1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596044 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2020-2021

Sv:Silly Season 2020-2021
{9037}: "– Vi bygger en trupp med yngre svenska spelare med uppsida och jag bygger ett Timrålag som ska växa under tre, fyra år. Hade jag sett kortsiktigt på det här så hade jag värvat tio "jänkare", men vi väljer att se det långsiktigt och vi ska växa under resans gång. Vi ska kunna vara ett slutspelslag om några år och satsar på spelare som kan utvecklas här, säger Norberg."

Facit: Toksist. 16p efter Mora och 0,84p per match. Nubben trivs nog bäst där han är idag....

Medan löven och modo håller sandlådenivå så sitter nubben och gnuggar sina händer och håller på och spikar kommande säsongs lag.

TD: Döm ska fan inte ha ett jävla öre..isf dela med sig! Såg att Innebandyn får en del kliva upp, och Bandyn hade väl final idag? Känns rättvist.

{4606}: hörde en intervju i radion dom undrar om iko klarar sig nu utan slutspel och kval vi hade inte räknat med några pengar från detta tack Shl för 50 mille..

Olli Nomadinen : Det kommer för alltid vara det sjukaste jag varit med om i mitt liv. Nog för leksand Modo var sjukt med

{4606}: shl är skit, NHL wannabes. Skulle vara så jävla fränt med en Norrlands elitserie

{4606}: Du ska nog inte komma och snacka om åsiktsdignitet. Har du slutat skratta och noterat att vi åkte ur mot Oskarshamn?

ST för 25 år sedan:

ST Hockey tar tillbaka anrika namnet Timrå IK!

Fusionslaget (1990-91) fick heta Sundsvall-Timrå Hocky och inför den gångna säsongen bytte man till ST Hockey. Men nu blir det Timrå IK igen.

– Bara konstatera att vi gjorde fel. Namnet ST Hockey fick ingen genomslagskraft utanför distriktet. Tvärtom blandade folk ihop ihop oss med Sundsvall Hockey. Timrå IK är däremot djupt rotat och vi i styrelsen hoppas nu få lite arbetsro efter det här beslutet, säger ST Hockeys ordförande Janne Söderström.

Källa st.nu

{4606}: de kunde gott bara byta Oskars mot TIK och sedan kör vi ny säsong :)

Jåkkinen: Så som OSK med fler dopade sig slutet på året så får dom ju ännu mer extra miljoner nu tack vare att ?hålla sig kvar?. Jag är så jävla less på SHL, hockeydödare

Olli Nomadinen : För min del reagerade jag bara på att vissa tomtar här inne sitter och säger att han inte är välkommen tillbaka.

Tikkare: ja, verkar så

{4606}: Är nog fler som tar Mike på allvar än mannen som myntade att vi omöjligen åker ur mot Oskars.

Charliejfz: var inte Forsberg så gott som klar för Djurgården?

Olli Nomadinen : Tor Immo och Fredrik Forsberg har inte kontrakt över nästa säsong... kanske något för TIK... eller SHL

Olli Nomadinen : Vem fan bryr sig om din åsikt? 12 år gammal.

Tikkare: För att travestera Lundell ja. Hans bevingade "En inställd spelning är också en spelning" kanske kan trösta några i dessa dagar

Olli Nomadinen : en ickefråga är oxå en fråga.

{4606}: Oj vilken ickefråga ni diskuterar. Laxen är givetvis inte aktuell för oss. Hur gärna jag än skulle önska det

Tikkare: När det gäller just Laxen är det nästan snarare gravat tjänstefel...

Modano: Så dags å vakna nu bror?

Mer brax till folket

Modano: Välkommen tillbaka!

{4606}: Håller med... dem skall bort. Men hittar man någon som gör det bra så drar man med sig alla andra som då kommer att prestera så mycket mer för att nå samma status och höjder.

Nacka TIKare: Precis vem hatar inte kollegor som lyfter större lön och smörar till sig framgång men gör inte ett skit?

{4606}: Helt rätt tänkt. Bra spelare skall ha bra betalt och om det visar sig att de inte presterar så får man fimpa dem.

Tikkare: Klart som fan vi ska välkomna laxen, alla vet att han gick till OSK för ekonomiska skäl och den som tycker det är fel måste vara vänsterpartist.

RasmusVS: så du menar om Laxen ville komma till Timrå igen och du satt med bestämmandeklubban så skulle du nekat honom? Det vore gravt tjänstefel! Laxen hade garanterat stannat i Timrå om vi hållit oss kvar.
Jag välkomnar Laxen mer än gärna tillbaka till Timrå.

