1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590981 inlägg · 6217 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-09-17

« · 1401906 · » Till forumet

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-09-17
RubinCarter: två fönster öppna, hockeysnack ligger längst mer i skärmen, fönstret med csports ovanför.
Kommentera

RubinCarter: dubbla skärmar ;)
Kommentera

Olle: Har exakt samma känsla. Matchen mot AIK var extremt konstig, känns inte ens som att vi torska, och tongångerna efteråt på HS var ju också konstiga, förlorat med 1-5 men de flesta var ändå positiva, och vi höll en hög lägsta nivå i diskussionerna.
Kommentera

Olle: Instämmer. Bara hoppas vi kan åtminstone knipa en poäng. Skulle vara guld värt inför torsdagen.
Däremot hoppas jag på 0 poäng för "kolanhelvetet"!
Kommentera

Olle: Så då ligger följdaktligen skillnaden i hur TIK agerar, eller hur?
Kommentera

Olle: Jo men det var ju AIK som hade maxflyt förra matchen. De gjorde i princip mål på alla chanser de fick mer eller mindre (jag överdriver en aning men inte med sådär tokmycket tycker jag).
Kommentera

Börjar bli rund om fötterna nu, men vi leder och kommentatorn försvinner längre och längre bort. Fint som snus.

Sen undrar jag hur ni kan skriva mitt i matchen, jag kan knappt släppa blicken för att ta en klunk av den heliga drickan, medans ni skriver inlägg för inlägg, vad har ni för tricks ;-)
Kommentera

dr-nix: Själv tycker jag att SAIK känns betydligt farligare än vad AIK gjorde och då har SAIK gjort ett mål medan AIK gjorde fem.
Kommentera

Är det bara jag som tycker dagens match påminner om förra matchen mellan AIK -Timrå fast till skillnad från den matchen så är det Timrå som tagit tillvara sina chanser medan Skellefteå har spelet.

inte en helt klockren jämförelse men tankar förs dit iaf.
Kommentera

Olle: Det har du såklart rätt i. Du ska inte tro att jag är opartisk och helt objektiv när Timrå spelar, för då misstar du dig ;)
Kommentera

pefr: Har vi ledningen 10 min in i tredje perioden så vågar jag hoppas på poäng i den här matchen. Tycker fortfarande att det viner jävligt farligt runt riddarn hela tiden.
Kommentera

erathoo: han måste ha varit löjligt överlägsen i norge
Kommentera

ååååååh vad långt det är kvar av matchen, jag kan inte slappna av och vara positiv, och då är jag ändå nöjd med en pinne idag.

det finns bara en sak att göra, och det är att korka upp en chimay grand reserve från 2006. studentlivet är bra ibland.
Kommentera

Kattgubben: Ja men som sagt, det är kuben som dömer, det vet spelarna på isen också. Han söker alltid efter att kvitta sån där skit men om eriksson inte slår tillbaka så åker ju Önerud 10/10 gånger där. Det tror jag förresten att han hade gjort oavsett vilken domare det var som dömde.
Kommentera

Jäklar vad jag gillar att Robinson liksom "väntar in" SAIK anfallarna när dom checkar innan han lägger passningen till back-kollegan.

Han är ISKALL!!
Kommentera

Olle: Förvisso, men vi får fått spelare utvisade för att ha blivit nedslagna utan att slå tbx förut också. jaja.. nu är det som det är. Man kunde önska lite mer konsekvens, och när man vant sig med inkonsekvens börjar man skrika efter oförtjänta utvisningar ibland också ;)
Kommentera

