1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590818 inlägg · 6217 ämnen

Slår vi vakt om SHL och Elitserien?

« · 1265347 · » Till forumet

Sv: Slår vi vakt om SHL och Elitserien?
Anonymous:

Äh vaddå det är klart att det blir fullsatt i annandagsderbyt mot Dynamo Riga!
Kommentera

Som om det skulle göra skillnad om vi har bättre arena eller inte, är nog inte där det sitter så genomusel är inte nuvarande. Däremot kan ny arena, och att inte komma med betyda att Björklövens ekonomi ser riktigt ljus ut i jämförelse.

Sen då om vi säger att vi kommer med men inte Modo och Brynäs, lär väl aldrig få fullsatt igen utan dem.
Kommentera

Jag tycker vi allesammans ska tjura och sura och få dom att lägga ner sin idiotiska plan om en ny liga.
Kommentera

Per HApps: Indeed. Eller säg så här, om hockeyligan kräver höjd standard så är det bara att bygga. Men jag är fortfarande osäker på om en permanentad europaliga är rätt väg för svensk ishockeys bästa. Det finns lite för många pösmagade klubbdirektörer på landsorten som vill bygga pyramider över sig själv tror jag.
Kommentera

Per HApps:

Eller så sitter man lugnt tillbakalutad och spelar nåt år i "Den nya allsvenskan" och sedan så tillhör man plötsligt de med starkast ekonomi i elitserien när resterande klubbar kommer krypandes tillbaka med tom kassakista och krossade drömmar om sitt "NHL Europa".
Kommentera

mikenomad: Problemet är att e-on i sörberge inte räcker på långa vägar för att möta kraven från en Europaliga. Och ska ska vi vara med i en europaliga som startar om några år så är det bara att börja skriva kontrakt med en byggfirma och sätta spaden i jorden.
Kommentera

mikenomad: Jag håller med, blir det realitet måste vi ta rygg.
Kommentera

Åkerblom i 6e: Det är dumt, orättvist, osportsligt och whatever. Men det är nu en gång så det är och antingen gnäller och tjurar vi utanför en sån liga eller så tar vi rygg.

Enligt mig finns inga alternativ förutom det senare.
Kommentera

Att man ens ska kunna bestäma som lag var man vill spela tycker jag är idiotiskt.
Kommentera

Per HApps: Så är det...tuta och köra beträffande ny arena samt europaliga. Alternativet är hockeybakgård och tynande tillvaro....
Kommentera

Simmalugnt:
det är bara att välja . Antingen hoppar man med och bygger en ny arena inne i stan, eller så blir det derbyn mot Sundsvall hockey.
Kommentera

Anonymous: Ja om alla storlag går till den nya ligan så får man nog räkna med att den liga som blir kvar är ungefär i klass med/något bättre än dagens allsvenska. Mediabevakningen kommer nog i stora drag att vara lokalpress samt några strömatcher i tv. Enligt mig ett klar steg ner jämfört med idag. Silly Season tråden skulle då vara nerklottrad med namn på spelare som det idag svärs över när de får några minuter i 4:e kedjan.
Kommentera

rent av tragiskt!
Kommentera

Simmalugnt: Om 'vi' kommer med i superligan försvinner den hockey som vi är vana med . Går vi inte med så blir det kamp om SM-guldet mot lag som Örebro och Västerås

Svårt de här
Kommentera

nectis:

Och TIK riskerar att bryskt kastas 15 år tillbaka i utvecklingen.
Kommentera

När jag läser om det här känner jag mig bra tom... den hockey jag älskat i alla år håller på att försvinna... jag mår dåligt, ruskigt dåligt.
Kommentera

Killar som Per HApps borde väl vara nöjda nu när man NHL-fierar den Europeiska hockeyn.

Detta känns som steg 1 mot en European Conference under NHL.
Kommentera

NEJ INGEN NY LIGA! fan va sämst det skulle bli!!!! - ARG -
Kommentera

En liga där ingen kan åka ur hur spännande är det? Jag gillar lidelsen slitas, mellan hopp och förtvivlan. Om ett lag kommit sist tre år i rad, hur skulle intresset vara att se ett sånt lag, skulle dom locka publik! Kommer publiken bara när det är svenskalag som möts?
Kommentera

Anonymous: Malmö kommer garanterat att ansöka / få en förfrågan. Skulle inte förvåna om Leksand kommer erbjudas en plats före Timrå också. Det är alldeles för lite sport i Idrotten numera. Det är bara pengarna som styr. Snart anses man väl vara gaggig om man tycker att sportsliga grunder ska styra.
Kommentera

tomanihe: Snacka om fribiljett för Malmö om de kommer med och det blir ett lyckat projekt och bittert för oss i TIK som kämpat sig till en elitserieplats som kanske blir mindre 'värd'. Skoj om nysatsningen floppar däremot, då lär utbrytarna komma med svansen mellan benen och vilja vara med igen.

