Sputnik: Man kan ju hoppas, skulle älska om han lekte sänka skepp med Örebro också. Fast jag har en dålig magkänsla som säger att han blir kvar. Till en historiskt hög HA-lön. Föreningens vägval det gångna året inger inget större förtroende...
Olli Nomadinen : Tror chansen att Svedberg stannar är ganska liten. Han kan omöjligt missat kritiken om han. Har nästan sett ut som han att han inte trivts och vill vara hör egentligen, på hans kroppsspråk på nått sätt.
Tikarn97: Jag gört. 😂 Haha nej men med tanke på hur mentalt ostbabil och ointresserad han sett ut, fått sina flippade utspel mm så känns det inte som han varit i balans, milt sagt.
Tikarn97: Nej den e tung i så fall. Svedberg bör nog välja Frölunda, stabilare förening och etablerat lag, lär nog få mer konkurens med Matsson dock. I Leksand kan han behöba bära frälsarroll likt hos oss igen.
Charlie2: Nej tyvärr är det bara ångestladdat just nu att läsa silly, spelare för spelare blir vi av med. Jag har inga större förväntningar på denna säsong. Blir glad om vi ens kommer topp 8.
Olli Nomadinen : Det är väl inga tvivel om att han kommer lyckas bättre på annat håll med tanke på hur stooooort haveri förvaret var från första tränings match i SCA-cupen till game 7.
Olli Nomadinen : Jo tror samma, önskar han heller inget ont. Inte hans fel att Freddan och CO inte ställde han åt sidan i tid när man såg det inte funkade. Tror han gjort sitt bästa men att det funkade inte här helt enkelt.
Jåkkinen: Ja. Jag förstår inte hur man ska rekrytera spelare som vill något med den inställningen. Timrå IK får inte bli stället där man lyfter lön utan att behöva göra så mycket.
Jåkkinen: Jag tror att föreningen behöver nytt blod och nya krafter på ledande poster. Vi har ju facit vad som händer när passiviteten får tala. Lite ambition vill iaf, jag höra.
Såg att Oskarhamn bröt med en spelare som dom skrivit med innan dom gick upp. Anledningen: han värvades för allsvenskan. Timrå då? Halva laget var värvat för spel i allsvenskan, varför kunde man inte bryta med dom då? Exakt samma scenario egentligen, Oskarshamn vart klara sent och inget man räknat med, samma med Timrå ifjol! Oskarshamns motivering: "Vi skulle kunna använda han som en 4e lina spelare, men det var inte det som var tänkt". Timrå: "Vi byggde ett lag för allsvenskan, så nu står vi här med bara allsvenska spelare, så vi sätter en som Blomberg i 4e linan fast han är offensivt lagd".
palleparling: Det där har man ju tjatat om hela säsongen och är en anledning till att jag tycker Nubben varit för handlingsförlamad denna säsong. Han kunde gjort så mycket mer med befintlig trupp. Bänkat spelare hela säsongen så de tröttnat och velat bryta kontraktet själv om det varit så. Tycker han skulle varit brutalt ärlig mot vissa spelare att stannar du så kommer du knappt få spela nått, då hade de flyttat självmant. kolla Leksand med som inte förlängde med flera spelare som varit betydande. Det är ingen dagisverksamhet man håller på med. Klarar inte spelare av det så hoppas jag man inte har drömmar om NHL, för där är det en hård business. Där krävs det inte mycket för att bli utfryst i ett fack. Det som gör så ont i Timråsjälen, man hade kunnat gjort såå mycket annorlunda beslut som gjort att vi varit i SHL och fått hem våra hemvändare och börjat drömma lite igen.
När man före fönsterstängningen ifrågasatte Timrå IK's intresse att hänga kvar i SHL, då fick man på skallen här på hs. Efter de senaste dagarnas händelser och uttalanden får man börja undra om det är elitverksamhet man fortfarande tänker hålla på med. Nubben tror sig ha truppen klar i sommar, och L. Backlund ser så mycket som är viktigare än hockey. Konkurrensen ser överkomlig ut i HA säsongen 19/20, så chansen att med vettig trupp kunna utmana torde vara stor. Eget kapital i SHL ska väl vara 10 miljoner 2021 eller 2022. Det kan knappast bli ett problem. Men finns intresset hos styrelse och Nubben?
Nisse på Mon: Backlund är den enskilt största anledningen till att vi ramlar ur SHL. Det var hans inställning vi föll på, det är viktigare att ha en massa pengar på kontot än att spela i SHL. Det finns ingen framtid om han ska fortsätta (Möjligen som ett mitten lag i AS)
Nisse1: Hela tiden nya syndabockar som bär hela ansvaret för att vi åker ur SHL. Först Freddan, Nubben och Svedberg och nu Backlund. Men ingen har nämnt Kicki? Det är ju tydligt att det var hennes fel att vi åkte ur.
jompa13: För mig är det ofattbart att Freddan bär störst skuld till uttåget!? Vad ska han göra? Det är svårt att trolla med knäna då er trupp knappt var topp 2 i AS. För mig som utomstående är det solklart att Backlund och Nubben tveklöst delar på första platsen, sen är det fan Svedberg i hela matchserien, Falk, Wedin och Jalle i sista matchen kanske Freddan kommer sedan men ytterst tveksamt.
6870: Nubben har själv tagit på sig det yttersta ansvaret iom att han byggt laget. Det är väl svårt att säga emot det. Backlund som ordförande delar väl det möjligen. Därefter kommer spelarna som tog ut sig själva till matcherna och helt bestämde hur de skulle spela. Freddan är Modoit så han är naturligtvis ansvarsfri.
6870: Lätt. Jag hade ställt Brattström i målet från match 1 i kvalet. Då är sannolikheten att vi spelat i SHL nu väldigt stor. Så små var marginalerna och så avgörande var Svedbergs roll.
Olli Nomadinen : Japp, då hade vi varit i SHL, men vi säger som Freddan "Det är lätt att vara efterklok nu". Det är bara du som var efterklok Freddan, alla andra som bryr sig om Timrå slet sitt hår i desperation efter ett målvaktsbyte.
Olli Nomadinen : Nubben ytterst ansvarig, inte för laget han i stort sett hade byggt innan man gick upp, mer för att han inte kunde sätta en ledarstab som kunde sätta ett bättre grundspel över tid. Har man mer eller mindre ett HA lag på pappret, så måste man ha en ruggigt bra ledarstab, det hade man tyvärr inte.