1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590521 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2024-25

« · 2674263 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2024-25
Barkborren: TAGET 😎🇺🇿
Kommentera

DenRöda:

Ja, det måste vara det mest optimala draget Kapanen kan göra för att både gasa och bromsa ekonomiskt samtidigt. Petterson får ta på sig andrecenter rollen nästa säsong. Tror han kommer lyckas bättre där även än på en kant, då har kommer automatiskt få ta större ansvar och mer puck mitt i banan. Tror det blir optimalt. Sedan får vi lägga Hanzl pengarna på en bra back. Vore fint om Eronen lyckas ta en plats i VM laget även så kanske någon klubb är villig att ta över hans kontrakt.
Kommentera

Joslan00: Mer än mig gällande Jonte??????? Konstigt????? Att du o den vet så mkt........... Förklara de du kan säga för fan 🤬🤬🪓
Kommentera

Zäta75: Må säga att erat utträde inte gladde mig ett dugg. Men börjar bli vek..
Tycker det var ett lite ovärdigt avslut för Ante också.
Man kan hoppas han får ta över ÖIK och göra en stabil HA-klubb av jämtarna. Det skulle nog båda parter må bra av

Norrlandshockeyn behövs.
Kommentera

tack för 5år ante
dif i kvalet nr.1
kapanen får nu svara på vad som gått fel iår
o vilka förändringar som kommer ske
Kommentera

The great one: vem är ”succéspelaren” som Jokinen kan ta med enligt A-B ?
Kommentera

Ta hem Lodin.
Kommentera

cloon: Michael kovarcik, känns ju dock som taget ur luften för klick
Kommentera

Zäta75: Ja det är tvärsäkra uppgifter att EP kommer spela center, kommer från han själv. Kan väl dock ändras såklart om truppläget förändras.

Såg nu att Kapanen själv bekräftat det i ST.
Kommentera

nectis: Kapanens intervju ger ju hopp om livet.
Ingen på kontrakt verkar vilja lämna.
En spelare kvar att värva.
EP blir center, innebär ju att Hanzl lämnar.
Samma peng till nästa års trupp. Innebär ju iom att TV pengarna ökar, att man egentligen sparar, kanske.

Forza TIK!
Kommentera

Nu har säsongen varit över i 3 timmar.
Vart är alla presskonferenser, uttalanden, förlängningar, avsked, värvningar och försäsongsschema?

Öka!
Är det September snart???
Kommentera

cloon: Michal Kovarcik

Den tjeckiske landslagscentern har gjort succé under Olli Jokinen i Jukurit och kan vara en logisk (och säkert mycket billigare) ersättare till Robin Hanzl. Har dessutom ett utgående kontrakt.
Kommentera

Rico01: Kan var rätt, dock leftare...Samt är ofta bäst med minst 2st av samma nationalitet i ett lag (som nytillkommen i ett nytt lag)
Kommentera

Säsongen är slut, men det är en del arbete kvar för Kapanen.
– Vi kommer att ha ”exit”-samtal på måndag, säger han.
Nu ska arbetet slutföras med nästa års lagbygge
Budgeten är i stort sett klar. Vi kommer att röra oss med lika mycket pengar till nästa lag, säger han.

► En del saker har redan kommit fram. Backarna Lukas Pilö (Oskarshamn) och Linus Nässén (Jukurit) ska vara klara, enligt olika tidningsuppgifter, men inget är bekräftat av klubben. Tränaren Olli Jokinen gäller samma sak. Tingsryds forward Anton Lundmark gäller samma sak.

► Stora delar av truppen är redan under kontrakt.

– Jag har en plats kvar att fylla, avslöjar Kimmo Kapanen som inte vill gå in på några detaljer.

Det finns även flera spelare i truppen som har klausuler som kan brytas för utlandsspel.

– Men det är ingen som sagt något annat än att de stannar, säger Kimmo Kapanen.

En lagdel där det finns frågetecken är centersidan. Tjecken Robin Hanzl har mest troligt gjort sin sista match i Timrå.

