1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589088 inlägg · 6216 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07

« · 851079 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Foyn: Mijöombyte!!!
Kommentera

MorganaLefaey: Han har helt klart blivit tusen resor bättre i Tik. Men att peta ner Svarten tror jag inte ett dugg på heller. Men han har väl kört ytter!!

För övrigt så känns väl FBK-MORA rätt kallt. Tror jag hellre skulle titta på färg som torkar än den matchserien.
Kommentera

MorganaLefaey:
Jag tror Wulfen vill visa alla i Ö-vik vilken jävla bra spelare han är. Plus att han längtar till sin dotter. Därför kommer han byta nästa år. Sen lär lönechecken från Modo inte avskräcka heller....
Kommentera

orion:
Tycker du Jonte vart bra då?
Kommentera

Foyn: Ser inte det som säkert att han kommer bli någon form av modoit. Men satt faktiskt på läktaren idag och pratade med min stolsgranne och sa att fy sjutton vad warg har blivit bättre än när han var i modo. Problemet är väl att jag inte kan se han komma till sin rätt i en 3e formation och har svårt att tro att man skulle flytta på Susse eller Svarten. Men svarten är ju så defensiv så han kanske får gå ner en nivå.
Kommentera

kidcox: men mitt minne av dej på HS är: bra mycket mer neggande än positivism! (Jag minns när Timrås största problem var Jörgen Eriksson, var du med på den tiden?) Det har varit nån spelare varje år som man får driva med, i år har det varit Jonte, och du deltar i den kampanjen! Bara så! Man gör sina val!
Kommentera

Spasm:
Varsågod !
Kommentera

renen:
Ett tack skulle vara på plats för att vi gjort han till landslagsspelare. Stackars "Wulf" som måste lira i Mordor nästa säsong....
Kommentera

Spasm: 3: e center Werner hamnar i 4: femman!!!!!
Kommentera

renen: Warg kommer att bli en bra 4:e center i MoDo nästa år!
Kommentera

Näh grabbar å tjejer man skulle faan hållt på Sundsvall istället. Då hadde man inte haft besvär med slutspel och varenda jävla modoit som ska ringa å skrika nidramsor till en på mobilen... Så jävla skönt å glida ut till Gärde å se Sundsvall krossa Arboga med en 13 åring i målet.... Istället ska man ut till E.om på lördag. Varmt, taskig korv, 50-50 lotter och akut bajsnödighet i sista perren... Fy faan för slutspel !
Kommentera

Teamreux: Alltså...vem fan bryr sig om kommentatorerna egentligen? Skulle det verkligen spela någon roll om Virus satt med en modohalsduk? Vem fan bryr sig? Om man ska vara negativ över något, kritisera de som kritiseras skall:

1, Koskinens björnligebjudning där han får för sig att "hjälpa" sin backkollega i sarghörnet medan 2-1 pucken går in.

2, Nilsson. Han utmärkte sig väl egentligen vid två tillfällen under hela matchen. Den första var när han skiter i pucken bakom mål och hoppar in en tackling i modobacken med händerna i ansikten. 2 minuter. Den andra gången han utmärkte sig behöver väl knappast ordas om 2+2 och ridå.
Kommentera

orion: Här skall du få lte historia:
Sv: Mitt bästa TIK-minne,
Mina bästa minnen är helt klat Stephen Foyns svarta Orbit , Kjell Dahlins fula pappegoja bur till galler och Bulla Bergrens solsåkningar med lätt vickande överkropp.
Kommentera

kidcox:
Man får inte gnälla på Jonte för han e ju KUNG !!! Han leder laget med sitt fysiska spel och magiska poängskörd... Han lär nog ganska lätt vinna poängligan i slutspelet ! Kom ihåg att jag sa det först.....
Kommentera

kidcox: har just gjort det! Kolla din historia, kidcox!
Kommentera

Realist: Det är Modo som har överraskat och spelat otroligt bra. Fortsätter dom så här så kanske dom orkar med ett par matcher till.
Kommentera

Teamreux: Helt..rätt!!!! men man är så j-la frustrerad bara.
Kommentera

orion:Japp kolla min historia
Kommentera

Realist: Jo du jag är nog äldre än vad du tror och någon landslags spelare är han tyvärr inte längre det kan jag lova dig.
Kommentera

kidcox: Du dyker upp när det går dåligt...har jag fel? Du är en äkta "Timrå-gnällgubbe", fast jag ger mej fan på att du är under 36! Du kunde vara en dålig div-2 supporter! Har du nånsin jublat i denna gästbok?
Kommentera

Bergius: Warg var er bästa, samt Wennerberg visade vilja så länge han spelade.
Winnerborg tja dålig åt bägge håll.
Kommentera

Realist: medelmåttigt lag? aldrig i livet
Kommentera

73Sjöbba: kissa iförtid ska det inte stå utan förväntat
Kommentera

kidcox: Väx upp han är LANDSLAGSSPELARE.
Kommentera

Det var då ett jävla gnäll här inne just nu. Visst fanns det spelare som inte kom upp i rätt nivå men hallå, halva serien har vi gått kort om folk och jag tror det påverkat laget på ett negativt sätt. Wennerberg var ju otroligt bra ikväll. Hedström måste upp ett par snäpp, javisst, men det kommer inte att ske om han sitter på bänken heller.
Timrå kunde ha stängt den här matchen i den 1:a efter 1-1 målet men som vanligt så gör de för lite mål på alla dessa chanser de skapar samt att PP inte funkar alls.

