1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591405 inlägg · 6216 ämnen

Skadeskjutna röda örnar vs vingklippta röda hökar

« · 793271 · » Till forumet

Sv: Skadeskjutna röda örnar vs vingklippta röda hökar
Skarin:

KANONINLÄGG!!!!
Kommentera

Sedan vill jag bara tillägga att det inte är så svårt att lista ut vad exempelvis Jonte har för känslor när något sådant här uppstår med tanke på det han utalat sig i media på slutet. "Känns som att vi bara går på 8 forwards, vi får slita ont nu, skulle kännas lägligt med ett uppehåll nu".

Det gör att jag mer än nog förstår vissa spelare och att känslorna går över styr. Spelare har också känslor. Dom är också människor.

Ha detta i åtanke tillsammans med att laget haft ledningen med två mål mot Brynäs och LHC i slutet av matcherna men som tappat p.g.a utvisningar och utmattning. Våra krigare lyckades ändå vinna i sudden mot LHC och vända matchen igår.
Detta med tre femmor (om äns det!). Vi har ett fantastiskt lag. Tänk vad bra det kommer bli då vi får tillbaka några spelare.
Kommentera

Skarin: Stor chans att det är så
Kommentera

actionleif: Mannen som aldrig kan hålla tyst. Är det du det? ;) :)
Kommentera

actionleif:

Jaha då blir man lite nyfiken..
Kommentera

Skarin: Förklaringen från Jimmy kommer ikväll då han kommer hem.

Jag har fått höra lite på förhand . *tihi*
Kommentera

Jag håller på Knylan, Skarin, JimmyH och resten av er med sund inställning i frågan. Ni andra bör rannsaka er själva eller stanna hemma i fortsättningen.
Kommentera

Talangscouten: "Sedan, spelar man i en klubb som har bra supportrar som alltid stöttar. Hur kan man då vända dom ryggen??? Man kan inte dra alla över en kam. jag buade inte o känner mig mycket missnöjd med den uppkomna situationen."

Men varför tar du isf åt dig av spelarnas aktion, när du vet med dig att du själv inte buade? Det är väl isf upp till er "sjyssta" supportrar att ta upp diskussionen med dom som buade. Eller hur hade du tänkt dig att spelarna skulle ha agerat igår, för att det skulle blivit rättvist sas?
Först frågat vilka som buade, bett dessa stanna kvar när övriga gått hem, och därefter i protest lämnat isen?
Jag förmodar att de som buat är personer som anser det som en skyldighet att laget ska vinna, bara för att man betalt inträde.
Att bua åt sitt lag bara för att pucken inte vill in alla gånger, känns minst sagt fånigt och korkat.
Om det nu är till ngn tröst så finns faktiskt dessa s.k supportrar i alla läger.
Kommentera

Jesus Kristus.

På lördag är det hemmamatch igen. Det enda rätta enligt mig är att då stötta laget mer än någonsin (för att överdriva lite). Ett rejält jubel vid lineupen när Jonte(!) läses upp, sedan ett konstant malande med ramsor och ett taktfast trummande som gör att sittplats klappar med som vanligt. Även om denna situation är på tok för uppförstorat i media så är det just detta som behövs göra på lördag för att detta ska vara helt utagerat.
Jag ser helst att det inte blir något tifo utan att klacken helt och hållet koncentrerar sig på att bära fram laget och får in den här känslan i kroppen att aldrig vara tyst. Kan även förklaras vid att komma in i andra andningen. Mal på!

Laget går (och har gjort det ett tag nu) på tre femmor och är väl egentligen helt slutkörda. Att poängskörden har minskat är ju inte det minsta märkligt. 7 skador är äckligt mycket, dessutom overkligt. Malmö är inget bra lag och spelade heller inte bra igår trots ledning med 2-0. Det gjorde att vi kunde vända och vinna matchen ändå. Starkt är ordet.

Som jag uppfattade situationen så kom spridda burop vid ställning 0-2 i första perioden då vi hade powerplay men inte skapade det minsta lilla. Kom knappt in i zon. Sedan buades det ganska friskt åt domherren som inte använde pipan mot Malmös sega backar. Det ska även ha kommit några burop efter att hesa Fredrik sagt sitt efter första perioden.
I den situation vi hamnat i med hela 7(!) spelare borta i match efter match är det inte okej att bua då vi leder serien. Det visar bara ett dåligt hockeykunnande som inte förstår att det är matcher varannan dag. Men nu visade ändå klacken stake med att sjunga "Kom igen Timrå" då spelarna klev in på isen inför andra perioden. Det lät t.o.m. så pass högt att jag blev tvungen att sänka musiken i hallen. Bara en sådan sak.