– Jag vet inte var jag spelar nästa år. Jag vill spela i Sverige, men har inte fått något erbjudande av Timrå, säger Hanzl som spekulerats vara på väg till Malmö
Kommentera

vonDöbeln: Den enda frågan jag har till laget är: Vad hände med "att spela för Ante!"

Jag trodde att det skulle bli en jobbig januari men sedan skulle laget resa sig å spela som dom har meriter för. Hur många NHL , KHL schweiziska ligan
matcher hade inte.årets Timrå trupp, det måste ha varit flest i hela SHL!
Men ändå så valde laget att slut spela ishockey efter nyår, tragiskt

Mvh En besviken åskådare med dyra årskort.
Kommentera

vonDöbeln:
Ta hit din egen son Kimmo.
Utgående kontrakt i Suomi och rightare.

Pojkjäveln är ju till och med tillverkad uppe i en lägenhet på örnen. Make it happen.
Kommentera

Henrik_Tikare: Mycket erfarenhet ja, men hur många spelare har vi som spelar för sin framtid? Som vill framåt i sin karriär, som är hungriga? Kan det vara ett problem med att vi har många som är ”nöjda”

Vill inte tro att hemvändarna osv är ”mätta” men man blir ju fundersam.
Kommentera

Turkiska Tiken : Det viktigaste nu blir att få till en styrelse i föreningen som jobbar för föreningen och inte för sin egen skull, LBs intervju gav mer att önska så lite nya krafter in där. En styrelse som jobbar med ett engagemang och utveckling allt från Tre kronor hockeyskola upp till seniorer där man som spelare måste lära sig att det är laget som är viktigast och inte enskilda spelare.
Kommentera

Gorkyman: Om vi får in en högerskjutande center så har vi ju 3 högerskyttar i allafall. Hartmann, Lundmark, plus "ny center".

En bra början och efter att jag tänkt efter lite så skulle vi kunna köra ännu en budgetvariant på centersidan för att spara in mer pengar och köra Värmhed som 4:e center.

Då skulle vi kanske ha råd med nån hyffsad back in också.

Vår centersida kommande säsong.

"Lander
EP
Ny center
Värmhed
Kommentera

Turkiska Tiken : Problem med mätta spelare har vi definitivt inte. Tror snarare det är tvärtom. Hemvändarna främst vill alldeles för mycket och det är väl det som varit det största problemet i år.
Kommentera

Sputnik1: oliver Kapanen är center och är rightare. Han är nog tilltänkt som kanske tredje center.
Kommentera

DenRöda: Ja att hemvändarna skulle vara mätta tror jag inte en sekund på.
Jag tror EP hade bytt ut sitt guld med Växjö för att få vinna ett med Timrå.

Vad Lander brinner för tror jag inte vi behöver diskutera.
Jontes hjärta ifrågasätter jag inte heller.
Det är nått mentalt som satt satt käppar i hjulet denna säsong. förhoppningsvis kan han komma ut starkare nästa säsong. Vad han kan det vet vi mycket väl. Inte för inte som han var med i diskutionerna om att vinna poängligan i år.
Kommentera

Tallnäs: Ja det är ju det här återkommande med att ha en spelare som är son till Sportchef/tränare.
Man vill ju inte ha nån onödig intern problematik återigen.

Kanske Kimmo själv drar sig från att ha sin son i laget.

Meen det är en intressant spelare helt klart!
Kommentera

Sputnik1: När man tolkar det här så är Hanzl garanterat ur bilden då och jag känner mig tveksam till Erik Andersson om han skall få en roll högre upp i hiarkin.

"Jag vet inte var jag spelar nästa år. Jag vill spela i Sverige, men har inte fått något erbjudande av Timrå, säger Hanzl som spekulerats vara på väg till Malmö.

Vill du stanna i Timrå?

– Varför inte?

Albin Lundin och Erik Andersson är två andra centrar utan kontrakt.

– Det finns inga beslut, säger Kimmo Kapanen.

