1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590783 inlägg · 6217 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

« · 1010516 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
spud: Nä. Jag menar att ni är patetiska hycklare. Med sommarlov.
Kommentera

Bragd-Birger: Hmm? Internkritik för att få bort dåliga element ur publiken. Vilket märkligt fenomen. Typiskt Modo.
Kommentera

NuMo: Närmare bestämt 150 dåliga element. Inte så många element kvar överhuvudtaget efter den rensningen.
Kommentera

spud: *Gäsp, gäsp* Det brukar kunna vara roligt att följa den "heta debatten" mellan Modo och Timrå supportrar. Men nu är den såååååååå tråkig. En massa pajkastning utan klar måltavla, utan "mest-skit-vinner" mentalitet.
Till alla Modo fans som nu trivs med att kasta skit i våran GB. Det finns två alternativ; antingen så väljer ni att gratulera oss som vuxna människor eller så håller ni er härifrån. Rätt enkelt val som t.o.m. mina småkusiner skulle förså.
Kommentera

spud: Men snälla lilla vän, sparka bort stödhjulen och släpp sargen

Du hejar på ett lag som vek ner sig som en regnmätare i papiermaché. Man får inga bonuspoäng för att man har fler stolar i hallen och laget du hejar på var inte ens nära denna gång. Dom var inte bara dåliga utan dom var jättedåliga.

Det spelar för er del ingen roll om Timrå åker ur semin med 4-0 i matcher för det gör er instats om möjligt bara ännu sämre.

Sluta larva dig och far till Swedbank och hjälp till med att smälta isen där istället.

Vi trummar vidare och har fortfarande chans på SM-guld...ni har rullgardin och ett misslyckande att reda ut
Kommentera

Messiah: Nja, något misslyckande har vi inte att reda ut. Det är ju bara att ta nya tag och försöka igen nästa år. Värre än så är det ju inte. Kriser har Brynäs och Luleå.
Kommentera

Vi nöjer oss med en tråd om detta, fortfarande.

Slakten i Västernorrland

Efter att följt ert snack under säsongen med diverse synpunkter på tränare, spelare, sportchef, spelsystem etc. Kan jag bara konstatera att när ALLA ställer upp och drar åt samma positiva håll för sitt kära Timrå IK kommer framgångarna. Titta bara på motsatta effekten i Nolaskogarna.
Laget har spelat en fantastisk hockey under kv spelet, kan det vara The Head of Hockey som föll avgörande ? Nu kurerar spelarna sig och vi laddar om för semifinal.

Dr AXA @ Dr AXA Idag kl. 13:50
Kommentera

NuMo: Näe du kanske ser det utskåpningen som ni nyss åkte på som väntat (jag trodde det skulle bli betydligt hårdare). Kanske ser det som ett framsteg till och med... Vi alla har olika förväntningar, det är ju tydligt det. Men starkt av dig att erkänna att du inte tycker Modo är bättre och att 4-1 mot Timrå var enligt Modo-mått en succe :)
Kommentera

Messiah: Jag har gratulerat er flera gånger och gör det gärna igen, ni var klasser bättre än oss och vi var aldrig nära.

Men sen dök en av era mera framstående individer som vi kan kalla "dallas" upp och ropade om att vi kommer gå i konkurs för vi har 190 miljoner i lån och det kräver finalspel annars kommer vi dö. Varpå jag svarade att den statistik som finns tillgänglig gör det ju uppenbart att vi vida överstigit den budgetarade publiktillströmningen varpå vi nog kommer klara oss iår igen.
Så du kan nog rikta glädjen över de senaste svingarna till dallas som så vackert fört er talan inför all er skepsis mot vad vi kallar statistik.
Kommentera

Messiah: Nej, jag hade naturligtvis sett ett mer lyckosamt scenario, men det betyder ju inte att jag behöver gräva ner mig idag. Det finns en framåtanda och tillförsikt i klubben och det är saker som går att tänka på dagen efter.

Timrå var mycket bättre än Modo och nog försösker jag hitta förklaringar på det. Ni tycker det är för att ni är så mycket bättre, jag tror att det finns förklaringar för att Modo inte kom upp till ens normal nivå. Det här är ju inte bortförklaringar, dock är det ju förklaringar. Förklaringarna för mig gör att ja ginte är orolig för framtdiden. Vi har som sagt bäddat bra och det blir rimligtvis fler chanser ganska snart. Vifick ju vänta 28 år innan vi fick ett nytt SM-gul ifjol. Jag har lärt mig förstå att det inte går att räkna med SM-guld varje år.
Kommentera

spud: Vill då klargöra att den enda som för min talan är jag och jag gillar inte att man drar alla supportrar till ett lag över en kam. Ja jag vet att det finns Timråiter som gör det och det får stå för dom och inte för mig
Kommentera

NuMo: Vi var väldigt mycket bättre...sen får vi snart reda på om det var Modo som var extremt dåliga eller faktiskt Timrå som var riktigt riktigt bra.