Hamnar allt mediefokus på den nya serien och inte vi är med då kan vi säga hej å till nuvarande spelarbudget, då hamnar vi i nya allsvenskan utan sportsligt nederlag. men som sagt tio lag från Sverige, varav allsvenska laget malmö tar en, så nio elitserielag får plats.

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Tyvärr så är känslan man får att timrå står och kollar på vid sidan om och hoppas på att det inte skall bli något av alternativt att det skall gå dåligt för de inblandade. Personligen tycker jag att det vore ett roligare och bättre alternativ att försöka vara med på detta tåg och därigenom också få möjlighet att vara med och styra utvecklingen.
Kommentera

El Maco: Det är så många frågor och oklarheter så att det känns omöjligt att som enskild supporter kunna ta ställning nu. Självklart skulle det kännas jävligt bittert att bli lämnad utanför OM nu klubben vill vara med. Å andra sidan kanske det efter några år visar sig vara vår smala lycka. Just nu finns det bara ovisshet.
Kommentera

*Bump*

Det verkar som att det börjat rulla ett Europaligantåg igen och ett par av de som drog i bromsen förra gången verkar väldigt angelägna om att hoppa på istället.

1) Jag gillar Elitserien. Det borde fler faktiskt göra. Men nu verkar det ju vara som det är med den saken. Om flera klubbledningar i serien jobbar aktivt för att avveckla ligan är det inte hållbart att Timrå försöker hålla mot själva eller med en minoritet.

2) Nu är Ros Ros och därmed en gycklare men ändå. Pågår det underhandsförhandlingar med vissa av "övriga" klubbar måste Timrå också kliva fram. Risken är att det inte finns något kvar att förhandla om i slutänden annars.

3) Det där med att bygga ny arena eller inte kanske är en ickefråga. Antingen är vi med på tåget mot en ny liga och då krävs en ny arena. Eller så väljer vi att inte vara med (eller får inte vara med) och då är arenabygge en ickefråga. Vill vi vara med och får upp en arena så ser jag inte att något annat lag norr om Stockholm skulle stå före i prioritet exempelvis

4) och om vi inte är med, vad är alternativet? Är det okej att spela i en serie med andra rangens svenska lag?

Kommentera

T T: Håkan Loob upptäckte väl att de var chanslöst att få en större del av tv-pengarna än vad dom har nu .....
Kommentera

Har NT-gruppen backat eller vad betyder det här?
Kommentera

Poffa:

Ok, lägger du ner Fantasyleague-skämtet som använts betydligt fler än tre gånger så lägger jag upp hibernalen på hyllan också. Deal?

Kommentera

Et tu Brute: Seså, du har använt det skämtet tre gånger i rad nu. Du skämmer ut dig.
Kommentera

Modoante:

Varför är då just MoDo och 6 andra lag till, motståndare till just detta? Kan det vara av omtanke kring de intetsägande?

Kommentera

Poffa:

Så...har du några hibernal över till mig med?

Kommentera

Et tu Brute: Inte mig emot det skulle inte missgynna Modo iaf.
Kommentera

Modoante:

Huvudet på spiken. Vore det då inte bättre att göra som de 5 vill. Släpp TV-rättigheterna fria för alla lag att förvalta dem själva. De intetsägande blir ju då de stora förlorarna medans lag med historia, tradition och tusentals anhängare i varenda buske får betalt för det enorma marknadsvärde de uppnått.

Kommentera

mikenomad:

Nja riktigt så var det inte. Jag uttryckte än sak, din respons var att min demokratiska rättigheten att uttrycka mig här inte var önskvärd. Ett väldigt ovanligt sätt att ge exempel på hur det fungerar i en demokrati. Fast å andra sidan bad jag dig hålla käften. En alldeles ypperlig demokratisk rättighet när allt fungerar som det skall.

Kommentera

Et tu Brute: ödmjukhet är inte din starka sida va?Sen så är nog hv det mest intetsägande laget i elitserien.Hur ska det då bli när ni möter lag från Ryssland.
Kommentera

Et tu Brute: Som sagt, du behöver komma ned på jorden. Fäll ner pungen och landa, typ. Fast det blir nog en kraschlandning någonstans i närheten av Uralbergen.
Kommentera

Et tu Brute: Varför ska jag gå via HS när jag kan gå direkt på problemet, dvs dig? Du uttrycker en sak och jag ger respons på det, att jag tycker det är ointressant och onödigt. Precis som det fungerar i en demokrati...
Kommentera

micke:

Nu skall du få lite att fundera på som kanske kan lätta upp lite bland hjärncellerna. Om alla lag i ES skulle haft utsålt i alla matcher under hela säsongen. Vore då det lag med högst bortasnitt det som är populärast? Eller finns det sambandet ändå även om inte alla matcher är utsålda?

