1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Följande fel har inträffat:

Den här avdelningen är bara till för moderatorer

Silly Season 2019-2020

« · 1969373 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2019-2020
Synct: SHLlagen skeppar spelare varje dag. Dags nu för nya in. Vi har 0 spelare i truppen.
Låst ämne

Sputnik: Ja det är karma det!
Låst ämne

Kerstin_k: Får väl hoppas vi tar oss tillbaka då, annars kan vi glömma det. Spelar ingen roll hur mycket hjärta dom har, vi lär inte få se Erixon, Hållander, Lander i allsvenskan. Kenny Jönsson är väl ett extremt undantag på den fronten känns det som.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Haha så gött. Som de suttit och spånat på våra spelare hela kvalet i Brynäsboken så smakr de gött.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Bra val!
Låst ämne

Kinnvall till HV. Brynäs lär bli långa i ansiktet...
Låst ämne

Tikarn97: Kinnvall till HV
Låst ämne

Sputnik: Det har varit på tapeten ett tag, vet att jag läst det där tidigare i vinter att de ska göra det.
Låst ämne

Nisse på Mon: Då jobbar vi in Bratten!
Låst ämne

Emil Kruse till Västerås...
Låst ämne

Sputnik: Sjukt jävla flyt alltså
Låst ämne

Sputnik: Hahahah seriöst!!! Tycker fruktansvärt synd om Mora och KHK som va tvungna att betala pengar man k appt hade för att tillmötesgå dessa krav.. Nu slopar man kravet på kapaciteten i arenorna inför nästa säsong i SHL. Oskarhamn har ju inte lite flyt om man säger så
Låst ämne

Sputnik: Runt 2,4 M om man räknar i den valutakursen som dollarn står idag.
Låst ämne

8179: ok så var det. Blir runt 2 mille då alltså.
Låst ämne

Ersättningen ligger på 260 000 dollar per spelare.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Får vi inte runt 4 miljoner? Man deöar väl till klubben/klubbarna baserat på 4 senaste säsongerna.
Låst ämne

Sputnik: Hur mycket deg får vi nu, om Anton kör NHL?
Låst ämne

Sputnik: Fröden till saik, han var väl på tapeten om vi spela i shl?
Låst ämne

Sputnik: Sen har man ju fått NHL-pengar för Hållander med. Fast dom kanske läggs på ungdomssidan? Sen vore det bra för oss om Olofsson skriver kontrakt nu innan säsongen så vi får hela den kakan, men med tanke på hans skrala säsong så är det ju såklart väldigt höga odds på att något sånt ska inträffa..
Låst ämne

Sputnik: Vet att Nubben sagt man skulle lägga slantar av den NHL pengen på truppen om Wedda gick till NHL och vi varit kvar i SHL. Hoppas man kan öka spelarbudget lite i allafall.
Låst ämne

Icetea: Wedin väljer NHL. Som jag hade känslan han skulle göra. Alltså hade han varit förlorad för oss ändå. Nu får vi sköna cash!
Låst ämne

TIK-Lund: Känns som vi behöver göra båda alternativen Juniorsidan måste definitivt ändras. Här måste det till en drastisk förändring fr o m nu. Om inte Per Hallin är tänkt som en av ledarna i A-laget så vill jag se honom som en ansvarig för hela juniorverksamheten. Molinder kan bli tränare för J20 eller J 18. Marcus Sjöberg?
Satsning på A-laget ja där måste de ha en vettig centeruppsättning bl a.
Låst ämne

Knylan: Nä sant, det är nog inte kaosläge för föreningen just nu så att kicka folk till höger och vänster är förmodligen en usel idé. Jag blir bara aningen provocerad av dessa antydningar från både Nubben och Backlund att avancemanget mest var en belastning.
Låst ämne

Knylan: Absolut, så är det. Däremot så är jag övertygad om att fler än en heltidsanställd skulle ge bättre förutsättningar, där kan man börja. Helst någon som har relevant hockeyutbildning, eller en fystränare.Vill inte se att man anställer typ Anderas Molinder i det här läget, men i framtiden kan detta vara ett sätt fasa in och ut nya människor. Pär Styf och Per Hallin är två namn som skulle kunnat ha fasas in i juniorverksamheten efter aktiv karriär t ex.
Låst ämne

Kan Ytterell vara ett namn för Timrå?
Låst ämne

Vet inte om Mora kommit längre direkt. Anders Forsberg väntar på att styrelsen ska välja riktning. Han är inte säker på att få vara kvar själv heller. Inget händer just nu. Enligt DT.
Låst ämne

Kerstin_k: Tack för den här tiden Hållander! Du är en sann krigare med enormt Timråhjärta. Du kommer vara saknad. 😥
Låst ämne