Vi är 8 vinster från ett SM-Guld (och 4 förluster från säsongsavslut)
Ni är 55 omgångar och 12 slutspelsvinster från en ny chans

Ergo: Jag är glad!
Kommentera

NuMo: "Hmm? Internkritik för att få bort dåliga element ur publiken. Vilket märkligt fenomen. Typiskt Modo."

Njae. Typiskt modolidfenomen är snarare: agera 'jättebra vinnare' efter att man själv vunnit en kvartsfinal, året efter åka upp till första matchen med en klack som beter sig som arslen och därefter, med en liksom allvarligt bekymrad ton, snyfta över hur 'osportsliga' motståndarlagets supportrar anses ha uppträtt efter den sista matchen. Ungefär så skulle jag vilja uttrycka det.

Och när jag ser min egen beskrivning: Krizan känns verkligen som den ultimata modolidmålvakten. Snacka om att utgöra essensen i 'the heart of hockey'.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja, det bekommer mig inte. Jag tillhör inte den skara du pekar ut. Men jag håller med Scinza. Det var dålig stil av Modos klack. Klacken måste bli bättre.
Kommentera

NuMo: shinzawai menar jag.
Kommentera

Tillägg: Och efter att man åkt ur kvartsfinalserien ska man givetvis skriva inlägg på inlägg för att betona att man brydde sig ett skit om dom där meningslösa matcherna ändå.
Kommentera

spud: Men spud ta nu med dig din banjo och stick dit du hör hemma (skogen)... Skaffa dig ett liv och kom tillbaka till hösten igen!!!
Kommentera

NuMo: Ja, dom också.
Kommentera

Bragd-Birger:

Shinzawai är ett skämt. Vägra beblanda sig med hans egna.. Det säger mycket om han. Sen att typ alla på mh's forum är stora skämt, som har samma åsikt som han är en annan femma. Men utan hat ingen kärlek. För varför ska vi inte få håna/hata er på läktaren, medans vi gör det på mh's forum. Det är för mig dubbelmoral. Jag gillar inte timrå och timrå gillar nog inte mig. Thats it.

Samt ni var förbannat mycket bättre än oss i kvarten. Vi vek ner oss på isen. Medans ni bara trummade på.

För i ett derby ska det vara HAT, KÄRLEK OCH KRIG. Annars vad är det för jävla derby om det inte innehåller dom sakerna? En jävla plojmatch skulle det vara utan betydelse.

Nä hoppas ni åker ut i fyra raka matcher.

På återsende.
Kommentera

Nothing Else: äntligen...... jag känner för modo, nästan på samma sätt jag kände för sundsvall en gång.... numera tycker jag mest synd om sundsvall, men vi ses väl snart i hissen.... med deras beräkning ska de väl vara 1:a eller 2:a i kvalserien iår.....
Kommentera

Nothing Else: Ett skönt, otypiskt modolidinlägg. Inget hyckleri där inte.
Kommentera

spud: Dessa individer är det bara att sortera undan. Jag har inga ambitioner över att vara inne i MoDos HS-bok och slänga ur mig en massa "där fick ni era jävlar" eller "nu kommer det gå åt helvete för er". Jag har ingen lust att se MoDo dala, jag ser gärna att vi kan fortsätta tävla på en hög nivå, båda lagen, och ge den södra delen av hockeysverige ett rejält race för SM-bucklan. Visst är det härligt med slutspelsderbyn, men på det stora hela är det ju faktiskt bara en parantes i ett slutspel. Det är alltid härligt att vinna en kvartsfinal, oavsett motstånd.

Vi är två starka klubbar i norra Sverige, det ska vi vara ruskigt stolta över. Jag är trött på att se lag som HV, FBK, FHC och nu även LHC tävla om Le Mat. Naturligtvis går klubben i hjärtat först, men när det handlar om Norrland mot Södra Sverige är det inget snack. Det var som sagt skitroligt att MoDo tog SM-guld förra året, i varje fall om jag får säga mitt, vilket jag nu får. Först och främst eftersom vår jämna kvarts-serie mot er (som var den jämnaste i hela slutspelet) säger att det på något vis var den moraliska finalen, att åka ut mot mästarna är dessutom ingenting att skämmas över, även om det kändes snopet just då. Hade vi lyckats vinna mot er då kanske vi hade lyckats göra samma prestation, ni fick ju en jäkla kick av att vinna en sådan tät kvartsfinal. Förlorar man på målsnöret mot laget som står som Svenska Mästare, då är det ett tecken på att man även själv kan göra den bedriften. Det ger självförtroende och förhoppningar. Men det är också bra att någon bryter trenden om att det hela tiden står mellan de södra lagen.

