Magnus Nilsson måste vara den dummaste jäveln i Timrå IK:s historia. Den värdelösa idioten får ta på sig den här förlusten, då hans insats ledde till total överlägsenhet från MoDos sida de sista fem minuterna... Bänka aset och sälj till nästa säsong!!!
Eller de sista fyra minuterna då... Hur som helst, det var ju i slutet som VI skulle dominera, men IQ-Magnus förstörde alltihop - stick hem och dö för faaan!
Abron: Utvisningarna avgör matchen, en del befogade (de flesta) några ytterst tveksamma (den avgörande bl.a när Modo gör 3-2). I spel 5 mot 5 är TIK närmast överlägsna! Summa sumarum; spelmässigt bådar det gott, det ska absolut inte vara någon omöjlighet att vinna mot Modo i Swedbank.
Den s.k. expertkommentatorn sitter ju och säger 'att det är bra att MoDo gör mål.' Hur dom kan ha honom som expert i en Modo match är ju bara tragiskt. Jag var tvungen att stänga av ljudet.
mikenomad: Nej, visst känns MoDos "patenterade" överlägsenhet en aning överdriven. Varför man får tryck direkt den här matchen är ju p.g.a en radda utvisningar på Timråspelare. Visst var det knappt även i tisdags, men MoDo har ju bevisligen inte lyckats ta en enda poäng i Timrå den här säsongen, medan vi har vunnit 3-1. Oviktigt månne, men jag tror inte det.
Abron: det tycker jag nog faktiskt...man kan inte kräva att timrå vinner första bortamatchen även om det var nära tills vinnerborg tar en ytterst tveksam utvisning på jonte...sedan nilsson..aa ni ser ju själva
Dream Team: Ett antal onödiga utvisningar pga för högt adrenalin avgör. Mange Nilsson hjärnsläpp till 2+2 min är ju helt matcavgörande. Han måste bli bänkad nästa match. Tycker vi står upp bra o gör en klart godkänd match.
Att Rönnqvist får sitta som expertkommentator är för mig en gåta.: "Modo Modo Modo" tom mina Modokompisar asgarvade o tyckte det var pinigt enögt från hans sida.
Vet inte om nån sagt det men.... Kalle låg bakom Sundströms mål, fy fan vad han missade markeringen där.
Övrigt - Är det någon annan än jag som blir fruktansvärt irriterad på idioterna på Kanal 9 som är så jävla fega att dom inte vågar kritisera domaren och säga att vissa utvisningar helt enkelt INTE var några utvisningar? Blir så jävla less på å sitta å höra sånt där rövslickeri och pajaserier från kommentatorer och så kallade experter hela tiden.
Men men, de är ju experter och alltså så finns det tame fan inte en enda FELAKTIG utvisning.
Den enda som bör bänkas är Kalle Koskinen, man kan möjligtvis plocka in han för å sänka nån jävel eller dylikt. Magnus Nilsson spelade bra fram tills han fick hjärnsläpp och slog på skröder, och jag tror det nog var mer än jag som satt framför TV:n då å sa för sig själv "gå fram å sänk han, bara gör det!" och vipps så gjorde han det.
Felaktigt beslut att ta men när domarn inte tar utvisningar för andra regelbrott sekvenser före så tänker den dåliga sidan i än själv att man själv har öppen gata å göra likadant.
andyo: det är precis så jag tycker...Nilsson och hans femma var en av, kanske till och med den bästa formationen av alla..men kanske får han något straff för det i slutet....koskinen tappar markering på alla målen tror jag
Jävligt trött på Modos förbannade tjeckslängningar hela tiden... Horava ramlar lätt som fan vid Hedströms utvisning. Det vart som jag trodde. Vinnerborg klarade inte trycket från hemmapubliken. Finns ingen hemmapublik som påverkar domaren så mycket som Modos. Det kan va den avgörande faktorn i kvarten? Tycker ändå att Tik gör en skaplig match.
Putte Carlsson kan sin sak ! Petter Runkqist ?????
Hahl Bundy: Håller fullständigt med! Va fan sysslar #24 med? Hockey är en lagsport, har han inte fattat det? Men jag ser ljust på framtiden! Vi lär kunna sno bäst av sju!
Tror att vi kommer att ta det här. Vi är bättre än MoDo. Om vi inte hade haft 42 minuter i utvisningsbåset, mot MoDos 24 ??? Så hade det sett annat ut. Vinst på lördag är förstås ett måste, nu får vi lite press på oss igen. Men är vi vidare därifrån med 2-1 så kan vi mycket väl vips ha 3-1..