1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590301 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-09-17

« · 1402254 · » Till forumet

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-09-17
T T: Äääh mot Lakers vinner vi även om Oksa står....
Kommentera

Johnny Bravo: Snåla inte med +tummarna nu hörru :-)
Kommentera

T T: Sluta! Du måste var dyslektiker. :)
Kommentera

Johnny Bravo: På torsdag blir det Jocke igen. Det står i matchannonsen.
Kommentera

Johnny Bravo: Sant!
Kommentera

Timrå Icon: Give me more :)

Det du sa var ju 100% rätt! INGEN kan säga nåt annat.
Då är dom riktigt dumma i huvet :)
Kommentera

Johnny Bravo: Att "han har fin hjälm och därför borde få stå..."
Kommentera

Johnny Bravo: Jo men jag har iallafall dragit mitt strå till positiva stacken så mitt samvete är någorlunda rent :-).

För övrigt är Jonte king of the ice igen!
Kommentera

Vad sa jag om Riddarn tidigare??

Få höra? Give me!
Kommentera

Timrå gör en bra och lagom grisig match idag. Redan några kompisar som är SAIK:are som förbannat sig över Timrås lyftningar ur egen zon. Inte mig emot! Det får se ut hur det vill så länge det ger två eller tre poäng.
I Skellefteås lag imponerades jag främst av Thomas "Kuben" Andersson som var i stort sett felfri och hjälpte sitt lag till en poäng.
Kommentera

Otroligt skönt med seger, även om den tappade poängen svider en del.

Viktigt att Riddarn var stabil.

Kul att Jonte visar gryende form.

Jag tycker att Robinson håller hög klass, blir nyttig i år.

Det ska gå!
Kommentera

Olle: Jag gav dig ett plus oxå. Inte en hade gett dig det.
Skithögar! :)
Kommentera

Johnny Bravo: En dräpande replik till din efterlysning hade varit: "Dom sitter i bussen på väg hem från Skellefteå, det kommer senare" :D
Kommentera

Johnny Bravo: Jag har redan skrivit ett långt inlägg om matchen så för en gångs skull tänker jag inte ta kritiken personligt :)
Kommentera

Timrå Icon: Ähh räkna hur mycket som skrivits sen kvart över sex vid vinst. Jämför sen det vid förlust.
Kommentera

73Sjöbba: Jag är lika dålig förlorare som andra.
Men dom som kan klaga på andra som klagar på Timrå IK kan nog visa vad dom går för vid seger. Det var det jag menade. Sorry

Dom är lika bortblåsta som alla andra.  Dom har precis som oss andra en skadad gen men dom har svårare att acceptera det bara.

Redigerad kommentar

Kommentera

Johnny Bravo: Kvart över sex vann iallafall mitt lag :-). Somna om du ;-)
Kommentera

Johnny Bravo: Dom/jag mår nog bra nu.
Kommentera

Timrå Icon: Vi vann för mindre än ett par timmar sen.

Inte en sida är full sen segern. Kom igen Iconen. Vakna.
Kommentera

Johnny Bravo: Men det var länge sedan. Du är ju en halv dag sen....
Kommentera

Ärligt! La sig friden härinne?

Var sjutton är alla hyllningar när alla kan spy ur sig skit vid en förlust?

edit: Jag menar: ALLA ni som klagar som klåen på alla som spyr skit vid förluster. Var är ni nu? Ni bör ju styra upp detta o skriva av er all positivitet i er!
Kom igen nu!

Redigerad kommentar

Kommentera

SuperduktigaWayneGresky: Tack för rättningen. Jag tror att alla hade missförstått det utan dig. Puss på dig, besserwisser! <3
Kommentera

Surt att loosa en pinne. Vi blev rånade idag igen på 3 p.
I den första matchen av Fasth o i dagens av Kuben.

Hursom skönt med 2 pinnar på 2 matcher.
Vem hade trott det så här på förhand? Å andra sidan skulle vi haft 6 p så här i efterhand.

Det kan gå!
Kommentera

Örnstrimman: "Jonathan Hedström om en av duellerna med Fredrik Styrman:
- Såg du min spin-around där i spel fyra mot fyra när jag kom mot (Fredrik) Styrman? Sånt ser man ju bara på tv. Jag kände mig som (Alexander) Beljavski och killarna undrade vad fan jag höll på med, säger han till Västerbottens Folkblad. "

Hehehe
Kommentera

Örnstrimman: Ja är det nu vi ska börja ursäkta oss för att vi vinner matcher eller nåt? Årets största skräll my ass. Det är inte vårt fel att experter inte kan tippa.
Kommentera