Kattgubben: Varför då? Eriksson kröker inte ett hårstrå på Önerud.
Kommentera

Kattgubben: fast det blev ju inget slagsmål
Kommentera

Mina nerver pallar inte fler videogranskningar!
Kommentera

Det var då ett jäkla videogranskande...
Kommentera

Olle: Båda kombattanterna borde iofs åkt ut i det efterföljande slagsmålet?
Kommentera

pefr: Vadå "rätt"? Vi hade spelat PP nu om det inte vore för Önerud. Markera kan man göra vid fula smällar.
Kommentera

helt rätt av önerud, hade inte eriksson varit lite smart i all sin fulhet hade han börjat veva'

'
edit: okej, njae, trodde på 2+2 för eriksson, men han gjorde ju faktiskt ingenting efter att ha tacklat in torp

Redigerad kommentar

Kommentera

Behåll kylan där för fan! Missade vi ett pp bara för det......
Kommentera

Men gud så orutinerat av Önerud att köra över Eriksson precis när vi ska få ett PP. Torp åkte inte på någon ful körare och landade lätt i målet. Onödigt att markera där och kvitta bort utvisningen.

Det är ju för fan kuben som dömer, sånt måste man tänka på.

Redigerad kommentar

Kommentera

Fan vad ful han är Jimmie Eriksson. Nu lyckas han väl dra med sig en TIKare också till utv.båset =/

Ja, Önerud... fan vad BEIGE!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: Mot AIK tränade TIK på ENBART passningsspel i pp. Nu kan vi hoppas på en förbannad massa skott!!!!!
Kommentera

Hedström räds inte att åka in framför kassen, och han behandlas milt som en kattunge också :P Nära att han fick trycka dit den :)
Kommentera

Kom igen nu.. försök styra upp ett bra PP nu.
Kommentera

Braaa domarn! Kul att du tog av ögonlappen och började stereodöma matchjäveln.
Kommentera

Olle: Han har ju att brås på :)
Kommentera

Per HApps: vad får dig att misstänka det?'

(jag vet inte alls, jga väljer att tro på virusinfektionen)

Redigerad kommentar

Kommentera

pefr:
Ligger det diciplinära skäl bakom frånfället?
Kommentera

Per HApps: du får nog utveckla din fråga tror jag
Kommentera

Per HApps:

Det har ju jag berättat...
Kommentera

Experterna pratade om Jaroslavl tragedin kunde leda HV till guldet. Just nu så känns det som det är större chans att det slår åt andra hållet och de ramlar ur.
Kommentera

Kattgubben: Riddarns rensning är en pärla. Målvakter med sån klubbkontroll är guld värd.
Kommentera

Ursäkta, men vad är "the story" bakom Pikkarainen? 
Kommentera

alltså, spelar vi 10 ggr bättre boxplay idag än mot AIK, eller har Skellefteå 10 gånger slöare PP? Det är en jävla skillnad iaf. Riddarn bra också!
Kommentera

Olle: Skandal domar jävel !
Kommentera

Olle: Ja, väldigt petigt. Och han är inte konsekvent petig heller, utan snarare selektivt petig.
Kommentera

pefr: domaren dömer konsekvent - åt SAIK's håll.
Kommentera

Ännu en petig utvisning från denna underbara zebra Forsström. Onödigt av Pärssinen att ha klubban där men ack så jävla petig utvisning.

Vad är det för jävla skit linjemännen håller på med då? Blåser direkt när det är avvaktande offside. Om SAIK-spelarna inte fattar det och fortsätter checka så är det avsiktlig offside och då ska teket ner i deras zon.

Redigerad kommentar

Kommentera

Att vi ALDRIG lär oss. Bara en massa onödiga utvisningar. Men skulle ju inte skada om vi får någon billig med oss någon gång.

Redigerad kommentar

Kommentera

D O M A R N ?? hallå
Kommentera

pefr: Domaren har satsat på saik vinst:)
Kommentera

pefr: jag hoppas det där var sista gången vampola släpper pucken och skriker på domaren istället...
Kommentera

Kostiainen: yaaaaaahoooo nu får muttan 20års kontrakt och hedin får 3år!
Kommentera

« · 1401906 · »