1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590877 inlägg · 6217 ämnen

Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15

« · 1187763 · » Till forumet

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Abron: Skogs och Samuelsson är de enda spelarna som jag vill ha bort i dagsläget. Skogs har varit fullkomligt usel sen han började i Timrå. Så kass som han har varit finns det ingen som har varit i dagens Timrå. Råttet är mågat liksom.
Kommentera

RocknRolf2:

Nä det är Moe som skall bort, du har så in i he fel... Moe kan inte vara en back, helt kass.
Kommentera

Ambroo: Jag är rätt säker på att Sonnenberg kan skymma minst lika bra som Månsson.
Kommentera

RocknRolf2:
Du har fel, kolla hur kompakt Skoogs spelar i egen zon, Moe är orkeslös...
Kommentera

RocknRolf2: Jesper, Starkov, Skogs, Granath, Munier..

Det är bara att skicka dem till Sundsvall. Ingen av dem håller elitserieklass.
Kommentera

Olle:

Kommer vi aldrig att få så länge vi har DIF tränare
Kommentera

kulltorp: ...åsså Moe då, klen som en damtuss i egen zon...
Kommentera

Abron: Det är bara ett fel, han är speldum.
Kommentera

Rooster23: Nej. Han är inte ens i närheten av att vara samma spelartyp som Måsse. Sonnie är kring gröten, inte i den och det är en sån vi behöver. Han har många kvaliteter, men nån powerforward blir han då aldrig.
Kommentera

Abron: Jag tycker att det är fullt logiskt att såga Samuelsson och Skogs. Styf blandar och ger, kan du tänka dig att göra dig av med honom? Nä han är mer än bara det han gör på banan. Karlsson har inte varit på topp men han har en högre nivå i sitt spel, det finns där, det har bara inte visat sig riktigt än. Moe och Erixon har potential, dom ska ingenstans. Granath och Sonntag likaså, lite mer i den senare än den tidigare. Men Skogs! Skogs har ingenting, hans dragspelande över hela banan, hans avslut, hans tafatta agerande i egen zon. Han har NOLL potential, toppar redan våran minusliga på -5, han är ett bottennapp!

Vet inte ens var jag ska börja när det gäller Samuelsson. Nöjer mig med att säga att jag inte gillar hans generella uppsyn...for now. Nä seriöst, han är inte en elitseriespelare.
Kommentera

Ambroo: Urk. Mörker. Ridå ner!

Gå från spelet i lördags till det här?! Herrejävlar, nått står inte rätt till i Timrå IK. Jag vägrar att tro att spelarmaterialet inte är bättre. Visst finns det spelare som man är starkt ifrågasättande mot. Men att hela laget ska vara så här dåligt..? Nej, det köper jag inte.

Vi hade samma problem ifjol också. Bra en match, usel nästa. Bra en match, usel nästa.

Kanske läge att prova lite nya grepp? Lite annorlunda uppladdningar, matchningar och formationer? Kanske skulle man ha nytta av två stycken PP-formationer? Jag vet inte jag, men det känns som om Challe och Co måste göra något drastiskt snart.

Vårt ända hopp står till att det är några andra lag som förlorar ännu mer än oss. Och det, mina damer och herrar, känns överjävligt surt!
Kommentera

Abron: Mycket kan sägas om Skogs, men att han spelar kompakt i egen zon...?
Och Moe sparken? Jag förutsätter att du skämtar. Galghumor...

Skogs är inte bättre än så här, och när ett "namnkunnigt" nyförvärv underpresterar så kraftigt under så lång tid så måste man fan sätta en gräns nån gång.
Kommentera

Ambroo:
Tredje torsdagen man sitter i bilen på väg hem från Huvudstaden. Och tredje torsdagen besvikelsen börjar komma i höjd med Söderhamn. Och tredje torsdagen besvikelsen är ett faktum i höjd med Gnarp. Och tredje torsdagen reportern på radion säger att Timrå spelar viljelöst och utan fart.

Sker det inget radikalt den närmaste veckan så känns det som att man laddar cd-växlaren med Winnerbäck och sätter den på random i höjd med Globen och skiter i skiten i stället. E-on på lördag? Skulle inte tro det.
Kommentera

Något måste vara fel när ungdomarna Pääjärvi-Svensson, Lander (båda födda -91) och Erixon (född -89) är tongivande.

Det är inte dessa spelare som vi ska luta oss tillbaka mot när det går emot utan den äldre, mer etablerade gardet.

Jag vet inte om laget är felkomponerat eller om det är tränarparet som inte får ut maximalt ur truppen men för mig känns årets upplaga av Timrå IK inte rätt. Kanske är det ekonomiska begränsningar som sätter stopp för Linkan eller hans oförmåga tillsammans med styrelsen och tränare att hitta rätt spelare, kanske Charles Berglunds oförmåga som tränare som gör att resultaten uteblir.

