att de lyckas ta sig till slutspel som vanligt eftersom de har Peter Andersson i båset 😟
Låst ämne

timrasuppi08: precis dom 3 man vill ska lämna
Låst ämne

8758: Själv bor jag i Sundsvall och röstar blått...
Låst ämne

Nisse1: Haha... ja när argumenten tryter.....
Låst ämne

KulltorpsOlli: En idiot!
Låst ämne

8758: Vem är du?
Låst ämne

8758: Herregud förstår att det går åt helvete för Timrå när man vägrar tänka nytt... Det kommer ingen ny Zäta eller Lill-strimma glöm det!
Låst ämne

Nu borde plåstret rivas av snabbt..de flesta spelare av klass vet ju naturligtvis redan ny klubbadress. Fram med det bara. Sen angående sent för Nubben att hitta nya spelare. Lättare för Mora, Leksand och Oskarshamn?
Låst ämne

Röda Tallen: Ok ni är så jävla stolta uppe i iTimrå i er jävla sossehåla.... Det fanns ett förslag på att flytta klubben och arenan till Sundsvall för några år sedan. Fattar du vad det hade inneburit för klubben? Ny större arena. Mer publik. Men nej skriker alla timråbor... Så inskränkta så man blir mörkrädd..

Det ni inte fattar uppe i Timrå är att hade inte Sundsvall legat 2 mil bort hade Timrå aldrig funnits. 85% av Timrås publik kommer ju förfan från Sundsvall på matcherna..
Låst ämne

Charliejfz: Alltså man börjar ju bli bra sugen med tanke på hur Mr Madhawk börjat trolla på Twitter. Hekt genomskådat hur mycket han hållt på Oskarshamn bland annat. Fattar inte att Expressen låter han partiskt lyfta fram om Malmö hela tiden. Utan hans nyförvärvsscoop är han inte mycket att ha. Så Malmö får det bli. Ingen kommer sakna dom precis.
Låst ämne

timrasuppi08: Haha, Sorry. Blandade ihop dig med TIK.Zäta.
Låst ämne

Nu vill jag se Ante Karlsson som huvudtränare!!!!
Låst ämne

Olli Nomadinen : Som jag skrev tidigare idiot... Jag håller på båda lagen. Men du kanske inte kan läsa i din håla uppe i timrå?
Låst ämne

Röda Tallen: Vem har pratat om att inte älska ett lag?? Måste väl kunna ge befogad kritik till spelare som inte håller måttet!!? Var nog den dummaste kommentaren idag från din sida!! Väx upp!!
Låst ämne

Olli Nomadinen : Idiot? Oj någon som blir arg och kränkt över att man lämnar en sjukt dåligt skött klubb som Timrå...
Låst ämne

« · 1968230 · »