1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590580 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2019-2020

« · 1979338 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2019-2020
Synct: personligen ser jag det som att vi har fler som ska bära laget i år, åtminstone offensivt. Lööke och Hartmann är ju inte dåliga namn heller, och det tror jag kommer hjälpa Dahlén ytterligare, då det ju ju blir mindre press på Dahlén.
Låst ämne

Synct: Det är lättare att bära ett HA lag på axlarna än att slå sig in och producera i SHL. Det är så jag menar mer krav i SHL eftersom att det krävs spel på en högre nivå.

Jag tänkte som Rytter skrev
Låst ämne

Axle San: Det är inget fegt val, han vill väl vara med och spela upp Timrå till SHL igen. Sen en säsong i SHL innan han drar vidare utomlands.
Låst ämne

luffaren: sen komma tillbaka och lyfta bucklan senast 24/25
Låst ämne

luffaren: Precis, hans karriär är inte över bara för att han tar något år här i Sverige. Om det här är vad han vill och känner är bra för sig, då är det ett bra val av honom.
(hoppas att några Modo kollegor ser detta med)
Låst ämne

Axle San: Ibland, men bara ibland, har du lite otur när du tänker.
För det kan väl ändå inte vara så att du är sugen att se Dahlén i en GGIK-tröja?
Låst ämne

Herminator: Jag ser fram emot att se Dahlén i timråtröjan.
Låst ämne

luffaren: Jag skrev (dumt nog) att det är ett fegt val. Jag skrev att det kanske är ännu mer balls att gå till SHL.
Det skulle ju kunna bli ett himla liv från timråfansen och en högre nivå att prestera prestera på.
Låst ämne

Öndulat: Lite inside information from the hörses mouth så att säga Jonte kommer att spela i Timrå tröjan i år är 99,99% säker! Men San José bestämmer. Jonte sa att han vill ju helst av allt spela med Timrå vad jag vet 😎
Låst ämne

JonteD: Du menar att du ha luskat fram exakt samma sak som har sagts här inne sen i maj?
Låst ämne

RasmusVS: Där snackar vi bomb !
Låst ämne

Ny artikel i ST med Freddan, verkar som att vi äntligen ska sätta försvarsspelet.

Saxat: "? Naturligtvis ska vi träna på bra nu men egentligen handlar det för oss att lägga den plan vi ska ha och det är att sätta ett riktigt bra försvarsspel."
Låst ämne

Jensen_12: ja PP och PK lär de väl börja träna kring jul när vi är avsågade och Boyce är lagets poängkung med stabila 13 pinnar på 22 matcher...

... eller så är vi ohotad etta och Dalle har stänkt in 35 pinnar på 22 matcher

välj själva ;-)
Låst ämne

Mycket bra läsning om Dahlén för dom som tänker ungefär lika långt som näsan.
Låst ämne

Reign in red:

Som det kommenterades igår av en som har koll. Jämförelsen med Söderberg håller inte till 100%, man missar att han låg på 200-300k/månad i Malmö. Så detta gjorde nog det bekväma beslutet enklare för honom.

Men jag håller med i att man ska lyssna på hur man mår, och det har jag inte sett någon här eller i modoboken ifrågasätta. Det är vanligare än hos svenssons med psykiska problem eller missbruksproblem hos spelare på denna nivå.

Det jag främst ser diskuteras är att troligen något inte står rätt till för Dahlen. Det är den enda logiska förklaringen. För hade han varit 100% i knopp och kropp hade han nog aldrig valt att spela i ha.

Om det sedan är psykiska problem, missbruksproblem ellet sviter efter hjärnskakningen har ingen utom huvudpersonen själv svaret på.

Jag lutar nog åt hjärnskakningen, det är en logisk förklaring varför han drog hem innan säsongen var slut och varför han inte är med på sharks Camp trots att han inte har ny klubb klar. Kan vara så att han inte vågar lira ahl då han inte vet status och vågar riskera något. Lite liknande scenario som körtelfebern.

Hur som helst så blir ha en profil vassare om han ansluter.
Låst ämne

Rytter: Nej men det jag ville få fram är att man kan lyckas att ta vägen till NHL även om man ger nått extra år i HA. Vad Söderberg tjänade var väl lite ovesäntligt så sett, Det var väl inte pengarna i Malmö som tog han till SHL och sen NHL? Kontentan är alltså att jag inte tror Dahlen slänger bort sin karriär för att han stannar nått år extra i HA.
Låst ämne

Sputnik: Nästa försök i NHL lär bli vitalt, två avtal har han tagit sig ur och två gånger är ju ingen gång så att säga.
Låst ämne

Axle San: En gång är ingen gång, två gånger är en vana
Låst ämne

hanzon: Hör ju att du inte kan samvetet melodi iaf.
Låst ämne

Öndulat: ekvation menar jag, inte melodi🤦‍♂️
Låst ämne

I grunden handlar det enbart om "avundsjuka" hos folket som enbart ska försöka trampa på honom i varenda läge de kan, det märker man rätt tydligt. Om det nu är så att Dahlén längtar hem till Timrå och tryggheten, okej, då är det väl kanske så? Rätt eller fel får man tycka precis som man vill.

