1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591089 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2024-25

« · 2674462 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2024-25
SMÅLAND:
Hur ser hemmabarens öppettider ut över sommaren?
Kommentera

Timrå Isstadion: ja det finns ganska mkt mer att skruva på men med ett normalt PP hade vi slutat topp 6 denna säsong. PK var ju också ett sorgebarn så kanske vi kan hoppas på topp 6 nästa säsong om vi får till de bitarna. Målvaktsfrågan är intressant men inte lika avgörande, backar som skvätter puckar i egen zon ser jag gärna också att vi slipar bort.
Kommentera

JanneH: Lär forwards (främst) att skjuta pucken i mål så löser det sig. Man kan fan inte åka runt och skjuta prick på magplattor och sargreklam som de gjort den här säsongen
Kommentera

DenRöda: Kapanen är klar med bygget säger han. En plats kvar att fylla. Intressant vilka som kommer.
Han verkar nöjd den gode Kapanen.
Nu inväntar jag alla nyförvärv o ev förlängningar och alla Hejdå tack för kaffet… typ.
Kommentera

DenRöda: Får hoppas att Olli har nyckeln till att Eronen-börjar bli "landslags Eronen"
Annars en trade där tack 😎
Kommentera

Sätt upp en timme effektiv tid efter varje träning att sikta och skjuta på stolpar och ribba.
Kommentera

mikenomad: Som man förstått så är det sånt Jokinen gillar att arbeta med. Alltså att utveckla färdigheter.
Man tog ju upp det i senaste Domustrappanpodden att man hoppas att Jokinen använder sig av sånt upplägg.

Till och med spelare som Mcdavid jobbar ju konternuerligt med skills utveckling. Att träna skjuta i olika lägen, vart man skjuter effektivast etc. Då är han ändå en av världens bästa forwards och jobbar fortsatt med sådant för att alltid bli bättre.

Kanske kan vara det Ante var lite sur över när han fick reda på att han inte får förlängt och då han sa att han hoppas att "Timrå inte försöker uppfinna hjulet."

Då Kapanen kanske tryckt på att de vill ha en lite mer modern tränartyp.
Kommentera

mikenomad: jag drar ett gammalt Anders Hedberg citat på den "skjut pucken mot mål, på mål, i mål... så blir det mål"
Kommentera

DenRöda: Det är väl samtal med spelarna i morgon. Efter det lär både nya spelare presenteras och farväl av de spelarna som inte får förlängt gissar jag
Kommentera

Annaaa: om spelarna då har spelat klart, en del har slutspel ett bra tag till, vet inte hur det ligger till för Nässen t.ex.
Kommentera

Annaaa: Nässén och Pilö presenteras efter deras säsong är över.
Kommentera

TIK_TIK:

Helst stolpe in och ribba in.
Kommentera

DenRöda: Samma med Jokinen.
Kommentera

Sputnik1: Såklart! Lundmark har väl spelat färdigt med Tingsryd va?
Kommentera

Som det ser ut just nu med rykten om nya spelare , så känns det väl inte som att de blir nån stor förbättring av truppen .

Skillnaden kan ju va om vi får en sån där toppback och vem som ersätter professorn .... annars får vi nöja oss med placering 6-9 nästa år med
Kommentera

DenRöda: Jag tror det? Har dålig koll på HA i år faktiskt! Men Tingsryd kom väl i ingemansland?
Kommentera

Sputnik1: Stämmer bra.n
Kommentera

Lulessss: Det är sant ,då blir det avtackningarna först då
Kommentera

Sputnik1: Då lär han presenteras först isåfall. Kanske det finns en till spelare som har spelat färdigt som medierna helt har missat?
Kommentera

DenRöda: Ja det är ju det man hoppas! I allafall att det finns nått påskrivet som Media inte snappat upp!

Fövrigt har min pendel svängt. Jag vill att HV åker ut. Känns skönt att ha en räddningsplank nån säsong till och HV kan bli farliga om de får ordning på skutan. Ekonomin har de ju..
Kommentera

mikenomad: Antar han syftar på Lundmark från Tingsryd. Som lär presenteras först då Tingsryd spelat klart säsongen.
Kommentera

Sputnik1: Fattar det som att han menar nån utöver Lundmark, nån som "medierna helt har missat"
Kommentera

mikenomad: Förhoppningsvis Oliver Kapanen. Den värvningen borde Kimmo kunna hålla hemlig.
Kommentera

Sputnik1: Ja så länge Oskarshamn är kvar i SHL desto bättre är det för Timrå. Så vi får hoppas HV71 inte pallar pressen, tänk er vilken andraliga nästa år om nu Brynäs skulle faila också.. Nu lär dom inte göra det men större skrällar har ju skett
Kommentera

Niikeliito: Nybro står upp mot Brynäs riktigt bra 0-0 efter 1a
Kommentera

Sputnik1: har inte Tingsryd spelat klart säsongen?
Kommentera

Nisse på Mon or: Jo min mening blev lite svårtolkad.
Menade att Anton Lundmark lär presenteras först. Eftersom Tingsryd spelat klart. 🙂
Kommentera

Annaaa: du menar "exit samtal" först 😁
Kommentera

Sputnik1: Har inte hunnit lyssna in, men kan säkert vara lite intressant lyssning.

