Lub: Det märks att vi Timrå-supportrar inte direkt är bortskämda med framgångar historiskt. Har inte märkt särskilt stor hybris trots en gediget genomförd grundserie. En jämförelse med mina bekanta som är Lövenfans så är det en enorm skillnad. De är i princip redan klar för SHL...
mattias - 74: enligt Lander själv så kommer han spela i Timrå oavsett vilken serie vi spelar i. Skulle vara kul att se han och Pääjärvi tillsammans igen.
De La Rose är en bra förstärkning för er om så blir fallet...
"KHL-klubbarna som har spelat klart för säsongen börjar se över sina tränarstaber och spelartrupper. Enligt Sport-Express tyder det mesta på att Lokomotiv Jaroslavl inte kommer att förlänga kontraktet med centern Anton Lander."
Hassan: Helt rätt tänkt, åtminstone! Sen är frågan hur pass mycket det går att hoppas på. Förhoppningsvis en hel del, då jag tänker mig att en grundförutsättning till speltid för honom är att matchen blir ganska öppen. Vet inte hur troligt det känns dock, men Västervik måste ju försöka gå för det och blir det kontringshockey så borde Oliver funka klockers.
Knylan: Jag menar att Freddan inte har samma mod att agera under match för att förändra en matchbild. Just timeouter är väl kanske inte det främsta, mer då att bänka iskalla spelare samt låta de som för dagen är hetare (oavsett namn på ryggen) spela mer. Just igår handlade det väl dock om timeout, nåt jag gärna sett en där på slutet. Men som jag också skrivit, det verkar inte som att laget delar min och många härinnes syn på matchbilden i 3:e
Andersson: Går nog att förstärka den garanterade ångesten som börjar ikväll med ett De luxe, då har man nog hela paketet vackert och omsorgsfullt inslaget 🙈😱🥶
Hassan: Ja in med han på Lodins plats direkt. Det finns ju en fin historik i Timrå med unga spelare som visar vägen i avancemang, så varför inte fortsätta på den
Knylan: OJ kommer vara med imorgon. Dock inte bestämt om han sitter som 13:e eller spelar. Enligt Freddan i ST ska han spela i någon av de två toppkedjorna om han spelar. Spännande.
mikenomad: Om du menar att det där målvaktsbytet ”förändrade matchbilden” (såg att du var inne på det i ett tidigare inlägg) så får man väl ändå säga att det är att stretcha det en smula? Bytet kom efter åtta minuter i andraperren (direkt efter Löökes lite enkla 3-1) och det är väl egentligen helt sinnessjukt att vi inte gör fler mål i den perioden. Allt gick extremt enkelt, och det är möjligt att insikten att Västervik var helt chanslösa gjorde att skärpan drabbades lite negativt.
Avsluten kom kanske hundradelen för sent och man passade en gång för mycket, då vi visste att vi gjorde precis som vi ville. Vi visste att det skulle komma 15 chanser ytterligare, men sen stod det trots allt bara 3-1 efter den perioden. Karlins tanke var givetvis att få ett avbrott i vår press, och om man nu ska kalla det där bytet för en ”effekt” så kom den väl isåfall i tredje. Om ens det.
Gällande timeout-tagande tror jag ärligt talat att vi inte ”behöver” sånt. Att utgå ifrån att Freddan ”inte fattar” tycker jag nästan blir ohederligt. Vi använde vår timeout i lördags men då var det enbart för att kunna vila PP1 då de var inne precis innan och att vi sedan fick fem mot tre. Det är mest i det syftet vi använt våra timeouter i år känns det som, för att vila de som precis varit inne. Jag tror det blir så när vi hela tiden är laget att slå också, hade vi använt den igår så hade det bara skänkt en signal till Västervik att vi är stressade. Finns mycket mentalt i det där. Allt handlade om att bara reda ut det hela och det vet vi redan hur man gör, även om det sket sig igår.
9435: Om du kör via box så är min kunskap obefintlig tyvärr. Borde säkert gå att göra ett skript på något sätt som ändå spelar in och sparar ner men det är inget jag behärskar tyvärr..
Puckat: jo och tacklas tycker jag han fortfarande gör men han gurglas aldrig framför målet. Det är få motståndare som får betala ett pris för att vara inne i målgården och grisa framför JJ. Samma sak med PW. Resten av backarna är så små att dom knappast kan förväntas brotta ner någon.
Zäta75: Iofs fick jag uppfattningen av Dahlén att laget inte delade vår uppfattning om 3:e perioden, att de tycker att den var bra men att Vviks båda mål var oturliga...
297: Känns som att han har blivit mycket mer återhållsam med sitt fysiska spel efter sina två avstängningar. Tråkigt eftersom båda tacklingarna var korrekt
Smokey: Kan någon förklara varför Freddan inte tar timeout när spelet krampar som i 3:e perioden igår? T.om jag som inte varit tränare ser att det behövs och skulle ha tagit det om jag var tränare. Likdant i många matcher nu.
297: Har en dator som jag inte ens använder som alltid står riktad mot tv:n, kör via iptv. Vettetusan hur man spelar in direkt via iptv:n, det vore såklart bäst!
Men det funkar väl iallafall, kvaliteten höjs ett par snäpp eftersom.
8179: Även om Lodin varit väldigt bra detta slutspel så är jag inte lika oroad över hans frånvaro nu när spelare som Dahlén, Hartmann, Lööke, Olofsson och till viss del Blomqvist ser ut att ha hittat formen på riktigt. Det är trots allt dom som legat bakom dom flesta mål i dessa två matcher mot Västervik. I slutändan behövs såklart Lodin då han ger offensiven en extra dimension, men för tillfället känns det ändå hyfsat lugnt.
Njut av segern alla! Brukar själv tycka om att kika på matcher ibland såhär i efterhand, dock i dubbel hastighet. Man får ett annat tydligare perspektiv på hur matchen faktiskt såg ut då tycker jag.
297: sen som svar på min egen kritik mot dunderbjörnen Svensson så ska han ha cred för att han skickade ner den där Hellen Jones i backen igår, mer sånt! Varje byte.
JanneH: Drugge ska ha en klubba i ryggen och en handske i ansiktet efter varenda avblåsning i morgon och resten av den här matchserien, sen får pacifisterna här inne säga vad dom vill.
Timråmatcher i all ära men jag har sån jävla ångest de kvällarna. Fan vet om det går att toppa att få avnjuta kvällens hockeyångest helt utan egen sådan och dagen efter att vi skaffat oss 2-0 i matchserien? Jadå, det kan vara fosterställning och lobotomerad dreggelångest om några dagar men det är då isf. Just råder frid och harmoni. Det är en sån här kväll godrickat åker fram, när man till fullo kan njuta av det 🤗
297: Håller med, jag konsumerar (enligt min fru) för mycket hockey just nu 😂. Tror SHL skulle må bra av att skippa play-in. På sikt skulle jag vilja reformera SHL/HA. Kanske en Nord/Syd indelning.
Men som det är nu så är div1 kval mer spännande än SHL slutspelet, kanske blir mer intressant längre fram...
TimraStockholm: tycker Olofsson ska ha cred också, han spelade bra hela matchen men höjde sig rejält efter att Lodin utgick skadad. Tyckte han hade många bra initiativ i offensiv zon. Det enda han saknar nu är förmågan att stå på benen när han blir pressad. Han faller lite enkelt, å andra sidan gjorde han några riktiga Lodin-dragningar igår.
297: Ja förlora slutspelets poängkung borde svida för alla lag men förhoppningsvis steppar de andra upp och sedan kan Lodin vara tillbaka lagom till finalserien.