1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2019-2020

« · 1968734 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2019-2020
Måste säga att jag blir bekymrad när jag läser i ST att ordförande säger att förtroendet för tränarna och Nubben är orubbat trots misslyckandet. Ok för Nubben men tränarna.....

Nu verkar ju de sistnämnda lämna av egen fri vilja tack och lov
Låst ämne

Olli Nomadinen : kanske inte är så långt från sanningen ändå att föreningen inte tog detta på riktigt allvar.
Låst ämne

Sputnik: Blir så jäkla tom när jag tänker på att vi hade haft Erixon, Salmonsson, Larsson, Fransson, Törnqvist, Wedin signade på tre år eller längre om vi hållt oss kvar. Snackades om Lander och Dahlén också. Sån sjukt bra stomme det hade varit att bygga på!! Fan också
Låst ämne

Puckat: Kan inte sluta tänka på det jag heller, hade varit betydligt roligare silly season snack.. det sitter kvar i min skalle, hur nära det var match 6 i sudden när vi fick PP.

Jag orkar inte ens tänka på nästa säsong än, det kryper väl fram så småningom.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Tråkigt att ni ser det så! För det första så är det mycket ironi och sarkasm generellt här på forumet. Alla är just nu frustrerade och arga över både spelare, ledare, sportchef etc, och ett forum är väl till för både positivism och en del negativa inlägg hoppas jag, annars blir det ganska dött härinne.

Jag håller verkligen med en massa inlägg härinne som har idéer om hur man skall lösa framtiden med t ex ny arena, flytta in till Sundsvall, tänka lite nytt etc etc.
Gör man ingenting nytt är jag övertygad om att Jojjo-effekten är given.
Kalla oss inte för troll, det är ju bara ett tecken på att vara inskränkt i sitt tankesätt...
Ironi och sarkasm utvecklades under nittiotalet och är en kommunikationstrend som håller än idag.

Puss i ljumsken på alla charmtroll
Låst ämne

Gorkyman: Sjödda nej tack. Ante, Pelle H, Stridh
Låst ämne

Hockfan: Så jävla bra skrivet! Håller helt och hållet med.
Låst ämne

Olli Nomadinen :
Freddan kan omöjligt vara kvar efter det här! Det sportsliga resultatet måste alltid gå i första hand, vi heter inte Timrå kompisklubb. Förhoppningsvis säger han upp sig så man slipper betala hans lön.
Nubben då, snart 18 säsonger som sportchef i klubben, vore det inte på sin plats med förnyelse snart?
Man kan ju inte låta bli att avundas lite på t.ex. Björklöven och Leksand som ser ut att ha fått in vassa namn på den posten.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Jag tror tyvärr att ledningen levt i sin egen lilla bubbla under året. Ungefär i samma tillstånd som vissa av de här på forumet som konstant upprepade sitt mantra om att det nog kommer att gå bra till slut.

Nu sitter de där i chock och fattar inte vad som hänt:
- Hur kunde detta ske?? Det hade man ju inte kunnat ana...

Jo, det kunde man om man bara dragit ut huvet ur röven för några sekunder och känt åt vilket håll vinden blåser. Men jag har en känsla att det varit en homogen grupp av sektmedlemmar som alla tyckt likadant och inga andra tankegångar varit accepterade. Men att de skulle drabbas av någon omedelbar självrannsakan och förståelse av varför det gick fel nu är nog inte att vänta. Tror mer på typiskt pladder a la politiker att det inte gick att förutse denna utveckling och att det var extremt olyckligt, etc, samt diverse floskler om att vi kommer igen och är fortsatt starka.
Låst ämne

Puckat: En dröm vore ju att dom spelar med hjärtat en säsong och inte med så hög lön så kanske vi är tillbaka igen säsongen efter.
Låst ämne

Funderade lite över våra före detta spelare och vad man kan tro om var de tar vägen. Ser att det skapas några olika grupper.

Spelare som jag vill ha kvar men som inte kommer att stanna:
Kinnvall, Törnqvist, Wedin, Hållander, Salmonsson, Larsson, Blomberg

Spelare som jag INTE vill ha kvar och som knappast heller kommer att stanna:
Svedberg, Jalasvaara, Rensfeldt, Olofsson, Madsen, Falk, Collberg

Spelare som det finns chans att de blir kvar som jag vill ska vara kvar:
Brattström, Nielsen, Berglund, Boyce, Persson, Gallo, Westerlund, Kaijser, Jansson

Det här gänget skulle bli vår stabila stomme att bygga något nytt från.