KulltorpsOlli: "Spelar jag inte kvar i Timrå nu så kommer jag tillbaka senare i min karriär. Det är laget i mitt hjärta och det här var inte sista gången jag spelar här" - Hållander.
Låst ämne

Nisse1: Med Timrås ekonomiska historia i närminnet, så har jag full respekt för att ekonomin är högsta prio i klubben.
Vi är jävligt snabba på att glömma att vi var timmar från konkurs, för bara ngr år sen...
Låst ämne

TIK-Lund: Utifrån läget nu känns 1 lockande. Normalt skulle jag säga 2 annars, alla dagar i veckan.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Lars Backlund har fått ett nytt namn.......Broms-klossen heter han from, nu!
Låst ämne

TIK-Lund: Svårt att svara enkelt på. Beror till viss del på vilka spelare vi får behålla om det överhuvudtaget finns en möjlighet att satsa kommande säsong.

Sedan tror jag att det finns en tredje väg. Det är inte att toksatsa en enskild säsong för att gå upp, men inte heller att ligga i träda i ett antal år bara för att. Man kan ju aldrig veta när chansen att gå upp kommer, se bara på de två senaste årens uppflyttningar. Därför tror jag mer att man ska ha målet att ha ett lag som är tillräckligt bra för att vara topp-6 varje år i HA och när väl möjligheten öppnar sig ha en buffert för att våga stärka med ett par spelare efter nyår om man tror chanserna är goda just då.

Därav kan det bli att man "satsar" redan 2019/2020 eller aldrig.
Låst ämne

TIK-Lund: Alternativ 1(Leksandsmodellen), vill jag inte ha. Den är dyr och har en hög risk.

Då väljer jag hellre tvåan.
Låst ämne

TIK-Lund: Personligen väljer jag alternativ 1, alla dagar i veckan, vi ska ta tillbaka det som var vårt!
Låst ämne

Tankefoster 19/20:

Förutsättning: Timrå BÖR ha ett gott eget kapital i förhållande till övriga H.A lag när serien går igång.

Samtidigt verkar 19/20 bli den kvalitetsmässigt sämsta säsongen i Allsvenskan på många år.
Två nykomlingar i SHL som historiskt nästan alltid slutar sist varav en med kanske de sämsta förutsättningarna av alla sedan vilda Väsby.
Fortfarande chans på "drömvärvningar" om Timrå går upp 19/20

Vad tycker forumet om det stod mellan dessa TVÅ alternativ:

1. Ta chansen och satsa sig tillbaka till SHL 19/20.

2. Ny tre - femårsplan direkt där man lägger kulorna på egna organisationen.
Låst ämne

Sputnik: Nä, men nu var det ju två backar som "inte ens behövt vara av toppklass" som var kategorin. Min poäng är att vi fått lira kval ändå, och att det med ALL önskvärd tydlighet går att peka på att det är så extremt mycket annat som spelar in än två värvningar hit eller dit. Systemet med direktkval har gång efter gång visat sig vara fullständigt livsfarligt och det är ju rent logiskt sett helt sjukt att Mora åker ur med 4-1. Där BÖR vi snacka rejäl jävla omställning. Sen vet man ju aldrig längre. De kan snubbla sig till topp åtta nästa år med halva laget fyllt av ECHL-amerikaner och helt plötsligt så är det Leksand som är allsvenskt igen. Jag är dock oerhört tacksam att jag inte håller på Mora just nu, magkänslan säger att de är fullständigt i spillror.

Sen är jag inte speciellt tacksam över att jag håller på Timrå heller, ska verkligen tilläggas. Det har onekligen låst sig på Level Hard det här supporterskapet. Den här degraderingen är tung, men om de sex senaste säsongernas kvalspel (efter att kvalserien försvann) visat på något så är det ju att dörren mellan ligorna står på vid gavel. Minst ett lag åker ur, i år två. Jag sätter en tjuga redan nu på att det blir precis samma sak även nästa år, två lag upp/ner, nu när det visat sig att man inte behöver heta varesig Leksand, Timrå eller Malmö för att slinga sig igenom det där "nålsögat". Frågan är ju bara hur sunt det är, egentligen. Oskarshamn gör en jävla kanonsäsong och snubblar sig upp i SHL, nu står de där med en nytillsatt sportchef från Vimmerby som helt plötsligt ska sätta samman en SHL-trupp och prata med agenter han bara sett på TV innan. Det vore väldigt kul om de får styrsel på det där, men jag sällar mig nog till dem som undrar hur i helvete det ska gå till. Det är väl som att tillbe satan i det här forumet, men för IKO:s skull så önskar jag att dom har sin egen Lars Backlund-figur också.