Erik Anderssons agent Pär Larsson till ST:

– Vi har en dialog med Timrå. Vi diskuterar lite hur de ser på honom och hans roll."
Kommentera

Sputnik1: är det en spelare med tillräcklig kvalite har iaf inte jag några problem om det är sportchefens son...
Problemet uppstår ev först då spelaren i fråga underpresterat. Eller upp inte håller för shl..
Kommentera

Ea har varit lite bättre än i fjol
lundin njae ungefär samma
dom har varit här e tag
kanske dags o prova 2 andra
Kommentera

Vi har ungefär samma budget nästa år , säger Kapanen . Verkar inte bli nån jättestor skillnad . 5-6 in kanske
Kommentera

DenRöda: De skedde för mycket skit för Timrå IK som förening överlag denna säsong. Torinnes försvann och vi fick in en travgubbe som vi snabbt fick reda på var bara en marionette för Backlund. Backlund sa de han skulle göra, inget mer.

Damlaget var ju de sjukaste, något som fyllde media direkt på sättet de kom ut.

Ante fick inte förlängt och media var snabba med att skriva att det var flera stora namn i truppen som var ett av skälen.

Förlusterna började stapla upp tills vi på något sätt gick på flyt i 7(?) raka matcher.

Stämningen i truppen såg ju lagomt värre ut efter uppehållet. Ingen höll huvudet högt. Ja menar, ingen ville ju förfan stå upp för sina lagkamrater när de kom till gruff förutom några enstaka spelare som t.ex Hållander, Svensson, Boyce.

Lander såg förmestadels levande död ut under säsongen, blev runt knuffad framför mål och gav inte ens så mycket som en ond blick tillbaka.

PP spelet orkar jag inte ens gå in på så mycket. PPet blev bara sämre och sämre utan någon förändring så spelarna tillslut förlorade livslusten av att få spela PP. ”Vi kommer inte göra nå mål endå.”

Men nya tag nästa säsong och då fan ska vi vara ett lag som ska sikta mot toppen och nå de målet.

Kommer vara jävligt skönt med detta långa uppehåll… Tills hockeyfebern börjar rulla in igen så fort fotbollen börjar.

Forza Rödvitt
Kommentera

Sputnik1: Om man nu hadde.velat behålla Hanzl så hadde kontraktet redan varit påskrivet. .såsom boyce, pääjärvi och Forsmark ..samma med Lundin,Andersson.och mieho
Lundin var ju ytterst tvek och sen påskrift redan förra året så..
Mitt tips är att ingen center eller forward som inte har kontrakt nu blir kvar. 🙄
Kommentera

Karlsson74: Av de, vill jag ha Andersson kvar. Han sliter och jobbar varje match
Kommentera

Annaaa: Absolut är Erik Andersson ett alternativ att behålla. Men av agenten att tolka så handlar ju det om vilken roll Erik får. Kan han tänka sig 4:e kedjeroll med mycket tid i BP och till vettig peng så absolut. Annars ser jag hellre att vi går på värmhed och sparar in alla pengar vi kan för att värva ytterliggare på backsidan.
Kommentera

Skicka Eronen och Erixon. Hitta lösning tack.
Kommentera

Karlsson74: Mycket talar för de!
Lundin denna säsong va ju in i de sista som de blev en kråka på papper.

Så de jag tror inför nästa säsong är att kapanen vill sätta sig med sin landsman i bastun och komma fram till hur vi ska ha de 👍
Kommentera

Dubbeld: +alla skador

-vi måste få in fler rightare
Kommentera

sikth: Dock bara en plats kvar att fylla enligt Kapanen? Så jag tror att Kapanen och Jokinen redan har kört face time i varsin bastu paralellt för att sätta truppen ihop.
Kommentera

Sputnik1: Man är ju inte helt hjärtlös och den här bilden tog ändå. Tack för allt Ante, det må ha funnits brister men jag vet att du gjorde allt för ditt hjärtats klubb. Även om det inte riktigt funkade i slutändan och att det var ofrånkomligt att vi behövde gå skilda vägar.

