DenRöda: Jag tror dock inte han är så värst billig ändå. Schweiz lär säkert vara med i bilden också. Då drar det iväg snabbt.
Sen är det väl lite vad en sådan spelare i hans ålder prioriterar. Att åka till Schweiz gynnar ju inte hans framtida NHL karriär. Dit åker man snarare för att varva ner lite, eller för att få en trevlig upplevelse. Inte för den utmanande hockeyn och eller för att utvecklas i första hand.
Sputnik: Tror snarare det är risken man tar med hans skadehistorik. Försöker ta reda på om han spelade mot Dallas i deras 0-7 förlust, kan inte se Line-up någonstans. Spelade han inte då, så lär han dras med någon lättare skada.
Sputnik: Har jag drömt eller läste man inte i nån av tidningarna att Kapanen i allafall kollat läget med Joulevi typ förra säsongen? Kan inte hitta just den artikeln. Bara den där Aftonbladet hade det som en potentiell värvning för att Kapanen känner till honom sen innan.
Tonymontana: Nej Joulevi kan vi nog fetglömma. Kapanen är nog väldigt ärlig där, han har ju påtalat det innan angående Joulevi med. Att dom pengarna finns inte.
Marodören: tveksamt, kapanen sa på radion idag att dom pengarna finns inte för en sån spelare. Han kanske har pockerface, men låter inte som Timrå har råd med han om inte någon sponsor kliver in eller något sådant.
Ett antal SHL-lag kan behöva fylla på sitt backstall lite. Då kan man få möjlighet att plocka in en 25-årig finländare. Olli Juolevi fick nämligen beskedet att han inte får fortsätta i Arizona och agenten söker nu jobb åt honom för fullt. Juolevi har spelat i flera NHL-organisationer och spelade NHL-matcher för två säsonger sedan för Florida och Detroit. Säsongerna innan tillhörde han Vancouver och var faktiskt bofast i laget säsongen 2020-2021. Nu är han på marknaden. Han kan mycket väl landa in i SHL om någon är beredd att betala för en back i bra ålder.
Pinaceae: så läser man detta i sundsvalls tidning efter natten regn:Senare under morgonen kom ytterligare larm om vattenskador, bland annat från SCA Arena i Sörberge, Timrå kommun.😱
BlackBay: Samtidigt behöver ju serverkostnader och hela den biten täckas. Folk förstår inte hur mycket det kostar att driva en elitförening idag. -Gissa parafraseringen.
Håller med om att reklamen är lite dryg, samtidigt som jag hellre ser att de pengarna går till en timråit som driver den här sidan än att det går till en snubbe som lyckats fördärva en sociala medier-plattform alternativt dennes potentiella MMA-motståndare.
Annaaa: vore inte helt fel med en ny sida som inte består av 70% reklam när man startar appen och sedan ska man lyckas med bedriften att klicka på Sveriges minsta kryss för att klicka bort reklamen och äntligen börja läsa inläggen på forumet. Den som driver denna sida måste ju tjäna en rätt bra peng på reklamintäkter.
Hahl Bundy 2.0: Jo, jag gissar vilt nu men jag tror det kan ha att göra med att den försöker ladda det som syns på första sidan (inläggen) och inlägg i apropå nånting tråden är kanske kvar på första sidan som gör att du får ett felmeddelande.
Jag kan vara ute och cykla nu, det är bara min gissning.
Sputnik: Journalister… å ena sidan säger man ”åååå jocke Lindström, HUR ska SHL klara sig utan Jocke Lindström som är 39 år gammal, det här kom som en blixt från klar himmel” och sen i nästa andetag ba ”Anton Lander 32 år gammal nä han är helt jävla slut snart”.
Hahl Bundy 2.0: Jo. Tänker mer på hemvändarna som han syftar på. Wedda om han är hel har ju säkert 5 år kvar av karriären. Resten av dessa du nämner är ju knappast oersättliga, särskilt inte Hanzl om han inte höjer sig offensivt sett till lönen han lyfter. Det var väl lite så jag tänkte. Har svårt att se denna säsong som "sista chansen" på semi eller bättre. 🙂
empa11: Alltså Tomas Ros på Aftonblaskan levererar igen. Vilken bärandende spelare förutom Lander i Timrå är överåldrig och oersättlig? Jag kan då inte hitta någon bland forwards och på backsidan är det ju bara Svensson och Erixon. Knappast oersättliga..
"Sedan är det kanske lite sista chansen att ta sig till semifinal för det här gänget. Många kuggar är över 30 år och sjunger på sista eller näst sista versen."
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·