dr-nix: Jahapp. Blir säkert bra men han är ett minst lika osäkert och oprövat kort i SHL som Lundin, Lööke mfl. Hade hoppats på nåt mer etablerat om jag ska vara ärlig
Denna nyhet blir ju lite hajp nu känns det som, de är nu klubben släpper att dom spikat ett nytt ordförande för supportklubben nästkommande 2 åren... känns ju som Timrå älskar att låta detta hetta till lite för oss för att sedan komma med brandsläckarn.
Rico01: Helt otroligt att det lyckats vara ryst kring en nyhet!?! Spännande värre! Blor glad över Lodin också om det blir så, han kommer ha show i vinter i så fall. 💪
jå1: Hade vart lite mer spännande om 1an gick direkt upp och 2a kvalar typ. Skulle gärna kunna se 1-2 lag till i SHL.
Tom Topp; Håller helt med, HA's egna Tampa Bay Lightnings med deras spelarbudget. Löven samma skit finns oändligt med pengar verkar det som och resurser men blir kaos ändå
Slagskottet: han har nog fullt upp med att sätta ett fungerande spelsystem och att få spelarna att acceptera sina roller. Men jag tror att dom kan göra nåt liknande som vi hade på gång för två år sedan. Men bara dom är före löven så är jag faktiskt nöjd!
Tom Topp: Kan inte Karlin bli farlig under serien då om du menar det spelar halvhjärtat (vilket man trott dom gjort i typ 15år) för sedan bli bra i slutspel? Måste vara deppigt att spela i en liga där en ligavinst spelar 0 roll utan bara slutspel som gäller.
mikenomad: Jag tror på topp fem för modo. Sen blir det cupspel, och då vet vi att Karlin blir farlig! Löven däremot, nä tyvärr dom önskar man inget gott!
TIK1928: Jag tror Löven kommer floppa rejält faktiskt, är inte särskilt imponerad av deras lagbygge. Tror faktiskt att Modo kan bli de som utmanar HV, det andas ett lugn och en harmoni där som den föreningen inte utstrålat på år och dar. En kravlöshet som i kombination med ett till synes rätt klokt och homogent byggt lag, från spelare till ledare, kan räcka långt
Snacka om skönt att få slippa Löven nästa säsong..
Läser fortfarande på sociala medier att Timrå fans mordhotat, spelare som går för att skada, att den ända anledningen till att Löven förlorade finalen var ju pga Covid, ANNARS hade Timrå åkt på stordäng… Dom van ju första ”överlägset” anser dom.
Snacka om att Covid verkar slå hårt från en dag till en annan.
Jag vill inte ge dom nått, inte ens skit vill jag ge dom..
doubleT: Då tycker vi olika. Jag tycker senaste matchstället är det snyggaste på flera decennier . Känns mycket mer stilrent och mindre plåtrigt. På dom gamla flöt allt bara samma i en enda jobbig reklamsmet medan dom nya ser mycket mer stilrena och "proffsiga" ut. Enda som saknas är klubbloggon framtill.
Har någon koll på om de släpper nya matchställ för nästa säsong eller om de kör med samma design som förra säsongen? Måste säga att jag ändå föredrar mer "helröda" Timråställ och inte med vita ärmar
kulltorp: SHL måste stängas! Vi som är där måste ges en rimlig chans att etablera oss. Modo och övriga HA-lag älskar att spela i den serien så det borde inte möta några hinder
mikenomad: Jag ser att diverse supportrar i tex modoforumet diskuterar hur det kmr att gå i Allsvenskan nästa sässe. Jag säger stäng SHL, så slipper allsvenska lagen oroa sig för vilka som kmr att gå upp?
kulltorp: Jag tycker är Rögle är lite grann som Timrå i tankesätt/filosofi. Eller det är iaf känslan jag får. Tror inte dom värvar någon som inte känns bra och som dom inte tror kan bidra. Sånt sysslar bara Linköping och Brynäs med.
mikenomad: Mja, men tror nog att de finns stora möjligheter att Kelleher exploderar i Rögle. Jag har en känsla av att det var lite knorr på sidan om I OIK men jag tror Abbotts kan få ordning på honom. Jag sätter ut en varning där?.
Johan J: storleken har ingen betydelse, tänk Theo Fleury, 168 cm lång..elakare nhl dvärg har väl aldrig funnits, och vann väl skytteligan nåt år oxå. Spelade både Vm och OS för Canada. Tyvärr så tog spriten över hans liv.
mikenomad: Utan att ha några statistiska fakta bakom så undrar jag inte om Rögle värvat en pp-forward. Av det jag sett Kelleher så var han väldigt involverad i alla IKO:s numerära överlägen medan han förde en väldigt anonym tillvaro i fem mot fem-spelet. Kan vara en briljant lösning för Rögle som tappat mycket pp-spets från förra säsongen och som på fler än ett sätt kan "ha råd" med en spelare som är så nischad.
Tror inte det betalat sig lika bra hos en nykomling som Timrå.
Johan J: De såg en spelare som gjort bra med poäng under två säsonger i ett bottenlag i SHL. Men han är dyr och IKO vill inte ha kvar honom då de sett till pengarna anser att han kanske inte kommer få lyfta den speltid han bör för att betala sig. De anser sig ha värvat in de poängen redan och vill nu få loss pengar till bredd. Så har jag förstått det.
Men nåt luktar fishy här, de sitter alltså på en dokumenterat poängstark spelare som senaste säsongens finallag gladeligen tar över. Verkar himla märkligt när de i honom rent hockeymässigt vet vad de får. Och har på kontrakt dessutom. Varför då värva in nya, dyra utländska chansningar istället?
Nä här gömmer sig mer än bara hockeyrelaterade orsaker och jag tycker det känns som en dyr chansvärvning av ett lag med guldambitioner. Hans litenhet h a r betydelse också, en stor del i Rögles styrka förra säsongen var deras storlek. De var fruktansvärt tunga att stå emot
Johan J: Precis, och jag tror de flesta här skulle säga att de vore nöjda med honom om han skrivit på för Timrå så bara för att han väljer ett annat SHL-lag gör honom inte till en dålig spelare som ingen ska vara rädd för. Mats Näslund åkte mellan benen på vuxna spelare när han var barn (har jag fått berättas för mig) och var väl aldrig ett fysiskt monster men hade annat som gjorde honom till en väldigt bra spelare på sin tid. Elias P är ett annat exempel på en spelare utan stor fysik men med ett målsinne utan dess like. Jag hoppas inte att Kelleher gör poäng mot Timrå men jag kommer inte vara lugn för det och kommer definitivt inte förminska hans kvaliteter. :)
Rico01: Jag har inte följt SHL på två säsonger och inte sett honom spela. Han är inte den största spelaren på isen men han verkar ju ha producerat poäng i Oskarshamn. Uppenbarligen ser ju Rögle något i honom.
Johan J: Måhända men hans poängskörd kan man knappast snacka bort. Jag tycker denna värvning gör Rögle mycket bättre så att förminska honom på det viset tycker jag inte är så bra. Tycker det andas samma anda som vissa fans för andra klubbar säger om Dahlén. Vi måste vara bättre än så.