Sputnik: Slänger in lite från diskution jag hade med finska killen som jobbar som sportjournalist i Finland. Blir på engelska så ni som har svårt för det får köra Google translate. 🤪 Han är väl mycket inne på samma spår som de flesta, lite av enchansning då man inte vet Rajaniemis fulla kapacitet då han spelat i ett lag med klappkasst försvarsspel
"I'd say it's slightly surprising if he gets a SHL contract. However, it's kinda difficult to estimate how good Rajaniemi actually is, because he has been playing for years in the worst club in the Finnish league. And he has been playing A LOT, the amount of games played and shots against are pretty insane."
Sami Rajaniemi, 50 matcher, 89,38%, 1476 Betyg: 8 Rajanemiis statistik bländar inte, men en del av dem kan sättas i spetsen på ett dåligt läckt försvarshuvud på hösten, bakom vilken jukurvakten lämnades framför en plats som inte hade gjorts många gånger. Naturligtvis var den tidiga hösten noga från Rajaniemi, men när säsongen utvecklades förbättrades greppet och på många kvällar höll han laget i spel med sina egna prestationer genom att ta stora slagsmål. Fortsätt i Jukuri också nästa säsong.
Sami Rajaniemi var som vanligt en grundpelare för Jukuri. Den 25-årige målvakten kämpade stadigt igen och gav sitt lag en chans att kämpa om poäng från natt till natt. Rajanemiis säsong var inte riktigt lika bländande som den förra, men framgången för Mikkelis folk fastnade inte heller i målvaktsspelet den här gången. Ansvaret ackumulerades enormt igen: Rajaniemi kontraktade med Jukuris mål i mer än 3000 minuter. __________________________________________