Ryktas att Ticar får lämna Oskarshamn då han är utanför truppen, kan detta vara den center Nubben söker? Förmodligen för dyr, men det hade varit intressant och se vad han hade uträttat i Timrå.
mikenomad: skadar inte med lite backup i fall PP1 inte klickar nån dag men i ärlighetens namn så skulle jag vilja se en center med ledaregenskaper som dessutom kan producera.
JanneH: Varken Palmberg eller Karlsson är karaktärsspelare i den bemärkelsen, för egen del så skulle jag föredragit Hållander på ett ben före tex Palmberg..
Kerstin_k: Du tycker inte vårt pp och vår spets är ganska ok som den är då? I min värld går EK före Palmen varje dag i veckan, är det nåt som skulle tillföra i det här laget så är det gå till jobbet varje dag-karaktär. Euforiska in the zone-spelare är vi bortskämda med.
Kerstin_k: ja men håll med om att Palmen skulle kunna bidra mer i PP än EK. Jag skulle så klart inte tacka nej till en karaktärsspelare som EK men när en poängspelare som Palmen kommer in i sitt flyt då kan han skapa något ur intet
JanneH: Då tycker jag att Erik har en hel del egenskaper som tilltalar mer än Palmgren. Förmågan att bära puck, att vara avig och spelfördelare. Palmgren gjorde sina poäng i pp, i övrigt ganska slätstruken.
SuperMupster: Gunter kommer in och sätter sig ..tycker att vi skall komma och hälsa på honom. Parkas kommer in och hälsar på alla och sätter sig lite avvaktande vid sidan. Parks en trevlig kille ........ och är nöjd med det .
Pinus sylvestri: haha...tough one! Men, Parks avgjorde trots allt första finalen mot Leksand så...han får det bli. Guters bästa prestation var att gå till Luleå.
Sputnik: Angående diskussionen om Lundins framtid så finns en intervju med Nubben på ST om just Lundin.
"Det är klart jag kommer prata med honom den närmsta tiden. Det jag kommer tillbaka till då är ju den roll han kan få här och att vi som klubb har ambitioner.
Går det att skriva ett avtal redan nu som knyter upp honom fler säsonger om ni skulle gå upp i SHL?
– Det går det att göra, den möjligheten finns. Men går vi inte upp så har kan han lämna ändå i så fall. Men absolut, det är klart att skulle vi gå upp så är Albin Lundin en viktig spelare både på och utanför isen, säger Kent Norberg."
Laken: Man kan väl säga att ingen av dom som varit i Timrå de senaste åren är särskilt framträdande i någon klubb , varken i SHL , HA . Hur har då Timrå varit i SHL ..sådär och inget topp lag iallafall . Att bygga lag tar säkert lång tid för oss .
Laken: Johannes Salmonsson tror jag skulle hålla hög nivå i allsvenskan med hans skridskoåkning. Han har ju en riktig skitroll i Oskars. Sen tror jag Erik Karlsson hade passat fint i andralinan som Center istället för Wahlgren.
Nisse på Mon or: för mig handlar HA om unga spelare med potential att utvecklas under säsongens gång, toppat med lite rutin. Att satsa mot SHL likt modo gör nu eller som Leksand gjort sen senast dom åkte ur är en dålig affär och otroligt riskabelt. Att värva allsvensk spets är lite att skjuta sig själv i foten, dyra spelare som absolut kan ta laget till toppen av tabellen men där tar sagan slut. Dom är allsvensk spets som är allsvensk av en anledning,dom saknar det lilla extra som krävs för spel på SHL-nivå. Bättre då att satsa ungt, oprövat och billigt. Visst, man vet inte vad man får, men de behövs bara en klockren träff för avancemang till finrummet, och då har man inte riskerat ekonomin på resan.
Att Dahlén anslöt är såklart en jävla lyckträff, men vi vet inte hur laget hade spelat utan honom. Och vi vet inte vad Nässen hade bidragit med om han inte varit skadad. Det är inte heller rättvist att ta lagets mål minus allt Dahlén varit inblandad i, utan han hade någon annan tagit hans plats och säkert gjort ett antal(inte lika många) poäng också. Speciellt med förutsättningarna våran första kedja faktiskt får i år.
Dessutom antar vi bara att Nubben tippade oss top 5 utan Dahlén i åtanke. Han kan lika gärna vetat att Dahlén varit på väg hem sen april.
Jag tycker Timrå har byggt helt rätt. Vårat enda bakslag är Nässen var skadad och vem vet vad han hade tillfört en andrakedja. Ältandet om att vi åkte ur börjar bli gammalt, vi ligger just nu o toppen och har ligans bästa spelare i laget. Var glad över det vi har och sluta älta det vi kunde ha haft.
