1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590545 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

« · 745174 · » Till forumet

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Sune: Den dan kommer aldrig att hända i TIK..Men där emot i S-vall eller så Kovland kanske han passar som Kapten. Eller så kankse Antjärn är ett hett bud för Svedberg...
Kommentera

Uddan:

Men visst....jag hade liksom dig också helst sett att Svedberg skulle vara kapten...
Kommentera

Uddan:

Tror du verkligen att Sanny åker omkring under matcherna och tänker "ojojoj....nu är jag kapten så nu får jag inte tackla han i sarghörnet så hårt"? Om du tror det så börjar man ju undra hur det är ställt egentligen...
Kommentera

Sune: ojoj säger han som håller Svedberg högst i TImrå
Kommentera

Kapten Lindow:

Håller med dig...man börjar ju undra...
Kommentera

Kapten Lindow: För att?
Kommentera

Uddan: Gör du till dig nu eller är du dum på riktigt?
Kommentera

GävleLasse: Jag säger ingenting om straffet de tre fick. Det är mer när folk påstår sig veta hur de är som personer som jag blir lite fundersam.

Lars Lagerbäck är Sveriges förbundskapten och sådana här beslut kan man inte ta utan att ha goda skäl för det.

Sedan får man väl bara hoppas att det inte vidtar barnsliga proportioner i form av att dessa spelare ska snacka skit om honom i press eller att de vägrar spela landslaget under honom eller så, åtminstone inte utan dialog.

Alla fyra vill förmodligen det bästa för svensk fotboll och det är ju en bra förutsättning för en situation som helt klart borde kunna lösas.
Kommentera

htikare: Ja absolut måste man anpassa sig..Men får ju ändå tacklas.

Och ja tror att han kommer inte tackla lika hårt som han gjorde innan han vart kapten!
Sen så att Hahl-Hedström-Carlsson fick A på bröstet var ju ingen större nyhet.
Kommentera

Uddan: Tror nog inte det beror direkt på kaptensrollen nu om Sanny inte spelar lika hårt på kropp som för några år sedan..fjolårets lag var inte bra vilket säkert påverkade Sannys tidigare trygga spel mycket...
som han också själv sagt..

Nu har vi i år dessutom nya ännu hårdare bedömningsregler som även hittils tyvärr verkar gå ut över de som delar ut regelrätta tacklingar..och även Sanny lär försöka undvika sitta så mycket i utvisningsbåset!

Det är nog klokt att anpassa sig..
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Såg nyss information om att personer på plats sett öl, shots på bordet där de suttit. Men samtidigt säger krogägaren att han inte sett något sådant. Vill krogbesökarna bara hitta på något för att jävlas och vara med i tidningen eller vill ägaren vara snäll så spelare vet att det där stället är ett bra ett.
Kommentera

Herminator: Varför sätta gränser om det är OK att överträda dem? Jag tycker att gränsen var mer lämpad för en sjundeklass på skolresa än för ett landslag med vuxna människor.

Men rent principiellt så var en gräns satt och då skall den hållas.
Kommentera

Herminator: Det är ändå en brist på respekt dom visat, och Lagerbäck måste visa att det inte är bra för landslaget att personer inte visar den respekt uppdraget förtjänar. Mellberg är tydligen småskadad och kunde inte delta fullt ut under gårdagens träning. Då går man inte och lägger sig efter kl. 01 på natten, och således försämrar återhämtningen. Det sänder ut dåliga signaler.

Det skulle vara sorgligt om det här leder till att någon av de tre tackar nej till landslaget i fortsättningen, men det skulle bara denne själv förlora mest på.
Kommentera

GävleLasse: Att gå ut en timme för att fira en lagkompis som fyller år samma dag tycker jag är ok. Ingen alkohol förekom ingen gruppvåldtäkt heller. Det känns som att ledningen har överreagerat. Vem vet vad detta leder till i framtiden. En Zlatan i form som tackar nej till landslaget av princip? Det är inget bra senario, även de andra kan tänka samma sak. Storm i ett vattenglas! För övrigt tycker jag att Zlatan såg jobbade och slet bättre än på länge mot Lettland. Kanske är han fri från ljumskproblemen och på rätt väg, även om det är långt kvar till toppform.

Kommentera

JimmyH: Oavsett om det står i svallerpress eller inte så är jag tämmeligen övertygad om att Lagerbäck hade skäl att agera som han gjorde. Jag dömer ingen på förhand utan att inte veta orsakerna men i det här fallet så är det ju solklart att de tre herrarna satt individen för kollektivet och har bestraffats för det.

Personligen så hade jag övervägt att bänka Zlatan i alla fall just på grund av att han inte är i närheten av sitt forna jag, den Zlatan som folk vill minnas. Därför borde en markering gjorts tidigare.
Kommentera

andyo: Jippi ännu en säsong får vi se Sanny spela me handväska.
Kommentera

Kerstin_k: Nej Kalle Koskinen!!!
Kommentera

Så föll valet, föga förvånande, återigen på Sanny Lindström. Till sin hjälp får han tre assisterande kaptener; Carlsson, Hedström och Halh. Se länk för mer info.

