1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28

« · 1080706 · » Till forumet

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Per HApps: Fel, fel, fel! Det enda jag kan hålla med om är att Backlund inte är den han var.
Kommentera

Hälge:

Strömberg vågade bänka Hyvönen för att han inte var "lojal mot laget" ikväll.
Varför har inte vi en sådan tränare som vågar ta svåra men rätta beslut?
Kommentera

Per HApps: Men snälla nån!
Jonte har inte varit så bra som vi hoppats på under drygt två säsonger när han väl spelat. Det är ju det vi är kritiskt emot och besviken på.
Dessutom, varför får man tydligen såga de andra spelarna jäms med fotknölarna? Varför drar du överhuvudtaget upp Jonte-diskussionen igen?

Nu vill jag njuta av segern och inte diskutera Jonte mer. Jag hoppas bara att han frälser Timrå och oss supportrar mot Modo nu!
Kommentera

lincoln: Säger inte SAIK var bättre - säger bara att Timrå, så som de spelade inte förtjänade 2 poäng ikväll med tanke på att SAIK var milimetrar ifrån att göra 4-1.

Istället för att avgöra matchen ville de spela snyggt och klantade därmed bort matchen. Ur det perspektivet - att SAIK likagärna hade kunnat ha knäckt Timrå med 4-1 hade vi tur genom en soloprestation då Hynning gjorde 3-2. Efter 3-2 förtjänade vi helt klart att vinna matchen.

Men men, ok då, man kan ju se på det hela så här också. SAIK klantade bort matchen så Timrå förtjänade att vinna den.. öhhh..
Kommentera

Per HApps:
Positiv.....som vanligt efter en vinst.
Kommentera

Per HApps: Det måste verkligen vara roligt att se på hockey när man bara sitter och letar efter fel.
Kommentera

73Sjöbba: Han har ju rätt, även om Hynning har vaknat till liv igen.
Kommentera

Bragd-Birger: Jävligt skönt att du finns Birger. Så lugn å sansad. En riktig hockey expert. Hur kan folk gnälla på Backe? Sämst procent av alla första målvakter.... Lotvonen en missförståd världsback. Vojne vojne...

Nu tar vi Modo på torsdag ! Kul att man missar den :(
Kommentera

Per HApps: Din lilla solstråle där.
Håller absolut inte med om Hynning. Tycker att han varit topp-3 framåt sedan omstarten (tillsammans med Tenkrat och Pyrret). Ser grymt bra ut.

Skogs är betydligt bättre än i inledningen, även om det rimligen bör finnas ett antal procent till att ta ut. Men så länge det går framåt är det bra.

Vad än Bagarn är i behov av är det då fan inte ett nytt hjärta. Han skulle täcka Hyvönens direktskott i split, utan susp.

Backlund är naturligtvis inte bra just nu, nej. Men lika osmakligt som jag tycker det är att ideligen spotta etter åt Hedströms håll tycker jag att dina små utfall mot Backlund är. Hade Åkerlund varit fit hade han givetvis stått. Nu står Backlund, och nog fan kämpar han med det alltid.

Mäkiaho ser onekligen ut att ha konditionsproblem, ja.

Lotvonen? Tycker mest att hans problem är det gamla vanliga: oförmågan att spela fysiskt. Väldigt märkligt när man är typ 3 meter lång och väger två ton.
Kommentera

Yellowcard: Nått sånt då!
Kommentera

ralus: inte ett ljud om hadelövs stabila insats här..konstigt!
Kommentera

friskan, ralus och Laken: Det är ju tur att ni ser helheten i det han skriver, men det genomsyrar ju iofs i stort sett hela gb:n i övrigt också.
Kommentera

Backlund är sämre än ett bollplank.- med hål i också!

Hynning försvann in i ett svart hål efter Pärssinens skada- håller med!

Skog spelar fast sig själv i hörnen, och då utan press.- kan skogs spela?