Spelare som knappast blir kvar men som jag skulle kunna tänka mig att ha kvar:
Palmberg, Ohlsson

Palmberg skulle vara guld värd i PP en serie ner trots hans osynlighet i 5 mot 5. Ohlsson är egentligen ingen favorit, men hans slit och släng spel passar nog förmodligen bättre i HA än i SHL.

Slutligen backkvartetten från helvetet! Spelare jag egentligen inte vill ha kvar men som jag tror att vi ändå kommer att behålla några av:
Hardegård, Molinder, Drugge, Söderberg

Angående dessa så har de visat sig inte hålla varken mot SHL eller HA-topp motstånd. Vi har absolut inte råd att behålla fler än två sådana säkerhetsrisker (möjligtvis tre om Molinder går som fjärde center).

Återstår en spelare som jag inte vet vad jag tycker om, då jag inte kan minnas något:
Albin Carlson

Har dock svårt att tro att han är märkbart sämre än kvartetten ovan.
Låst ämne

8758: Är det inte tidskrävande att ha två nick?
Låst ämne

Jockz: Ja alltså det finns en jäkla massa bra argument till att Nubben kanske borde kliva av. Frågan är vem vi skulle ha istället som kan kliva in i det här läget? Fördelen med Nubben är att han är "inne i det", har varit i den här situationen ett otal gånger och oftast kommit mest till sin rätt då. Det kräver att han har energin att satsa 100% isf. Men på sikt måste nog klubben se över alternativ för förändring även här.
Låst ämne

Jockz: Jag är inte en av dem som ser Nubben som helig på nått sätt. Förra säsongen i HA lyckades han pricka in rätt. Men jag har varit frustrerad säsongerna innan då andra lag med sämre budget lyckats så mycket bättre gång på gång. Tyvärr känns det som att det är Nubben själv som bestämmer när han skall hoppa av, tror inte nån i ledningen kommer avsätta han i allafall. Den här säsongen är det omöjligt att både fixa ny sportchef och Tränarkonstellation. Men som ni säger dags för nytänk.
Låst ämne

Raggaren Putte: Skriver under på den!!

Dessa herrar kan vi absolut INTE ha kvar om det ska finnas någon trygghet i spelet Hardegård, Molinder, Drugge, Söderberg BORT, BORT, BORT!!!
Låst ämne

timrasuppi08: Kluven kring Hardegård. Hand upp alla ni som klagade på han i kvalet mot KHK? Minnet är bra men kort ibland. Känslan är att han kom helt fel in i denna säsong i SHL och spelat utan självförtroende. Jag tror absolut han kan komma upp i nivå igen genom att starta upp i HA och få tillbaks självförtroendet mot motstånd han klarar av.
Låst ämne

Sputnik: Vi har inte råd med den säkerhetsrisken. Han kan ju inte ens slå en passning på bladet eller rensa ordentligt i egen zon. Än mindre vinna en sargduell. Åker även skridskor stappligt med breda ben. Han, Molinder och Jalasvaara gled omkring som oljetankers på isen.
Låst ämne

timrasuppi08: Superbort!!!
Låst ämne

timrasuppi08: Ja Hardegård är sämre än Lotvonen på rören, och alla minns väl Lotvonens speed?
Låst ämne

fredriko74: Inget klår Jalles åkstil, ser ut som han skitit ner sig.
Låst ämne

fredriko74: Tyvärr är han ju Nubbens svärson, så det finns väl överhängande risk att det utövas svågerpolitik....
Låst ämne

Sputnik: Samtidigt kom ju nästan hela laget hyfsat in i SHL i början, då det var först runt omgång 10 det började rämna. Men mitt största problem med Hardegård är nog inte mest hans bristande förmåga, utan snarare hans bristande omdöme.

Han sprider puckar omkring sig som en tombola och hittar högriskpassningar att slå där de normalt inte ens finns som en valmöjlighet. Hade förväntat mig att den delen av spelet skulle mogna under säsongen, men det har inte blivit bättre. Hans sekvens innan ett av baklängesmålen i lördags var kanske hans all-time low.