Nej, detta är uppförstorat. Men precis som Jimmy skriver så kommer en förklaring från båda håll på tikare inom kort.

TIK - SAIK på lördag. Snacka om revansch! Adrenalinet bör spruta från alla håll och kanter.
Kommentera

Men kära jistanes, tycker inte vissa att detta får lite väl stora proportioner?

Jag tycker att markeringen från spelarna mer känns som ett friskhetstecken, en bekräftelse på att vi verkligen betyder någonting. Annars brukar man gärna få bilden av att dom betraktar oss som socialfall, om jag går på de vibbar man stött på genom åren.

På samma sätt som jag uppskattar spelarnas markering så uppskattar jag även att publiken reagerar. Likgiltighet är hemskt. Jag ser inget som helst värde i att stötta sitt lag blåögt, om inte laget förtjänar det. Visar inte dom hjärta så förtjänar dom inte vårat engagemang heller.

MEN! Återigen, MEN! Så var inte fallet igår. Det såg lite beigt ut efter första, visst. Men man försökte iaf. Jag buade inte, och kommer förmodligen inte behöva göra det heller i någon större utsträckning denna säsong. Vi leder serien utan att egentligen prestera någon bländande ishockey, det är fruktansvärt stort.

Problemet är i grunden bortskämdhet. Jag känner själv hur jag känner mig mer och mer blassé, serieledning i 26 omgångar blir grymt segt i längden. Det är sjukt att kunna säga såhär, men så känns det. Vi har liksom redan nått toppen. Att det sedan återstår 29 omgångar gör givetvis sitt till.
Kommentera

Tack för en underhållande stund..
Kommentera

Förtydligande: Det är inläggen här jag är kritisk mot, inte att klacken buade efter matchen. Även om inte jag skulle gjort det.
Kommentera

RunarUp: Jo, du har rätt. Såna här grejer blir alltid löjligt uppförstorade. Påminner om När GIF gjorde nåt liknande efter Patronernas insats i Gävle. Vissa högt uppsatta Patroner hotade till och med att lägga ner all supporterverksamhet.

Höna av en fjäder. Jag bryr mig om hockeyn, där går jag gärna upp i falsett...
Kommentera

Dallas:
Ett sånt där nyanserat inlägg som bara kan komma från ett nick som föredrar att var helt annonym.

43 år och ganska många vänner... Faktiskt.
Spaden köpte jag för några år sedan.
Kommentera

Ann: Håller med! Lägg ner alla påhopp nu och se framåt i stället!
Kommentera

Det var väldans var det fanns många Prinsessan på ärten-ämnen i gästboken idag. I mina öron låter ni som fjortisar som flickvännen lämnat för bäste polaren.

Det blir sällan ett rätt av två fel. Förmodligen inte den här gången heller. Bit ihop och visa redan nästa omgång att ni är värda en avtackning efter matchen.

Jag har aldrig orkat bemöta RockRoffe tidigare men när du skriver förljande kan inte ens jag låta bli längre. För detta är humor på hög nivå:

"Visa lite stake förhelvete, ni har världens snällaste och mest förlåtande fans och så lipas det så fort för minsta lilla!"

Sagt av mannen som går upp i falsett och tar det som en personlig förolämpning om en spelare tejpat klubban på fel sätt.

Timrå rockar fetast!
Kommentera

Dallas: Nu tycker jag iallafall det börjar bli riktigt otrevlig stämning här inne...Kan vi inte bara invänta vad Sanny har att säga..Blir ju inget bättre av att vi slår ner på varandra...alla är vi olika och upplevde det som hände ïgår på olika vis..
Kommentera

Janken: Hur gammal är du ? 5 år och ingen vill leka med dig. Du har köpt ny hink och spade och ingen vill leka med dig. Alternativet är att du börjar och går på bandy.
Kommentera

Jari Kaski: Jag håller helt och hållet med dig. JAG VAR PÅ MATCHEN och jag blev väldigt förvånad över att det kom burop från klacken. Jag förstår att spelarna blev besvikna.
Kommentera

Moverare: Jag tror att han DJ Hemp syftade på dig!
Kommentera

Kenta i frukostmöte, Ros har slagit till med en stor nyhet igen.

blogg.aftonbladet.se/5
Kommentera

Jari Kaski:

Samma fråga som till alla andra i debatten..

var du på matchen i går?
Kommentera

Tycho: "Så skärp er! Barnungefasoner!"

