kulltorp: Vad jag och vi ser är att Timrå inte kommer att vara ett stor lag inom svensk hockey , det måste alla inse , att vi kan gå upp igen är inte alls omöjligt inom ett antal år , kanske 5år för att kunna konkurrera med andra lag som har samma mål som oss . Vi ligger för långt efter.. .på alla plan Medelpad är för litet .
Clay.2: Ja återväxten inom Medelpad verkar ju inte allt för lovande då TV-puckslaget åker ur turneringen tidigt varje år. Får hoppas att en massa kids från Huddinge fortsatt ramlar in på hockey gymnasiet...
kulltorp: Mora säljer bra med säsongskort ser jag. Hur säljer Timrå IK med Dahlen i laget? Ska man sälja en produkt så ska man kontakta företag och privatpersoner, fysiskt eller via telefon (Inte med en tam förfrågan via mail) Timrå IK säljer inte sig själv längre.
Det har verkligen blivit dysterkvistarnas forum för tillfället. Allting är åt helvete trots att inte ens pucken släppts för första seriematchen. Det finns inget enklare än att klaga. Har man fel så kan man alltid jubla med och ingen kommer ihåg vad man sagt tidigare. Har man rätt så kan man frossa i hur oerhört insiktsfull och klok man varit. Kan vi inte vänta med domedagsstämningen åtminstone tills vi har spelat en 15-20 matcher? Jag hävdar inte att ni har fel, jag tycker bara att klubben och spelarna ska få en ärlig chans först innan man börjar totalsåga.
Nisse1: men, medge att det känns spännande med Modo etta, Timrå tvåa och Löven fyra i Unibets oddslista? Det är självklart så att de precis som oss supportrar gissar, men de har till skillnad från oss betalt för att tippa bra och riskerar tappa pengar på att göra det dåligt.
Nisse1: Jag vet att Berglund och Boyce sitter på eftermiddagarna och ringer säsongskortsinnehavare från i fjol som inte har förlängt inför i år.
Men i övrigt har Timrå IK en lååång väg kvar för att kunna bli "rika" och en stor klubb, Främst medlemsantalet är lågt, det är ju in princip ett bidrag till klubben som supportrarna ger, som det inte har satsats på förrän nu.
JanneH: Tror dock att vi får fram många toppar istället. Tex Ångermanland har större bredd i TV pucken men våra toppar är väldigt bra.(Vet att Ångermanland har toppar i år)
kulltorp: Något som skulle vara intressant att veta hur många ungdomar som håller på med hockey i Medelpads föreningar jämfört med Ångermanland , ligger vi före eller efter andra län med rekrytering av ungdomar.
FH - avdammad: Apropå totalsåga så är det nog bäst vi har brandsläckarna redo härinne när Modano får se vem som kommer vara Kapten 2019/2020... fniss, fniss
Clay.2: Historiskt så är Ångermanlands hockeykullar mycket större än Medelpads. Så det är inte alls konstigt att de är bättre varje år. Vet inte hur förhållandet ser ut idag.
kulltorp: Emil Berglund som lagkapten vilket jävla skämt. Han är Timrås sämsta spelare o det har han varit i alla år han har spelat i timrå. Det här va droppen. O jag är inte ensam som tycker det i Timrå ladan.
Kerstin_k: Instämmer, tidigare år med Molinder och Larsson var inte heller de mest vassa spelarna vi hade. Jag tror Berglund som C är rätt, han är en kulturbärare och en av dem med mest hjärta och vilja. Tänk tillbaka och minns när han kom tillbaka efter avstängningen i slutet av förra säsongen. Tänk tillbaka och minns kvalet mot KHK förrförra säsongen. Han var och är en arbetshäst och pådrivare, precis en sådan spelartyp som C måste vara. Det är arbetsinsatsen som måste prioriteras, 100% varje match annars kan spelarna lika gärna ställa i nsäsongen. Sen hade det absolut varit ett plus i kanten om poängproduktionen var högre, men det anser jag endast är en bonus.
Blixten: Haha tomte. 3/3 inlägg du har gjort handlar om att dissa Berglund.
Du begriper inte hur viktig han är för laget, han lyckades också att hålla stort sätt samma nivå i SHL. Riktig slitvarg, med spelsinne och stort timråhjärta. Han är den enskilt viktigaste spelaren för de lagen vi har haft senaste åren, det är hans förtjänst att vi har haft starka grupper.
Perreman: Hade Berglund haft det sista lilla extra för att vara poängmaskin så hade han inte spelat HA. Han lyckas ju uppenbarligen komma till lägen så spelinteligens har han. Så nöter han bara skotträning och utvecklar sig där så skulle han kunna bli riktig giftig.
Kerstin_k: Precis. Men det är en rätt vanlig och praktisk filosofi att göra lagets stjärna till kapten. Sen hoppas man att ledaregenskaperna växer fram ur ett tilltänkt ökat ansvarstagande.
Men att som feg-Hamrin välja Zlatan som kapten tycker jag var helt hjärndött. Där var det från början helt utsiktslöst att han skulle börja tänka på någon annan spelare än sig själv.
Så från mitt spelar- och ledarperspektiv så är det mycket bättre att ha en Berglund som kapten än en Zlatan. Övriga jämförelser mellan dessa spelare lämnar jag därhän.
RunarUp: Jag håller fullständigt med, men med tillägget att en spelare som är på gränsen till att spela är mindre lämplig som lagkapten. Det är relativt viktig att spelaren inte bara sitter på bänken i mina ögon. Nu vet jag inte hur mycket speltid Berglund får hos er i vinter, men om han figurerar i typ fjärdekedjan kanske han är mindre olämplig. Är han given i laget spelmässigt ser jag inga som helst problem med att han är lagkapten även om han alltid träffar magplattan...
Sputnik: Bakslag för Nässen. Kan bli borta uppemot 2 månader(med Timrås skadehistorik lär det bli längre). Kan man inte låna Raymond under tiden Nässen är på skadelistan?
Blixten: Du håller inte med mig? Right back at you. Tycker han allt som oftast hittar bra lägen, sen att han inte är någon sniper som sätter dit dem ofta är synd. Men skotteknik är lättare att bli bättre på än spelsinne.
Snart 20 år sedan man slog vad om att cykla till Isladan, från där nationalsången skrevs om Timrå IK gick upp i Elitserien.
Då VANN man vadet fast det ömmade skapligt där bak. Kanske läge att slå vad igen om inget annat hjälper? Först med rullator och matchtröja hela sträckan? Får fundera på ett vad om inget annat hjälper.
Ser just nu en massa oskarshamnare som 20 år senare slagit vad om knäppa cykelturer och tagit sig upp...
Skönt i alla fall att premiären snart är här. Ett liv utan is funkar illa. Orka ståplats ett år till! TIMRÅ IK!
Nisse på Mon or: Alltså, jag hoppades att "tv-sänd" skulle innebära någonting annat än att ST visar den. Tex att Cmore hade haft den på nån extrakanal eller nått.
Smokey: Om Timjå går upp i Elitserien i vår...ska vi cykla ifrån Smygehuk till EON Arena då mä fickljummen Explorer vid varje stopp på vägen upp? Äru på???🥂😎😂😂
Dahlen står för en ruskigt snygg skarvpassning som totalt friställer Lundin, och än har han inte fått assisst på den? riktigt irriterande, inte första gången.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Vi ligger för långt efter.. .på alla plan
Medelpad är för litet .