Men jag tror att han blir kvar tack vare Nubben och man får väl leva på hoppet att han på något sätt lyckas mogna i sitt spel.
Låst ämne

Sputnik: Efter att haft några dagar med djup svacka så börjar man iaf få upp näsan över vattenytan. Iår så hade vi ett lag för HA, tränare för HA och framförallt en organisation som på sin höjd höll HAklass. Nu kommer det att ta några år innan vi är där uppe igen, men då kommer vi att vara mycket bättre rustade! Så liite optimism känner åtminstone jag. Oskarshamn kan jag nästan tycka synd om, bygga om hall köpa halvtaskiga spelare. Kämpa och slita och ändå få stryk, precis som vi har gjort den här säsongen! Fast visst var måndagen en riktig skitdag!
Låst ämne

Uppladdat:

0x600-20190410210448.jpg

Låst ämne

bra tränare+bra lag
kan de gå fortare
finns nog en rejäl revansh lusta
Låst ämne

hardegård..tombolla
de va faan rolig...hahahaha
likt fidgetspinner virrpanna
Låst ämne

Puckat: Vart kommer det ifrån?
Låst ämne

Puckat: Till tik.zäta o hockfan vilka ni nu är kan ni bara lägga ner tugget ni håller på med ni är inte ens värda att existera!!!! Bara försvinn från våran bok!! Ingen här inne vill ha er här!! Annars tror jag att vi måste kräva att moderatorerna tar bort era inlägg som inte tillför ett förbannade dugg!!!!!
Låst ämne

Jesper Ollats får ju lämna Leksand!!
Rutin alla dagar i veckan sa snäckan i Domustrappan!!!
Låst ämne

SMÅLAND: Om Wedin drar till NHL får vi pengar va? Inte läst nått rykte eller så, bara funderar hur det funkar. Om det gäller det där med ersättning för 4 senaste åren i klubb.
Låst ämne

Nån som vet varför Jakob Hellsten lämnade J20 inför iår? Hade gärna sett han och Brattström som målvaktspar nästa säsong.
Skulle även kunna tänka mig Brattström och Henrik Edström som var back-up under kvalet ifjol. Han kommer från en väldigt fin säsong med Borlänge i division 1
Låst ämne

Hockfan: Ni är troll båda två. Punkt! Varför tar inte moderatorerna bort inläggen kan man fråga sig???
Ni är uppenbart här för att söndra och förstöra. Vik hädan!
Åk tillbaka ner i Gärdehallens mörka rum...
Att ni orkar.
Låst ämne

Puckat: Knåpat själv?
Låst ämne

Frebog: Så här sa han i Dalatidningen när han anslöt till Leksand.

Anledningen till att det blev Leksand är mycket tack vare att de har en elitsatsande juniororganisation som jag gärna vill vara en del av. Jag känner att jag kan utvecklas mycket med bra målvaktsträning och den generella utvecklingspotential som finns i Leksand. Leksands IF är en fin och klassisk organisation som jag gärna vill vara en del av. Mitt mål med säsongen är att gå så långt som möjligt i J20 och ta ett SM-guld. Jag hoppas även kunna höja mina aktier att få spela i Leksands IF:s A-lag om något år, säger Hellsten.

Känns som att skall Timrå bli en klubb att räkna med på allvar med tanke på hur relativt liten förening vi är. Så måste det hända nått i Juniorveksamheten. Vi måste bli ännu mer attraktiva för unga talanger ute i landet och va med i toppen i J20 elit till exempel.
Låst ämne

Puckat: eller hur, visst är det frustrerande? Med dom namnet och ett sånt lag kanske vi rent av hade etablerat oss? Den chansen kommer aldrig igen. Inte med dom namnen till den prislappen. Vi kanske etablerar oss i SHL en vacker dag ändå men jag vidhåller att det här var tidernas chans för ett litet lag från byn att göra en ny Skellefteå.

Det ska göra ont att heja på Timrå IK, det ska vara misär. Det hör till.
Låst ämne

Sputnik: Precis. Först o främst borde man sätta dit lite fräscha prestigenamn på Tränarsidan. Inte gamla avdankade Dinosaurier och pappor.
Varför inte lite mer utbyte med a-laget för att öka motivationen och inspirationen. Kan ju inte kosta allt för mycket att t ex en gång i månaden träna ihop 50/50 junisar/a-lag. Göra lite nya grepp kan ju inte skada. Gymma ihop också så a-laget får visa vägen och vad som krävs och att junisarna kan se att det kanske inte är så stor skillnad uppåt. Inspirera.....kommunicera etc
Låst ämne

Kerstin_k: Jajemus
Låst ämne

Sputnik: gällande Ohardegård så anser åtminstone jag att man behöver inte byta för bytandets skull. Han är helt klart en spelare vi bör behålla nu inför HA. Dr Druggels, Södertrög, JalleJanne å Dinosaurs Rex Molinderus däremot bör inte stå på blå nästa säsong. Möjligen köper jag Molinder som center men inte som back
Låst ämne

Att åka ur är aldrig roligt, det kan vi alla skriva under på, men när man väl åker ur så är Allsvenskan verkligen rätt serie att hamna i, att åka ur och kämpa på i världens mest tråkiga liga vore så dötrist, allsvenskan är allt annat är dötrist om du frågar mig :)
Låst ämne

Nevink:

Mattias Nilsson är ledig igen. Kan det vara något för er?
Låst ämne

Oj då! "Timråtränaren Fredrik Andersson kan kliva av sitt uppdrag.
Men sportchefen Kent Norberg jobbar för att få honom att stanna i klubben.
– För mig är Freddan fortfarande det självklara valet till att träna Timrå och för att ta oss tillbaka till SHL, säger "Nubben".
Låst ämne

Puckat: Inte helt orealistiskt att det skulle kunna se ungefär ut sådär i September!

