pettsson: Jaha så var slutspelet över för detta år då. Var ju en ganska meningslös säsong ändå. Ingen jag skulle vilja vara vinnare av, nästa säsong är det som gäller :)
MB: `Jag personligen är rätt förvånad över att han satte den. Han är inte den kyligaste målskytten vi har om man säger så. Men om det skulle ha varit någon som fick avgöra, så skulle det vara kapten härförare. 100 målet kunde inte komma lägligare.
Förutom Kokko kan Nilsson och Wennerberg dra åt ...... Skiter i om dem har varit bättre än vanligt i slutspel - vill fan inte se dem i Timrå mer. Sopor!
Asplund har varit ett skämt som andrekeeper, försvinn!
Koskinen tack för dina år i Timrå. Hallin likaså. Warg är Modos numera = luft.
RocknRolf2: Jag har nog sett sämre spelare på isen i Timrås färger än Kokko. Inte förvånande att ordet sopa kommer från dig heller, men nu är det slut och trots ett bedrövligt PP och näst sämst i ES på att göra mål så har laget ändå gjort ett godkänt slutspel. Hoppas att laget får några nya backar till nästa år och att Strålman blir kvar...
Nya tag nästa år - vem ska du häckla då måntro.....
Jävlar vad man hånar Timrå på Modos gästbok.... Typiskt bönder. Inge hyffs och sportsmanship. Man borde vara lite ödmjuka och inse att Modo hadde grisflyt. Men man kan vog inte förvänta sig annat från Ö-viks bor... Jävla krigsmateriell exportörer !
Jaha, då var det slut då. Två mot ett-läge, pass i sidled, pang! och säsongen är slut. Ett snyggt mål av Svartvadet. Nästan ett lite för vackert slut för att vara "värdigt" den här sjunde och avgörande matchen, för det var ingen bra match, inte alls. Det hade varit mer passande med ett avgörande i skitmålens så vackert obegåvade skola.
Ja, det hade kunnat gå hur som helst, och ja, visst kändes det som om det var vi som hade tagit tag i det, i ögonblicket innan det avgörande läget uppstår. Det var dock lite för få av våra spelare som vågade idag. Varför vi hade tagit tag i taktpinnen även under ordinarie matchtid , åtminstone till en början, berodde ju på att spelare som Jonte, Anton Strålman, Peter Regin och inte minst Riku Hahl bestämde sig för att visa vägen. Björn Svensson också en av de bättre.
Kalle Koskinen var nog mer rädd för sig själv där ute idag än något annat. Det såg ut som det. Där måste man allvarligt fundera om han är värd en fortsättning. Sanny som vanligt en gigant. Vilken pondus karljäveln visar upp! Snacka om rätt kaptenval.
Självklart är det här en bitter förlust. En oerhört bitter sådan. Jag tog dock försluten bätrtre än jag trodde jag skulle göra. Det är förresten märkligt vilka känslor det är som kommer in i bilden när matcherna går till ett sånt här avgörande. Dels var det match sju av sju, plus att det går till sudden. Hur raffinerat kan det bli? Men den här matchserien var värd den här avslutningen. Inte det här vinnarlaget, givetvis inte, men oj vilken drabbning det här har varit. Även om det som sagt känns jävligt surt just nu, så ser jag ändå den här kvartsfinalserien mellan Timrå och MoDo som en seger för totalhockeyn. Detta helt oavsett vem som hade vunnit. För oj vilken hockey vi har bjudits på! Och vilken spänning och dramatik. Allt fanns väl med, när jag tänker efter. Men...
...nu kan man inte få allt, så jag får väl passa på att gratulera vinnarlaget MoDo till semifinalplatsen också. Nej, det bär inte emot det minsta att gratulera, för det är som jag precis har sagt en oerhört positiv känsla som jag tar med mig från den här matchserien. Allt fanns med, precis allt! Hade vi dessutom fått rätt vinnarlag så hade det varit en ren bonus.
