1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Slutspel -07

« · 839121 · » Till forumet

Sv: Slutspel -07
Dom enda som ville något... är väl för fan Nilsson och Hallin.
Sen gör Backlund en Kanonmatch...
Koskenkorva och Styf hade inte många rätt, men vem hade det av dom övriga...
Kommentera

I Timråboken är alla förbannade. I Modoboken är alla förbannade. I Brynäsboken är alla förbannade.

(Ja inte Huge, men han skulle hitta något förmildrande om så hela Brynäs A-lag dömts till livsstids fängelse efter att hälften av spelarna ertappats som pyromaner efter att ha innebränt alla barn på en förskola för blinda rullstolsbundna barn och andra halvan smugglat kärnvapen till nordkorea)
Kommentera

Abron:

Ja, det är exakt så det känns när jag nu är hemma. Till en början fylldes jag av svår ångest över att missa en match jag ville se och kände mig jävligt förbannad, men när jag nu läser hur alla verkar hata kvällens scenario på isen är det bara att coola ner sig och inse att jobbet blev en slags räddning. Bland det värsta jag vet är att sitta i en Navet-buss på väg hem efter en menlös torsk mot skitlag som LHC...
Kommentera

Abron: Förklara för mig vem som skulle få ta Jontes plats? tycker ju att man är ganska dum om man bänkar honom men låter några tredje och fjärdelinare vara kvar.
Kommentera

Ambroo:
Jasså, jag såg han i Globen, den som man nu vann mot DIF, så där har du fel, Huddinge Kenta vågar inte, om han skulle hade Jonte suttit på bänken för länge sedan.... För lite Boork tackter...
Kommentera

actionleif:
Fan vad jag kommer att sakna Manderville detta sluspel. :((
Kommentera

DJ Hemp:
Tur att din arbetsgivare låste in dig ? Men du kan vara glad över att missa denna dåliga match. Fanns ingen ting.....
Kommentera

73Sjöbba: För att få en bra offensiv gäller det att våra backar hittar bra lösningar framåt.

Vet inte hur många snepassningar det slogs eller hur många gånger de missade pucken när de skulle slå en pasning idag..
Kommentera

Abron: Kapanen ville inte stå.
Kommentera

73Sjöbba: Går uppspelen i ultrarapid är det svårt att skapa något framåt.
Kommentera

Gladh:
Lite mer måste man kräva av ett lag som skall försöka ta sig vidare i slutspelet. Jag lägger en stor börda på tränaren, å jag vet och såg hur det gick när proofsen var här.
Kenta vågar inte ställa undan de s.k fixstjärnorna, om ändå Kimo stått istället för han Kipra,,,, va han nu hette.....
Kommentera

Diverse åtaganden via arbetsgivaren hindrade min närvaro i Timrå denna afton. Men det känns skit samma så här vid hemkomsten. 0-2 mot LHC och ett TIK-forum i onåd, fan så trist att läsa igenom alla inlägg från denna dag. Matchen tycks inte ha varit särskilt mycket att bevittna, så det är väl bara att tacka för denna ovanliga kvällstjänst. Måste erkänna att jag inte hänger alltför mycket läpp, då jag faktiskt hade räknat med ett bakslag i afton. Slutspelsplatsen är uppnådd för vår del, LHC var fan så mycket mer desperata efter poäng med allt vad detta innebär... Nej, för bövelen, jag skulle aldrig vilja byta med LHC. Timrå IK inleder i nästa månad ett fantastiskt äventyr som kallas slutspel och jag är satans nöjd att så blev fallet! Respass i kvarten och kundnöjdheten minskas, givetvis...
Kommentera

73Sjöbba: Med sånna puckhatare till backar är det ganska klart att vi inte har någon offensiv...
Kommentera

Frella: SCHWEDBERGH!
Kommentera

Per HApps: Defensiven var det inte något större fel på, värre med offensiven....
Kommentera

Per HApps: "Det går fort i hockey"

Det gäller knappast för TIK va?
Kommentera

Per HApps: Det var väl isf tur att Niskanen klev av, vad hade han annars blivit?
Kommentera

Frella:
Om det nu är som du säger att Nilsson "ville något", varför händer det inget då? Han kan omöjligt bli kvar nästa säsong. 3 mål hittils kan knappast motivera hans fortsättning med tanke på den förmodat höga lönen.

