Villervalla: En stor jävla ohyra de e va han e inget annat kan elr har inte lirat hockey mer än i sitt vardagsrum när han hade blöta blöjer!!!!! Och att uttala sig om Jonte på ett sånt sätt som inte känner till honom som jag gör då blir jag....................!!!!!!!!!!!😈😈😈😈😈😈😈
HAS är Mellanmj: Är långt ifrån alla som lirat TV-pucken eller vart bra i TV-Pucken/Rikspucken som kan försörja sig på sin hockey så jag tror Boyce är väldigt tacksam för sin karriär. Tror nog många skulle vara oerhört nöjd med detta facit även vid avslutad karriär. JVM guld JVM silver J18 VM silver SHL avancemang x 2 Klubbikon i en SHL förening
Visst han kanske spåddes en annan framtid efter bland annat dubbla JVM-turneringar men nu spelar han ju ändå I en av världens bästa hockeyligor så det är ju egentligen inget misslyckade i sig.
Men kanske just därför många är avundsjuka på han för jag kan iallafall erkänna att jag mer en gärna bytt med han
Rallarn: Han är troligen en sån där Sundsvall hockey-fan, som hatar allt utom alla lag Timrå spelar emot, en sådan som håller på 13 lag i SHL. Det är sådana människor som är så otroligt små i sitt eget ego.
BlackBay: Finns 2 st nick på Timrås svenskafans forum i form av "Timrå i SHL tidigast 2045" och "VI ÄR FÖR ALLTID AIK !!!!!" som skriver likt honom med dedär strecken och av liknande innehåll. Jag misstänker att det är samma person.
Rip Kirby: efter att ha skrollat i hans inläggshistorik så är det uppenbart att han håller på Luleå. I flera inlägg under mars månad är det tydligt att han vurmar för Luleå under slutspelet därefter när deras säsong är över verkar han småtrolla lite här och var.
Olli Nomadinen : Han har haft en stabil plats i ett lag som under hans 11 säsonger i klubben spelat närmare hälften av dem i SHL. Har man inte förstånd att se värdet i det kan man ingenting om hockey. ------------------------------------------------------------------------------------ Vad storsint av dig att du har såna framsynta visioner att du tycker så mikenomad. I'm really and truly impressed.
Vi får se när Boyce får höja SM-bucklan hos er. Förresten, när vann Timrå SM-guld senast ?? Hur i hela fridens namn kan jag ha glömt det ?...
Gorkyman: På Hockeypuls kan man följa textrappporter från Örebros årsmöte. Tydligen har man ambitionerna att göra om Marcus Hardegård till landslagsback. Jag säger... lycka till!!👍😅
Rallarn: snälla sluta svara han. Han är förmodligen väldigt kunnig och förstår visst värdet av såna som boyce, men han är här för att provocera och många äter upp det med hull å hår. Hans bindestreck gör det lätt att snabbt identifiera hans inlägg och ignorera dom.
HAS är Mellanmj: Nämen "HAS är Mellanmj" glöm inte att du också är unik! Ända sen du kände att du kunde bidra med superintressant läsning och skapa otrooligt intressanta diskutioner på det här forumet, alltså WOW den utvecklingskurvan går inte av för hackor! Hockeysnacks absoluta höjdpunkt senaste 20 åren, bara därför så kommer jag att hylla dig med en passande låt.
HAS är Mellanmj: Han har haft en stabil plats i ett lag som under hans 11 säsonger i klubben spelat närmare hälften av dem i SHL. Har man inte förstånd att se värdet i det kan man ingenting om hockey. Då är man förmodligen ett Löven-fan som tror att ett lag byggs av "sexiga" värvningar (jo det var faktiskt en Lövensupporter som uttryckte sig så härinne tidigare i vinter). Om man tror att ett lag kan innehålla 25 st Jonathan Dahlén har man inte förstått något alls
Olli Nomadinen : Boyce är fullständigt unik. Ta all stjärnstatus, glamour, flash-faktor, räckmackelirare och så vänder du på det. Working class hero de luxe. ---------------------------------------------------------------------------------------- Jag håller verkligen med dig om att Boyce-Rotevall är unik. Ända sedan han deltog i TV-pucken för 13-14 år sedan har hans utvecklingskurva hockeymässigt varit en av de 'mäktigaste' man någonsin skådat. Om detta vittnar om inte annat alla återkommande 'kontinuerliga' framgångar på hockeyrinken han åtnjutit de senaste 10 åren.