Jag tror det blir svårt att upprepa er prestation från förra året och gå hela vägen, speciellt med tanke på hur starka både HV och LHC ser ut, det är två tunga motståndare som väntar i semifinalen. Men vi har visat upp ett bra spel, jag hoppas och tror att det ska kunna gå vägen. Och jag tackar verkligen för de lyckoönskningar som kommer från MoDo-håll, det är storsint från många av er. Det är inte för alla Timrå-supportrar som hela det här slutspelet har kretsat kring att få tvåla dit er, även om många har visat dåligt beteende i och med det. Jag är i varje fall inte än av dem. Jag hungrar efter mer, precis som hela laget gör. Det går inte vara mätt nu bara för att vi gick vinnande ur kvarten.

Vi får se hur det slutar. Med den hockeyn laget har spelat i kvarten är man stolt. Speciellt med tanke på hur nederlagstippade vi var inför slutspelet. Tittar man på övriga supporters skriverier verkar vi, tillsammans med Skellefteå, ha varit drömmotståndare för samtliga lag på top-4. Satsar vi frisk har vi chansen, är vi mätta bara för att vi vunnit första slaget kommer det här falla platt. Man skriver ingen historia över hela riket bara för att man vunnit ett slutspelsderby. Många timråiter kommer vara glada över det här eftersom det innebar en känsla av revansch, så även jag, eftersom jag tyckte vi förtjänade det. Men vill vi verkligen göra ett avtryck, då måste vi fortsätta kämpa och spela bra, och gå för vårat första SM-guld. Läget är verkligen jättebra.

Kom igen grabbar!
Om alla ger allt de kan så har vi chansen!
Kommentera

skrumplever: Måste säga att det där var riktigt bra skrivit. Och jag håller med fullt ut om att det är norrland mot södra sverige och att det är roligt att det är lite nya lag som kan bärga bucklan istället för att det jämnt ska vara samma lag.
Kommentera

skrumplever: Mycket bra skrivet! Visst känns det surt att säsongen är slut för Modos del men nog hade det känts betydligt värre att åka ut mot exempelvis LHC eller FBK än vad det nu gjorde mot Timrå. Lycka till i fortsättningen.
Kommentera

Sent hem och tidigt upp.
Men sen klockan 14.00 i dag ligger ett nytt "Hockeypuls: Studio" från ST-tv på ST.nu.
Hör ST:s hockeyreporter Maria Nordström och Timråcentern Erik Andersson diskutera fortsättningen på slutspelet. Vilket lag har Timrå störst chans mot?
Dessutom: Vem är Timrås bästa 86:a? Vågar Erik säga sig själv?

Kika gärna och kom med kommentarer.
Ljudet har dessutom fått sig ett lyft den här gången ...
Kommentera

Modo är en rekreationsklubb för hemvändande proffs som vill mysa av karriären hemma,ohungriga och på nöjdrutan i många år framöver
dessutom finns det väl ingen som helst anledning att lägga ner tid på att vara nån sorts bra vinnare med Modoögon, nej där går gränsen!
Kommentera

Jag försöker i allafall vara storsint och bjuda på tårta men det missuppfattas tydligen av vissa. Vad är det för fel på folk
www.hockeysnack.com/medlem/sibbesabbe/filarkiv.php?showfile=modorv.jpg
Kommentera

sibbesabbe: Hahaha! 5 + ;) Hoppas den smakade. Vi hade också tårta på jobbet. Klassikern Princess dök upp......
Kommentera

Henning: Jag uppskattar det jobb ni lägger ner på ST-sporten vad gäller att tillhandahålla oss supportrar med diverse TIK-godsaker före och efter matcher. Jag besöker ST:s hemsida ett flertal gånger per dag, nu under slutspelet, för att se om det dykt upp något nytt i videoväg att kunna stilla sin informationstörst med.
Kommentera

Henning: Bra inslag... Tycker om "vimmelbilderna" fråga fans osv. Även om det är mer jobb med det så är det kul å höra vad vanlige svensson tycker.
Bara en fråga: Hur mycket betalade killen i HV mössan för att få vara med?
Kommentera

Hur många gånger har TIK vart i final egentligen? För visst har ni väl kommit längre än till kvarten nån gång tidigare? Eller..?
Kommentera

6636: Få se nu... 1, 2, 3...16!
Kommentera

6636: Vi har varit i semi förut.... Ett silver på meritlistan också. Sen slog vi ut Sveriges bittraste och gnälligaste hockeylag i slutspelet 2008 också. Nåt pensinärsgäng från domsjö var det visst.
Kommentera

Nothing Else: Jag instämmer till fullo i ditt resonemang. Jag avskyr Modo. Och jag njuter som en galning över att vara i semifinal. Att få slå ut självgoda jävla Öviksbor ur SM-slutspelet och smälla er på fingrarna är fantastiskt skönt. Jag mådde pissdåligt ifjol, nu svävar jag. Och så läne jag lever kommer det alltid finnas saker jag kommer hata respektive älska och det känns skönt att ha den vetskapen och insikten.