En annan kul sak var att Styf blev matchens lirare mot Luleå häromkvällen, i kväll hande han inte ens platsat som matchens skosnöre. Det går fort i hockey ;)
Kommentera

Abron: nog för att jonte var dålig men vad fan gjorde styf på isen skicka tillbaka han till antjärn. Karn gjorde inte ett rätt på hela matchen
Kommentera

Abron: Nej.
Kommentera

Abron: ähhh..vi vilar oss iform:)
Kommentera

Frella:
Bänka Hedström till förmån för Ryno, han kan ju i vart fall lägga ett pas...
Kommentera

Per HApps: Nilsson och Hallin var väl de enda som ville något ikväll tillsammans med Backlund. Sen skulle jag ge min högra hand för någon som kan spela center bättre än Robban i den kedjan, känns som han bara åker omkring och finns men inte tillför något.

Måste kännas bra att vara bänkad hela matchen en match som denna. Vad har Ryno gjort för att förtjäna denna frysbox? Bänkad tre hela matcher nu, nog för att han är usel i egen zon. Men Wennerberg är ju tamefan usel överallt. Pinsam hockeyspelare i dagsläget, men han måste vara djävligt grym på träning.

Johan Andersson lyckad ikväll med två "assist" mot sina forna lagkamrater. Grattis.
Kommentera

Per HApps: De gör mål men de kan knappt åka skridskor. Cant have it all.
Kommentera

Per HApps:

Laine och Ryno skall det vara på rad ett.
Kommentera

Vilken dödssynderna har Laine och begått?

För det måste ju vara minst En dödssynd när dom blir brädade av både Wennerberg och Nilsson. Wennerberg och Nillson har ju inte ens en gnutta närvaro i matchen. Och det enda jag vet om Ryno och Laine är att dom gör mål. Men det kanske inte duger för Kenta.
Kommentera

Stigsson: Först trodde jag att någon skämtade med mig aprillo, men sen såg jag att det var ju inte det.
Men innerst inne tror jag nog det fortfarande. Undrar hur tränarna känner det som ska välja lag. Åker dom fram då till nån annan o säger: Får jag lov? o sen tar dom varandra i en gemytlig armkrok o ställer sig vid sidan om?
Eller blir det nån sorts "Spänning" i det hela med lappar i urnor o annat trams?
Kommentera

Hahl Bundy: Trodde det var femman som skulle ha lottningen. Det här känns ju mer och mer som TV3.
Kommentera

T T: Man undrar ju vem som kommit på den här "briljanta" idén? Man skulle verkligen vilja se in i dom hjärnorna som kläckt den här otroligt smaskiga TV showen.
Kommentera

Shadar Logoth:

Inte ens jag, som är dokumenterat omogen, tycker att det låter vettigt!

Jag tycker att det förefaller vara ett pretantiöst försök att göra show av nånting som det inte går att göra show av.
Kommentera

T T: Fan...är det sant.....?

Skall de sedan åka över banan sedan och ta den som de vill möta i hand...?

Fan vad jag känner mig mogen. :-)
Kommentera

T T: Ja det verkar helt sjukt, fattas bara att Bengt Magnusson är konferencier... "Är det där ditt slutgiltiga val.......
Kommentera

Vad är det här för fjanteri? Ska de köra arga leken också?

Så går lottningen till
Lördag 3 mars (direktsändning). 18.15 till 19.00, ska samtliga åtta slutspelstränare finnas på plats på Hovet i Stockholm.
Tränarna ska ha matchtröja och skridskor på fötterna och vara uppradade efter tabellplacering. Lag ett till fyra står på ena sidan och lag fem till åtta står på andra sidan.
Kommentera

Tuffa till er, Timrå!

Nu väntar snart slutspelet. Det är då spelare som Kåberg, Ledin, Jämtin o.s.v blir än viktigare. Timrås dito måste också höja sig inför det stundande slutspelet, tänker då på spelare som Jonathan Hedström, Magnus Nilsson, Mattias Wennerberg. Per Hallin ska vara en j-vla "pain in the ass" för motståndarna.
Dessutom måste man (i första hand då backarna) hålla motståndarna borta ifrån Backlund, något man varit lite mesig med tidigare. Det ska/måste göra ont för motståndarna att komma i närheten av Backlund!
Kommentera

Mappe: Restaurangkylen? Där är det ju rena tropiska värmen jämfört med ute. Nä, kedja fast dom ute under natten så är dom inte så kaxiga i morgon.
Kommentera

T T: Ulf Eklund är inte det pastorn i livets ord? By the way, det är ingen som har sett en massa clöbben-spelare som irrar omkring i kulvertarna i Eon? Jag har för mig att jag läste att det var på det sättet lhc skulle gå till slutspel. Alltså åka till bortamatch en dag tidigare, störa och irritera hemmalaget under träning osv. Kan man inte låsa in dem i restaurangkylen eller nåt?
Kommentera

