Moffsing: det ser ungefär likadant som det gjort som senaste matcherna. TIK lirar helt okej men det är målen som räknas, producerar man inte får motståndarna till slut in en kasse eller två och då är matchen körd.
RocknRolf2: Mållöst efter en period borta mot SAIK är ju inte avgrundsdåligt. Jag säger som radiopratarna från Skellefteå: "vi kommer tillbaka om schutton minutäär, vi hörsch!"
Bra första period av Timrå det var bara målen som fattades, och vi tog ingen utvisning och därför kan vi ha det spel vi har, dags att vinna en andra period nu kanske efter 2 raka oavgjorda 2:a perioder, kom igen !
Olle: Ja precis, tänk att vi bara på några år har blivit så frånsprungna av fuckin Sheleftyou, en klubb som varken har mer publik, bättre arena eller mer pengar än Timrå. Bättre juniorverksamhet fine, men annars knappast bättre förutsättningar.
RocknRolf2: Ja men nu är det som det är. Dom har några lyckade drag på ledningssidan och det har inte vi haft. Nu är det bara att blicka framåt och reda ut den här jävla soppan så att föreningen kan komma tillbaka "on track". Folk ska sparkas men inte ikväll. Nu handlar det om att plocka poäng och överleva.
Ambroo: För hundraelfte gången men det är fortfarande 0-0 och det skall fortfarande spelas om det. Statistiken säger att vi kommer att göra en dålig period, anledningen till detta måste ligga i ork/fokus/coachning men det är inget som går att ändra på just nu. Det är bara att hålla tummarna för att killarna har gett sig fan på att vinna det här.
Timrå Icon: Intressant ändå när man lyssnar på webradion. I första hörde man bara farligheter mot SAIKs mål och det var ett bra timrå och ett piggt timrå och bla bla bla. Nu i andra är det BARA SAIK. Känns tryggt det här med andraperioder...
Vi GER ju bort matcher. Undra om det ens känns tillfredsställande att vinna mot Timrå.
Timrå Icon: och en fantastisk lektion av skellefteå hur man spelar powerplay . hoppas att superhirso och grabbarna tittade på . vilken klasskillnad de är mellan lagen
Timrå Icon: Sådär ja! Vi gör en klassisk timråmatch. Bra spel i första perioden, precis sådär som att man kan börja få lite hopp. Sen gör vi en standard-katastrofal andraperiod där matchen i helt vanlig ordning blir avgjord. Nu ska vi bara spela av den tredje perioden som vi brukar göra, dvs. på det där sättet som får det att se ut som att man är intresserad att jaga reducering/kvittering men man anstränger sig bara tillräckligt mycket för att fansen inte ska börja misstänka timråspelarna för att vara köpta.
RocknRolf2: Lönebudget har ju ingenting med det här att göra. Timråspelarna har inte motivation för att varken jobba för laget eller sätta dit puckar. Då torskar man.
Angående linkan så tycker jag att han kan börja klä sig bättre och raka sig på halsen när han ställer upp i tv. Han ser ut precis som timrå spelar hockey. slarvig och oproffsig.
RocknRolf2: jasså . nog fan finns de sämre backar än granat . spelar egentligen ingen roll vad vi har för backar eller vilken målvakt vi har , för vi har absolut ingenting framåt . man kan inte vinna en match då man gör 0 eller 1 mål
RocknRolf2: Enda anledningen till att jag inte orkar gräva ner mig i hans inkompetens är för att jag är övertygad om att han sparkas åt helvete efter säsongen.
Zäta75: Kan inte bara luta sig mot Hållander som ska bära Timrå match efter match. Nu MÅSTE alla kliva fram och höja sig annars inget topp 6 och det är ett fiasko med det laget man har