Allt handlar alltid om perspektiv, vore Dahlén modoit och vände hem, såklart hade allting varit helt tvärt om då. Ingen är det minsta bättre än den andra i såna här lägen. Timråiter gör allt och lite till för att häckla Modo när chansen finns, Modoiter gör allt och lite till för att häckla Timrå när chansen finns.

Säger man något annat, då håller nog denna personen på något av dessa två lagen.

Iallafall! Säsongen 19/20 slutar precis som 17/18! Ellerhur? :)
Låst ämne

Nevink: Dahlén i HA känns otroligt roligt och det ger mer intresse till ligan då han är en enorm profil, det räcker egentligen så.
Låst ämne

Jensen_12: Den har man hört förut ;)
Låst ämne

Nevink: Exakt. Det är lite gulligt med allas omsorg kring Jontes karriär men jag tror inte vi behöver vara oroliga. Han vet nog vad han gör och med tanke på hans ursprung så lär han ha goda rådgivare. Antagligen rätt hyfsade kontakter också och vad han kan prestera och kommer kunna prestera är i min värld rätt oomtvistat
Låst ämne

Nevink: Jag har också läst i många andra hockey forum hur man låtsas vara så rädd om Dahléns hälsa och hockeykarriär . Men det är i grund och botten precis som du skriver bara avundsjuka och att det ska gå åt h..vete för både Timrå Ik och Jonathan .
Surt sa räven om rönnbären.......
Heja Timrå och välkommen tillbaka Jonathan
Låst ämne

Veteranolle: Hur man än vänder och vrider på det så är det en STOR grej att Jonte väljer att bryta med San José för att spela i Timrå IK i Hockeyallsvenskan. Hans egentliga skäl går bara att spekulera i tills han berättar det själv.

Att han besitter ett av de största klubbhjärtan vi någonsin sett går att konstatera. Det är där fokus bör ligga, i en allt mer NHL-fokuserad värld där svensk klubbidentitet tappar sin status förutom att några NHL, KHL och NLA-proffs säger i tidningen att de ”följer så mycket de kan”. Att få spela i ett top 32 svenskt a-lag är inte lika betydelsefullt för unga spelare längre, det är ett steg på vägen till miljonerna och NHL-äran. Säg mig, hur många svenska spelare finns det inte i AHL och NHL som man aldrig har skaffat en relation till? Bra eller dålig. Detta är för att de aldrig etablerat sig i Sverige och väckt känslor hos svenska supportrar.

Förstå vilka ringar på vattnet det här ger för Timrå IK som förening när gymnasieungdomarna ska välja lag, det kommer att vara mäktigt att spela/ha spelar i Timrå IKs a-lag med de stjärnor vi fått fram och hur pass många som blivit etablerade SHL-spelare och vilka känslor klubben växker. 80% av vår nuvarande trupp har ett STORT timråhjärta, däribland de tre största vi har sett på mycket länge. Jag pratar om Jonte, Berglund och Boyce.
Vi har två spelare som brutit sina NHL-kontrakt för att spela med oss i Timrå (Lööke och Dahlén), deras dröm är att göra en ”Wedin”.
Spela i sitt hjärtelag, ta upp det och ha show i Sveriges högsta serie för att väcka NHL-scouternas intresse och kliva direkt in i ett NHL-lag.

Vad hade varit alternativet?
I Jontes fall hade det varit att i första hand gnugga till sig en plats i AHL-truppen (var rankad som 15-16e fwd innan campet som han inte närvarade på) för att sedan gnugga till sig en kontraktförlängning från en botten 6 fwd plats för att KANSKE ha chansen att få spela några matcher i ett av NHLs starkaste lag i en roll som han inte vill ha.

Det stora i denna stunden är att han vågar ta ett helikopterperspektiv och välja glädjen, hjärtat och framtiden istället för pengarna, statusen och ett halmstrå till NHL-spel.

¡Viva el presidente Juanathan!
Låst ämne

RasmusVS: Det är såna här magiska inlägg som sätter punkt på en Sillysäsong. Tack!
Låst ämne

kulltorp: Vet inte om Tomas Ros referar till det som skrivits i ST bland annat. Men han skrev på Twitter.
"Som jag förstått det är Jonathan Dahlen klar för Timrå".