Linkan tycks sakna Norbergs förmåga att bygga ett lag, kanske är det orättvist att göra jämförelsen men resultatet ser vi på isen där Challes gäng åker på förlust efter förlust. Visst, spelet finns det många stunder men det håller inte att spela bra i två av tre perioder.

Vi behöver få en förändring i truppen för att få laget på ett vinnande spår. Ett par nya spelare? Ny röst i båset? Oavsett vilket måste inställningen förändras.

Visa handlingskraft och sitt inte med armarna i kors och vänta...
Kommentera

Johan J:

Bara att konstatera att dom inte räcker till!!! Finns ingen förstafemma som jag sagt och då funkar det inte! Och inte gör han några förändringar heller fast Hynning varit helt under isen! Sätt upp Anger med Corso och ev Pärsinen med dessa herrar kanske det händer nåt
Kommentera

Även om jag i vanlig ordning i n t e sett (borta)matchen, har bara blivit besviken gång på gång...

Vi klarar inte av att hantera detta, att spela på bortaplan med allt vad det innebär.
Vi är förlorare, i skallen, redan innan vi klivit in på isen, kan jag tänka mig.
Vad gör man åt det?

Idrottspsykolog?
Kommentera

Allt känns som vanligt. Det är slarvigt, onödigt, ogenomtänkt, petigt, ingen trafik framför mål, dåligt pp, för orejält.........
Det man SKA vara bra på för att vinna hockeymatcher, det är det vi INTE är bra på.

Sedan har vi en förstafemma som är den absolut sämsta förstafemman i elitserien. Ändå får dom "spela" ihop match efter match efter match. Dom får inte ens istid i pp längre. Ja, ska vara backarna då. Moe iaf. Kolan fick ju kliva av rätt tidigt.
Kommentera

Laken: Tack för ikväll, ta över!
Kommentera

Rooster23:

Är fullt övertygad att Månsson skulle tillföra otroligt mycket med sin spelstil! Den spelartypen fattas nåt oerhört i dagens Tik. sen att man har en sån som Sonnenberg som artistare säger ju en hel del
Kommentera

Vi har ingen fart längre. Det är rätt så kraftlöst.
Kommentera

Olle: Skillnaden mellan Skogs och Samuelsson kan beskrivas i vilka förväntningar man kan ha på de båda spelarna.

Samuelsson kom från div 1 inför förra säsongen. Han hade begränsad speltid i Timrå och var utlånad till Sundsvall delar av säsongen. Ingen trott att han skulle gå in och dominera. Kanske var omställningen för stor.

Skogs å andra sidan hade en plats i Tre Kronor när han värvades efter ett par fina säsonger i Mora. Han visade att han kunde spela på den här nivån men vad hände sedan? Inte har han levt upp till några förväntningar direkt.
Kommentera

RocknRolf2: Galghumor.
Kommentera

Johan J: Pääjärvi är INTE tongivande. Det var ett tag sedan det. Fick nöta bänk igen. Med all rätt.
Kommentera

Skarin: Vad?
Kommentera

Skarin: Håller med.
Kommentera

Bara 12 dagar till 9:an och 25:an dyker upp. LESS på bortaförluster.
Kommentera

Johan J: MPS var bedrövlig idag.

Överskattade spelare i TIK just nu:
För det första..
Corso: Får inte mycket uträttat och är ingen Kejsare som förstecenter direkt...
Anger: Ett skämt hittills, hur kan så mycket bidra med så lite på så lång tid..
Hynning: Blixtrar till i bland men det är med blixtens frekvens, inte 2 ggr i samma match.

Sedan..
Styf: Var är ledaren som ställer sig på barrikaderna och motiverar sina kamrater att ge sig in i kulelden..
Munier: Snacka om att Challe ska ägna sig åt coaching, inte scouting..
Skogs: Mannen som gav speldum ett ansikte..
Moe: Gör väl minst skada om han blev forward istället. Som en damtuss i sarghörnen..
MPS: Å huj vad Lander svischade förbi......

Nej....
Granath....nej
Jesper...nej..och dålig inställning tydligen ibland.
Munier igen..nej
Skogs..nej nej
Kirill...i vilket annat lag än Timrå hade han fått stanna efter den mediokra uppvisningen...Vingåker HC????? NEJ!!

Alltså jag är orolig. Jag har trott på detta 100% från start, men nu är jag faan orolig...
Kommentera

RTS: Tycker det är dags för moe att spela i
sundsvall ett tag !
Kommentera

Jaja. Nya tag på lördag. Vinst hemma är det som gäller. Förutom missarna i första tycker jag inte att det här var så dåligt ändå. Faktiskt.
Kommentera

Taurus: Nej, det behövs ett par välmeriterade nyförvärv för att stärka upp spelartruppen.

Inget ont om spelarna som inte räcker till. Det är Sportchefens ansvar att ta hit spelare som håller. Sedan Nubben gick till Frölunda har vi fått vadå?

Pääjärvi-Svensson fanns här redan, Erixon, Lander och Moe kommer från egna leden. Pärssinen, Styf och Svensson fanns här.