Otroligt nog har mobilen varit förvånansvärt tyst idag, vart tog alla dumma modolider vägen? Ingen som vet, ingen som vet, ingen som vet....
Kommentera

6636: Semi-final är det längsta sedan elitserien infördes.. som bäst har Timrå knipit ett silver 73/74, men då var det en rak serie. 70-talet tillsammans med de senaste åren under 2000-talet är väl den bästa tiden för Timrå IK i högsta ligan. Många fina matcher har spelats genom åren, men något guld eller ren finalplats i ett slutspel har aldrig uppnåtts. Vi hoppas att vi kan komma dit i år, det vore fantastiskt!
Kommentera

skrumplever: Dricker du mycke nu å?
Kommentera

En helt underbar känsla har infinnet sig hela dagen idag. Sen att man inkassera 600 kr igår är aldrig heller fel.

Så idag har man haft matchtröjan på sig hela dagen. Alltid retar de någon. HAHA! Jag bara skrattar åt MoDo.

Enklare match än igår får vi nog leta efter i historieböckerna. Ska väl vara en match mot Teg som vi var lika överlägsna.

FORZA FORZA!
Kommentera

Ambroo: händer i bland.....
Kommentera

willysson: ofta det var enkelt då om dety var det så skulle det ju blivt 9-0 9-0 9-0 9-0 och 4-0 i matcher? ni SUGER
Kommentera

NordaBoy: Gå hem och lägg dig, stör dina egna istället.
Kommentera

NordaBoy: Hade vi tagit i hade det blivit det...
Kommentera

Kongo: 4-1 till Timrå, du ifrågasatte mig å det grövsta efter 3-0 (min överjävliga övertygelse om att detta skulle gå vägen). Än värre blev det när Modo sprattlade till och lyckades vinna den femte matchen och det helt plötsligt stod 3-1. Nu jävlar kunde jag grävar gropar, kasta bajs och annat. Nu var det match, nu skulle jag få fel.

Här sitter jag under min korkek, luktar på mina blommor. 4-1 belv det, precis som jag förutspått. Att ens tro att du skulle visa en uns av ödmukhet och gratulera mig att mitt tips slog in är ungefär som att tro på fred på jorden.
Men jag går stärkt ur det här. Jag konstaterar att din ödmjukhet var ungeför lika mycket värd som min.
Kommentera

250kg kärlek: Fjärde matchen så klart. Ber om ursäkt.
Kommentera

NordaBoy: De är bra. Gå i ide nu till nästa säsong. GOD NATT!
Kommentera

Vilken underbart härlig dag att vakna upp till. Var tvungen att sätta strykjärnet i panna för att inse att det man var med om igår var sant. Härligt ont men ack så skönt!

Man har gått runt med ett härligt flin hela dagen o bara myst.
Chockade o bittra Modoiter i nån sorts Zombielookalike uppsyn har befolkat gatorna o själva försökt dunka in nån sorts mantra i sina tomma skallar att:
"Det gjorde ingenting, det gjorde ingenting. Vi var inte bättre, det hade varit värre att förlora om vi varit bra."

Aouch vad detta sved för dom! Bagdad Bob liknar sanningen personifierad i jämförelse med det dom trummar in i sina sårade själar.

Själv ser jag framåt nu o kommer att njuta i fulla drag framöver, men mycket vill ha mer o jag vill ha mer. Mycket mer!
Kommentera

Hahl Bundy:
Haha, ni har verkligen komplex!
Kommentera

Hahl Bundy: Jag vet ju inte vad ni tycker, men visst fan hade jag mått dåligt och varit riktigt jävla förbannad om Timrå gjort ett liknande slutspel som modo gjort nu, och att försöka dölja det hade varken varit min stil eller gått att genomföra. Om sitt egna lag åtminstonde spelar bra och gör sitt yttersta så skäms man ju i alla fall inte för att stödja dom.

Vilket man tycker modos supportrar borde göra, skämmas. Men jag vet inte, om man ser till en hel del modoiter på HS är det snarare "Äh laget spela ju inte ens bra, orka bry sig då. Vi tog guld ifjol, vi suger på den ett par år till!"
Kommentera

Icing-Ove: Vi har inte komplex, snarare en sort inre glädje.
Ni å andra sidan inte bara har komplex, ni är dessutom komplexa.
Kommentera

Fick ett sms idag från en modoit:
Grattis till segern. Nu har jag 3 lag att hålla på i slutspelet.
Kommentera

« · 1010516 · »