Örnstrimman: Omständligt heter det.
Kommentera

Dragskott.nu om Timrås seger mot Skellefteå. "Snacka om en riktig skräll - Elitseriens största så här långt, enligt min mening. TIK spelade sammanfattningsvis smart, disciplinerat och visade prov på en helt annan ställning än Skellefteå, som bland annat visade upp ett oerhört omständigt powerplayspel."
Kommentera

Också har vi lika många poäng som Växjö men med en match mindre spelad. Det börjar ju se riktigt bra ut! ;-)
Kommentera

Så kan det gå när man tar ut målvakten.. surt för Växjö.
Kommentera

Olle: Ja ingen av dem är väl någon YouTube-målis än men idag var Riddarn helt ok.
Kommentera

Olle:

I den matchen kan du se aggressiv forechecking!
Kommentera

Timrå Icon: Jag ska inte negga efter en vinst men jag kan inte komma över att jag tycker att han ser seg och långsam ut i förflyttningar och i reaktionsförmågan. Han täcker ju upp en ganska stor yta och kommer garanterat stoppa många puckar i år men ja. Det är lite tidig att dra slutsatser åt endera hållet tror jag.
Kommentera

Olle: Men Riddarn verkar bli bra. Hade nästan väntat mig att Jocke skulle bli den bättre av dem....
Kommentera

Olle: Jo men det hade jag inte väntat mig heller. Han är en grym målvakt.
Kommentera

Timrå Icon: PW gör inte bort sig i FBK's kasse just nu...det är lite tråkigt att se.
Kommentera

A51: Men vad ääääär detta?! Vadå vad ska vi göra på tisdag då?! Seriöst...bedrövligt hockeyligan. Avgå!!!1
Kommentera

Laken: Nu lämnar vi kvalplatsen för att aldrig besitta den igen, denna säsong!
Kommentera

Olle: Tisdag....? Ska du se Arga Snickaren...? :-)
Kommentera

Olle: Vi spelar ju inte förrän på torsdag:/. Låååång väntan
Kommentera

Frölunda-Luleå 2-1 = Vi är INTE på Kvalserieplats längre! :-)
Kommentera

Timrå Icon: jag tycker nog att vi alla kan hata kuben unisont och vara lite halvglada över 2 pinnar utan att göra HS till något Days of our lives-drama ikväll :)

Är det tisdag snart förresten?
Kommentera

Olle: tammetusan har du rätt...... trodde inte det var lönt att skrolla ner men där ser man.... kul

Fan va härligt att se att Jonte fortsätter att spela bra även denna match..... fattar inte vilken match Jimmy såg eftersom han fick en 2a i betyg förra matchen (Jimmy du vet väl att Jonte inte har 71 längre?)
Kommentera

Olle: Ja just det det gjorde han ju! Jo nog är han en äkta engagerad supporter. Det kan ingen ta ifrån honom
Kommentera

BlackBay: Han kanske sörjer över att Linkan lyckats med Pierre Hedin...? Hehe
Kommentera

BlackBay: Nu är du orättvis, han var väl en av dom första som kommenterade matchen och skrev "Härligt med två poäng!"
Kommentera

Är liksom märkligt tyst om Rocknrolf2 efter vinstmatcher från Timrås sida...... inte riktigt hans grej att dela ut positiv feedback
Kommentera

73Sjöbba: Ja fast lallar man bort pucken nästan ner i långsargen så tappar man ju helt klart fokus och får försöka med någon nödlösning. Det brukar sällan sluta på ett bra sätt. Jag håller med om att han håller sig framme där saker händer men sett över 60 minuter tycker jag att han verkligen går på sparlåga.

I mina ögon, om jag får dra en ren uppskattning ur hatten, så skulle jag säga att killen går på 60-70% när vi måste ha honom på 100% i varenda match.
Kommentera

Pierre Hedin förresten. Tycker inte han gör bort sig öht förutom att han står för en ganska olycklig prestation som leder fram till kvitteringen. Tungt att han inte får ut den pucken men till hans försvar ska man säga att det är lite mer komplicerat att rensa ut en puck när man spelar mot en man mer (4 mot 6 var det egentligen). Drar man den i rundeln så kommer backen att stoppa den 8/10 gånger och jag förstår att han vill ha mer tid på sig. En puckskicklig och rutinerad back ska kunna lobba den ur zon med den tiden som Hedin har på sig, tyvärr har väl Hedin bara en av dom två egenskaperna i den här matchen.
Kommentera

Olle: Jo det där med enögd förstår jag.....men vad i hela friden är de stolta över?!?
Kommentera

Olle: Jag håller inte med dig angående Murran. Visst, han fipplade bort straffen. Hade den suttit via en snygg dragning så hade det jublas helvilt.
Sedan händer det alltid något runt honom och han befinner sig allt som oftast på rätt plats.
Kommentera

« · 1402254 · »