Sen måste jag undra om dessa kommentatorer, Virus, Jonasson, Rönnqvist m.fl har spelat på att Modo ska ta guld för de lyser igenom ganska kraftigt vilket lag de håller på och det är ju åt h-vete för dåligt.

Nog slår Timrå ur underläge alltid.... bara Malmö gjorde mindre mål i ES...
Bättring i målskyttet och PP krävs, då kan det bli semifinal oxå...

Nu bär vi fram laget på lördag- - inte en stol j-vel ska stå tom och trångt ska de va på ståplats på lördag och struparna skola bli hesare än sist.

Forza Timrå!!
Kommentera

orion: Det enda jag kan säga är att jag tycker inte att han lever upp till vad åtminstonde jag har förvätat mig av honom.
Kommentera

orion: Nja ett bra Allsvenskt lag kanske
Kommentera

Realist: Ska man vara ärlig,så tycker jag att Timrå har gjort det jättebra som kommit så här långt.Man/jag stirrar sig lite blind på det egna laget,och kanske glömmer att på papperet har vi ett ganska "medeelmåttigt lag"som spelar bra efter resurserna
Kommentera

Äkta hockey glädje på Kanal 1... Vilka brudar !
Kommentera

kidcox: Jag menar: Du tycker att Jonte inte platsar i TIK, exakt hur lågt vill du ha honom, Kovland, Antjärn eller Stigsjö? (eller kanske i nåt mellanstadielag i innebandy?)
Kommentera

Återigen vinner det kyligare laget. Timrå gör en bra match men drar på sig för mycket onödiga utvisningar med Magnus Nilssons hjärnsläpp överst på pallen.

Kul att se Wennerberg kliva fram. Och Strålman återigen strålande.

Vi har en bra chans att ta hem det här.
Kommentera

Kerstin_k: Håller med, fan vi hade dom även med otroliga bjudningar.....så det tar vi med oss, även om jag är j-ligt neggo just nu, MEN VI GER ALDRIG UPP, även med Kosken och Nilsson i laget!!!
Kommentera

Hedström ska prestera mer för sin lön, han gjorde några oförglömliga matcher, men nu, NÄR FAN SKA HAN VAKNA UR KOMAN?! Lr man kanske ska säga OM han vaknar ur koman ! Bänka han så KANSKE han blir tänd och vaknar ! Han måste ju visa framfötterna en sån spelare av sin kaliber
Kommentera

actionleif: Mycket åsikter här.Kent Johansson har väl bäst koll på vilka spelare som är "bäst" för laget.Man har i ett slutspel inte råd att ha med en envägsspelare som Ryno kanske?
Kommentera

Realist: Mycket tid på isen= bra spelare, det är vad Wennerberg håller på att bli, så jävla typiskt Timrå, göra guld av grus, fast inte med Wennerberg innan idag!
Kommentera

Realist: Har man betalat som en stjärna så måste man i alla fall prestera som en medelmåtta.
Kommentera

orion:Hur menar du då?
Kommentera

kidcox: Hedström är väl en av de bästa spelarna ilaget eller?.Det tycker jag iallafall.
Kommentera

kidcox: eller Kovland, eller Antjärn, eller Stigsjö... dags att ge kidcox en telefonväckning!
Kommentera

Kerstin_k: Ser gärna 5 till av den här kalibern bara det blir rätt segrare till slut ;)
Kommentera

Laken: Wennerberg som fått så mycket skit hela säsongen.Gör Nilsson ett mål i nästa match är han väl helgonförklarad
Kommentera

73Sjöbba: Vi gör absolut en jättebra match sett över 60 minuter. Tyckte också att det fanns en reell chans till kvittering i slutet. Men så kom dråpslaget som slog undan benen på oss. Så förbannat svårt att jaga kvitering med en man mindre. Synd. Jag tror nämligen att vi hade grejat 3-3 med fullt manskap.
Kommentera

Så fort vi förlorar så ska vi bänka jonte, konstigt tycker jag, bättre att bänka Nilsson då kanske till förmån för Ryno.
Rutinen lyste med sin frånvaro idag, Andersson med en onödig tripping på krizan (som visserligen förstärkte med ett hopp a´la svansjön)men han slog ju ändå efter skridskorna.. Strålens fina crosschecking var ju fint, också Manges hjärnsläpp i slutet av matchen då.. Huvva
Kommentera

Tack för en bra match... har inga naglar kvar =) ses på lördag då blir de nog lika bra å spännande hockey.. kul med derbyn =)
Kommentera

Kramer: Varför 5? Det räcker med 3. 3 Timråvinster så avancerar vi med 4-1 i matcher. Swoooschhh!
Kommentera

Per HApps: ja det förstår jagatt du tycker har, aldrig utgett men för det heller, men du kan ju alltid kolla min historik vad det gäller gnäll på spelare .
Kommentera

Kerstin_k:
Skillnaden är den att Nylander värvades som en nödlösning till 4 e samt att han tjänar 280 miljoner mindre i månaden... Annars håller jag med dig vi var nära ikväll.
Kommentera

Foyn: Wennerberg är KUNG just nu, han var bra redan i första matchen!
Kommentera

« · 851079 · »