{9037}: "– Vi bygger en trupp med yngre svenska spelare med uppsida och jag bygger ett Timrålag som ska växa under tre, fyra år. Hade jag sett kortsiktigt på det här så hade jag värvat tio "jänkare", men vi väljer att se det långsiktigt och vi ska växa under resans gång. Vi ska kunna vara ett slutspelslag om några år och satsar på spelare som kan utvecklas här, säger Norberg."
Facit: Toksist. 16p efter Mora och 0,84p per match. Nubben trivs nog bäst där han är idag....
{4606}: hörde en intervju i radion dom undrar om iko klarar sig nu utan slutspel och kval vi hade inte räknat med några pengar från detta tack Shl för 50 mille..
Fusionslaget (1990-91) fick heta Sundsvall-Timrå Hocky och inför den gångna säsongen bytte man till ST Hockey. Men nu blir det Timrå IK igen.
– Bara konstatera att vi gjorde fel. Namnet ST Hockey fick ingen genomslagskraft utanför distriktet. Tvärtom blandade folk ihop ihop oss med Sundsvall Hockey. Timrå IK är däremot djupt rotat och vi i styrelsen hoppas nu få lite arbetsro efter det här beslutet, säger ST Hockeys ordförande Janne Söderström.
Jåkkinen: Så som OSK med fler dopade sig slutet på året så får dom ju ännu mer extra miljoner nu tack vare att ?hålla sig kvar?. Jag är så jävla less på SHL, hockeydödare
{4606}: Håller med... dem skall bort. Men hittar man någon som gör det bra så drar man med sig alla andra som då kommer att prestera så mycket mer för att nå samma status och höjder.
Tikkare: Klart som fan vi ska välkomna laxen, alla vet att han gick till OSK för ekonomiska skäl och den som tycker det är fel måste vara vänsterpartist.
RasmusVS: så du menar om Laxen ville komma till Timrå igen och du satt med bestämmandeklubban så skulle du nekat honom? Det vore gravt tjänstefel! Laxen hade garanterat stannat i Timrå om vi hållit oss kvar. Jag välkomnar Laxen mer än gärna tillbaka till Timrå.
Synct: Laxen var Oskars kanske bästa spelare, så att han skulle hålla bra nivå i HA är givet. Dock lär han knappast gå ner ett snäpp. Vill han inte stanna där han är kan han lätt få andra SHL-anbud.
Tycho: Jag förstår inte heller, tröttsamt när folk yttrar sig om att han inte är välkommen tillbaka. Han är inte direkt i sitsen där han kan välja och vraka bland klubbar som betalar bra, och sen väljer Oskarshamn för att jävlas med oss, ibland kan man tro det när man läser härinne. Han är välkommen ALLA dagar i veckan för mig. Han skulle förmodligen hålla riktigt bra nivå i AS.
RasmusVS: Han trivdes i Timrå men var tydlig med att han ville testa att spela högre upp då han har få år kvar i eliten. Sen att det vart Oskarshamn var surt men för mig är han välkommen alla dagar i veckan. Han har få år kvar i elithockeyn och får ta de chanser som kommer. Att det vart en hatstorm som kanske kan påverkar att en riktigt bra spelare på HS nivå inte kommer tillbaks är mest pinsamt för alla som deltog i den.
Salmonsson är precis den typ av spelare vi behöver för att gå upp och den typ av spelare som fanns med 2000(typ Huss).
The great one: ang Jansson... Påminner inte han lite om en spelare vi hade för länge sedan... en ganska svag i det fysiska spelet, stundtals hyffsad teknik med klubban, inte direkt vrålsnabb på grillerna, till synes inte samspelt med någon...
Jag tänker på en kille som sedan utvecklades till en stabil producent i HA och fanbärare åt hästen!
Jesper Samuelsson...
Jag kan väl tänka mig att ha kvar Jansson om han vill själv... någon högre lön kan inte bli aktuell heller inga löften om speltid...
Men vill han vara i Timrå för sin framtid så fine! Han kan utvecklas med...
Tycho: Salmonsson är inte välkommen, tror inte är så sugen heller efter hatstormen som följde.
Ser att LEGENDEN Roc Tikar nämns, honom kan ni stryka direkt. Nubben kommer att satsa ungt och svenskt, importer är för länge sedan off the table - möjligtvis panika någon i slutet av säsongen, men de dagarna är nog också förbi. Vi har inte haft många utlänningar de senaste säsongerna, Parks & Lavoie de senaste tre. Gallo, Madsen och Haukeland har en annan nationalitet i passet men de har bott i Sverige sen de var minst 16 så de får räknas som ”svenska spelare”, dvs kan språket, skattar svenskt och svenska löneanspråk.
Modano: Låt Småland bjuda Kjelle på nubbe så han kommer igång så kan han spela orgel på isen i paus haha sen kan dom ta in Jan Erik i skinnbyxan som får bju grabbarna på ägg så dom får energi inför sista!
Zäta75: Kan inte bara luta sig mot Hållander som ska bära Timrå match efter match. Nu MÅSTE alla kliva fram och höja sig annars inget topp 6 och det är ett fiasko med det laget man har
Facit: Toksist. 16p efter Mora och 0,84p per match. Nubben trivs nog bäst där han är idag....