1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596156 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2023-2024

Sv: Silly Season 2023-2024
vem fa* e Vigneault Renault ?

Costanza: Grattis till Ruohomaa! Där har ni i a f något som platsar i en 1a kedja i SHL

Zoogin62: Du är Newman. Trivs med Constanza. Går ju inte att bli förbannad på George.

Costanza: tycker ditt gamla nick "icing-ove" passar dig bättre.
Eller varför inte "stolpskott"?😂

KB: fanns kvar till bråkstaken micke tydligen. Snart har ni lika bra lag som Brynäs men då måste ni ta i en målis från NHL först.

Costanza: Ok jag ger mig. Du förlorar..

Zoogin62: MoDo fick in två nya tredjecentrar till tredjekedjorna ikväll: Vigneault och Ruohomaa.

Undra om det står nåt intressant i denna artikel?
www.aftonbladet.se/tagg/modo-hockey
Plus låst, som vanligt!🤢

{9037}:
Sebbe 10 mille.
Walli 15 mille.
Ny målvakt 20 mille.

Blir fan inte mycket att dela på för resten av gänget.

Sputnik: Nu ska du inte vara avundsjuk.

Costanza: Träladan är magisk! Bättre akustik än i en uppimpad lagerlokal av betong. 😉

Sputnik: Fick svar från Timrå att jag kan få två bortastolar för en om jag kommer ner med tåget. Slut i spelarbudgeten hörde jag. Lovar att gå ut och köpa paprikachips flera gånger under matchen och bortaderbyt i träladan i vinter!
Uppladdat:

500x0-vintermode2023.png

Tom Topp: Lite Nöff! Nöff! kräver jag och Modano. Inga lösnaglar och handväskor...

Costanza: med lite grishockey kan ni fixa det!

Costanza: Karlins påsar under ögonen kommer aldrig ha varit så stora som efter era 15 raka torsk. Spänn fast säkerhetsbältet och ladda upp med Sobril i medicinskåpet!

{9037}: Då vet vi

Tom Topp: ser ut som m0d0 kommer lägga 20 millar på målvakten. Kul för han som får stå bakom ett mediokert HA-gäng.

Tom Topp:
Alla goda ting är tre. Trea från slutet vore trevligt!

Costanza: Er tredje tredjecenter?

Costanza: Har ni 5 3e kedjor?

Tom Topp: Nej, nej! Tommy Tops! MoDo har pengar kvar. Detta var vår tredjecenter.

Costanza: Big Sam! Där har ni eran förstecenter nästa säsong! Gradin är ute tid! 👍

vonDöbeln: Härligt att Big Sam är tillbaka! Ni behöll alltså Albin Lundin och Erik Andersson. Är inte de rätt dåliga?

Övik värvar alltså Sam Vigneault från ett uselt HV71s lägre kedjor.

Märks att deras målsättning är att vinna 4 av 7 matcher för att hålla sig kvar.

OlliJanne: Haha. Får jag tala för mig själv så kan det få dröja lite till om det är så att Kapanen träffar rätt med sista backen in så att säga.

Det skulle dock vara skönt om Kapanen kunde sätta truppen så man kan släppa hockeyn ett tag nu framöver och tagga SCA guld sen när försäsongen är igång. 😁

OlliJanne: målvaktstränare vill man ju gärna se! Känns ńog så viktigt!

Sputnik: När de andra sportcheferna avvaktar markanden för att se vad som blir över från NHL så skrattar vi åt dem och säger att de är lurade men när Kapanen gör samma sak är han ett geni... rätt eller fel av Kapanen låter jag vara osagt för stunden men rätt eller fel av oss är det jag finner lite intressant.

Om du tycker:
FEL = "vi är hycklare" - ja då blir du beskylld att vara en gnällspik
RÄTT = "vi är bra fans som sluter upp bakom vårt geni sportchefen" - då kommer du få Modano på dig 😆

Sputnik: Presentera backen o målvaktstränaren innan midsommar nu. Så kan man få en härlig semester o slippa gå in hit förrän till slutet på augusti nångång.
Tack på förhand…

OlliJanne: Tror inte vi får höra ett ynka rykte förens vi byter till vintertid igen ens. Sen lär det sluta med ett antiklimax deluxe när vi suttit i en evighet och inväntat vår spetsback.
Westerlund kommer tillbaks..

{9037}: Ja den nya backen ska vara hård som granit, skjuta som en häst sparkar, hal som en ål och ni gissade rätt... en rightare

Nä nu längtar man till det smäller i SCA Arena. In med sista backen nu som kan smälla på o hänga den i kryllan.

Har vi hört nå skvaller inne ifrån Nord Kor... Jag menar Timrå IK kansliet? Eller har vår käre allfader Kapanen lyckats stänga dragkedjan med stjärnstopp & blixtlås?

Ber om ursäkt på förhand till er andra som blir besviken nu när ni ser en grön plopp på silly-tråden och sen möts av ett meningslöst inlägg som handlar om en längtan efter lite skvaller.