Jag försökte fråga ifall det var nån källa eller om det var från Annan media som gått ut med det. Har inte fått nått svar dock..
Låst ämne

Sputnik: ST hade inte gått ut med att han var klar om han inte vore det, spec inte 1-2 dagar efter en lång intervju med honom, dom har förmodligen fått uppgifterna från Dahlen själv när dom träffade han, men att dom valde att släppa nyheten lite senare, eftersom det inte ens nämns i intervjun vart han ska spela kommande säsong.
Låst ämne

Synct: Dp är ju frågan bara. Kommer San Jose skriva nytt kontrakt med Dahlen? Nån dag efter va det ju en intervju med Jonte då han fick frågan vart han ser sig om 5 år. Förhoppningsvis har jag tagit en plats i San Jose i NHL va svaret.
Låst ämne

Om det nu är så att Jonte har varit klart sedan i Juni så har Timrå haft väldigt lång tid på sig att planera ett bra sätt att presentera det här på nu. Att han kommer glida in på ispremiären verkar ganska så spikat om man ska tro på ST. Hoppas de har spelat in någon slags intervju eller något liknande som de spelar upp på mediakuben/publicerar på hemsidan, inte ett vanligt felstavat pressmeddelanden bara... Det här är årets värvning i svensk hockey!
Låst ämne

Puckat: Vart tippas vi i tabellen med Dahlén?
Låst ämne

Puckat: Hade han varit klar sedan juni hade det varir ganska idiotiskt att inte presentera honom tidigare. Det är ju sånna spelare som säljer säsonskort
Låst ämne

En annan sak med Jonte i laget är att Freddan åter kan lämna ifrån sig uppgiften att peppa och inspirera laget. Inte hans starkaste gren kan man tänka. Det var ju rätt tydligt sist det begav sig vem som stod för upp-pumpandet av hjärta och jävlar anamma, inte minst i motluten....
Låst ämne

Axle San: : En gång är ingen gång, två gånger är en gång-gång.... =)
Låst ämne

Herminator: var gång har sin tid.
Låst ämne

hockey_21: Tror ändå väldigt många årskort säljs den här tiden på året, desto närmare starten vi kommer. Men det är vad jag tror det, kan vara helt fel också.
Låst ämne

Länge sedan jag postade ett sånt här nu! :)
Låst ämne

ersson: Någon som vet hur vi ligger till med årskortsförsäljningen? Jämfört med tex året före SHL vid samma tidpunkt.
Låst ämne

mikenomad: Någon gjorde sig lite rolig på min bekostnad för ett tag sedan men de bjuder jag på för jag visste redan i början av april att Jonte ville spela i Timrå om San José tillät honom det! Jag skrev att de fanns ett litet om.....! Sedan får väl alla tycka vad dom vill om vad jag känner till om detta ämne!!! Jag är ju lite bekant med jontes mor o far!!!
Låst ämne

hockey_21: jag gissar att om Jonte är klar för oss så handlar det om jävligt mkt pengar som Sharkarna måste pröjsa honom om han är listad för dem ett visst datum. Pengar som Jonte inte har råd att avstå, pengar som Timrå inte har råd att hosta upp om det inte behövs. Således dröjer den officiella signeringen
Låst ämne

JanneH: Hur mycket fick Timrå när han gick till NHL?
Låst ämne

JanneH: Förstår inte allt du skrev men någon måste väl offra något i en sådan här deal!? I min värld borde det vara Jonathan och därmed måste han ha råd. Dock roligt att han ev är tillbaka och hoppas att han mår bättre nu och framöver oavsett var han kommer att spela.
Låst ämne

DJ Abbot: Har ju varit oroväckande tyst på den fronten, knappt sett någonting på sociala medier om att man kan köpa🙄
Låst ämne

Nevink: Kan ni inte göra en tvåpinnars med Dahlén i högklackat eller nåt?
Låst ämne

RasmusVS: Väljer han att bryta med SJS eller står han med mössan i hand och ber snällt att få lov att spela i Timrå?
Låst ämne

bisterfinnen: Nä men titt, bitter****** hittade in hit med sin galla också. Jösses vad det svider att ni harvar på i skuggan av oss 😂
Låst ämne

mikenomad: Hohoho. Tänk om det jag säger har substans och du agerar dyngspridare? Har du funderat på det?
Låst ämne

bisterfinnen: Ahhhh det är DEN gamla tvåpinnars som svider. Vem föreställer den? Den är sjukt gammal iaf, så mycket är säkert. Är det nån gammal Modospelare? Antar det eftersom du blir så förnärmad men kom gärna med en ledtråd. Den enda Foppa jag känner till spelade fotboll i giffarna men jag är inte mycket till fotbollssupporter
Låst ämne

mikenomad: Är det inte gamle Svarten?
Låst ämne

« · 1979338 · »