Fredrik Anderssons framtid Vad Fredrik Andersson, 54, ska göra nästa säsong har varit en följetong. Den sparkade Timråtränaren har ryktats till ett flertal klubbar. Norska Vålerengen, assisterande i Rögle och klubbar i Europa har nämnts. En del uppgifter säger att Andersson är nära Vålerengen men hetaste spåret just nu är, enligt uppgifter till silly-surr, schweiziska Kloten. Där skulle Andersson, om parterna kommer överens, i så fall få en stor roll under Jeff Tomlinson som på grund av sin hälsa vill ta ett steg tillbaka.
Låter ju väldigt positivt ang Wedin. Men en operation är ju en operation och man ska nog inte ta ut något i förskott, men förhoppningsvis blir det inga bakslag i rehabiliteringen.
Olli Hahl: han läser väl mellan raderna... fakta är dock följande "Den typen av operation som Wedin genomgått brukar innebära fyra till sex månaders rehabilitering, vilket också är prognosen för honom.". Säg att den tar 6 månader och då bör han kunna vara tillbaka i oktober nån gång. Går det bra kanske han spelar premiären. Någonstans däremellan har ni spannet
OlliJanne: Ja exakt! Jag räknar väl med att han är tillbaka till 1/10. Då missar han 4 matcher. Premiären är den 17/9. Mitten av oktober då missar han 7,8 matcher.
Olli Hahl: Men om han får vara hel nu resten av säsongen så är det ju helt klart värt det. Samtidigt har Wedda haft problem med all från tåspets till hårvirvel så finns ju fortfarande en jävla massa saker som kan gå sönder. Jag väljer att se den här situationen positivt iaf, han hade ju kunnat gå sönder i premiären och behövt göra den här operationen då istället. Då hade vi haft en ny Didde-situation.
Vi kan nog ta semester härinne, enligt Ante är det troligt att man startar säsongen med nuvarande trupp. Det ska in en back och en forward till men inget etablerat utan man tänker sig något utvecklingsbart på de platserna
Olli Nomadinen : "Timrå vill avvakta förstärkningar Det återstår två platser i Timrås trupp. En back, och en forward.
Men supportrarna ska nog inte förvänta sig några toppförstärkningar. Åtminstone inte som läget är just nu.
Istället är det sagt att man ska ligga lågt. Pratade under slutet på förra veckan med tränaren Ante Karlsson som då sa att man nog kan tänka sig att starta säsongen på det man har just nu, om klubben inte springer på någonting intressant under sommaren. Men då var det snarare rätt troligt att det skulle handla om något yngre och utvecklingsbart, och inte direkt färdiga nyförvärv som man har värvat i Anton Wedin, Emil Pettersson och Anton Lander."
Olli Nomadinen : varför skulle Timrå IK berätta för alla som vill höra på vad man tänker förstärka truppen med fr.o.m. nu? Man smög med Stenqvist, Halloran och Rautio. Tror det är allmänn mörkläggning.
9566: Ett långsiktigt schema förutsätter att man klarar sig kvar ett antal år. Även om Timrå fått in några toppspelare, så sitter inte övriga lag still i båten heller.
9566: Jag utgår från att tanken är att ha en beredskap för att kunna agera någorlunda kraftfullt under säsongen om så behövs om man tänker nöja sig så här. Att man s a s inte lägger alla ägg i samma korg redan nu
Olli Nomadinen : Jag är lite kluven i den frågan faktiskt. Helt fantastiskt bra att vänta ut marknaden lite för att få in de rätta spelarna som kommer passa som handen i handsken. Samtidigt känns det simplare att ha ett färdigt lag som kan spela ihop sig från dag ett.
DenRöda: Av kännbara tapp kan vi räkna in Rattie, Lodin, Westerlund och Paigin. Kanske även Åberg även om hans grundserie hos oss inte var nåt att ringa hem om kanske. Tongivande in har kommit Lander, Wedin, Pettersson, Halloran, Eronen och Stenqvist. Så ja, nog känns vi starkare men som alla säger; svårt att sia hur det står sig sett till ett SHL som kommer vara rekordstarkt även i övrigt. Jag kan mkt hellre acceptera nåt utvecklingsbart framåt men bakåt tycker jag det är närmast ett krav med en tyngre pjäs
9566: Tja, min är väl att jag och övriga här bara är simpla tyckare som inte kan påverka ett skit. Det är bara att gilla läget. Men jag kan inte riktigt anamma din Hallelujah-inställning till precis allt föreningen gör. Jag tycker att laget som det ser ut nu är en av kandidaterna till bottenplaceringarna när man ser till konkurrensen
Olli Nomadinen : som vanligt är livet inte riktigt lika bra som positivisterna tycker men inte fullt lika jävligt som vi negativister anser heller. Redan med det lag vi har nu borde vi ju kunna slippa kvala i a f. Med lite flyt kan vi kaaaanske knipa 10e platsen men så länge vi hamnar på minst 12e plats är jag nöjd.
9386: Det låter bra, vi alla tycker och tänker lite olika. Ju mer tankar och funderingar vi har, desto större chans har vi att komma fram till ett bra resultat.
Olli Nomadinen : Själv tyckte jag Hamrin och Friberg va inne på nått i senaste Domustrappan podden, när det föreslog att Kapanen kanske kan fynda nått från finska ligan. 👍
8179: Jag känner mig försiktigt positiv till Halloran. Förväntar mig inget stordåd och kallar honom inte "flopp" om det han inte producerar massor, men likval kanske han exploderar ut i rätt omgivning och drar till med en 35+ poäng säsong.
Vad sägs om att ta hem våra timrå-produkter Samuel Fagemo eller Fabian Zetterlund? Båda är rightare och kan behöva växa än mer för att ta det sista steget till NHL. Då går vi efter våran röda tråd också i och med unga talanger som kan växa till sig.
Alltså bilden på försäsongsträningen i dagens ST är ju hilarius. Didde ser ut att ha druckit en hel låda Red Bull, EA19 ser ut som han skiter ner sig och killen där i mitten ser ut som han bara kör lite lätta vad-lyft.