spud: Vi älskar att vara underdogs så ju mer j-vulskap Du skriver och hotar med (Glöm inte ozon-skiktet och klimatförändringarna också.,..) desto bättre. Hellre det än att hyllas till skyarna innan säsongen (Var på St Göran och läste då ett gammalt nummer av S i väntrummet - MoDo var visst unika i hockeyvärlden, laget spelade för varandra etc och skulle ta guld igen trodde man...) och sedan leverera nada när det gäller...
spud: Sanny till Schweiz, Kokko och KK till Finland. Det öppnar upp luckor i budgeten och jag tror mycket väl att vi kommer få in bra ersättare. Hahl lämnar nog inte Timrå för någon annan Elitserieklubb - Om han inte får ett erbjudande i klass med ryska klubbar, vilket är ganska otroligt. Skulle han få det så tror jag han sticker till ryssland. Han har även radarparet Pärsinen och Pyörälä här i Timrå.
Regin kommer förmodligen att få kontrakt av Ottawa, men jag tror inte han platsar riktigt i NHL än, så förhoppningsvis lånas han ut till Timrå i 1 säsong till. Allt verkar glasklart för dig, och Timrå kommer vara i Allsvenskan inom några år. Arenan kommer att byggas ut till nästa säsong också. Med hur många platser minns jag inte, men den byggs iallafall ut.
nixXz: Ja om ni hittar en ny leverantör så visst. Men glöm inte att de agenter som gärna försåg er med spelare hade nubbens telefonnummer och den telefonen är nu i götet.
Hassan: Så bra att det inte blir några problem, annars kunde man ju ana ganska stora frågetecken gällande den biten när det blev klart att nubben lurat brallorna av er denna säsong. Sen kröner han det genom att bjuda på Halh, underhållning.
spud: Jag tror att det var just den strålande framtid som Timrå går till mötes som fick Nubben att hoppa av tåget. Han klarade inte pressen helt enkelt.
mikenomad: Oj oj hur kändes det att sitta i glashuset?
Sanny till schweiz, kokko bort KK bort Jonte bara det inte blir tik Halh, vem betalar bäst? Regin, Ottawa
Hur många glömde jag?
Nämnde jag att han som fått dit alla stjärnor redan sålt sig till vf? Nämnde jag att ni sitter i ett plåstrat plywoodlåda och vi i en modern pengamaskin? Framtid vill ni säkert inte disuktera sålänge det inte rör den närmaste månaden.
spAps: Hur känns det att vara en loser? Förresten, du behöver inte svara på den frågan. Man behöver bara tillämpa naturlagarna för att konstatera att ni modofans ramlat i backen med stor kraft.
spAps: Gills inte busskuren som historiebok? Så "Kilroy was here" stämmer inte? Nu vänds min värld över ända.... Skönt att trösta sig med att hockeysäsongen fortsätter. Det är långt till september...
spAps: Du är bara en bitter och tragisk poffa/paddan-wannabe, hålla på att länka till uppslagsverk är passé...
Modo är också passé, kanske inte som klubb men många av spelarna. Ni går en jobbig framtid till mötes där gamlingarna snart håller Brynäs-Sjödda klass och de som kommer underifrån (V. Hedman t.ex.) inom kort tar klivet över atlanten.
spAps: Okej, ber om ursäkt, missade det. Jag trodde även du var en av dom bittraste jävlarna jag stött på här på HS, men om du var ironisk så ber jag om ursäkt även där.
I år har faktiskt Timrå visat upp en bländande spel nu i slutspelet. Om det spelet fortsätter hålla i sig så har vi mycket bra chanser att nå hela vägen - även mot HV71.
spAps: Hur kan du säga så? Hoppas kan du såklart göra, men många tror faktiskt att Timrå har det som krävs för att ta guld senare i vår. Förstår inte hur man kan vara så bitter...
Man märker hur bittra MoDoliderna är nu efter att det gick emot dom lite. Deras omröstning frågar vilket lag som slår ut Timrå. Förra året så höll faktiskt jag på MoDo efter våran förlust, nu är man så bitter i modos läger att man verkar hoppas att Timrå ska åka ut. Varför inte vara glad över att Västernorrlandshockeyn går framåt?
spAps: Inte vårt fel att ni var för dålig. Vi knöt dansskorna, men ni ville bara leka "mörka minuten"...
Historieböcker hit och historieböcker dit. Det som däremot kommer att synas i historieböckerna är slakten i övik. Modos snälla får leddes välvilligt mot de röd/vita krigarna med slaktmasker i händerna. Ja, så kommer det nog att stå faktiskt, det är jag tämligen övertygad om.
Bragd-Birger: Du har kanske missat att hela hockeysverige hela säsongen har pratat om Slaget om Västernorrland 2007 och vilken härlig matchserie det var? Något säger mig att det inte kommer pratas lika mycket om årets serie, annat än att Modo vek ner sig och bjöd på fiasko. Med andra ord, tveksamt om Timrå skriver in sig i historieböckerna pga det.
spud: Ingen har väl påstått om vi har vare sig vinnarkultur eller 'alltid varit på toppen'. Däremot har vi precis smiskat upp Modo med 4-1 i matcher. Ett Modo som är regerande svenska mästare, och vars supportrar uppenbarligen fäst så stor vikt 'vid en sketen kvartsfinalsvinst' att dom påpekat utgången av denna cirka 35000 ggr under säsongen. Men, det är klart. Det var ju då det.
spud: Men jag måste inflika att du är en fantastiskt god förlorare. Du har såväl gratulerat till segern, poängterat att du är ledsen över ditt eget lags uppträdande samt haft vänligheten att, gång på gång på gång, ge din syn på våra framtidsutsikter i detta slutspel. Alla dessa tre faktorer drar verkligen åt samma håll och gör att summeringen av dig som person blir: en god förlorare, den där jäkla spud!!1
Hassan: Men om ni vill att vi ska vara vana att förlora, undrade jag att ni som torskat mot allt från boden till ja fan vet. Har ni den vinnarkulturen att komma och hoppa som att ni alltid varit på toppen?
spud: Historia?? Nu förstår jag inte vad du menar? Det är ju inte så att modo har sm-guld i parti och minut heller.
Fråga en engelsk fotbollssupporter om han är glad över VM guldet -66 dagen efter att dom inte gick till EM så får du se hur mycket historia betyder i det här avseendet!
spud: Vi vill att ni ska vara precis som ni är. Däri ligger svaret på alla dina frågor. F ö har jag inte riktigt tid att koncentrera mig på ett fokuserat svar. Jag håller på med 'modolidbingo'* i grannboken.
*Modolidbingo: tjugo inlägg i rad av knaskamilla med andemeningen 'lustigt, jag är inte ledsen alls för förlusten. Vad tråkigt och provocerande det måste vara för timråsupportrarna?'
spud: Vi vill att ni ska vänja er vid att vara förlora.... sen är det ingen som tvingar dej att vara inne här och snoka. Som sagt..... vi Tikare, vi bara myser!