Onekligen ett slagkraftigt lag på H.A nivå!

Personligen hade jag gärna sett något mer rutinerat mer namn på backsidan kanske på bekostnad av Algot. Utöver det, bra knåpat!

Sidenote: Nubben jobbar för att behålla Freddan enligt ST.
Låst ämne

luffaren: Lall on lall on!!!! Kompisklubben kan alltså fortsätta? Jag fattar ärligt talat inte vad nubben menar med det här?

"Visst, man kan diskutera vilka backar som ska spela, vilken målvakt som ska stå och sådant, men ytterst är det jag som är ansvarig för allt och hur det har blivit, medan Freddan fått väldigt mycket skit. För mig är Freddan fortfarande det självklara valet till att träna Timrå och för att ta oss tillbaka till SHL, så jag hoppas det blir ett positivt svar av honom."

Nubben Du har ju påstått själv innan att du inte lägger dig i vilket lag Freddan tar ut och hur han coachar? Är det du som påtryckt att Svedberg ska få ha stått hela denna säsong kan du avgå direkt!
Freddan är väl ytterst ansvarig för laguttagingar, det taktiska och matchande. Där har det funnits alldeles för uppenbara brister även i siäuccesäsongen i HA. Kommer ihåg hur vi trots den framgångsrika säsongen vi gick upp satt och klagade på hur han matchade Boyce och Berglund i slustskeden när vi jagde kvittering tex.
Låst ämne

Sputnik: Ok. Det var spiken. Där försvann det sista lilla förtroende jag hade kvar för Nubben. Han kommer naturligtvis bli kvar så det är meningslöst att sitta här och kräva hans avgång i caps lock men naturligtvis vore det enda chansen till ett räddning för Timrå. Det är pinsamt tydligt att vårt avancemang förra säsongen kan tillskrivas en person till absolut störst del och det är Dahlen. Han gjorde Nubben, Freddan mfl till hjältar. Dahlen peppade spelare och supportrar, ägde i media, ägde på isen. Övriga gled med.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Samtidigt förstår man ju Nubben i det läge han är i. Han måste jaga ett helt nytt lag, mer eller mindre från grunden. Kan han då förlänga med en tränare som kan organisationen blir det en arbetsuppgift mindre. Så här på vårkanten kan bara den anledningen vara nog så lockande.

Nubbens vara eller icke vara är lite samma läge. Inte fan hinner Timrå IK byta sportchef, rekrytera ett helt nytt lag och en ny tränartrio och få ihop skiten innan augusti.

Om Freddan får fortsatt förtroende är jag ganska övertygad om att det inte beror på hans förträfflighet som tränare.
Låst ämne

Sputnik: Blev också lite konfunderad...

Eller menar Nubben att det är hans värvningar som gjort det omöjligt för laget att ta till sig spelidén?
Å andra sidan har ju Kent vid oändligt många tillfällen gjort det klart att spelare alltid tas in i samråd med coachen.
Låst ämne

Kerstin_k: Jag håller med om att det är sent med allt just nu och vi får köra på med det vi har. Men tror du har fel. Nubben har skyddat Freddan redan innan säsongstarten i SHL. Han var övertydlig med hur helig han är och att han inte skulle få sparken oavsett. Då var det 25 spelare som skukke ryka före. Vi fick inte se nått utav det i den totalt menlösaste säsongen jag har varit med om.
Låst ämne

Sputnik: Nubben snackar om att behålla Freddan... själv funderar jag nog om det inte är dags att byta sportchef
Låst ämne

Vet inte vad Nubben svamlar om. Freddan måste rimligen vara ansvarig för hur laget formeras, spelidé, matchcoachning, träning m.m. Dessutom måste han ju ha varit tungt inblandad i värvningarna. Om inte så kan vi lika gärna köpa en plastkon och ställa in i båset.
Låst ämne

JonteD: Men du som har svar på allt och dessutom går på personangrepp kanske ska förklara varför man inte kan lyfta synpunkter från andra vinklar? Vad är det för jävla sekt det här som bara accepterar de "rätta" synpunkterna?
Låst ämne

« · 1968734 · »