Väl mött och kanske får vi se dig i nån annan roll i klubben i framtiden!
Kommentera

Andersson: 5-6 nya spelare kan ändå göra stor skillnad. Pilö och Nässén är förhoppningsvis ett uppköp från säkerhetsrisken Rindell och en skadebenägen Lyytinen. Sedan är det bara att be till högre makter att Eronen byts ut. Och jag kommer inte gräma mig en sekund, även om han kommande år gör succé i HC Ajoie eller TPS.

På forwardssidan hoppas jag på några skridskoskickliga spelare med hög arbetskapacitet. Skulle gärna se en center med lite storlek och högerfattning, samt rollspelare som är beredda att kämpa.
Kommentera

Vargher85: 6-7 nya spelare var väl Kapanens spekulation. Så minst 3 nya spelare som inte nämnts i media än! 🙂
Kommentera

En bild säger mer än tusen ord. :(
Kommentera

Vargher85:
Pilö går ju inte in på 6 backar i Oskarshamn just nu, så han får vi nog hoppas gör en mirakelresa under Jokinen.

Men, miljöombyte kan betyda mycket.
Kommentera

Vargher85: Får vi in 6 st som inte går bort sig samt konsekvent kan passa pucken till en lagkamrat så blir det nog en stor skillnad på helheten.
Kommentera

Sputnik1: De är kanske så 👍
Men som sagt vi har ju en del lösa trådar som inte har knutit till sig.
(Eronen, Rindell, Lyytinen) Förstnämnda lär ju även Kapanen ha funderat en del över denna säsong, sedan är je frågan vad han vet om de sistnämnda.
Kommentera

vonDöbeln: Ja det är väl den här säsongen som det stormat en del i Oskarshamn med. Pilö har väl varit rätt framstående andra säsonger vad man förstått. Haft SHL intresse från flertal klubbar andra säsonger till exempel.
Det kan nog bli bra till slut!

Men det behövs in nån mer back till!
För har Svensson och Erixon har börjat få en del skadebelymmer och blir inte yngre. Sen Didde på det..
Blir snabbt tunt på backsidan igen..
Kommentera

sikth: Rindell och Lyytinen är klara för Leksand redan. Enligt Expressen och Höken har aldrig fel.
Kommentera

jå1: sex nya spelare, säger inte Kapanen i intervjun:

”Jag har en plats kvar att fylla, avslöjar Kimmo Kapanen som inte vill gå in på några detaljer.” ??
Kommentera

Ante K som ny klubbchef? :)
Kommentera

Olle: Nej men i tidigare intervju har Kapanen sagt att det kommer bli 6-7 nya spelare in till nästa säsong.

Vilket lär betyda att det finna spelare klara som inte media snappat upp än!

Edit: hittade intervju med Kapanen i ST från Februari där han säger 4-7 nya spelare. Men är rätt säker på att jag läst/hört 6-7 spelare efter det.
Kommentera

Sputnik1: Världshistoriens kortaste sorgeprocess efter att en säsong tar slut?

Rögle spelade på ledning, ställde upp i mittzon och väntade på våra misstag under de första perioderna, men att säga att vi "försökte spela ishockey" där och då vore att likna vid en livslögn. Jag skippar det. Men någon jävla taktik eller metod att spela sig igenom borde det väl finnas!?

Visst kände jag en viss spänning efter våra två snabba reduceringsmål i slutminuterna, att "kanske".... Men något riktigt hopp kände jag aldrig. Lärdomen här blir ganka så enkel: I ett slutspel så ska det vara just precis såhär straffbart att spela ett så genomuselt försvarsspel som ledde fram till underläge 0-3. Och när det då var slut kände jag........ noll och nada. Jag var inte arg, inte ledsen. Inte heller tomhet kände jag. Det var bara: "Jaha, det var det. Kan vi gå vidare nu?"

Ny säsong, dela ny lag nån jävla gång!!!
Kommentera

Fick höra nu att Ole Bramserud är klar på fem år.
Kommentera

Villervalla: Då blir det på norsk accent, "lets emtey the tank boys",
Kommentera

« · 2674263 · »