Det är lite mer avancerad problematik än så detta. Mest på grund av att det kommit ut i media på ett så förstorat sätt.

Så ni som inte var på matchen uppmanar jag mer än gärna att ni håller lite lägre profil i debatten.

Jag ska prata med Sanny Lindström idag och jag ska också i och med det sedan kunna redogöra för alla här från båda håll exakt vad som hände och varför. Jag ska försöka göra det på ett sätt så att alla förstår reaktionerna som kommit från båda håll så att säga.
Kommentera

Janken:

Jag tror dig. Jag buade inte heller. Det har jag aldrig gjort åt Timrå IK. Aldrig. Men nu uppfattade spelarna trots allt att det buades från något håll. Vissa av dem blev sura och det kan jag ta. Jag känner mig inte kränkt på något sätt - vi vann ju! I nästa match kommer laget säkert att tacka publiken igen, fast då kanske vi har förlorat matchen istället. Och det är vid sådana tillfällen som JAG blir sur...
Kommentera

Jen: Problemet med det här forumet för tillfället är att fokuseringen är snedvänd. Finns det inte problem så har söks det nya problem. Det är en sådan bitter ton att man skulle kunna tro att Timrå åkt ur serien.
Jag kan förstå publikens bitterhet över spelarnas agerande. Men att bua ut ett hemmalag som går på knäna. Vad är det för supportrar?
Kommentera

Jari Kaski:

JAG är GLAD
JAG är STOLT
men...JAG känner också BESVIKELSE!!!

Men snart är oturen för våran del slut, och jag har hellre otur(skador) nu än i slutspelet!!!
Kommentera

DJ Hemp:
Jag kan lova dig att jag tillsammans med 4 500 andra var utan skuld i går.. Vi fick skit för att högst 225 st buade i, max 4 sekunder..

Jag investerar, och har investerat, enormt med tid, energi och även pengar för att stötta laget... Åsså vill dom inte ha mig!
Surt sa räven!
Kommentera

DJ Hemp: Precis.
Sluta gnäll och var glad över serietabellen.
Kommentera

Shadar Logoth:

Klart som fan att jag förstår vad det handlar om! Men jag anser att det är rent patetiskt om man känner sig kränkt(!) som supporter för att laget nu inte kände för att "tacka" efter matchen igår. Möjligen hade jag känt något liknande om vi hade torskat med tvåsiffrigt...

Så glöm du att jag "inte förstår någonting"! Däremot är jag jävligt less på alla identiska gnäll-inlägg...

Och... nu ska jag visst få min mat!
Kommentera

Någon som vet varför inte Lotvonen spelade hela???
Kommentera

DJ Hemp: "Det kan väl en apa klara av...", intressant synpunkt.
Är du bra på att skrika och klappa händerna?
Kommentera

Tycho:

Du var inte på matchen så du kan inte uttala dig. Hade du varit där hade du blvit lika chockad som alla andra. Ingen fattade först varför dom inte tackade. Jag skulle hellre ta debatten med dig personligen.

Det är klart att man tar det personligt. Spelarna markerade att dom var missnöjd fast det kändes som om vi inte hade förtjänat det.

Men som sagt , vi får vänta på Sannys uttalande.
Kommentera

Ann:

Ja det låter bra det!!!
Kommentera

Jen: Näe det tror väll inte jag heller om jag ska vara ärlig...vet ju två till iallafall...sambon o "plastdottern" *S*
Jag lovar att hålla låda för dej oxå:))Syns på väg till Linköping...
Kommentera

DJ Hemp: Är Inte helt förvånad när jag genom att läsa ditt inlägg konstaterar att du inte förstår någonting....
Kommentera

actionleif:
Inte så ordnat kanske... med 1 000 apor på ståplats..
Men onekligen spektakulärt!
Kommentera

-Gurra-: kan inte vara så att du menar att det är rätt att bua åt ett lag som leder serien och har halva laget som går skadat tycker att det var rätt av spelarna att visa att det inte accepteras

Och ni som hackar på jonte sluta !!! Det är bara barnsligt det ni håller på med. Han är en väldigt viktig spelare för laget och tog sitt ansvar genom att visa sitt missnöje med att lämna isen utan att tacka. bli utbuad när man leder serien kan inte vara kul som spelare. Nä skärpning timrå fans våra grabbar leder serien.
TIMRÅ ROCKAR
Kommentera

Ann:

Jag hade gärna gjort dej sällskap om jag bara hade haft möjlighet!!
Och jag tror inte du behöver vara ensam. För supportrar som stöttar tror jag på ändå!!!
Linköping blir nästa borta för mej!!!
Kommentera

DJ Hemp: Tänk om alla hade din härliga inställing.
Kommentera

lungan: precis.