Tycker att det känns som ett bra val. Helt klart.
Kommentera

JimmyH:
Jag behöver inte lära känna någon för att avgöra om de är utav den stöddiga typen, det har livets skola lärt mig vilka det är. Att Zlatan är oskyldig till mycket som skrivs må så vara men den grabben har attitydsproblem.
Kommentera

El Maco: Vi har i alla fall fått lära oss att tycka så. Det är säkert sant.

Det är ganska svårt att inte ha några förutfattade meningar och samtidigt vara människa. Förmodligen omöjligt, men om det går så kan man ju gärna undvika det i den mån det är möjligt.
Kommentera

JimmyH: Utan att känna alla tenderar jag att ha förutfattade uppfattningar. Hitler var dum, Moder Theresa var snäll, jag placerar Zlatan någonstans på skalan däremellan.
Kommentera

ernie eagle: Jag är inte för något av dina exempel men jag fördömer inga människor då jag själv inte är insatt i händelsen och personen som begått det.
Kommentera

JimmyH: Så du fördömer inte fyllskandaler, överträdelser mot givna ramar och normer, mord, våldtäkter osv.
Kommentera

ernie eagle: Varför då?
Kommentera

JimmyH: Det beror väl lite grand på vad den personen har gjort.
Kommentera

ernie eagle: Känner man inte en människa så behöver man inte döma denne heller, vare sig denne är känd eller ej.
Kommentera

ernie eagle: Taskig meningsuppbyggnad där då. Men storstjärnorna kommer man många gånger aldrig riktigt nära inpå livet och får en fair chans att bilda sig en egen uppfattning om.
Kommentera

JimmyH: Du har rätt till 99%. Men storstjärnorna kommer många gånger aldrig riktigt och får på så vis aldrig en fair chans till att ta reda på sanningen.
Kommentera

ernie eagle: "Så du menar..........................?"

Nej, jag menar ingenting av vad du beskriver mer än att man möjligtvis inte ska döma människor efter vad som står i press utan att göra sin egen bedömning av en människa då man lär känna denne istället.

I mina ögon så är det en ganska sund uppfattning.
Kommentera

JimmyH: Så du menar att det inte finns ett uns av sanning i alla de skriverier som varit om Zlatan?

I sådana fall kan man ju lägga ned allt vad journalistik heter. För det är ju bara smörja som skrivs ändå.
Kommentera

GävleLasse: Det är lätt att döma människor efter vad som står i skvallerpress.
Kommentera

Röda Tallen: Ja det är otroligt hur många bra kombinationer det går att göra av årets tik-lag..både på back o forwardssidan o det här förslaget känns väldigt fräscht..

Nåt jag personligen inte tänkt på iallafall är förslaget att placera Jonte tillsammans med Regin som center i kedjan.. vilket stöd för Regin en fysisk kraftspelare som Jonte o samtidigt är hela kedjan också mycket kreativa spelare..

Bara nu de Sanny o Kalle kryar på sig så blir tik inte lätta att tas med!
Kommentera

Så här borde femmorna se ut, om man ska se till hur det sett ut på försäsongen.

Anton Strålman - Kimmo Lotvonen
Björn Svensson - Johan Andersson - Magnus Nilsson

Pär Styf - Petri Kokko
Oscar Sundh - Fredrik Warg - Per Hallin

Sanny Lindström - Kalle koskinen
Robert Carlsson - Riku Hahl - Timo Pärssinen

Erik Moe - Johan Svedberg
Jonathan Hedström - Peter Regin - Peter Nylander

Känns skönt att vi har lite sparkapital i tredje och till viss del i fjärde femman.
Kan bara 1a och 2a femman hålla samma klass som hitentills och tredje och fjärde höja sig lite så ser det här JÄVLIGT bra ut!

Blir en bra säsong detta.
Kommentera

GävleLasse: Det är med andra ord inte särskilt mycket renodlat svenskt blod i en sådan som Zlatan ;)
Kommentera

Per HApps: Visst gör han helt rätt i sin markering. Men jag är ytterst skeptisk till att han skulle ha agerat på samma sätt om måtståndet som väntar varit Danmark eller Spanien.

Zlatan kan man strunta i att ta ut, sena kvällar eller inte. Zlatan behöver få sig en "reminder" om att han inte står över laget. Ett på tok för stort ego är vad den killen lider av. En spelare som saknar ödmjukhet och samtidigt inte producerar ska inte ha en självskriven plats. Alla snygga mål som han gjort förr hjälper inte Sverige idag.
Kommentera

Äntligen en idrottledare som törs sätta ner foten. Ja jag vet att det inte är hockeyrelaterat, men som fenomen är det intressant.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,881892,00.html
Kommentera

andyo: Jo du har rätt ..men båda .. K. lindow o sune gillar honom skarpt ..jag har nu kollat bakåt på tidigare inlägg ang. Svedberg o så var det!
Kommentera

Ny webfråga på tikare.se

kanonchans att göra sin röst hörd för er som missat att anmäla er till tågresan
Kommentera

mikenomad:
Å fan! Förlåt! Hur kunde jag glömma Oksa! Han var ju nere på Mats Hanssons "dissnings-nivå" innan han försvann!
Vad Svoboda anbelangar så kan man inte säga att han hade världens stabilaste lag framför sig heller.
Vilken målvakt skulle inte bli darrig i ett lag som spelar med nerverna utanpå kroppen.. Som ger motståndarna både chans två och tre.. I boxplay hade han konstant två rödvita backar och en motståndarforward i knät.. Då snackar vi två backar i målgården alltså!

