1150x200-morningboyscouplethings_1z1ONipUukcQdDf.png

Silly Season 2022-2023

« · 2350485 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2022-2023
Snart solig Själevadssemester så jag måste bli snäll. Kan Medelpad knuffa ner ett SHL-lag nästa vår så blir jag nöjd. Gärna BIF, LHC, IKO, MIF eller HV71.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Nu jävlar!
Låst ämne

Olli Nomadinen : Kommer aldrig att hända
Låst ämne

OlliJanne: Wedda med skit svåra vad-lyft
Låst ämne

Alltså bilden på försäsongsträningen i dagens ST är ju hilarius.
Didde ser ut att ha druckit en hel låda Red Bull, EA19 ser ut som han skiter ner sig och killen där i mitten ser ut som han bara kör lite lätta vad-lyft.
Uppladdat:

0x600-hoppaholle.png

Låst ämne

9682: Tänk när tjockisen får behålla ett av de nyförvärv han får till sitt lag
Låst ämne

9682: Det tror jag när jag ser det
Låst ämne

Olli Nomadinen : Tänk när Mittbenan kan lägga in diplomet "Vi blev inte sist i SHL" i Timrås prisskåp nästa vår.
Uppladdat:

0x600-prisskapettimra_6.jpg

Låst ämne

Hank: JT Barnett..
Låst ämne

Rip Kirby: "Slo'an på käften" som nån myntade här vid värvningen
Låst ämne

Hank: Jag säger bara Blake Sloan. Den du!?!?!😁😅🤣
Låst ämne

Öppetmål: Finns väl egentligen bara 1 riktig Timrå produkt, Vladimir Machulda
Låst ämne

DenRöda: Glöm inte att Elias Pettersson är en Växjö produkt xD
Låst ämne

Dr.Krykov: när blev Fabian Zetterlund timråprodukt?
Låst ämne

Dr.Krykov: Man är timrå-produkt även när ens farfars far spelat i klubben!
Låst ämne

DenRöda: Har Fagermo ens gjort ett byte i Timrå IK? Eller kör du en fuling pga hans pappa?
Låst ämne

Vad sägs om att ta hem våra timrå-produkter Samuel Fagemo eller Fabian Zetterlund? Båda är rightare och kan behöva växa än mer för att ta det sista steget till NHL. Då går vi efter våran röda tråd också i och med unga talanger som kan växa till sig.
Låst ämne

Sputnik: Tror han kan bli en publikfavorit likt Rattie. Ruskigt snabb på rören, jobbar hårt åt båda håll, tekniskt skicklig
Låst ämne

8179: Jag känner mig försiktigt positiv till Halloran. Förväntar mig inget stordåd och kallar honom inte "flopp" om det han inte producerar massor, men likval kanske han exploderar ut i rätt omgivning och drar till med en 35+ poäng säsong.
Låst ämne

Sputnik: 13:57 minuter i snitt per match i Öret, lär bli mer här! Jag är positiv
Låst ämne

Olli Nomadinen : Själv tyckte jag Hamrin och Friberg va inne på nått i senaste Domustrappan podden, när det föreslog att Kapanen kanske kan fynda nått från finska ligan. 👍
Låst ämne

9386: Det låter bra, vi alla tycker och tänker lite olika. Ju mer tankar och funderingar vi har, desto större chans har vi att komma fram till ett bra resultat.
Låst ämne

9566: det där ordet tålamod klingar illa i mina öron..
Låst ämne

Olli Nomadinen : som vanligt är livet inte riktigt lika bra som positivisterna tycker men inte fullt lika jävligt som vi negativister anser heller. Redan med det lag vi har nu borde vi ju kunna slippa kvala i a f. Med lite flyt kan vi kaaaanske knipa 10e platsen
men så länge vi hamnar på minst 12e plats är jag nöjd.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Absolut att det kan vara så. Som sagt: med tålamodet kanske det kommer fram nått bra.
Låst ämne

9566: Tja, min är väl att jag och övriga här bara är simpla tyckare som inte kan påverka ett skit. Det är bara att gilla läget. Men jag kan inte riktigt anamma din Hallelujah-inställning till precis allt föreningen gör. Jag tycker att laget som det ser ut nu är en av kandidaterna till bottenplaceringarna när man ser till konkurrensen
Låst ämne

Olli Nomadinen : Alla har vi olika filosofier, och det tycker jag att så ska det vara. Min är som jag tjatat om i flera inlägg: Tålamod.
Låst ämne

Olli Nomadinen : ÖH ÄH!
Låst ämne

DenRöda: Av kännbara tapp kan vi räkna in Rattie, Lodin, Westerlund och Paigin. Kanske även Åberg även om hans grundserie hos oss inte var nåt att ringa hem om kanske.
Tongivande in har kommit Lander, Wedin, Pettersson, Halloran, Eronen och Stenqvist. Så ja, nog känns vi starkare men som alla säger; svårt att sia hur det står sig sett till ett SHL som kommer vara rekordstarkt även i övrigt. Jag kan mkt hellre acceptera nåt utvecklingsbart framåt men bakåt tycker jag det är närmast ett krav med en tyngre pjäs
Låst ämne

