9839: Timrå IK, hugg in på Spacek om det finns pengar. Som nån skrev, så får Hanzl nån att prata tjeckiska med oxå. Superkedja med Hanzl-Spacek-Lander.
DenRöda: Tänk så olika man tolkar saker, men visst är ju inte som ett vanligt kneg så nog jobbar han säkert en del åt Timrå även fast han inte börjat än
Hassan: tolkade det som att han jobbar för Timrå nu men att han har uppsägningstid till sista juli på hans agentur. Tar ett tag med flytten också. Nubben scoutade ju Vigneault till HV när han var kvar hos oss..
Satt och lekte lite Eliteprospects scout som man kan göra nu i silly season tider Nick Baptiste, Kanadick och rightare som spelade i Ilves förra året med 21mål och 14ass kanske är något vi kikar på?
DenRöda: Många glömmer Hartmann! Han gjorde 14 mål i grundserien och 4 mål mot Djurgården. Han kan verkligen göra 20+ nästa säsong. Hanzl gjorde 13 mål i serien o var bäste spelare mot Djurgården med Hartmann god 2:a i poängligan.
Rattie gjorde 47 p varav 21 mål och Hanzl 40 p varav 27 assist. Jag tror på det här… just nu.
Har det pratats utåt om vad mer som ska in? Jag tänker att i värsta fall kanske det inte blir mer, om det inte är något fantastiskt som kommer till bra pris. Stommen är redan på plats och vi har fullt lag, även om vi kanske inte har några extra ifall skador kommer.
Tänker bara att vi kanske inte ska hoppas på för mycket...
Olli Nomadinen : Så är det! Dock tror jag Wedin kan komma upp i minst 40 matcher med Sandras fysträning i grunden. Sen kommer det bli avstängningar och skador på annat håll. Vad händer om både EP och Lander blir skadade under samma tid och sedan Strömberg avstängd 3-4 matcher. Det kommer bli påtagligt och tufft.
DenRöda: En toppforward och en el kanske t.om två backar där åtminstone en av dem behöver vara något meriterat ser jag som nödvändigt. Annars är det här laget inte så väldigt mkt starkare än förra säsongen, framförallt inte när jag räknar med att Wedin kommer spela sporadiskt endast
OlliJanne: Det verkar som om de flesta lagen i SHL väntar också. Risken finns ju då att vi hamnar i budkrig och sen får vi nöja oss med en sketen medelmåttig back från ett bottenlag. Såklart är marknaden helt annan iom KHL men så jävla mycket spelare kommer inte frigöras som vi trott. Många spelare har dragit till Tjeckien, Schweiz, Finland och tillbaka till Nordamerika. Många stannar kvar och skriver på nytt i Ryssland. Tyskarna och HA verkar få ta våra rester från SHL.
Det som ska bli spännande är att AHL kommer öppnas lite mer nu också än tidigare. Jag tycker och jag betonar "tycker" att vi måste ta in 2 toppspelare i vardera ände för att lyckas konkurrera om en play-in. Jag hittar ingen spelare hos oss just nu som har den där X-faktorn. Lander är ju där såklart med sitt tvåvägsspel. EP, Wedin och Hanzl kanske men jag har svårt att se någon av dom steppa upp och göra 50 poäng kommande säsong. Däremot är det spelare som förstärker oss från förra säsongen såklart, men som många säger så förstärker alla lag rätt kraftigt också.
OlliJanne: Spacek bryter med Frölunda, 49 p gångna säsongen. Inte för att vi saknar centrar men han kanske kan skolas om till vinge? Så får Hanzl en landsman i laget
Får en liten känsla av att ett nyförvärv inte kommer presenteras före mitten av Augusti, och jag är inte så värst positiv över det heller. Känns väldigt järvt att vänta ut spelare om det nu inte är Dahléns och Strålmans situation som gäller.
Är det någon som vet om dom är i full förhandling om nya kontrakt i NHL?
Hassan: inte säker på om de har några nu. Men de har ju arbetat så flertal ggr innan om inte annat. Signa upp på nägra år, ha med i beräkningen att år 1 kan bli utlåning för att vara redo säsongen därpå. Det är inte bara ett NHL fenomen i allafall.
Olli Nomadinen : Smart av Timrå. Lånar ut honom till Östersund och cashar sen in NHL-stålar. I Löven får ju killen annars värma kall korv och kyla varm öl på matcherna.
Puckat: Hmm, lite för gammal för u20 och lite för orutinerad för SHL. Har kontrakt med Löven även kommande säsong men kanske till säsong 23/24 om han gör en bra vinter?
Spock: Haha, bra där, älskar’t! Du bevisar att det finns hopp, bara man kastar ett litet vedträ på brasan och petar lite med en pinne. Överbevisning ftw, som kidsen säger.