1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2022-2023

« · 2324699 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2022-2023
Puckat: Hm, har väl skett flera gånger att vi skickat finnar som inte presterat.
Låst ämne

timråultra: Lööke'M som snubben på cmore säger
Låst ämne

Rip Kirby: Jag är mindre taggad på Paigin. Han var helt okej men var faktiskt rätt slarvig i kvalet och kostar nog mer än han smakar. Ditto Åberg - habil kvalinsats, tack och bock, dina pengar ska dock Emil Petterson ha nu.
Låst ämne

OlliJanne: Vad har vi hört om målvakt in, JM eller kanske Bratten?? Jag tycker Timrå bör satsa på en jämbördig med Johansson så vi kan gå på två. För dyrt och osäkert med en toppmålis om det inte är typ Enroth...

Och Erik Gustafsson Luleå, finns det något där, såg något rykte om det, han har ju även utgående i Luleå.
Låst ämne

Läst bland LHC-supportrar att tårarna rinner och dom verkar även tro vi har en pengapress uppe i Timrå. Varför då? Dom blir snuvade på Wedin mm...

Jävla clowner
Låst ämne

Enligt mr Madhawk lassade DIF +50 miljoner på truppen, inkl. toppningen före dead line...
Låst ämne

TiKTenkrat: Erik Gustafsson är en no no i Timrå. Har snackat tillräckligt med skit om Timrå.
Låst ämne

TiKTenkrat: Ang Erik Gustavsson så hörde jag förut ett rykte om att han inte kmr tillbaka så länge Nubben är kvar. Men det kanske öppnar upp sig nudå
Låst ämne

KulltorpsOlli: men nej tack, bra back, givetvis, men har lika bra feeling som Sörensen och Axelsson när det går emot. Riktig diva och gnällkärring.
Låst ämne

Dr.Krykov: ja, räknar stenhårt med att man jobbar på att lösa Alvarez. Han värvades som en tilltänkt toppkedjeproducent, men slutade i 4e-kedjan. Där ska vi ha andra, mer lämpade och billigare spelare.
Med det sagt gjorde han det helt ok i kvalet. Men jävlar så han alibicheckar bakåt. Symptomatiskt när han fick friläget i match 3 enbart beroende på att han var 20 meter efter dom andra i hemjobbet.

Lööke till Finland, bra. Gillar verkligen honom som spelare, men han räckte inte till. Kom snett in i SHL från början, när han fick spela med en synnerligen trög Lundin. Självförtroendet knäcktes nog lite där. Han har mycket i sig men försvinner oerhört lätt ur matcherna. Helt rätt att pröva sina vingar någon annanstans.

Liljegren antar jag försvinner också (ok om du snor med dig honom till HV, Nubbz), liksom Madsen. Någon av Blomman eller Liljewall likaså. Erik Andersson kom upp rejält i kvalet, men skulle nog må bra av en producerande, större roll i HA. Han kan nog utvecklas en hel del offensivt på det. Kommer att sakna hans patenterade första-stolpen-inspel isf.

Boyce hoppas jag verkligen stannar. Förstår dock om han vill göra en Berglund och söka en större roll i exempelvis Almtuna. Men jag skulle vilja ha honom i 4e, med massa istid i BP. En av mina absoluta favoritspelare. Sån jävla karaktär.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Nej tack.
Låst ämne

kommer ett nytt nyförvärv idag å, enligt twitter💪
Låst ämne

Bragd-Birger: Boyce är ju även av allt att döma galet viktig utanför isen. Pagge pratade sig varm om honom och hur de bott tillsammans on the road mm.
Låst ämne

eliassjo : Yes det kommer mera!😁
Gissar på Hanzl. 🙏
Uppladdat:

0x600-screenshot20220404-120209.png

Låst ämne

Blir ett grymt lag nästa säsong.
På backsidan går det ju nästan att räkna in "Didde" också som ett "nyförvärv" med tanke på att han knappt hann spela nåt den här säsongen.
Skadefri med en bra försäsong blir det succé för han till hösten.
Låst ämne

BlackBay: Ja och det spelet han hann visa upp på den korta tiden vittnade om att han kan vara en av de bästa defensiva backarna i ligan.
Låst ämne

Bragd-Birger: Gillar Blomman, han får gärna stanna.
Låst ämne

8179: Åberg är framförallt väldigt dyr, och överbetalda spelare är nog det sista Timrå behöver/har råd med för att klara de tunga kontrakten. Oliver J måste väl vara given i truppen nästa år? Gärna någon till junior också för min del. Det är orimligt och naivt, både sportsligt och ekonomiskt, att tänka att A-laget enbart ska bestå av etablerade seniorer.
Låst ämne

PontusPilatus: Tycker givetvis man bör ge Johansson chansen i allafall. Betydligt bättre läge att komma in och växa in i SHL spel nu. Speciellt när vi inte lär vehöva slåss för vår existens som det ser ut. Låta han testa spela med Lander eller Hanzl som tar mycket ansvar ute på isen.
Låst ämne

Sputnik: Apropå Johansson . JJ kan väl va kvar tycker jag . Sen är det väl backsidan som måste uppgraderas lite
Låst ämne

Sputnik: Vi hade mellan 33-35 mille i spelarbudget denna säsong, DIF alltså 50 plus.. Snacka om att kasta pengar i sjön.
Låst ämne