Lotvonen är som ett kylskåp utan skridskor- nja, en skridsko iaf!

Persson skulle aldrig ha fått ett kontrakt med TIK- PRECIS

Bagarn är i behov av ett nytt hjärta,- som det ser ut nu

Mäkiaho är sämre tränad än en dartspelare- typ!
Kommentera

Foyn: Skönt att du finns också, Foyn. Klarsynta kritiker av din typ är det klent med här inne. Särskilt staccato-karaktärer, som kör sköna 'kvalserien!' eller 'agera!!1'-inlägg när 0-1 smiskas in.
Kommentera

helt otroligt,måste vi vinna med 10-0 för att gnället ska försvinna här inne?
Man kan ju faan tro att detta är modolidernas Gb
Kommentera

Per HApps & Blizzard: Det var då ett j-vla gnäll! (Tänk att Laken skulle skriva det).
Kommentera

Bragd-Birger: Apropå Tenkrat; så fruktansvärt viktigt för laget och honom att han kommer in här och producerar och driver på direkt. Han betyder mycket framåt, oerhört mycket.

Precis som du säger så blir det lite krampaktigt både fram och bak ikväll. Det händer lite fram och ser allmänt virrigt ut där bak. Backlund får ta på sig 2 mål. Tyvärr. Han behöver en rejäl dos med självförtroende just nu och träna sidledsförflyttningar ;)

Moe var bra också. Starkt av laget att vinna en sån här match när det efter första såg riktigt mörkt ut. Starkt och viktigt!

En match återstår sedan kommer nästa uppehåll. Perfekt! Kör järnet sista matchen, blås ur er totalt så kan vi gå till uppehåll med högburet huvud.
Vi kämpar, vi sliter och viker oss inte.

Starkt.
Kommentera

ralus:
Jag letar inga fel, jag tycker bara det är tråkigt att vissa här inne verkar ha en ocean av galla att spy på jonte i tid och otid utan att vara det minsta kritisk över hur det övriga laget uppträder.

Laken, du måste ju ha nått din egenfrekvens över gallsprutandet över Jonte, och det trycker jag är trist.

Kommentera

Per HApps: kan sätte en stor peng på att Backlund är skadad.Han har ju för fan svårt att komma upp igen,när han gått ner på knä.Slajden vid 3:e målet tyder på att han har ont i knäna.
Kommentera

Muuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaahahahahaha!!

8 pinnar från serieledning
8 pinnar från serieledning!!!

Väck barnen, sälj alla spelare och bränn upp Eon Arena!
Kommentera

Laken: ja mend e var ju inte "säkra" 2p precis :P
Kommentera

lincoln: hehe.. nåja nöjd är man iaf=) damen fick hjärtklappning när jag vrålade högt till 3-3 iaf. Galet!
Kommentera

Pucken: Uscha, hemska tanke! Men en viss sanningshalt kan nog finnas i den. Precis som du säger agerar han konstigt i målet och är väldigt seg i förflyttningarna. Hoppas bara att det är en släng av dåligt självförtroende och inte en skada som man mörkar.
Kommentera

Har kollat runt efter backar lokalt här i den brittiska ligan. Vad tror ni om Guildford Flames Neil Liddiard.

Vill inte misskreditera någon i Timrå men borde inte han kunna få en del istid i säg andra eller tredje backpar?
Kommentera

Kerstin_k: Idag vann timrå mot två motståndare SAIK och backlund.
Grymmt att ta två poäng när backe bjuder på tre mål.
Karn har problem han överarbetar varje sak han gör räddar han ett skott så blir han kva i det ögonblicket ett par sekunder.
Kommentera

Kerstin_k: Det återstår tre matcher innan uppehållet.
Kommentera

Johan J: Han kan ej vara sämre än Lotvonen eller Persson iallafall
Kommentera

Per HApps: Och du över Backlund - det tycker jag är trist!