RasmusVS: Boyce är fullständigt unik. "Pappa" i laget sedan år tillbaka och då har han ännu inte fyllt 28. Grym rollspelare. Ta all stjärnstatus, glamour, flash-faktor, räckmackelirare och så vänder du på det. Working class hero de luxe. Han är en del av motorn i det här laget och han har kapacitet att vara det i flera år framåt. Han är som sagt inte 33 även om man lätt förleds att tro det
Men ge er nu. Mellanmjölken har nått sitt mål, trollningen har gått hem. Gott så. Genom att svara honom ytterligare ger ni honom ännu mer anledning att fortsätta sitt trollande. Tro mig, jag har trollat själv på flera forum och det bästa som kan hända då är just vad ni gör. Ge troll syre så ger de sig aldrig.
HAS är Mellanmj: Tänk att det finns människor som lägger ner sån lust och tillfredsställelse att nedvärdera ett annats lag spelare? Vem du än är så koncentrera dig på ditt lag istället. Om du har nåt? Vad har du emot Bojjan? Har din tjej flirtat med han? Har han kanske fått dig att tappa ansiktet nån gång? Hur som så verkar du va en väldigt liten ynklig person.
HAS är Mellanmj: Han kommer antagligen vara den mest bidragande faktorn till huruvida ni slipper kvala negativt eller inte... ---------------------------------------------------------------------------------------
Förmodligen, ja, han nämns alltid som en viktig faktor i varför vi har haft starka grupper senaste åren. När spelarna får välja ramsa själva så drar de i gång ”Boyce, Boyce, Boyce” 8 av 10 gånger. Så du är rätt på det.
HAS är Mellanmj: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------- HAS är Mellanmj: San José har inte råd med det. -----------------------------------------------------------------
Rallarn: En viktig pusselbit i laget, en hårt jobbande kulturbärare med stort Timråhjärta, något alla lag behöver. --------------------------------------------------------------------------------------- Det må så vara. Det är nog är läge för TIK:s ledningsgrupp att illa kvickt kontakta ansvariga inom San Jose's organisation, för att ge dem ett 'kryddat' erbjudande: Nämligen att erbjuda San Jose den 'oemotståndliga' valmöjligheten till ett byte, där San Jose erhåller Jeremy Boyce Rotevall i utbyte mot att Jonathan Dahlen blir kvar i Timrå. Givetvis ska San Jose i samband med den affären kompensera Timrå med ett antal miljoner i mellanskillnad med tanke på vilken excellent klasspelare Boyce-Rotevall faktiskt är.
Olli Nomadinen : Nestrasil nämns väl mest här inne eftersom vi letar lekkamrat till Hanzl. Om Emil Pettersson fortfarande finns på radarn så har jag svårt att se hur vi ska ha råd med EP, Hanzl och Nestrasil.
HAS är Mellanmj: Vilken svensk klubb har inte talanger som "flyr"? Spelar ingen roll om Jonte så spelat för Färjestad eller Frölunda han hade givitvis tagit chansen att dra till NHL ändå.
Lite anmärkningsvärt som sagt att inte Wiercioch står med på listan. Kan han vara aktuell trots att vi redan har 8 starka backar på kontrakt? Nubben har ju också sagt att det kan bli aktuellt med fler importer i laget och att dom fortsätter hålla kontakten med varandra. Eller var det där öppna brevet som PW skrev till fansen hans avsked?🤔Noterade också att Timrå verkar ha en ny/tillfällig skribent på hemsidan, kan ju vara så att han missat PW bara
RasmusVS: Att Boyce stannar hos till pensionen är väl det bästa som kan hända? --------------------------------------------------------------------------------------- Han kommer antagligen vara den mest bidragande faktorn till huruvida ni slipper kvala negativt eller inte...
HAS är Mellanmj: Det du tar upp har genererat ca 10 miljoner på 5 år i skrivna NHL kontrakt, det måste väl ses som godkänt, en sån som Elias Pettersson har tagit vägen via Timrå till Vancouver där det har gått rätt så hyffsat. Nu ska Dahlen testa lyckan och det ska bli intressant att följa hans fortsatta utveckling.