Sputnik: gissar förlängning 5 år på Liljegren. Ett litet försenat aprilskämt från Nubben.
Låst ämne

Bee: får pagge hit familjen komma in i laget i lugn och ro tror jag han skulle vara enorm tillgång ! En ny Fokin i shl då ..
Låst ämne

Bragd-Birger: Yes 5+4 års till och med. Sista säsongerna blir han spelande tränare. Nubben har ju alltid gillat att tänka banbrytande..
Låst ämne

Sputnik: Precis, det låter som en bra plan. Kommer finnas gott om läromästare i truppen. Att få till en stor utveckling på en doldis, exempelvis en junior, är det överlägset bästa sättet att spara pengar i ett bra lagbygge. Lite av en chansning såklart, men med tanke på dom offensiva spelarna som väntas vi presenterade så är det en chansning som Timrå absolut har råd med.
Låst ämne

Sputnik: Bägge ' liljorna ' får nog utgå . Blomman var dessutom bättre som lagkapten då han tog över
Låst ämne

Sputnik: Lite synd vi har endel tveksamma kontrakt Liljegren och Alvarez. Men det handlar inte om att kasta ut alla spelare som underpresterat, utan att toppa laget vilket vi nu ser ut att göra. Resten kommer gå lösa på ett eller annat sätt på vägen tror jag. Om det med Eronen stämmer så hoppas jag vi kan få in någon back till med tyngd likt Paigin. Ett av de stora problemen denna säsong har varit att våra backar vägt för lätt och inte kunnat stå upp vid sargerna/blålinjen(förutom Svensson/Westerlund). Didde är såklart stabil med sitt fysiska spel, men tror det kan behövas en till.
Låst ämne

Bragd-Birger: Ja det där målet i 6-2 matchen mot Brynäs visade sig vara en riktig jackpott på karriärsstegen för honom. Gissar att kontraktet signerades redan i periodpausen då men att man väntat med att offentliggöra karamellen tills nu
Låst ämne

Andersson: Lander klar för 3 år, grattis! Känslan är att ni har stora chanser att bli ett mittenlag i SHL kommande åren! Kul för er.
Låst ämne

cloon: Han är en duktig spelare, men frågan är väl i huvudsak ekonomisk. Hade Timrå oändligt med pengar så skulle han gärna få spela kvar. Jag misstänker dock att han har haft ganska saftig lön.

Om han trivs bra nog i laget och på orten att han kan tänka sig ett tunnare kuvert så har han ju helt klart kvalitet som spelare.
Låst ämne

Bee: Givetsvis! Jag tog inte höjd för ekonomin i dialogen .. Då kan det nog bli HW om han vill fortsätta i SHL ..
Låst ämne

eliassjo : vart läser du nyförvärv? Står ju bara att ett namn till kanske kommer i eftermiddag. Kan ju lika gärna handla om förlängning av någon
Låst ämne

thorwald: Erixon växte ju flera nivåer nu i kvalet och förhoppningsvis fortsätter han på inslagen väg. 🙏
Låst ämne

palleparling: Boyce!
Låst ämne

Någon på ST säger i kommentar att Rattie är klar på 2 år, vore inte fel
Låst ämne

Propagandus: Emil Pettersson e ju oxo klar!!!👍
Låst ämne

Hassan: Jag tycker på riktigt att det är dax att släppa Boyce vidare nu. Med den uppgradering vi verkar göra i truppen så ser jag ingen plats för honom. Vi får in nya hjärtan i laget nu med en helt annan skill.
Bara min tanke.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Håller faktiskt inte med. Tror han betyder mycket för sammanhållningen. Bort med Molinders lön istället.
Låst ämne

JonteD: Varken han eller Wedin är ju officiellt klara. Nu tror jag att ryktena är väldigt trovärdiga men tills de bekräftas officiellt vill jag inte säga att det är klart. :)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023 Låst ämne

KulltorpsOlli: enig. Någon roll inom klubben känns logisk men jag tycker samtidigt han är för bra för att sluta. I ett HA lag där han får mycket speltid tror jag han skulle kunna göra en jäkla skillnad. Han har ju kvalitéer som syns som mest i viktiga matcher.
Låst ämne

7744: Ja jag säger inte att det är felaktigt. Jag säger bara att de inte blivit officiellt presenterade.
Låst ämne

Rico01: Läs i AB så ser du att de e klart!!🇺🇦🇺🇦🇺🇦
Låst ämne

Rico01: det är officiellt nu
Låst ämne

ForzaTimrå: Oliver Johansson står med nu.
Låst ämne

JonteD: Det är fortfarande rykten, inte officiellt klart eftersom de inte presenterats på hemsidan.

För den som undrar så ser jag den officiella listan på spelare som är klara den som Timrå IK lade ut på Twitter:
Låst ämne

Villervalla: Oliver Johansson skrev väl 2 årskontrakt inför denna säsong väl?
Låst ämne

Sputnik: Okej, såg inte honom förut men du har rätt.
Låst ämne

Med tanke på laget vi kommer få så är både Alvarez och Åberg för dyra i förhållande till prestation. Om jag vore sportchef så skulle jag köpa ut Alvarez och tacka nej till Åberg.
Låst ämne

« · 2324699 · »