Tycho: Jag skulle ha riktigt svårt för att ta emot Salmonsson i laget igen.

Ja, det var en del rätt hårda ord skickade direkt till hans inbox.

Är det en slump att alla förslag på nyförvärv som ni lämnar är spelare som tidigare varit i Timrå?

Synct: Laxen var Oskars kanske bästa spelare, så att han skulle hålla bra nivå i HA är givet. Dock lär han knappast gå ner ett snäpp. Vill han inte stanna där han är kan han lätt få andra SHL-anbud.

Tycho: Jag förstår inte heller, tröttsamt när folk yttrar sig om att han inte är välkommen tillbaka. Han är inte direkt i sitsen där han kan välja och vraka bland klubbar som betalar bra, och sen väljer Oskarshamn för att jävlas med oss, ibland kan man tro det när man läser härinne. Han är välkommen ALLA dagar i veckan för mig. Han skulle förmodligen hålla riktigt bra nivå i AS.

RasmusVS: Han trivdes i Timrå men var tydlig med att han ville testa att spela högre upp då han har få år kvar i eliten.
Sen att det vart Oskarshamn var surt men för mig är han välkommen alla dagar i veckan. Han har få år kvar i elithockeyn och får ta de chanser som kommer.
Att det vart en hatstorm som kanske kan påverkar att en riktigt bra spelare på HS nivå inte kommer tillbaks är mest pinsamt för alla som deltog i den.

Salmonsson är precis den typ av spelare vi behöver för att gå upp och den typ av spelare som fanns med 2000(typ Huss).

The great one: ang Jansson...
Påminner inte han lite om en spelare vi hade för länge sedan... en ganska svag i det fysiska spelet, stundtals hyffsad teknik med klubban, inte direkt vrålsnabb på grillerna, till synes inte samspelt med någon...

Jag tänker på en kille som sedan utvecklades till en stabil producent i HA och fanbärare åt hästen!

Jesper Samuelsson...

Jag kan väl tänka mig att ha kvar Jansson om han vill själv...
någon högre lön kan inte bli aktuell heller inga löften om speltid...

Men vill han vara i Timrå för sin framtid så fine! Han kan utvecklas med...

Avlastare tills han blir något...

Tycho: Salmonsson är inte välkommen, tror inte är så sugen heller efter hatstormen som följde.

Ser att LEGENDEN Roc Tikar nämns, honom kan ni stryka direkt. Nubben kommer att satsa ungt och svenskt, importer är för länge sedan off the table - möjligtvis panika någon i slutet av säsongen, men de dagarna är nog också förbi. Vi har inte haft många utlänningar de senaste säsongerna, Parks & Lavoie de senaste tre. Gallo, Madsen och Haukeland har en annan nationalitet i passet men de har bott i Sverige sen de var minst 16 så de får räknas som ”svenska spelare”, dvs kan språket, skattar svenskt och svenska löneanspråk.

Gewe: Perfect match! Skulle låta något i stil med det i länken dårå

{9037}: Öh nej..

Modano: Låt Småland bjuda Kjelle på nubbe så han kommer igång så kan han spela orgel på isen i paus haha sen kan dom ta in Jan Erik i skinnbyxan som får bju grabbarna på ägg så dom får energi inför sista!

Nisse på Mon or: Roc Ticar är en typiskt Linkan värvning. Absolut ingen nytta av en trött sloven i Timrå.

Gorkyman: Ha ha Bättre lägga pengarna på Småland o Lönnå

Nisse på Mon or: jag är inte direkt för att ta in ticar, försöker bara påpeka att Timrå inte har råd med han😂

{9037}: Gammal Timråspelare i Oskarshamn så skulle jag hellre sikta på Salmonsson.

{9037}: ni måste skämta?

Tonymontana: inte så dyr nu och vet vad han har i Timrå så tror det kan passa bra.

Nisse på Mon or: Ja visserligen gick det inte bra i Oskars för honom, men kom igen. Lönen för sånna spelare ligger på över 100 idag.

Nisse på Mon or: När han får komma hem till klubben i sitt hjärta då kommer det hända saker !

{8762}: Tror oxå Jansson har mer att ge. Har nu haft en säsong i HA där han fått känna på och se vad som krävs, tror han växlar upp nästa säsong.

Tonymontana: vilken klubb betalar 100' i mån. för R.T?
19 matcher i Oskars senast 0+0...

{9037}: Ja om du tror Timrå har råd med att laxa upp över 100k i månaden så.

På nubbens radar kanske

« · 2049534 · »