Vad hände med snacket om fördelen med att i princip inte värva och behålla samma lag som förra säsongen?. Slippa uppstartsperioden ?Vad hände med att ta steg? Osv osv .av detta ser vi ingenting . Pinsamt och ytterst svagt agerande i de två senaste matcherna .. Allt annat än tre poäng mot modolojderna på lördag är underkänt ..
Spanskaryttarn: Precis som mot Luleå så flyger timråspelarna som vantar i närkamperna. Det är ett mesigt och orkeslöst Timrå vi fått se än så länge. Ingen är beredd att lägga in den arbetsinsats som krävs.
Karlsson74: hahahaha vafan är detta för jävla skämt?!? Sluta spela som att Dahlen ärden enda som kan skjuta i PP för helvete!! Detta är för fan rent respektlöst mot resten av laget
Olle: Håller med. Edfeldt gjorde det ok förra året. Skulle säkert göra det bättre än Forsmark nu. Men en ny back behövs om inte Didde är tillbaka strax
kulltorp: ante måste ju se en helt annan match när han säger att det är mycket bättre energi än mot Luleå. Det är samma jävla skit som förra matchen.
Låt mig gissa att säsongens första syokonsulentsssamtal kommer utlysas från Lander i intervjun efter match. ”Vi måste rannsaka oss själva. Det är för dåligt. Bla bla bla.” Men för fan rannsaka er INNAN ni uppträder som idioter istället!
Dubbeld: Ja och det går att snacka backar i all oändlighet, men när vår förstakedja ser ut som den gör så är det förståeligt att vi inte vinner några matcher.
Gewe: Vet inte när jag såg en sån usel offensiv senast faktiskt. Makalöst dåligt, det här blir inte roligt på lördag. Vi har ett lag fullt av primadonnor, inte en jävel som vill smutsa ner sig
bar mofftak: man borde förstått vart det kunde dra iväg redan då man såg årets tröjdesign, dom måste fantagit in en skelögd och färgblind designer för att kommafram till denna skit
bar mofftak: Det ser uselt ut, speciellt från DHL. Men det är som upplagt för att vi kör över Modo på lördag nu, de kommer från vinst och tänker att det kanske inte är så svårt det här med SHL och så hälsar de på oss i fullsatt SCA med revanschsugna spelare.
Tom Topp: Nu är jag förbannad! Vi är utspelade. Ett strykgäng i SHL. Inget stämmer. Blir så ledsen
Jag skäms för Timrås spel såhär långt. Så mjukt och vekt. Allt har fallit 1-8 de senaste två matcherna. Didde och Hartmann är saknade. Och vart är DHL för fan ni måste kunna göra bättre
Tror på en derbyförlust nu. Modo har bra flyt nu. En förlust där och vi kan snacka en mardrömsöppning av säsongen.
roger_sundsvall: Ångestmatch i stället för fest på surfiskderbyt nu. Torsk hemma mot nykomlig och då ringer varningsklockorna så att man får tinitus. Vem f€% snackade SM-guld under silly season...
Ovanlig Lander i intervjun efter en torsk och åtminstone delvis underkänt spel. Brukar blixtra ur ögonen och fräsa ur munnen. Nu såg han mest uppgiven och trött ut och hävde ur sig nån floskel. Är något på tok i föreningen?
Mcmac: "Men det är som upplagt för att vi kör över Modo på lördag nu, de kommer från vinst och tänker att det kanske inte är så svårt det här med SHL och så hälsar de på oss i fullsatt SCA med revanschsugna spelare."
Zäta75: Bedömer 70-30 till Modos fördel trots att vi spelar hemma.
Dom ska visst ha öltält utanför SCA på lördag...vettefan om det är nån idé lämna tältet för att se matchen. Biljettjäveln är ju redan köpt, man får väl ta några öl i tältet bara för att liksom. Det är ju lördag trots allt. Sen gå hem och titta på Rapport eller nåt. Allt är ju roligare än att se detta skitlag för närvarande.
bar mofftak: precis som flera sa före säsongen så har vi försvagat backsidan med tappet av Stenqvist och nu har vi en topp 6-back i Strömvall som är skadad. Lägg till en Eronen och en Rindell som är alldeles för mjuk i närkamperna och en Forsmark som inte är i närheten av att platsa och vips, vi har seriens svagaste backsida just nu. Svensson var 7:e back när säsongen startade, TVÅ omgångar in så får han istid som en topp 4-back.
Sputnik: Exakt...Vi har en förstalina som snackats upp nå så grön jävligt inför säsongen.. de har pratats som om de var en av SHL absolut bästa ..samspelt som fan skulle den va också.. och Dahlen skulle absolut vara med och slåss om titeln årets poängkung.. vet inte om jag ska skratta eller gråta utav det jag sett hitills bärifrån. Nu är säsongen visserligen ung och man kan väl alltid hoppas att de vaknar till.. för det behövs verkligen.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·
Pinsamt och ytterst svagt agerande i de två senaste matcherna ..
Allt annat än tre poäng mot modolojderna på lördag är underkänt ..