Jag fattar inte varför det gnälls så mycket här inne. Det gnälls på nya spelare som värvas, det gnälls på juniorer som inte får chansen och det gnälls väl snart att det ligger fel asfalt utanför hallen.
Man skulle nästan tro att Timrå ligger i botten och det är KRIS.
Timrå leder serien och det borde väl göra att en och annan slutar gnälla.
Kommentera

lungan:

Var du på matchen i går?
Kommentera

Talangscouten: Vi kanske skulle ordna en träff mellan dig och Jonte. Så kan du uttrycka alla dina åsikter som du har här. Så löser vi alltihop!
Men det skulle du nog inte våga...

Jag tycker du har fått hybris och ser alldeles för egoistisk på situationen. Men det kanske är den nya Timråsupportern...
Kommentera

Egentligen förstår jag inte hur så många orkar engagera sig i den mån att man skriver inlägg efter inlägg om att laget inte tackade klacken igår. Vem bryr sig? Jag var på plats för att stötta laget fram till tre poäng och till slut fick man precis det man ville ha. Laget svek inte utan belönade mig som supporter med en välförtjänt seger och därmed fortsatt serieledning. Det är väl ändå huvudsaken? Direkt efter slutsignalen gick jag sedan till den väntande bussen och fortsatte att njuta av den underbara vändning laget stod för. Det gör jag ännu. Inte fan behöver jag något tack för att jag står och skriker och klappar händerna. Det kan väl en apa klara av...
Kommentera

Shadar Logoth:

Han drog med sig flera spelare som åkte för att tacka av klacken. Vissa stod ju kvar ändå som exempelvis Oscar Sundh.
Kommentera

Tycho:
OM.. Jag skriver OM det buades.. Så måste det ha varit en oerhört liten och spridd skara.. Under några få sekunder.
Jag uppfattade inte det påstådda buandet..

Så OM det buades så är det ändå FEL, FEL, FEL att låta oss andra hudratals.. den stora lojala majoriteten av supportrar.. Att låta oss få klä skott för det...
De flesta av oss försökte i alla fall.. att stötta, heja fram och hålla modet uppe..

Om rättsuppfattningen bland våra spelare är att alla skall starffas för att några få uppför sig illa så bör väl hela laget få två minuter om en gör en hakning eller???

Samtliga spelare.. Jonte, Warg, Strålman, Sanny... Ja Allihop pissade på MIG PERSONLIGEN i går..
Varken jag eller någon enda omkring mig buade.. Inte en enda!

Men det var MIN glädje som togs bort när JAG inte fick tack för MIN lojaliet och MITT slit i 60 minuter..
Sen om det var 100 st av 4 800 som buade till i ett dåligt uppspel.. Det skiter jag i.
JAG tyckte dom spelade kanonbra!

Jag Buade som bara den när dom klev av däremot..

Jag blev uppriktigt ledsen!
Kommentera

Tycho: *Tror du att det är så lätt att vara "stjärna" i en stor sport? *

Ja stackars killar dom har det inte lätt men vår nya regering ska ju hårdsatsa på det här med hushållsnära tjänster, där kanske det kan komma nån öppning för dom som inte orkar med.
Kommentera

Talangscouten: Jo men vilka brukar laget TIMRÅ komma och tacka då jo endast klacken, och de va väll de som bua, ELLER??

Skylla er själv att det blivit denna diskussion som jag tycker bara är patetisk läs mitt tidigare inlägg precis nedan så för ni höra vad jag tror var anledningen till allt igår.
Kommentera

Jen: Du har så rätt så...Vi får invänta vad Sanny har för kommentar till det hela....svälja det o sedan blicka framåt...Jag blickar först o främst till torsdag då jag tänker skrika mej hes om jag så är ensam Tikare i Ö-vik!

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA
Kommentera

Tycho:

Nej, du har rätt vi diskuterar verkligen inte på samma nivå!

Ja, vem som helst i Arenan skulle vilja var stjärna i ett Elitserie lag. tjänar man 300.000 i månaden o jobbar 4-5 timmar per dag. Så ska man vara riktigt nöjd med situationen.

Sedan, spelar man i en klubb som har bra supportrar som alltid stöttar. Hur kan man då vända dom ryggen??? Man kan inte dra alla över en kam. jag buade inte o känner mig mycket missnöjd med den uppkomna situationen.
Kommentera

« · 793271 · »