Risk för att det blir riktigt grinigt ikväll. Den som vinner har matchboll. Om det varit nerv i de tidigare fajterna torde det bli än värre nu. Dåligt spel, mängder av utvisningar och...timråseger? Fan trot. Det känns nästan logiskt med tanke på matchen sist, därför talar allt för en modo-viktoria. Förmodligen en klar sådan, baraföratt.
Likväl: sataana, så man ser fram emot dom här matcherna. En sak måste man ge modoliderna: dom låter sig slås ut med stil. Vädligt sällan en matchserie överträffar de förväntningar man har innan. Det har fanimej denna gjort. Hur tätt kan det bli? Ungefär som det varit, förmodligen.
Ambroo: Fruktansvärt nervös inför kvällen. Tänkte åka ikväll men hjärtat pallar inte en holmgång till däruppe. Blir svårt ikväll, Modo vill nog inte loosa o möta oss borta på fredag med kniven på strupen. Hoppas att vi knäpper dom ikväll o att vi får chansen att avgöra hemma.
Usch...har dåliga vibbar inför kvällen. Sist var jag bergsäker på en skräll men nu är det värre...snälla kan nån lugna mig?
I övrigt tycker jag det är synd att Ryno ställs utanför igen. Tyckte han tog chansen sist och skulle inte alls protestera om han tog tex nr 24´s plats i 4:e linen.
ex0s: Med risk för att jag blandar ihop dem men jag tror det är "Wollt Ihr das Bett in Flammen sehen?". Gruppen är i vilket fall allas våra Rammstein. Såg konserten i Globen (Se länk) och det var pyroteknik på hög nivå! Här har introansvariga lite att sträva efter...
Dalan: Åfan, inte så lätt att veta vad som är vad nuförtiden. Själv brukar jag iofs ha intressanta diskussioner med mig själv emellanåt, märkligt nog får jag alltid sista ordet.
Paddan: Nu blandar du väl ändå ihop tussilago och blåsippor bland vårtecknen. Det där var ju HV 71s ännu oprövade men på förhand säkerligen lyckade metod för att säkra sin framtid.
Apropå Lückner och Morrisons ljumskskada... I artikeln du länkar till står det: "Hur undviker man ljumskskador? – Vi har väl inte haft någon ljumskskada. Men det här är mina yrkeshemligheter (he he). Men dels har det lite att göra med hur man tränar på sommaren och hur tufft man börjar på is. Själva skridskoåkningen är en ganska onormal rörelse som tar hårt på ljumskarna. Vi har kört is varannan dag på hösten när vi går på is för att vila ljumskarna."
Hur kopplar du det till Morrison? Med tanke på att han skrev på för MoDo i oktober, tänkte jag. (Fast om du bara ville påpeka det ironiska i att vi drabbades av en ljumskskada kan du glömma det här inlägget.)
pratarn: ...Nu skall vi ju inte på någotvis konkurrera med biljettförsäljningsställen utan bara hjälpa en stackare med det fördärv som vederbörande uppenbarligen hamnat mitt uppe i eftersom införskaffade biljetter nu måste passas vidare pga att något viktigare kommit upp.
Vad kan vara viktigare?
Köp och dra nytta av situationen eller var en god medmänniska och tala vederbörande till rätta vet jag !!!
Rip Kirby: Lilla farbrorn Röd o Vit HOCKEYDYNAMIT önskar alla dessa trevliga Timråiter som brukar husera härinne i vår bok en riktigt GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR med en seger mot Mordor den 4/1 🎄❄️🧑🎄🎊🎉🎀