Timrå gör en bra och lagom grisig match idag. Redan några kompisar som är SAIK:are som förbannat sig över Timrås lyftningar ur egen zon. Inte mig emot! Det får se ut hur det vill så länge det ger två eller tre poäng. I Skellefteås lag imponerades jag främst av Thomas "Kuben" Andersson som var i stort sett felfri och hjälpte sitt lag till en poäng.
73Sjöbba: Jag är lika dålig förlorare som andra. Men dom som kan klaga på andra som klagar på Timrå IK kan nog visa vad dom går för vid seger. Det var det jag menade. Sorry
Dom är lika bortblåsta som alla andra. Dom har precis som oss andra en skadad gen men dom har svårare att acceptera det bara.
Var sjutton är alla hyllningar när alla kan spy ur sig skit vid en förlust?
edit: Jag menar: ALLA ni som klagar som klåen på alla som spyr skit vid förluster. Var är ni nu? Ni bör ju styra upp detta o skriva av er all positivitet i er! Kom igen nu!
Örnstrimman: "Jonathan Hedström om en av duellerna med Fredrik Styrman: - Såg du min spin-around där i spel fyra mot fyra när jag kom mot (Fredrik) Styrman? Sånt ser man ju bara på tv. Jag kände mig som (Alexander) Beljavski och killarna undrade vad fan jag höll på med, säger han till Västerbottens Folkblad. "
Örnstrimman: Ja är det nu vi ska börja ursäkta oss för att vi vinner matcher eller nåt? Årets största skräll my ass. Det är inte vårt fel att experter inte kan tippa.
Dragskott.nu om Timrås seger mot Skellefteå. "Snacka om en riktig skräll - Elitseriens största så här långt, enligt min mening. TIK spelade sammanfattningsvis smart, disciplinerat och visade prov på en helt annan ställning än Skellefteå, som bland annat visade upp ett oerhört omständigt powerplayspel."
Timrå Icon: Jag ska inte negga efter en vinst men jag kan inte komma över att jag tycker att han ser seg och långsam ut i förflyttningar och i reaktionsförmågan. Han täcker ju upp en ganska stor yta och kommer garanterat stoppa många puckar i år men ja. Det är lite tidig att dra slutsatser åt endera hållet tror jag.
Timrå Icon: jag tycker nog att vi alla kan hata kuben unisont och vara lite halvglada över 2 pinnar utan att göra HS till något Days of our lives-drama ikväll :)
Olle: tammetusan har du rätt...... trodde inte det var lönt att skrolla ner men där ser man.... kul
Fan va härligt att se att Jonte fortsätter att spela bra även denna match..... fattar inte vilken match Jimmy såg eftersom han fick en 2a i betyg förra matchen (Jimmy du vet väl att Jonte inte har 71 längre?)
73Sjöbba: Ja fast lallar man bort pucken nästan ner i långsargen så tappar man ju helt klart fokus och får försöka med någon nödlösning. Det brukar sällan sluta på ett bra sätt. Jag håller med om att han håller sig framme där saker händer men sett över 60 minuter tycker jag att han verkligen går på sparlåga.
I mina ögon, om jag får dra en ren uppskattning ur hatten, så skulle jag säga att killen går på 60-70% när vi måste ha honom på 100% i varenda match.
Pierre Hedin förresten. Tycker inte han gör bort sig öht förutom att han står för en ganska olycklig prestation som leder fram till kvitteringen. Tungt att han inte får ut den pucken men till hans försvar ska man säga att det är lite mer komplicerat att rensa ut en puck när man spelar mot en man mer (4 mot 6 var det egentligen). Drar man den i rundeln så kommer backen att stoppa den 8/10 gånger och jag förstår att han vill ha mer tid på sig. En puckskicklig och rutinerad back ska kunna lobba den ur zon med den tiden som Hedin har på sig, tyvärr har väl Hedin bara en av dom två egenskaperna i den här matchen.
Olle: Jag håller inte med dig angående Murran. Visst, han fipplade bort straffen. Hade den suttit via en snygg dragning så hade det jublas helvilt. Sedan händer det alltid något runt honom och han befinner sig allt som oftast på rätt plats.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.