Jag tror att det Sanny sa till Kattiz inte bara gäller för honom... Att det inte är så förbaskat lätt att prestera när spelet inte stämmer i laget....
Om spelet funkar bättre i år kommer säkert både Svebba, Sanny, Mange och flera andra att kunna spela "sitt spel" på ett helt annat sätt än förra sässen...
Kommentera

Ambroo: Svebba var godkänd mot Brynäs, bra mot Sundsvall och dålig mot Mora. I den sista matchen så var det usel puckbehandlingen som ställde ner betyget, positionsmässigt så är ändå rätt okej. Typ nästan jämt.

Men vi har en starkare backsida denna vinter så det kommer att krävas en hel del att få gå in på sex backar. Svedberg är fortfarande utanför där enligt mitt sätt att se det då alla är tillgängliga.
Kommentera

Janken: Förra året var ju Oksa den store syndaren. Alla tjötade om att Asplund skulle få chansen och hur mkt bättre han var. Sedan kom den redan på förhand helgonförklarade Svoboda. Trots ojämnt och stundtals riktigt darrigt målvaktsspel var tålamodet hos vissa obegripligt nog helt plötsligt nästan gränslöst. Undrar ibland om det bara är prestationerna på isen som avgör eller om andra faktorer spelar in när en spelare plötsligt dissas obönhörligen oavsett vad han tar sig för på isen...
Kommentera

htikare: Är det inte sune som vill ha svedberg som lagkapten?
Kommentera

rättelse..Kapten Lindow tror jag skribenten heter som brukar lyfta fram Svedbergs förtjänster (o inte Sune som jag gissade).
Kommentera

Janken: Härlig ironihumor som det ligger mycket i...men går det nu riktigt bra för oss/Tik /.. i år så kommer det negativa att avklinga.
Vore roligt få läsa ..Asplund mycket bättre än väntat..Kalle som ung på nytt..Lillnyllet..nästan teknisk som sin lillebror..o efter jul..äntligen har det lossnat för Wennerberg!

Och han som brukar tala sig varm för Johan S. (kom inte ihåg vilken skribent det var..hette han Sune??) han kan faktiskt få helt rätt..
så fort kan det svänga i hockey o även om inte ALLT.. det här slår in så sätter jag en slant på Svedberg o lillnyllet..om de får vara skadefria!
Kommentera

Ambroo:

"Floskeltoppen. Svebba har inte varit bra i helgen och han var det definitivt inte igår..."

Hmmm! Så det är samma hackkyckling i år igen!

Skall bli intressant att se vilka fler som utses... Nu är ju Sloan borta och Wennerberg långtidsskadad..
Jag gissar på Kalle K osså Asplund såklart.. Men någon forward måste också in bland hackkycklingarna.. Svårt att säga vem. Men knappast nån av de unga. Mange ligger risigt till. LillNyllet måste nog glänsa för att inte dra åt sig "onda ögat" .. Det kan ju passa bra! Då får han vikariera för Wennerberg som hatobjekt också..

:-)

(Jo det är en smiley där på slutet.
För er som inte förstår innebörden av en smiley så betyder det ungefär: Ta detta med en nypa humor... Det är tillspetsat med ironi men innhåller ändå ett uns av skribentens seriösa åsikter)
Kommentera

ståpäls: Floskeltoppen. Svebba har inte varit bra i helgen och han var det definitivt inte igår...
Kommentera

ståpäls: "Överlägset bäst i matchen mot Mora var dock den finska landslagsduon Riku Hahl och Timo Pärssinen. Om inte det radarparet rankas som ett av Timrå-klubbens allra bästa förvärv någonsin när säsongen summeras tänker jag gå och beställa ett syntest till våren..."

Någonsin var kanske att ta i, men jag hoppas i alla fall att karln slipper beställa ett syntest :)
Kommentera

ståpäls: Ja spelarbedömningar är svåra i spelarbetyg i krönika på tikare.se
fick Johan S. en 1:a o i T.Å bedömdes han som Du säger majestätisk..vad nu det betyder (en 4:a kanske)..
Såg inte själv matchen mot Mora så Vad tycker ni andra här??
Var han bra Johan eller....
Kommentera

Ambroo: TÅ:s omdöme om Johan Svedberg: "majestätisk".
Kommentera

Bragd-Birger: Jag menar ju förstås hur jag skulle tippat i dagens läge, av vad jag sett alltså.
Kommentera

« · 745174 · »