Halvtimmes avsnitt om Timrå om matcherna med Rögle och lite framtiden som jag förstått det, med Adam och Jennifer Engström i hockey
Kommentera

Sputnik1: Ingen munter lyssning nu när man lyssnat lite.
Jennifer Engström sågar framtidens chanser lite.
Tror att man kommer ha sämre trupp nästa säsong till exempel...

Dock så vet jag inte om jag lär hålla med om det just.
Lyytinen och Rindell absolut inte omöjliga att ersätta och inte Hanzl heller i min bok.

Satsar Kapanen korten rätt så tror jag att vi lär kunna ha en trupp som vi får ut mer av.

En Wedda med en försäsomg i kroppen för en gång skull och Hållander som lär spinna vidare på där han slutade.
Kommentera

DenRöda:
Jag ser gärna att vi får in fler rightare och både Lundmark och Pilö är rightare. Kimmo kanske har någon fler på gång som kan stänka in lite PP-mål.
Kommentera

Sputnik1: Fast på förhand, alltså på papperet, så kommer vi ha en sämre trupp nästa säsong. Namn för namn osv. Det behöver inte betyda så mycket dock.
Kommentera

Nybro 1-0
Kommentera

Redlineoffside: Läste i Expressen att Kapanen gärna vill ha en center som är högerskytt in. Förmodligen nått Jokinen önskar själv. Hartmann, Lundmark och "ny center" som högerskyttar då. 2 st mer bland forwards än denna säsong. Och det kommer öka kvaliten på PP nästa säsong.
Kommentera

Turkiska Tiken : Jo. Dock är det väl "bara" Rindell, Lyytinen och Hanzl som blir de stora tappen. Pilö och Nässén mot Lyytinen och Rindell känns ju skört på förhand. Eronen ut och bra 2 vägsback in. Ja då är backsidan bättre i min bok.

Som Hanzl spelat sen jul och framåt mestadels så bör man kunna ersätta honom kan jag känna. Rentav rätt svag faktiskt.
Kommentera

Nisse på Mon or: 2-1 Brynäs
Kommentera

Sputnik1: ja blir vi av med Eronen alternativt att Jokinen får honom att spela som en landslagsback så är det viktigare än Rindell/Lyytinen vs Nässén/Pilö bytet
Kommentera

JanneH: Haha lyckas Jokinen att förvandla Eronen så skall han adlas direkt. 😅👍
Kommentera

Pilö , Nässen och ny Hanzl känns väl inte som '' semifinal , här kommer vi '' direkt .

Ska möjligen va om ( ganska sannolikt ) att 54 gör en bättre säsong . Samt att forwards träffar nät istället för målvakt , att vi får en toppback och att Jokinen är SHL's bästa tränare
Kommentera

Andersson: Wedin med en försäsong måste anses som ett nyförvärv. Lägg därtill Hållander som från start har kommit in i spelet på stor is.

Får Jokinen ihop helheten med ett spel där alla drar åt samma håll så är mycket vunnet. Ett normalt fungerande PP på det. Förhoppningsvis får Oliver Johansson en ärlig chans att visa supp sig med.

Borde kunna räcka till topp 6 om det klaffar.
Kommentera

Sputnik1: Ett normalt fungerande PP gör nog rätt många extramål , självförtroende osv
Kommentera

Sputnik1: Kent Manderville över 1,90, högerskytt, transantlant-han är det som Kapanen vill ha in...
Nä just ja, han va ju här på den gamla goda tiden 😊
Skämt o sido den typen behöver vi 100%
Edit: Vänsterskytt...Men ändå!!
Kommentera

Sputnik1: Engström är Timråsupporter. Klart hon är pessimistisk.

Jag tror att Lundmark kommer vara ett sinnessjukt bra fynd.
Nässén är en av Liigas bästa back denna säsong.
Pilö kommer bli mer stabil med ett grundspel, något Oinkarna saknat denna säsong.
Kommentera

Turkiska Tiken : Helt osannoligt är det ju inte att Oliver Kapanen ansluter, riktigt spännande isåfall!
Kommentera

DenRöda: Jag har dålig koll på Lundmark egentligen. Vad är hans styrkor? Han är rätt stor men inte så fysisk som jag förstått? Bra skott?
Kommentera

Andersson: Jo, ingen poängspelare sett till tidigare i karriären, oavsett serienivå.

Kanske har andra kvaliteer iofs. Dålig koll på honom som sagt!
Kommentera

Andersson: Hellre Oliver Kapanen, om nu inte Montreal rycker han?
Har Oliver kontrakt med KalPa nästa säsong?
Kommentera

Hanzl har väl inte heller spelat i den bästa miljön heller. Han verkar få lite blandat ihopskrap att spela med. Tycker han funkade bra med OJ och han har ju funkat bra med MPS och även Dahlén. Att Pettersson är med i uppsättningen ställer jag mig lite frågande till, han har sett oerhört blek ut. Hur mycket som är Hanzls fel och vad externa faktorer är vet jag inte, men han har ju sett fin ut stora delar av säsongen så tror nog mer det är miljön som förstört för honom och gör att han inte tillåts spela på det vis han är bra på.
Kommentera

« · 2674462 · »