Öndulat: Svår avvägning dock. Nubbens topp 5 före J. Dahléns inträde. Nu går laget nästan som tåget med vibbar från säsong 17/18. Många tror på topp 2. Men alla vet att SHL ger inga pengar om det blir lika som sist. Moment 22...
JanneH: Sant men förhoppningsvis har Nubben lärt sig lite av det och är bättre förberedd den här gången. Kanske inte spikar ett HA-lag inför nästa säsong redan i januari...
JanneH: Jag vet 2 som inte kommer välja annat SHL lag om vi går upp, Dahlén och Brattström. Känns ändå som Ohlsson trivs här i Timrå och Följare på Twitter har man ju gått på förut. Lundin har inte varit i närheten av denna produktion innan, han verkar dessutom vara en klok och mogen person så han drar nog inte heller iväg förhastat till annat SHL lag bara sådär utan att överväga Timrå om vi går upp. Kalla mig naiv men det är min magkänsla i allafall.
Kollar vi dessutom på Lööke så har han sagt att det inte är ett misslyckande att ta 1 eller 2 säsonger i HA för att utvecklas mer. Så han räknar jag inte bort heller.
Tikarn97: ja men även om vi går upp så lär ju halva truppen skrivit på för andra SHL-lag redan i Januari (eller finska liiga, Schweiz eller KHL). Sist så hade väl Haukeland, Erik Karlsson och Didde m fl redan gjort klar med nya lag långt innan det stod klart att vi var klara för kvalet.
Nisse på Mon or: du älskar att citera styrelsen då dom sa att det finns viktigare saker än hockey. Din tolkning av det är dock totalt felande. Du får det att låta som att styrelsen inte bryr sig om hockey då dom egentligen menade att det är jobbigt som fan just nu, men vi blir iallafall inte bombad av ryssarna. Alla hanterar besvikelse och sorg olika, personen du citerar konstant välde att hantera det genom att fokusera på saker som kunde varit värre. Till exempel konkurshot, vilket styrelsen faktiskt räddade oss ifrån tack vare blygsam satsning.
Håkkybåkky: Hur stärks ekonomin när SHLäventyr inte ger nåt i kassakistan? Utan spelararvoden (J.D, E.P, D.S. mfl.) hade det blivit förlust. Aktieförsäljningen, (som skulle gå till sociala projekt, damlag och ungdomshockey), användes i stället för stt stärka upp det egna kapitalet. Annons och sponsorförsäljningen var ju, ofattbart nog, lägre i SHL än säsongen innan. Och styrelsen har ju uppfattningen att det finns viktigare saker än ishockey. Sen vet vi ju inte hur polisanmälan går heller. Skulle inte förvåna mig om klubben blir skadeståndsskyldig till Walberg. Så summa summarum. Något slags moment 22. Satsar man på att nå SHL tjänar man inga pengar på det. Och satsar man inte når man inte SHL.
Nisse1: Viktigt att inte likställa försiktighet med brist på ambition.
SHL-satsningar kräver ekonomiska muskler, något som Timrå inte verkar ha idag. Resultat från senaste säsongen var endast 600k+, och detta med en urbillig trupp. Visst man hade kunnat satsa mer med förhoppning på ett bättre utfall. Men vad hade hänt om man hade haft 5 miljoner mer i spelarbudget, och ändå gått kräftgång (kom ihåg, det var nästan 20 poäng upp till säker mark)?
Med tanke på den ekonomiska historia som finns så tycker jag att ledningen har agerat rätt i att inte gå bort sig i dyra satsningar som sen riskerar att dränera ekonomin och i värsta fall hamna i konkursläge igen.
Jag vill att ledningen lägger fokus på att stärka ekonmin, och när den är tillräckligt stabildå kan man börja prata seriösa SHL-satsningar.
Dakkan: Det är det som är problemet med den klubbledning vi har i dag, man är nöjd med att spela i AS och det är ok att utbilda spelare som lämnar för SHL. Vi behöver en ny ledning med lite ambitioner annars går det nog tyvärr utför för klubben. Tror att de flesta vill se en möjlighet o en ambition att gå upp igen.
Är SHL lagen redan ute? Ohlsson blev nyss följd av Skellhell på twitter, förvånar mig inte om de lyckats locka tillbaka han till nästa säsong om vi inte går upp, detta är nackdelen att spela i HA, att varenda lag hör av sig till spelare som presterar under säsongen..
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.