Dream Team: Frågan är om inte Kenta roddade om FÖR mycket i formationerna inför sudden, med tanke på att vi släpper till två st två mot en på kort tid. Man hade för min del gärna fått placera om centrar bara och behållit ytterparen. Men men, det kan ju lika gärna slutat lika ändå.
Puuh, det har varit sån jä..#¤ nervpress att följa matcherna sista veckan att man nästan inte har klarat av att hantera jobb och familj vid sidan om.
Jag får för mig att Timrås sätt att köra på offensivt + att aldrig ge upp värvar sympatier både här och där runt om i landet. TIMRÅ IK - I LOVE IT!
Förstog att när Bajen tappade 3-0 sista 20 minuterna på studenternas idag att det skulle bli svårt i kväll. Den dag Bajen vinner på SM-final i bandy, ja då vinner nog vi SM-guld i hockey.
Om jag förstår semifinalsammansättningen rätt så hade vi vid seger fått möta superfräscht FBK... Underdrift är att det hade blivit jobbigt att ta 4 matcher på de rackarna, så skit vare värt....
Tack Timrå och Timrås fans för en fantastisk kvartsfinalserie. Båda lagens supporters har kastats mellan himmel och helvete, tråkigt att ett lag måste åka ut.
Grattis Modo!!! Hoppas det går bra för er i semifinalspelet. TIK är inget dåligt lag, ni slog ut oss, alltså är ni bra.
TIK har presterat en bra säsong, glöm inte alla skador som drabbat oss. Och vilken fantastisk kvartsfinalserie vi fått vara med om. När alla får lite distans till det som varit kanske fler inser det. Inte minst "pessimistrockarn" som i nederlagets stund far ut med skit mot både Nilsson, Hallin och flera. En Per Hallin som under flera år varit en sann Tik-are, en lojal slitvarg som alltid gett det han kan för klubben, både på och vid sidan om rinken, ett sant Timråhjärta i den grabben. Tack Per Hallin! Lycka till i din fortsatta karriär, vad nu din nästa klubbadress än blir.
Det skulle vara intressant att veta hur många av säsongens matcher RR2 egentligen har sett? Han som i tid och otid bara hemfaller åt att svärta ner dom egna spelarna, sportledare och klubbledning. RR2 är en ÄKTA gnällspik!
Nu smälter vi det här och ser fram mot säsongen 07-08.
scim: En klassiker där det inte skiljer ett enda mål över 7 matcher mellan de två lagen. Och det kan inte skilja mer än en handfull skott på mål heller.
Finner inga ord.., Usch fy ända in i He,,,,,,te. Grattis Modo, ni vann rättvist. Tack Kenta för dessa 5 fantastiska år. Tack Timrå ik vi/ni är alltid bäst ändå.
sundsvallare93: Ja, jag vet. Och han lär bli kvar.. jaja, whatever. Han är bara ganska harmlös i vanliga fall, otroligt trist att han blir lite av syndabock när vi hade guldläge att avgöra.
Jag var beredd på det här så den första ilskan börjar lägga sig så sakta. Trist att - återigen - ha rätt i sitt siande. Vet att jag alltid är negativ, men så går det ju alltid såhär tillslut ändå. Senaste 3 åren har ju slutat i mer eller mindre misär. Men: Vi kommer igen, vi kommer alltid igen! Förutsättningarna är bättre än någonsin och vi har redan kanonmaterial kontrakterat för nästa säsong.
no1sport: Zetterberg har väl varit på hockeycup till övik nån gång som jag själv varit och då får man verkligen veta va de är för folk som är inblandad inom hockeyn där, så där vill man inte spela hockey.
Så tungt att förlora mot Modo då vi faktiskt var bättre om vi kollar på hela kvartsfinalserien. Turen Modo hade i tex macth 6 finns bara inte, så typiskt!
Jaja bara att ladda om.