Det tar några dagar att komma fram till, men för mig finns det inga tydliga anledningar att göra några större förändringar tills nästa säsong. Det kommer bli spelaromsättning hur det än blir och på ledarsidan har vi redan tappat Thelin. Hela nästa säsong kommer präglas av en enorm revanschlusta, därför kan jag inte heller se någon anledning att skicka Freddan. Det känns mer konstruktivt att istället stärka upp organisationen runt honom och kanske få till en lösning med tre tränare + Hirsch, precis som jag förutsätter att man hade tänkt göra om vi inte åkt ur. Nubben har varit och ryckt lite i Robin Lindqvist redan tidigare, det skulle ju kanske vara läge att slå honom en signal nu igen?
Låst ämne

Sputnik: Tror ni Westerlund kan vara en realistisk värvning? Eller är han så pass aktad att SHL lag kommer dra i honom? Tror själv att en stor roll i HA skulle gynna honom.
Låst ämne

Knylan: Nielsen var ju inte ens en värvning. Han "Halkade" ju in på ett bananskal, så ser han inte som Nubbens värvning precis. Westerlund var maximalt Timråoflyt. Likaså att vi blev av med den kanske viktigaste kuggen i kvalet, Laxen. Med de 2 hade det kunnat sluta helt annorlunda. Ja just det sen med ett visst målvaktsbyte också, men det har vi ältat ett par tusen ggr redan. Med all rätt dock.
Låst ämne

Tikarn97: Tidigare har jag hört från ledare som haft med Hertzberg att göra att det funnits gott om talang men att inställningen varit svag. Kanske har det blivit annorludna, men utifrån att jag vet att kravet på fysträning varit så gott som noll under Freddans två år, så har Timrå inte råd med att ha många "lata" individer i laget. Och det är väl inte Timrås kopp av te heller. Men en tränad och motiverad Hertzberg skulle absolut vara intressant!
Låst ämne

Fy vilken ångest man har mellanåt. Detta uttåg ah tagit mer än förra gången. Då var man så naiv att man tänkte lika bra att starta om och bli topplag i HA istället. Fy vilken käftsmäll man fick när det drog igång. Givetvis helat andra förutsättningar nu med ekonomin och allt. Men med tanke på hur det sett ut med lagbygget nästa säsong i SHL så känns det mer deprimerande nu. Förra gången kömdes det inte som det fanns hopp för morgondagen även om vi kvalat oss kvar.
Låst ämne

Sune: Gustav Nielsen och Filip Westerlund då?
Låst ämne

Tikarn97: om Bratten blir kvar så har vi HAs bästa keeper. Rätt skön omväxling från en säsong där vi haft SHLs sämsta keeper (inga namn men det slutar på vedberg)
Låst ämne

Sune: Men Backlund serru, han riskerar inget. Det är nog där rensningen måste börja.....
Låst ämne

RasmusVS: Sen är ju frågan vad man lägger in i "en juniorverksamhet i topp"? Det finns ju inget självändamål i sig att ha ett resultatmässigt framgångsrikt J20, så länge man inte alstrar spelare som fixar omställningen till A-laget så blir ett vasst J20 mest en trevlig krydda i hockeyvardagen. Det allra bästa vore ju om vi kunde få båda, men väldigt mycket hinner uppstå under en säsong. Det är ju bara att kolla på hur många skador som A-laget åkte på och som behövde täckas upp.
Låst ämne

Tikarn97: Jag tror inte Svedberg stannar. Har haft känslan att han inte trivts här ett bra tag. Sen är det nog svårt att undgå all kritik vi fans riktar mot han. Den når han givetvis på ett eller annat sätt. Jag hoppas Brattsröm tar chansen att få garanterad förstespade hör hos oss. Annars måste Nubben snabbt ge sig ut på marknaden. Som jag tjatat så är Kruse ett drömnamn i så fall.
Låst ämne

Vilket lag tror ni värvar Svedberg? Har en jävligt vag känsla att han faktiskt blir kvar hos oss, hoppas verkligen inte han blir det men jag har bara den känslan, och då är det ju tack och adjö med Brattström, tror vi kommer ha ett riktigt bra läge att gå för en toppplacering med Bratten som 1:a keeper!
Låst ämne

DyäTikarn97: Du är inte ensam. Tror du just nu lever i förnekandets fas. Om vi skall snacka psykologtermer. 😋 Det har varit många inlägg om hur vi kastade bort detta med Svedberg i mål.
Låst ämne

Hockfan: Tror tyvärr du har rätt i allt det där
Låst ämne

Hockfan: Tvivlar tyvärr inte på vad du säger. Om jag ska vara ärlig ser jag hellre 10 år i HA men med en juniorverksamhet i topp som kommer att vara en garanti för slagkrafitga lag.I dag i allafall, vi får se hur jag känner i september..
Låst ämne

Tikarn 97:

Jag tänker så här, att om man hade värvat två nya backar under senare delen av säsongen så hade man inte åkt ur. Och de backarna hade inte ens behövt vara av toppklass. Så jävla onödigt var detta.
Låst ämne

« · 1969373 · »