Redigerad kommentar
*Bump*
Det verkar som att det börjat rulla ett Europaligantåg igen och ett par av de som drog i bromsen förra gången verkar väldigt angelägna om att hoppa på istället.
1) Jag gillar Elitserien. Det borde fler faktiskt göra. Men nu verkar det ju vara som det är med den saken. Om flera klubbledningar i serien jobbar aktivt för att avveckla ligan är det inte hållbart att Timrå försöker hålla mot själva eller med en minoritet.
2) Nu är Ros Ros och därmed en gycklare men ändå. Pågår det underhandsförhandlingar med vissa av "övriga" klubbar måste Timrå också kliva fram. Risken är att det inte finns något kvar att förhandla om i slutänden annars.
3) Det där med att bygga ny arena eller inte kanske är en ickefråga. Antingen är vi med på tåget mot en ny liga och då krävs en ny arena. Eller så väljer vi att inte vara med (eller får inte vara med) och då är arenabygge en ickefråga. Vill vi vara med och får upp en arena så ser jag inte att något annat lag norr om Stockholm skulle stå före i prioritet exempelvis
4) och om vi inte är med, vad är alternativet? Är det okej att spela i en serie med andra rangens svenska lag?
Poffa:
Ok, lägger du ner Fantasyleague-skämtet som använts betydligt fler än tre gånger så lägger jag upp hibernalen på hyllan också. Deal?
Modoante:
Varför är då just MoDo och 6 andra lag till, motståndare till just detta? Kan det vara av omtanke kring de intetsägande?
Poffa:
Så...har du några hibernal över till mig med?
Modoante:
Huvudet på spiken. Vore det då inte bättre att göra som de 5 vill. Släpp TV-rättigheterna fria för alla lag att förvalta dem själva. De intetsägande blir ju då de stora förlorarna medans lag med historia, tradition och tusentals anhängare i varenda buske får betalt för det enorma marknadsvärde de uppnått.
mikenomad:
Nja riktigt så var det inte. Jag uttryckte än sak, din respons var att min demokratiska rättigheten att uttrycka mig här inte var önskvärd. Ett väldigt ovanligt sätt att ge exempel på hur det fungerar i en demokrati. Fast å andra sidan bad jag dig hålla käften. En alldeles ypperlig demokratisk rättighet när allt fungerar som det skall.
micke:
Nu skall du få lite att fundera på som kanske kan lätta upp lite bland hjärncellerna. Om alla lag i ES skulle haft utsålt i alla matcher under hela säsongen. Vore då det lag med högst bortasnitt det som är populärast? Eller finns det sambandet ändå även om inte alla matcher är utsålda?
Poffa:
Hibernal är långtidsverkande. Fast det lindrar nog den värsta ångesten över att MoDo inte ens duger till slutspel.
mikenomad:
Om du nu skall ha åsikter om vad man får tycka och tänka, kanske det är bättre att du jobbar mot HS ledning och får till ett forum som är stängt för oliktänkande. Önskemål kan man naturligtvis ha av olika anledningar. Helst av allt skulle världen se ut som jag ville. Nu gör den inte det och det är inte ens ditt fel. Vad var det som gick snett?
Poffa:
Så även du har hivat i dig en näve hibernal och satt på dig filttofflorna, medans du myser i din alldeles egna lilla fantasivärld?
Et tu Brute: Att du orkar hetsa upp dig över att alla dessa föredettingar inte tycker som dig. Se framåt, lär dig ryska och fundera på vilka bortförklaring du ska använda när HV har ett hemmasnitt på 4500 i KHL, istället.
micke:
Vilken pajas du är. När du går in på swehockeys statistiksidor - attendance - skall du kolla i kolumnen away. Den ser ut så här om man går från högsta till lägsta bortasnitt:
6 573 BIF
6 522 MoDo
6 440 SAIK
6 421 Rögle
6 368 DIF
6 203 HV
6 172 LHF
6 147 SSK
6 129 TIK
6 098 FBK
6 031 VF
6 027 LHC
mikenomad:
Du får väl be att man skriver in dina regler på HS hemsida då. Annars kan du hålla käften eller försöka med några argument som har någon som helst verklighetsanknytning. Fast det är ju inte eran starka sida å andra sidan.
Äh vaddå det är klart att det blir fullsatt i annandagsderbyt mot Dynamo Riga!