Kommentera

Poffa:

Hibernal är långtidsverkande. Fast det lindrar nog den värsta ångesten över att MoDo inte ens duger till slutspel.

Kommentera

mikenomad:

Om du nu skall ha åsikter om vad man får tycka och tänka, kanske det är bättre att du jobbar mot HS ledning och får till ett forum som är stängt för oliktänkande. Önskemål kan man naturligtvis ha av olika anledningar. Helst av allt skulle världen se ut som jag ville. Nu gör den inte det och det är inte ens ditt fel. Vad var det som gick snett?

Kommentera

Et tu Brute: Tänk att du har så svårt att bete dig normalt. Jag tror att några år i KHL som supporter till ett bottenlag kan göra dig gott.
Kommentera

Et tu Brute: Åh gud så duktig du är.

Nå, är inte det lag vi snackar om (förutom HV då) i botten av den tabellen? Om ni är så attraktiva i lilla elitserien, hur attraktiva tror du ni är 17 tidszoner bort i asiatiska Archanhelsk? Hur sugna tror du bönderna vid Vätterns strand är att se Traktor CCCP?
Kommentera

Poffa:

Så även du har hivat i dig en näve hibernal och satt på dig filttofflorna, medans du myser i din alldeles egna lilla fantasivärld?

Kommentera

Dessutom kommer det ju blir rätt kul att se när lag som Färjestad och HV helt plötsligt förvandlas från kaxiga tuppar till nobodys som de blir i sällskap med KHL-lagen. Vad ska Loob och Glennert säga när deras lag exponeras för Ryssarna fullt ut och blir söndervärvade mitt under säsongen? Lag som Omsk, Salavat, Ak Bars, Dynamo m fl pissar på de svenska "storklubbarna". Och fan vad kul sen när de kommer lipandes tillbaka med svansen mellan benen. Ska Svenska hockeyligan då ta tillbaka dem och låtsas som att inget har hänt? Fuck no. Låt dem brinna...
Kommentera

Et tu Brute: Nämen hujedamej, blev du kinkig? Det är inga forumregler jag pratar om utan endast ett simpelt önskemål från min sida. Ett önskemål jag garanterat delar av fler härinne. Du och dina gelikar kan som sagt fortsätta mäta komplex i forum som känns relevanta, inte här.
Kommentera

Et tu Brute: Att du orkar hetsa upp dig över att alla dessa föredettingar inte tycker som dig. Se framåt, lär dig ryska och fundera på vilka bortförklaring du ska använda när HV har ett hemmasnitt på 4500 i KHL, istället.

Kommentera

mikenomad:

Et tu och hans Håvepolare får fortsätta sin debatt här:

translate.google.com/translate?prev=hp&hl=sv&js=n&u=www.hockeysnack.com&sl=sv&tl=ru

Vi andra "fattiga" klubbar hänger kvar i härliga Elitserien.
Kommentera

micke:

Vilken pajas du är. När du går in på swehockeys statistiksidor - attendance - skall du kolla i kolumnen away. Den ser ut så här om man går från högsta till lägsta bortasnitt:

6 573 BIF
6 522 MoDo
6 440 SAIK
6 421 Rögle
6 368 DIF
6 203 HV
6 172 LHF
6 147 SSK
6 129 TIK
6 098 FBK
6 031 VF
6 027 LHC

Kommentera

Et tu Brute: Murmansk, HV71? Vafaen svamlar du om???!!! I Swehockey.se så är det väldigt enkelt att se vilka som är populära bortalag.

BIF 6573
Modo 6522
Saik 6440 osv

i botten hittar vi Frölunda, LHC, FBK och HV. (samt SSK som såklart måste vara där för att bekräfta undantaget)
Kommentera

mikenomad:

Du får väl be att man skriver in dina regler på HS hemsida då. Annars kan du hålla käften eller försöka med några argument som har någon som helst verklighetsanknytning. Fast det är ju inte eran starka sida å andra sidan.

Kommentera

Et tu Brute: Nämen hej. Trevligt att du tittade in. Men i fortsättningen kan du hålla dig till ryska och finska supportersidor istället. Vi har vare sig behov eller intresse av dig och ditt lag.
Kommentera

« · 1265347 · »