Kerstin_k: Ok, trist i vilket fall. Men jag tror Mora kommer tillbaka. Nästa år kommer chansen att gå upp vara större, när det inte finns någon gammal drake som satsar för kung och fosterland för att ta sig tillbaka direkt.
Dagens roligaste var väl ändå när Petter lite halvt förkrossad säger jaaa... de är ju pp som avgör det här .... MM för frölunda hade ju inte 23 chanser fler ?
Vargher85: " Så om samma sak hade hänt i Nobelhallen hade det inte varit utvisning. "
Precis exakt så.
" En spelare som skjuter eller slår (med hand eller klubba) pucken direkt (utan att den studsar på någon eller någonting) ut från rinken från sin egen försvarszon, förutom där det saknas ett skyddsglas. Den avgörande faktorn för denna bedömning är puckens position när den sköts eller slogs i väg av felande spelare. Om pucken senast spelas från försvarszonen och går direkt ur spel ska mindre straffet utdömas. Om pucken skjuts över ett skyddsglas som omgärdar spelarbåset, ska utvisning utdömas. NOTERA: Om pucken skjuts in i ett spelarbås, ska ingen utvisning utdömas. Om pucken skjuts direkt ur spel från ett nedsläpp, ska ingen utvisning utdömas. " Ovan är citerat från nuvarande regelbok, domarna väljer att tolka det som att pucken skjuts över ett skyddsglas som omgärdar spelarbåset, kunde lika gärna tolka det som in i ett skyddsglas som omgärdar spelarbåset.
Vidare" Om pucken skjuts in i ett spelarbås, ska ingen utvisning utdömas. " nog går det att tolka att pucken skjuts in i ett spelarbås, den landade bokstavligen på båset.
Inte alls övertygad om att Brynäs kommer klara Difopoli.
Vargher85: Jo. Man räknar från det ställe den lämnar rinken. Inte vart den landar. I det här fallet gick den över det höga plexiglaset i Moras zon, vilket gör att den räknas som puck out.
Jag vill helst inte ha en Sthlms-befriad SHL, så där är vi inte överens. Dock lider jag med ett tappert Mora. Mycket sympatiskt lag och sympatiska fans.
Ja, det var trevligt! Missade tyvärr avgörandet, då jag stannade kvar i Mora lite för länge. En fin sportkväll var det i alla fall med Giffarnas seger inkluderad.
Rip Kirby: Rimligt men ändå tråkigt. Tycker inget av lagen levt upp till sitt rykte denna säsong. Väl mycket snack om Brynäs ävermäktiga trupp på förhand. Grejen är den att vår trupp från 20/21 förmodligen hade svept både dagens Brynäs och DIF i bäst av 4.
DJ Hemp: Brynäs vs DiF känns som en riktigt trött final på förhand. VM i översittande supportrar utan självinsikt. Helst ser jag nog DIF upp ändå. Brynäsarna skulle må bra av lite mer ödmjukhet med nån säsong till i HA.
Sportsligt är det väl bäst med Brynäs, närmare matcher och att de förmodligen inte lärt sig något sen senaste säsongen i SHL och förmodat blir en slagpåse första säsongen.
Herminator: Angående utvisningen så har jag en reflektion. Ponera att båset inte hade haft tak. Då hade det inte blivit utvisning. Så om samma sak hade hänt i Nobelhallen hade det inte varit utvisning.
Dubbeld: Sjukt märkligt. Kanske gör rätt enligt regelboken, fan vet jag, men det är ju en jävla skandal att man ska få spela med sex utespelare på det där viset.
Vi har 1508 medlemmar (senaste siffran på timraik.se) , vilket jävla skämt. Det kostar 300kr per år eller 1500 kr men då får man massor. Det är fan sjukt så få som vill vara medlem i förhållande till hur många som tycker att man ska lyssna ... | #Läs mer ·