Trovärdiga källor säger att Nubben redan nu stärkt upp inför nästa säsong så att det på papperet ser bättre ut. Tänk att silly season kan få en att må lite bättre...
Modo..ja...de kan lika gärna gå till en final. Hv känns inte direkt omänskliga...
kulltorp: Final ja kanske men färjestad rår inget lag på.. skulle modo möta färjestad i final så blir det 4-0 i matcher. maken till uselt pp spel får man leta efter.. å timrås pp var ännu sämre..det måste bli bättre till nästa säsong hoppas jag.
Jag får tacka så mycket för underhållningen i denna kvartsfinalserie. Bara synd att den var tvungen att ta slut för den har ju bjudit på nästan allt, tufft spel, fart, finess, underhållning på läktarna, horribla misstag, nagelbitande sekvenser, glädje, besvikelse och jäkla stora fighterhjärtan i båda lägren.
Ändå mår jag inte fullt så dåligt som jag trodde jag skulle. Det hade varit jäkligt kul att åka TIK08-buss till Karlstad nästa vecka. Ändå känns det som att jag kan förstå begreppet "ärofulla förluster" på ett helt annat sätt. Visst, om båtjäveln sjunker spelar det mindre roll om flaggan är i topp eller ligger i någon låda under däck, egentligen. Men ändå, man kan avsluta säsongen mer eller mindre värdig och det här var rätt.... värdigt? Förlängning i sjunde avgörande i en matchserie som gått fram och tillbaka mellan lagen. En jävla massa sura "what-ifs" att älta men mest ur ett "det hade varit enormt mycket roligare att vara klyktattskungarna" än ur ett "om vi kvarten hade vi tagit guldet också"-perspektiv.
Vår tid kanske kommer? Tills vidare grattis Modo.
Och hockeyn är vinnare, inte minst viktigt kanske.
Jag är omåttligt stolt över att vara en hängiven Timrå-supporter. I mina partiska ögon har Timrå spelmässigt varit bättre än Modo i åtminstone fem av sju matcher. Avsaknaden av naturliga snipers blev lagets fall, tyvärr. I övrigt finns det inget att klaga på, laget har gjort mer än vad man har rätt att begära.
Däremot har antipatin mot Harald Lückner vuxit sig allt starkare ju längre matchserien gått. Ödmjukhet är inte den gubbens bästa gren om man säger så. Usch för dåliga förlorare, dubbelusch för dåliga vinnare.
Nu hejar jag med full (nåja) kraft på Håveblå retsen av slutspelet. Det enda lag jag inte får sura uppstötningar av av de lag som är kvar.
Tack för denna säsong, nästa tar vi ett steg till (minst).
RunarUp: Haralds världsfrånvändhet har varit en kul krydda. Jag ser fram mot hans fortsatta tränarkarriär i Modo.
När det gäller sympatierna inför fortsättningen så... Jadu? Modo vore jävligt irriterande, då lär det surra i öronen i flera år. Linköping är mitt största antilag. FBK.... HV... Jag väljer FBK för Chrippes skull.
Vi förlorar kvartsfinalserien på ett uselt powerplay. Så enkelt är det. Många klagar även på Modos powerplay men de kommer in i zon och lyckas ställa upp sig i alla fall...
Dessutom skulle vi ha slutat topp 4, det visar sig nu när lag 1-4 är vidare... Det måste vara målet nästa säsong!
Vi förlorade inte kvartsfinalen idag, det gjorde vi i fredags. Att vi inte lyckades knyta ihop säcken när vi var så spelmässigt överlägsna halva matchen blev avgörande. Att dessutom Modo hade sån tur att t.o.m. Harald Lückner kunde erkänna det gjorde inte det hela lättare. I kvällens match borde vi gjort ytterligare något mål i första, isåfall hade nog utgången blivit en annan. Kändes som att Modo hade litet övertag i resten av matchen.
