297: Jag har väl aldrig varit inne här och varit kaxig? Tycker bara det är löjligt att påstå att löven betalar domarna för ingen normalbegåvad människa tror det på riktigt..
Rytter: borde finnas en regel som tillåter max 3 utlänningar i Svensk hockey. Att löven har 9 st är ju skrattretande. Men än halva laguppställningen är Americanos. Väldigt Ocharmigt! Jävla pisslag!
Lub: Kalla mig vad ni vill, men dra inte in Holmlund i något som har med löven att göra. Ingen i Umeå vill kopplas till den hjärndöda idioten. Kanske det största kräket som vandrat på Umeås gator..
Oavsett alla omständigheter så är det här logiskt. Det här är ungefär så högt upp i hierarkin som BIK:s DNA tillåter dem att vandra. En final hade kunnat vara möjlig men SHL? Otänkbart. De är dömda till HA. Trots allt blir det här en final mellan de två enda verkliga SHL-kandidaterna
mikenomad: Du menar Lennart Holmlund? Ett fd S kommunalråd, tror inte hissen går hela väggen upp på denna där...
Jag kan ärligt säga att jag är orolig inför finalen med tanke på den kavalkad av konstiga domslut vi har sett ikväll... känns som att de kommer släppa rena överfall i finalen. 😳
Mike har Dahlén som den näst bästa spelaren och Lundin som den tredje bästa spelaren i slutspelet såhär långt. Alla som har följt Timrå vet ju att Lodin har varit den bästa såhär långt i Timrå, i hård konkurrens med Lundin. Lodin nämns inte ens som en bubblare...
297: Mejla den där jävla umeåtomten som är kommunalråd el nåt däruppe i lappträsk och fråga vad han tycker. Han som är knappt skrivkunnig men skriver i deras pravda och var så upprörd sist vi mötte dem att han nästintill ville se civila rättegångar mot våra spelare...
Kan köpa jämförelsen ond vs god, och det passar in på mycket mer än ful spel.
En klubb bidrar till svensk hockey och satsar på juniorer och juniorverksamhet En klubb bygger svenskt och med svenska spelare och utvecklar svensk hockey
En klubb köper in halva AHL och har en extern sponsor som pumpar in pengar En klubb har osympatiska spelare och osympatiska tränare
Synct: Jag är rätt säker på att majoriteten av våra förluster i år kommit när vi haft mer än 2 dagars uppehåll innan match. Men jag hoppas verkligen att vi är redo från nedsläpp.
kulltorp: nu kommer jag överdramatisera lite här men det känns lite som att det är god mot ond i finalen. Visst har vi fått några avstängningar under säsongens gång men vi är inte ett fult lag, det är lite gruff och mycket hockey. Löven och andra sidan måste vara en av dom smutsigaste klubbarna man sett som dessutom fått väldigt mycket till skänks av domarna. Det skulle kännas oerhört tungt att åka ut mot en klubb av lövens kaliber.
mikenomad: Och det målet kom i sin tur i ett PP där Lövenspelaren ramlar på en klubba som backen tappar i momentet precis innan.
Men ja, det fungerar inte att släppa in 0-1 sådär pass tidigt...........på en styrning som i vilken annan match som helst bedömts som hög klubba. Det är helt hysteriskt egentligen, haha. Men BIK inledde helt klart jävligt svagt, den situationen skulle aldrig ha skett. Men just hur marginalerna kukar ur för BIK är helt sanslöst.
Vi får väl se nu i tredje, men att BIK lär börja höja (och spetsa) armbågarna mot slutet av matchen är nog inte otänkbart. Om de inte får vittring då, det vill säga. Men då lär väl marginalerna fortsätta att spela Löven i händerna.
bar mofftak: Nejdå! Jag tror vi kmr att få se ett helt annat Timrå i finalen. Vi är ett bättre lag än BIk och vi har en hög lägstanivå så Löven kmr inte få ngn gratismatch eller 3 mål på 10 min. Wiklund ser ju ut att vara borta. Hellström borde få ngn matchs avstängning. Målis är inte i närheten av AIK eller VVIK:s som jag ser det.
Sen kan allt hända, men jag är försiktigt, oväntat optimistisk....
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·
Glöm inte att dom skeppat 2st också, så dom var uppe på 11 där ett tag.