Knass: Ja så är det ju. Tydlighet och veta sin roll är ju extremt viktigt för att få ut max av spelarna, där tycker jag Gradin och Karlin gjort det riktigt bra i 2år att få alla att köpa sin roll och vara tydlig. Är ju inte många av våra värvningar som floppat totalt utan man har fått ut förväntat eller mer av spelarna och det är ett gott betyg till ledningen.

Rytter: Tror det kan bli skillnad om han får spela i andra direkt o veta sin roll, största problemet jag tyckte var att han var nästan dominant i 4e för att sen få chansen o spela i andra och då inte spela med samma självförtroende o pondus.

Sputnik: apropå obekräftat... tror ni vi signar en back innan midsommar?

Pinaceae: Tex Williamsson är väl klar för Nybro?

Edit: Såg det inte var nått bekräftat nu, ett rykte for tillfället.
Ändock är Tex Williamsson aktiv spelare för tillfället i allafall. 🙂

Olli Nomadinen :

Walli kommer inte spela i 1:a kedjan hos oss, men i andra är det fullt troligt att han får chansen i början.

Kan gissa att man vill ha in en mer kraftfull rightare i andra som är bra att täcka och vinna puck längs sargerna och hjälpa de mer kreativa spelarna, sedan har han ju viss poängpotential i sig själv också.

Man kan nog prova honom i andra från start och köra med

Woods-Dickinsson-Walli

Aagaard flyttar man då ner till en tredje med Södergran och Niederbach.

Funkar inte detta så är det väl Aagaard och Walli man kommer byta plats på.

Då vi är sist ut på marknaden samt nykomling är det svårt att locka den absoluta spetsen. Därför är jag nöjd med att man försöker bygga ett starkt LAG med bra karaktärer och spelare i rätt ålder som vill framåt. Walli passar bra in och är för mig betydligt vettigare istället för en trött 30+ som ska ta sina sista kontraktsår och casha in. Tror det var här HV gick lite miss Bödker och Nättinen och till viss del Miele var ju inga stjärnor annat än på pappret. Tror HV lyckats bättre med att gå mer efter spelare på uppgång och i bättre ålder, kanske blev det lite för många köp på gamla meriter.

OlliJanne: Nä, Juel spelade i BIK Karlskoga på den tiden.

Torskars var så usla att det är Färjestads största hemmaseger någonsin, vilket säger en hel del med tanke på att Färjestad spelat i SHL så länge serien existerat.

Vilka stod för torskars då?

Först Pettersson-Wentzel ut och sedan Tex Williamsson in. Ingen av dem ser ut att vara aktiv som spelare idag.

Pinaceae: Jag hoppas vid gudarna att det INTE var Juel som stod i den matchen i s f

Olli Nomadinen :
"
Har det på förhand någonsin förekommit så stor kvalitetsskillnad mellan förväntade lag 14 och övriga?
"

Ja, nyligen.

Färjestad 12 - 0 torskars.

Sämsta resultatet sedan målvakterna fick en utrustning som ser något sånär ut som dagens.

Elliot12: Walli har ju självklart fått löfte om en stor roll där så en på förhand tänkt plats i topp 6 handlar det garanterat om. Som nämnts här, 3:e hade han haft bra hugg på hos oss. Han är ju en typisk rollspelare, i hans fall brunkare med viss spets. Samt gjort sig känd som lojal och "gå till jobbet varje kväll" Men det där med att obevekligen köpa sin roll är en sanning med modifikation. Hans tålamod tog uppenbarligen slut. Han var less på att "köpa sin roll". Så med det sagt är det knappast en verklighet han tänker sig i Modo

{9908}: Vore ju konstigt om han lämna er för att spela i fjärdekedja i Modo så, tror Modoiterna får ett tufft uppvaknande sen.

Elliot12: Okej! Vi får väl helt enkelt se.
Uppladdat:

500x0-img4691.jpeg

{9908}: Mattias Persson på ÖA har han i en fjärdekedja i sin laguppställning på Twitter

modomille: Faan det betyder att Hållander och Juel kanske kommer och frälser Hinkens tältbygge.. Eller vänta nu? 😏

{9037}: Och Kapanen har bara finska nummer i sin telefånpåk hehe

hockey_21: Ja fast nä.

{9908}: Våran tredjekedja hade nästan mest istid i slutspelet och en av dom spelade powerplay, man kan få förtroende ändå.

{297}: Haha rätt roligt med att flera av dem har Walli i tredjekedjan i deras hypotetiska [NY]-laguppställningar. Jag tror INTE han är tänkt att spela i tredje. Det hade han potentiellt fått göra i Timrå, och han lämnade med motiveringen ”får mer förtroende”.

Det ser mörkt ut på Karlineruns avbytarbänk.

Hinken har två nummer I telefonboken. Colorados farmarlag och Brynäs. Guldklimpen Sampo som kommer dominera SHL.......Kapanen GAV modo Halloran så tack vare Timrå så får modolojderna vara med i finrummet igen. Men det blir bara en säsong.

« · 2545865 · »