Dessutom var det DU som tog upp diskussionen om 71'an igen. Som sagt jag ser endast till Timrå IK's bästa och hoppas han gör en kanonmatch på torsdag!
Kommentera

Hälge: haha. Jaha, så väl underrättad är jag. Huva. Jag hade fått för mig att det var Modo på torsdag och sedan uppehåll.

Jaja, då får dom göra tre kanonbra matcher och sedan ta uppehåll ;)
Kommentera

*Varning för upprepning*
Tenkrat = klasspelare!
Kommentera

Timrås forum ska man nog undvika att läsa då man vill fortsätta mysa över en skön 2-poängare mot en av seriens bästa hemmalag......
Kommentera

uhahl: Fast det där målet när det tar i stolpen och blir retur är jag lite tveksam till om det var backes fel?
Kommentera

Per HApps: Är det nån som tvingar dig att hålla på Timrå det är ju bara gnäll som kommer från dig.
Vi hadde tur ikväll som tog 2 poäng men jag vet inte vad ditt gnäll ska leda till Timrå lär inte byta ut halva laget
Kommentera

Laken:
Förstår att du måste vara diplomatisk, annars har du ingen chans att bli sportchef.    :)
Kommentera

*Om Backe hade agerat förstemålvakt (varför blir det så här även om just jag inte är särskilt förvånad?), om vi hade haft lite mer flyt framåt i framförallt den första perioden, om Hynning hade satt sitt öppna mål i andra (nu tog han dock revansch på ett fantastiskt sätt lite senare, men det var han skyldig oss!), då hade vi vunnit den här matchen efter full tid eftersom Skellefteå inte direkt var så där hemskt bra. SAIK var sega.

*Moe är vår klart bästa offensiva back. Väldigt kul och imponerande att se. Spelar ingen roll att han ställer till det ibland, han är vår bästa back ändå. Han är smart, bra med puck, väldigt bra i pp och serverade Tenkrat. Det misslyckades Björn Svensson med förra matchen men han är dock inte ensam om det. Snabba pass och beslut.

*Pyörälä såg inte riktigt ut att trivas som center ikväll men han var bra ändå. Bara en sådan sak. Klasspelare.

*Tenkrat, Pääjärvi, Hynning och Wandell bästa forwards.

*Jag vill inte låta tjatig, men vi behöver en ny back och en ny center för att vi ska bli riktigt slagkraftiga. Alltså så pass slagkraftiga att vi hamnar topp 5-6 eller förmodligen ännu högre om det vill sig väldigt väl vilket på så sätt även gör oss väldigt farliga i ett slutspel. Annars får vi harva på här nere och försöka undvika kvalserien eller nå en slutspelsplats. Det är ju en viss spänning med det också... Men å andra sidan vägrar jag tro något annat att det lag vi har idag är för dåliga för att åtminstone gå till slutspel. Det är svårt.

*Vi vann och det var rättvist. Mycket starkt att vända 1-3 på bortaplan i den sista perioden.

*Nu kommer Jonte tillbaka på torsdag i länsderbyt. Det blir intressant. Kan det bli en bättre match att komma tillbaka till? Nej.
Kommentera

Yellowcard: Fan hon måste ju vara härdad nu eller...tom mina katter blir inte kinesiska nakenkatter längre när TIK vänder och sätter baljor, förr stod bara pälsen kvar när de drog vid ett målvrål. Annat var det när man väckte grannen en våning ner snett under vid Åkerbloms sudden mål mot Luleå.
Kommentera

-Robban-:
Är du inte läskunnig, eller har du läst men inte förstått? Jag ifrågasatte bara hexjakten på Jonte genom att ge några exempel på andra brister.
Kommentera

-Robban-: Tur ikväll? Du skämtar hoppas jag. Det var rättvist att vi vann.
Kommentera

Bragd-Birger: Min kritik på denna GB brukar begränsa sig till våran målvakt och 71 an. Tittar man på statistiken så är man ju inte helt ute å cyklar. Tycker du på fullaste allvar att nån av de nyss nämnda varit bra ? Kapanen räddade 20-25 poäng åt TIK det har inte Backe varit närheten av.
Kvalserien skriker jag då och då.... Hoppas nu fö faen att grabbarna inte hamnar där, för då kommer jag tortera dig med "I told you so" kommentarer de närmsta 20 åren ;)
Kommentera

MB: Haha.. stackars kissar! Näe fan hon blir då aldrig härdad - försöker sitta i soffan och jobba medans man ser på hockey. Huge misstake när de rödvita är på tvn!