Det är bara att konstatera att hockeysäsongen tog slut idag, vilket känns alldeles för tidigt med tanke på det spel TIK visade upp i höstas och bitvis i matcherna mot Modo.
Det är jobbigt att vara engagerad...men om man ska se positivt på det hela så kan man nu börja ägna sig åt familjen och jobb igen.
Snart är en av bussarna hemma och då får vi höra vad som verkligen hände på plats. Vi dönickar som har suttit hemma och stirrat på TV:n och bara krävt vinst. och inte ställde vi upp när det behövdes. Jag satt då hemma och bara trodde att vi skulle spöa dem.
Nu blir det spikmattor på E4:an, för Timrå måste passeras när "de" ska till bortamatcherna ;)
friskan:tungt mål det där att åka på i sudden!om man sen tittar lite hur allt går till så var det väl inte så jävla bra av vissa spelare på isen då innan kontringen kom framåt..två mot Styfen!Glidarn 71an å Pärsinen skiter ju i allt jobb hemmåt dom bryr sig ju inte att hjälpa till bakåt!Hahl sliter ju som en dåre för att hinna hem å hjälpa styfen men hinner ju inte.sen loosar ju också Hahl teket före klockrent innan kontringen kom med lite strul före vid blå!
Tack för en fantastisk matchserie! Jag kommer aldrig glömma den. Från och med nu känns ingenting viktigt. Vi vann, ni förlorade och jag har inre frid.
Eftersom jag befinner mig i Timrås bok vill jag tacka er och ert lag. Det finns en enorm moral i ert gäng. Till viss del är jag lite avis på den. Jag stod och diskuterade med den gamla stjärncentern Ubbe Nordin, ni vet han som alltid lirade fram Ulf ”Sasse” Sandström. Både han och jag var helt eniga om Timrås inställning är helt fantastisk. Varje enskild millimeter kämpar era forwards om, varje byte, varje start, varje stopp. Jag skulle vilja att MoDo klarade att ta ut sig på det sättet. Ja, jag kan erkänna det nu när vi vann. Hade vi blivit utslagen hade jag ALDRIG erkänt detta.
Sen finns det förståss egenskaper som MoDo har som är bättre än Timrå, fast det tänker jag inte gå in på nu.
Timrå var bättre i fyra matcher och MoDo i tre, men MoDo vann. Jag vet inte varför. Kanske för att Timrå har sämre backar, kanske för att ni spelade på MoDos misstag och MoDo slutade göra misstag, kanske var ni aningen mer rädd att förlora. Kanske förlorade ni därför ni inte kan föra en match. Eller kanske var det bara slumpen. Vem fan vet.
Frugan sa att det är jävligt tur att detta mega-prestigemötet är slut nu. Hon var tydligen less på att jag inte kunde fokusera på något annat.
Nu spelar ingenting någon roll längre, vi vann.
Tack igen! Jag kommer alltid minnas denna fantastiska matchserie, tack alla som gjorde den möjlig, spelare, ledare och supportrar, tack alla!
Fr o m denna dag kommer jag hata MoDo's fans mest av alla fans i elitserien.
När man stog där efter målet i sudden och det hade 'lugnat' ner sig lite och 70-80 av oss som reste dit gått ut så står det ca 1500 MoDoiter runt om våran lilla klack och skriker "Hata Timrå", "Så går det till när man krossar Timrå" osv osv. Läktaren ovanför, hela kortsidan, halva långsidorna skriker det. T.o.m. de lite äldre åskådarna gör det (som man trodde skulle ha mer IQ), jag hade tagit i hand med supportrarna och önskat lycka till men uppför man sig sådär så är man inte VÄRD det!
Norden_AN: Jag tycker inte det var tal om någon kross, så det hade dom nog fått om bakfoten. Nu, tycker jag att vi lämnar spektaklet bakom oss och vill de som håller på modo gotta sig i det här istället för att Modo tagit sig till seminfinal är det upp till dem. Vi har annat att koncentrera oss på.