Någon som förstår idén med att slänga in en målvakt som inte stått på flera matcher och låta denne spela en av de tuffaste matcherna? Kanske funkar om man har ett fungerande försvarsspel, men inte som det ser ut nu. Inte för att JJ är en dålig målvakt, men Juel är i hyfsad form och varm i kläderna
Timrågogogo: Skellefteå spelar inte alls bra, men Timrå har fullt upp med sig själva tyvärr. Åker inte skridskor, laget är långt lång en slanggurka, kan inte ta emot en passning. Något jävla fel är det. Kan målet väcka oss lite?
söder över: Timrå borde kolla usa i JVM. De var inga krusiduller, en pass pang i mål, går de utanför snabbt dit vinn 2 pass skott. Eller vi gör som Dahlén leta passning i 20 sek, då är man ju effektiva
Greven: Skellefteå spelar som ett kollektiv. I timrå spelar alla forwards med en egen agenda. Hur man kan vara så korkad att checka nere i sarghörnet när man redan har två spelare där, det är helt otroligt. Makalöst.
Ju förr ante lämnar desto tidigare kan vi försöka skapa en lagmaskin.
Andersson: Wikegård har också rätt. Detta tyckte jag även när vi spelade som "bäst". Det är så mycket skönlir och droppassar/flippassar som gör att vi tappar puckar och hamnar i omställningar på fel ställen.
Istället för att lira med killerinstinkt och att forwards spelar mer smart över hela isen.
Andersson: han har 100% rätt. Inte första gången det ser ut såhär heller. Och det är nästan alltid den kedja som dahlen spelar i som släpper till kontringar match efter match.
empa11: Vi skulle behövt Rattie. Leder poängligan och gör ett supersnyggt mål igen. Han tvekar inte utan skjuter när han får chansen! Stort misstag att släppa honom. Kanske kommer han hit igen med ny tränare? Vore en dröm
När jag ser Timrå blir jag orolig på riktigt just nu. Vi spelar inte som ett lag. Vi jobbar inte för varandra. Det spretar för mycket. Hur ska det här sluta? Katastrof.
Frågan är ju hur många fler förluster Ante får innan han får gå redan innan säsongens slut. Timrå är i behov av slutspel och bibehållen publiksiffra för att få sitt positiva kapital. Billigaste möjliga investering för en förändring kan vara att släppa han tidigare. Kapanen visar ingen pardon i sitt löfte och vision om att klubben ska bli ett stabilt topplag.