Den här killen har mentalt börjat att förbereda sig för att bli utslagen av TIK...
Kommentera

Majkii : För er som inte har ork nog att scrolla ner två inlägg så rekommenderar jag varmt att man gör så innan man postar en ny tråd med precis samma namn som den som redan finns, "två inlägg ned". Nåväl, jag klipper och klistrar:

Hej , jag har en fråga .
slutspelet iår bli det buss till varje borta match då eller ?
Kommentera

John K: Här är en till, förmodligen en jag redan hört någonstans. På samma "tema", eller i vilket fall med samma ramsa som grund, vi får bara vända på orden lite lätt:

Vi ska vinna, vi ska ta dom
vi ska göra ???? av dom!

(Vad för ord som ska ersätta ???? det vet jag inte. Men det finns alldeles säkert någon som är piggare än mig härinne just i detta nu som kan kläcka någon underfundig idé.)
Kommentera

Hälge: Här får du en ramsa från mig som passar bra i slutspelet. Då gäller det ju att slå ut motståndarna.

Vi ska ta dom, vi skall vinna
Vi skall få dom att försvinna.
Kommentera

Rooster23: Femman finns finns garanterat kvar för trean att välja och det var väl det du ville.
Kommentera

Rooster23: Att bli trea är är ingen garanti för att få välja mellan femman och sexan.

Så sker valen inför SM-kvartsfinalerna
Lördagen den 3 mars kl 18.15, direktsänds valen till SM-kvartsfinalerna i Kanal 5 enligt följande:
- Elitseriens seriesegrare väljer mellan de två sämst placerade lagen, dvs lag 7 och 8, i grundserien.
- Tvåan väljer sedan mellan de återstående två sämst placerade lagen, vilket kan bli lag 6, 7 eller 8 beroende på vad seriesegraren väljer.
- Därefter väljer trean mellan de återstående två sämst placerade lagen och fyran får möta det lag som återstår.
Kommentera

Det känns inte omöjligt för TIK att nå tredjeplatsen faktiskt och då får ju vi välja mellan lag 5 och sex. Som jag ser det är det inte omöjligt att lag 5 blir Brynäs som dels har en sviktande form (inte en trepoängare på de tio senaste) och dels har en del skadeproblem.

Jag har den största respekt för Brynäs och framförallt Micke lind i ett slutspel men jag tror TIK är det bättre laget där, från målvakt till ytterska toppforward. TIK bör alltså välja Brynäs om det blir det scenario jag räknar med.
Kommentera

Per HApps: Geografiskt/egoistiskt sett skulle brynäs vara en bra motståndare..... Nära för oss röd/vita från dalarna
Kommentera

Dalan:
Det är inget fel på komigentimrå, sig! Vid rätt tillfälle. Men jag saknar "Kom igen vårt timrågäng" etersom jag brukar klämma i med en andrastämma där!
Jag saknar den gamla Bajtaren" Forza!
Jag och Jean1 kanske skall komma upp några trappsteg och ställa mig med er på torsdag? Men då blir det ganska dött på sektionen nedanför trumman... Där vi håller igång!
Kommentera

Janken: Det är svårt att tysta den stackars klicken längst upp som saknar fantasi och och taktkänsla och kör "Komigen Timrå" ca 20 ggr/match, och alldeles för fort ska tilläggas. Vi försöker alltid få variation på ramsorna, men med folk som inte lyssnar blir det svårt.
Kommentera

Janken: Du har helt rätt i det du säger om ramsorna. Det var det jag ville få fram när jag svarade dig.
Kommentera

Hälge:
Jag menar.... Det var därför jag tog upp det i denna tråd!
Men det kanske inte skulle skadaatt ta upp det i en egen tråd!

Visst är själva Ljudmattan viktig men det är sååååå mycket bättre om ramsan som rullar passar till det som händer på isen!

I motgång: Peppning! Komigentimrå, jobbajobbajobba, m fl...

I medgång: Hyllning: Rödovit hockeydynamit, tjallalallallallalaaa ååååh rööovitt, m fl.

Men du har nog rätt.. Det kräver nog en egen tråd!
Kommentera

Janken: Ja, det vet jag.Har aldrig påstått något annat heller.
Kommentera

Hälge:
Nu var ju mitt inlägg riktat direkt till Jimmy som kommentar på hans inlägg i denna tråd!
Kommentera

« · 839121 · »