Någon med mer tålamod än mig kan rabbla upp minuskontot och sedan jämföra med det ynka pluskontot.
Kommentera

kulltorp: Elias var mycket bra senast. Idag var han bra. Sebbe och Styf likaså.
Styf gör sin sämsta säsong så här långt, men har iaf gjort tre mål.
Kommentera

Andersson:

Sonnenberg skulle redan varit på plats..Det finns ingen som leder laget!

Vilken inställning/Motivation kan vi förvänta oss av dessa 2-spelare, då vi förmodligen ligger dyngsist och spelar inför halvtomma läktare?
Kommentera

kulltorp: MPS va måhända under isen idag men inte ska ett Elitserielag stå och falla med en 18-åring? Det måste finnas andra äldre spelare med mer erfarenhet som med sin inställning på isen visar det yngre gardet vad som krävs i motgång och tar ansvar.
Kommentera

Johan J: Klart det är skillnad i förväntningar, jag är ju också betydligt mer besviken på Skogs än vad jag är på Samuelsson men jag gillar honom bättre för det. Ja han kom ifrån div 1 och till div 1 skall han åter gå. Det fanns uppenbarligen en anledning till varför han spelade just där.
Kommentera

RocknRolf2: Jag kan faktiskt förlika mig med tanken på att Skogs gör en Martinnen, bara han försvinner härifrån.
Kommentera

RocknRolf2: Ja det var inte uselt iaf. Första två-tre minuterna är iaf riktigt bra :)
Andra perioden har vi tre raka perioder, men får väl iväg........ca tre skott.
Det är för dålig fart i andra perioden, finns inga linjer i spelet. Det är för många som är för dåliga.
Tredje perioden är ju självklart den bästa. Ändå är det 7-1 i skott till SAIK efter 7 minuter. Ändå lyckas vi komma tillbaka starkt. Men det är fortfarande alldeles för dåligt framför motståndarmålet. För lite trafik. För få som skymmer. Istället kliver man åt sidan så att Hadelöv har fri sikt. Som med alla andra målvakter.
I spel 6 mot 5 får vi bra tryck, men skotten kommer inte när dom ska komma, d.v.s. när det finns folk framför mål.

Nja. Det kanske kommer.
Kommentera

Skarin: Tre raka PÄPÄ kanske ;)
Kommentera

Olle: Såg på sporten....Skogs måste vara dum i huvudet!!!! Helt jävla blåst, bänkar inte Challe en sådan spelare som tar en sådan utv då godkänner man tacklingen i princip. Vilken jävla idiot!!!!!
Kommentera

Olle: Skillnaden var att Martinnen inte var dålig men fick till trots dra.
Kommentera

actionleif: Hahaha. Gud vilka flosklar det blir. Jag är nog utbränd tror jag ;) Tre raka päpä..... Jajemums.....
Kommentera

RTS: Han var inte "skogsdålig" iaf.
Kommentera

Skarin: felet med tik just nu är att du inte har en första lina som kliver fram.fortsätter corso som han är nu så blir det en gigantisk flopp.måste kunna kräva av en 1 center att man kan även bry sig om andra halvan av plan också.tror ja inte har sett en sämre center defensivt.
Kommentera

RTS: Håller med om Jyri där. Helt klart.
Kommentera

Lagkapten: Han får gärna vara sisådär defensivt sätt just nu. Men grejen är ju att han även så här långt är, vad ska vi säga, sisådär offensivt sätt också. Men detta hänger ju så klart ihop med vilka man spelar med och vilken kemi man har. Men någon fältherre tillika klasscenter är han ju inte i närheten av än. Vår förstakedja lyckades ju iaf på ett bra sätt i träningsmatcherna mot Modo och SAIK, även om jag inte kan kalla det där för matcher ;)

Frågan är om dom får spela ihop även på lördag.
Kommentera

Vi skulle ha tagit hem Kokko.
Kommentera

Skarin: man kan ju hoppas att han splittrar 1 kedjan måste få igång både magnus o corso.
Kommentera

Bra gjort av Micha att hinna få iväg ett skott på den där sekunden han spelade...
Kommentera

Lite "mysigt" att Tenkrat har en bra och synlig statistik i matchen också. Eller nåt.
Ett mål, två ass, mest skott bland forwards, tredje mest istid bland forwards. Spelade dessutom boxplay. Fick t.o.m. spela på slutet vid spel 5 mot 6 som ni alla såg.

Förtroende. Känna sig delaktig. Känna sig som en i gänget och en viktig sådan.
Kommentera

Lagkapten:
Pääjärvi borde spela med Lander!
Dom har ju visat förr att dom kan hitta varann i sömnen.
Sätt ihop dom. Vem som ska vara på andra sidan vet jag inte. Nån speedkula? Eller en måltjyv, typ anger? Han behöver understöd,
Men MPS o Lander skulle säkert tacka med några strutar.
Kommentera

Janken: Märkligt att Challe särade på dem då Corso kom tillbaka.
Kommentera

« · 1187763 · »