Damit försökte köpa sittplats till Almtuna - leksand imorgon. Helt slut, får bli ståplats.. suck.
Kommentera

Bragd-Birger: "Där fick vi poäng som många här inne icke förtjänade. Seriöst, maken till cry-babies finns fanimej inte i hela serien. Amöbor!"

Så jävla sant som du skriver.

Det är helt jävla patetiskt att läsa dessa inlägg. Var fan håller ni hus när det går bra för Timrå? Ni ploppar upp som några äckliga maskar så fort det går emot. Då finns det tamefan ingenting som är bra.

Lägg ner eller byt klubbmärke.
Kommentera

Yellowcard: min dam vrålade ikapp med mej vid 3-3...
Hjärta, inte hjärtklappning!
Kommentera

Skarin: Får vi se en Jonte som åker runt å smäller på torsdag ? Kanske en fajt med Wernblom ? Fast det e klart Werner lirar i 4 e så det är nog ingen idé att ödsla tid med den gubben....
Jonte "the awekening"
Kommentera

Foyn: Backlund såg bra ut i säsongsinledningen. Då var det snarare ett närmast absurt backspel som gjorde att puckarna fick stänkas in obehindrat. Därefter har det gått tyngre och nu ser det, som jag skrivit ett par ggr i afton, tråkigt ut. Men jag hoppas att han repar sig.

Hedström förstår jag inte hur man kan kritisera så in i helvete hårt den här säsongen. För det första har han knappt spelat, och för det andra har han - när han väl spelat - fått göra det i en ny experimentroll som center.

Och jag lovar, jag kommer tortera dig tebaks när vi lirar semi.
Kommentera

Skarin: Fullständigt rättvis seger var det. SAIK spelar ju långt ifrån på topp och med en frisk Åkerlund i målet så hade detta varit tre pinnar. Det är ju inte på något sätt roligt att klanka på backe men 1:an och 3:an idag får han ta på sig och som någon sa, han ser nästan lite halvskadad ut, stel som sällan och inte alls på topp ikväll. Å andra sidan så motar han ändå 30 skott.
Kommentera

Ambroo:
Exact sa Bill .....bättre att se heleheten sa Bull.
Kommentera

Yellowcard: Ja det är konstigt men de har vant sig, kollar lite förstrött på en om man inte är riktigt klok.

Själv har jag tur att få snylta på en kompis företagsplats imorgon.....Sköööön seger ikväll.
Kommentera

orion: Fick den här kommentaren innan matchen "Jaha är det Skellefteå - Timrå... Då är det ju lite intressant" - hon kommer ifrån Piteå och småhåller i sitt hockeyhatande på SAIK. Hon tittade dock inte en sekund. Jo föresten bara då jag sa "titta titta titta på MOE MOE!!" när de visade repriserna på hans mål. Hah.. Tvång.. damer och hockey..
Kommentera

MB: haha jävla as... ja ja.. Hoppas Almisarna vinner imorgon=) Inte för att bryr mig så mycket, men vore bra gött om de tryckte dit Leksand.
Kommentera

Foyn: Det vore en dröm som går i uppfyllelse att få se en arg och grinig Jonte som äcklar sig med Wernblom, Per-Åge och Sussie.
Finns ingen som är värd ett mål så pass mycket som Jonte just nu. Men han är ingen center.
Kommentera

« · 1080706 · »