Ja jävlar mannen, men du ska veta att jag tänkte (hoppades) exakt som du! När Wargen är borta stiger småvovvarna fram och dominerar. Och detta var precis vad som nu hände, vi körde skiten ur frikyrkofjollorna i den första perioden vilket visade sig räcka distansen ut...
Fan, jag har sällan jublat så högt som ikväll! Just idag är jag stark, som en viss "Kenta" en gång skaldade...
faan vad tyst det blev i swedbanken när Timrå tog ledningen med 1 - 0 och 2 - 0..Timrås första perre faan man fick gåshud!Johan Andersson hur bra var han!!
Dream Team: Ja, dom kan behöva några skador dom oxå. Det är väl inte bara vi som ska drabbas jämt. Inte för att jag önskar det men för rättvisans skull :)
F.ö trummade Knylan på bra idag, som vanligt. I 2:a periodpausen blev det lite gruffigt när några Modolider kom o skulle sno flaggorna o knäckte nån tror jag. Nån Puckad krullig blond kille o några andra. Hur puckade som helst. Ootroligt skönt att vi täppte till truten på dom med en seger!
Nyss hemkommen från Ö-vik. Vilken härlig kämpaseger, o vi tappra Tikare som var där njöt i fulla drag. Men vilken nervpärs på slutet. Tycker vi står upp kanon idag. Andersson, Svensson, Hedström, Hallin, You name it! Gosse va glad jag är!
Laken: Ja, vad blir det för domherre på onsdag ? Sjöber har väl dömt sina 2 matcher nu ? Tyckte Wimmelkantig är bäst hittills. Sjöber har fått på trynet av Experten Putte vad han nu heter, båda matcherna han dömt.
orion: Skulle säga att Kentas styrka är att få ut max av spelare. Kolla på Strålman, Gunno, Warg,Sanny och Bagarn.... Från dussinlirare till landslagsmän under Kenta. Ge Wennerberg lite kvalitets Kenta tid så är det väl inte helt otroligt om Detroit svänger förbi E.on med ett färdigt kontrakt?
Förresten, vet att jag ofta brukar favorisera Styf, men han ÄR bra, han håller en riktigt bra jämn nivå tillskillnad från vissa andra backar. Styf har varit lagets tredje bästa back säsongen igenom efter Strålman och Sanny (Lotvonen borträknad).
-Robban-: HAHA, Sören Huring, han hatar ALLA. En legend som fortfarande lever kvar. En i mitt lag fick matchstraff i en match mot Sundsvall J18 för han skaka på huvet när vi släppte in ett mål. Sören kommer fram till honom å frågar "varför skakar du på huvet?" då säger spelaren "För vi spelar så förbannat dåligt". Det är matchstraff det:)
Foyn: "Håller Wennerberg på att spela till sig ett nytt kontrakt?" Möjligtvis om han avgör serien... men ett uppsving i kvarten kompenserar inte två riktigt bleka säsonger
Aja, jag tycker inte dommarn har varit ett dugg bra jag. Inte åt nått av håller för den delen. Man kan inte säga att dommarn har dömt åt MoDo hela tiden, han har dömt lika knepigt åt båda håll. FORZA TIMRÅ
Foyn: Wennerberg bevisar min teori: När en Timråkrigare faller reser sig nån annan, bespottade Wennerberg håller på att bevisa en gammal Timråsanning: Ge istid till en talang, och han kommer inte att svika dej! Där är Wennerberg nu! Var är du?
orion: Får man inte gnälla på inkompetenta domare då eller? Håller Wennerberg på att spela till sig ett nytt kontrakt? Kommer warg tillbaka på Onsdag? Vilka vinner NHL?
PS. Jag gnäller inte heller. Jag ville nu på slutet bara framföra för Foyn att ingen domare hatar Timrå, dom har bara lite substans i huvudet det är allt.
orion: Där är också ett fel som vissa personer har. Om laget vinner så spelar det ingen roll hur domarn sköter sitt jobb, men bara om vi vinner då eller har vunnit.
Vad händer om vi skulle ha förlorat matchen t.ex. på den där utvisningen som Styf åkte på då?
Foyn: Näe det finns inga kompesationsutvisningar. Det är snarare så att man som domare i vissa lägen INTE vill missa utvisninglägen åt ett visst lag när det laget har fått många utvisningar eller ligger under.
I princip citerat Thomas Andersson i hockeykväll för ett tag sedan.
Tycho: Jag kan svära på min gammelfarmors grav att om Roger Öberg dömde kvartsfinalserien mot modo nu iår så hade Modo gått vidare till semi efter endast en match. Likt om en sjukvårdare skulle plocka fram en kniv och hugga en patient på intensiven till döds dömde Roger Öberg hockey i elitserien.