Ambroo: Fy fan vilken hockey vi presterar den här matchen! Nu blir dock ödmjukhet ett nyckelord i fortsättningen. Vi kan väl kanske se på MoDo hur man inte bör göra där.
Även om Skröder nu gjort mål i kväll så måste jag säga att han gjort bort sig ett antal gånger i den här matchserien. 1. Yxhugget på Sanny med medföljande matchstraff. 2. 10 minuter misconduct i förra matchen. 3. Fyra minuter i utvisningsbåset den här matchen.
En elak tackling på Ove Molin just framför ögonen på Boork och i sekvensen efter filmar en HV-spelare till sig en utvisning på Mads Hansen. Boork har säkert läst psykologi och brukar vara en lugn jävel i båset. Här kände han nog att han som tränare var tvungen att stå upp för sina spelare.
pettsson: En bra ful tackling som inte leder till utvisning för HV, i situationen efter får Brynäs utvisning. Bork gick ut på isen och pekade finger till domarn.
Strindlund: Ja det här ser helt underbart ut.Men en perre kvar mycket kan hända jag vägrar att ta ut nåt i förskott,har gjort det några gånger och torskat det svider utav bara helvete.
1. Spela vidare som om inget har hänt och inte backa hem 2. Ödmjukhet 3. Spela vidare som om inget har hänt och inte backa hem 4. Spela vidare som om inget har hänt och inte backa hem 5. Repetera punkt 1-4 i 20 minuter
Min chef dansade och sjöng på jobbet ikväll, och gormade Timrå IK. Det är vår, kärlek och hockey i luften. Hoppas vi håller det här, och att stackars Krizan precis som vanligt under slutspelssannanhang går i ide. Jag vet inte vad han har för rytm, men det är väl på våren man brukar vakna till?
ÄLSKA TIMRÅ!