DenRöda: För min del så kommer tiden att visa att vi är rätt ute. Känns så bra med tålamod och eftertanke.
Låst ämne

DenRöda: Sen tror jag Kapanen har en spelare på tråden också som han verkligen vill ha hit, men att det kan dröja ett litet tag att få loss.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Jag är lite kluven i den frågan faktiskt. Helt fantastiskt bra att vänta ut marknaden lite för att få in de rätta spelarna som kommer passa som handen i handsken. Samtidigt känns det simplare att ha ett färdigt lag som kan spela ihop sig från dag ett.
Låst ämne

9566: Jag utgår från att tanken är att ha en beredskap för att kunna agera någorlunda kraftfullt under säsongen om så behövs om man tänker nöja sig så här. Att man s a s inte lägger alla ägg i samma korg redan nu
Låst ämne

9566: Ett långsiktigt schema förutsätter att man klarar sig kvar ett antal år. Även om Timrå fått in några toppspelare, så sitter inte övriga lag still i båten heller.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Tycker det låter så sunt och smart med tankesättet TIK jobbar efter. Ska TIK köra efter ett långsiktigt schema så välkomnar jag det.
Låst ämne

Olli Nomadinen : varför skulle Timrå IK berätta för alla som vill höra på vad man tänker förstärka truppen med fr.o.m. nu? Man smög med Stenqvist, Halloran och Rautio. Tror det är allmänn mörkläggning.
Låst ämne

Olli Nomadinen :
"Timrå vill avvakta förstärkningar
Det återstår två platser i Timrås trupp. En back, och en forward.

Men supportrarna ska nog inte förvänta sig några toppförstärkningar. Åtminstone inte som läget är just nu.

Istället är det sagt att man ska ligga lågt. Pratade under slutet på förra veckan med tränaren Ante Karlsson som då sa att man nog kan tänka sig att starta säsongen på det man har just nu, om klubben inte springer på någonting intressant under sommaren. Men då var det snarare rätt troligt att det skulle handla om något yngre och utvecklingsbart, och inte direkt färdiga nyförvärv som man har värvat i Anton Wedin, Emil Pettersson och Anton Lander."
Låst ämne

Vi kan nog ta semester härinne, enligt Ante är det troligt att man startar säsongen med nuvarande trupp. Det ska in en back och en forward till men inget etablerat utan man tänker sig något utvecklingsbart på de platserna
Låst ämne

OlliJanne: Den 17/9 finns Wedin på isen! Absolut helt övertygad.
Låst ämne

Olli Hahl: Ursäkta min sjukt dåliga humor 😆😁🙈
Låst ämne

Olli Hahl: Men om han får vara hel nu resten av säsongen så är det ju helt klart värt det. Samtidigt har Wedda haft problem med all från tåspets till hårvirvel så finns ju fortfarande en jävla massa saker som kan gå sönder. Jag väljer att se den här situationen positivt iaf, han hade ju kunnat gå sönder i premiären och behövt göra den här operationen då istället. Då hade vi haft en ny Didde-situation.
Låst ämne

OlliJanne: Ja exakt! Jag räknar väl med att han är tillbaka till 1/10. Då missar han 4 matcher. Premiären är den 17/9.
Mitten av oktober då missar han 7,8 matcher.
Låst ämne

Olli Hahl: han läser väl mellan raderna... fakta är dock följande
"Den typen av operation som Wedin genomgått brukar innebära fyra till sex månaders rehabilitering, vilket också är prognosen för honom.".
Säg att den tar 6 månader och då bör han kunna vara tillbaka i oktober nån gång. Går det bra kanske han spelar premiären. Någonstans däremellan har ni spannet
Låst ämne

Låter ju väldigt positivt ang Wedin. Men en operation är ju en operation och man ska nog inte ta ut något i förskott, men förhoppningsvis blir det inga bakslag i rehabiliteringen.
Låst ämne

Rip Kirby: Stelopererad?! Vad får du det ifrån?
Låst ämne

Villervalla: Stelopererad alltså. Tänk vad han får det att låta bra ändå. Det här liknar ju ingenting?? 🤔😳
Låst ämne

Zäta75: Ja Schweizare har mer pengar än hjärna så Kloten it is then!
Låst ämne

OlliJanne: Från sportbladet:

Fredrik Anderssons framtid
Vad Fredrik Andersson, 54, ska göra nästa säsong har varit en följetong. Den sparkade Timråtränaren har ryktats till ett flertal klubbar. Norska Vålerengen, assisterande i Rögle och klubbar i Europa har nämnts. En del uppgifter säger att Andersson är nära Vålerengen men hetaste spåret just nu är, enligt uppgifter till silly-surr, schweiziska Kloten. Där skulle Andersson, om parterna kommer överens, i så fall få en stor roll under Jeff Tomlinson som på grund av sin hälsa vill ta ett steg tillbaka.
Låst ämne

OlliJanne: ja va fan, kan väl pröva nåt nytt 🤔😆
Låst ämne

« · 2350485 · »