Hawerchuk: Intressant statistik. Jag upplever det som om Timrå har det jobbigt med tekningarna - men här får man ju vsrat på vitt at vi dominerar.. Synd bara att vi inte dominerade den första tekningen i femte perioden på lördagen..
Dream Team: Det är lite lustigt att Kenta kör det där som ett mantra hela tiden. Modo har åtta spelare över 60 minuters speltid, Timrå har sju. Modo har fem spelare under 40 minuters speltid, Timrå har åtta.
Ann: Nja, vad Kenta syftar på som jag tror är väl att Timrå mer konsekvent har kört på fler kedjor under matchserien. Men detta är nog en sanning med modifikation för visst har vi slitit mer på vissa spelare. Eller så är det kanske mer att tolka som att man försöker skapa någon slags psykologisk och undermedveten effekt till laget att man minsann orkar mer än man kanske egentligen gör.
Frågan är väl vilka som fick betala mest för den hela extraperiod plus 17 sekunder som spelades i förrgår? Det faktum att det var MoDo som vann behöver ju inte betyda att det var dom som gick ur det hela lindrigare än oss.
Bad_Brett: Strålman åker både bakåt och framåt å i sidled snabbare en vad Enström överhuvutaget kommer att orka med full fart framåt..inge mer om det,de är bara så!:):)
mrchong: Vad har du för åsikter om Timråspelare som ligger och skriker efter morfin i 5 minuter, leds in i båset och spelar nästa byte då, du som ser hockeyn på ett så nyktert vis?
mrchong: Fröken Krizan är en duktig skådespelerska! Men hon är vacker, till skillnad från den fula fru Norrrena, som tack och lov inte stör min nattsömn numera!
Domaren borde kolla in Karol krizans Filmningar.. har sett minst en situation varje match där han kastar sig lätt,och efter att ha kollat in reprisen så syns det ju klart och tydligt hur han slänger sig fast han knappt blivigt nuddad av timrås spelare.. Domarna borde vara väl medvetn om detta och ta ut han två min. Slutspelets största pajas. Tror att vi tar minst en av två uppe i övik och att vi vinner nästa hemma. sen kan vad som helst hända i en sjunde avgörande match.
Enström är Niedermayer och Stevens på samma gång. Han har ju bevisat gång på gång att proppen på Johansson inte vara någon tillfällighet. Senast igår stod han får några riktiga proppar. Dessutom är han otvivelaktigen elitseriens bästa skridskoåkare.
Strålman är givetvis betydligt viktigare för sitt lag, men i en skills competition tror jag att Enström skulle slå honom i det mesta.
Bataille: Jag har tänkt på det där också. Då var det någon som sa, att när Finland tillhörde Sverige, så låg Västernorrland, i väster! Samma med västerbotten. Vet dock inte sanningshalten i det, känner mig väldigt borttappad.. rätt ofta, och jag har inte ens någon aning om Finland har tillhört Sverige.
"Östernorrland" är Österbotten. I äldre tid räknades även Österbotten som en del av Norrland och det ingick också ursprungligen i det stora Norrlands län som existerade före 1634. Genom den länsindelning som infördes det året blev Österbotten ett eget län och det som återstod av Norrlands län kallades därefter även för Västernorrlands län. Successivt kom Västernorrland att bli benämning för ett allt mindre område, för 1637 blev även Västerbotten ett eget län, Gävleborgs blev definitivt ett eget län 1762 och slutligen avskiljdes även Jämtland från Västernorrlands län 1810
-Gurra-: Och uppmärksamhet får man genom att synas, så det krävs att alla ser personen. I och med läktarens lutning så försvåras den biten. Men placera dig mer mot mitten av läktaren och ställ dig på ett räcke, det är det bästa. Lutningen på läktaren gör också att man får svårt att höras över hela läktaren.
Jag hoppas man gör någonting vettigt åt ståplats nu i samband med ombyggnationen, det behövs. Lutningen vill jag behålla men ingångarna förstör fruktansvärt mycket.
nectis: Det är jäkligt svårt att agera "klackledare" vill jag lova. Speciellt då det (tyvär) finns personer som inte kan tygla sig och lyssna på den person som skriker. Som ett praktexempel så försökte jag dra igång klacken med "är ni beredda"-ramsan i senaste matchen. Mitt i ramsan så börjar ett gäng knashögar längst upp att skrika på samma ramsa, vilket då gjorde att takten försvann och trycket i ramsan drogs ner betydligt.
Jonas Uhlin härskade på södra stå innan "Ladan" blev arena. Då hade klackens ståplats en helt annan utformning vilket då gjorde publiken mer styrbar (missförstå mig rätt) i ramsorna. Jag personligen tror inte det spelar någon roll vem som egentligen "styr upp" klacken i dagsläget. Vi kommer aldrig att få till ett bra tryck på det här sättet om han/hon som tar på sig uppgiften inte får total uppmärksamhet.
Dream Team: Jag tror på mätthet och/eller pankhet. Dock borde de 3 första matcherna bidra till att locka lite neutralt folk som vill se häftig hockey i veckan tycker jag?
shinzawai: Eller så är det så att MoDo har övertygat sin hemmapublik om sin egen oövervinnerlighet genom kanske inte de senaste vinsterna men väl det spel som fört dem dit, varför Ö-viksborna kanske redan har tagit ut segern i förväg.
Gott om biljetter kvar till matcherna de kommande dagarna, har ni blivit mätta eller kanske till och med gett upp redan? Hjälp till och fyll Valvet nu! :)
nectis: Det som behövs för att klacken ska få ut det maximala är en attitydförändring! Det är när laget spelar som sämst som de behöver mest stöd...men då är det bara ett fåtal som försöker stötta medans merparten gnäller. Kommentarer som "dom spelar så dåligt att dom är inte värda nått stöd" är inte helt ovanliga...
nectis: Sant de du säger, vi har ingen direkt "Klackledare" som drar igång resterande nu för tiden, riktigt synd de faktiskt. Klacken har slumrat till lite. Men de krävs ju att någon tar tag i saken också, vem är hungrig på de?
Satt nyss och kollade på "Timråklacken eldas på av Jonas Uhlin" en film här i forumet, vart har han tagigt vägen? Eller vart finns det någon som han? Det är ju vad som behövs för att Timrå klacken ska få ut det maximala. Eller har jag fel?
Dream Team: Jag förstår inte att det som jag och framförallt det som du skriver, då du utvecklade det liiite mer, kan anses som nattsvart? Jag tycker båda dessa inlägg belyser vad som saknas och tänds inte lampan för de flesta så vet inte jag hur det är ställt med elförsörjningen därute...
-Gurra-: ...fast då får de öva PP. Det var en klar skillnad mellan Modos och Timrås taktik för PP och tyvärr så var ju Timrås inte särskild lyckad. Det är möjligt det finns en finess med att sänka tempot och transportera puck i sekler innan man kommer i någorlunda ordning men jag kan då ej se den...
hellge: Och att leda med hela 2-1 i matcher är ju en jättestor fördel. Oj oj oj, blir nästan nervös nu juh ;-). Jag ser så här på det hela... Ett lag i den situation som TIK hamnat i nu är piskat att vinna och blir i ett sånt läge livsfarliga att möta.
Vi har slagit till från underläge tidigare och kommer med all sannolikhet att göra det nu också. Vänta och se... "The eagle is alive !!!"
RocknRolf2: Hellre Crosby än Jagr. Så vi får något som har framtiden framför sig :) Var inte unge Sid aktuell för spel i Sverige under lockouten fast det aldrig blev av? Har för mig jag läste det i AB iaf, men det togs väl med en nypa salt :P