8437: Underskatta inte löven. Högmod går före fall. De har trots allt vunnit 7 av de senaste 8 matcherna mot oss. Men de ska få slita rejält om de ska vinna 4 matcher mot oss.
Soulless: Kentää fick odds på typ 800 gånger pengarna på oavgjort vid typ 1-4. Då laddade man hela degen från de illegala hemma restaurangerna. Vinsten är tydligen högre än C-Mores SHL-ersättning. Bara otur att Bofors missade att sätta kvitteringen.
Soulless: Gråt? Nä, du behöver inte oroa dig. Vi är ju djupt imponerade av Lövens sätt att nästan totalt vika ner sig. Var det en knapp decimeter från 6-6?
Synct: Det tyder ändå på en grym karaktär och moral att hämta igen 4 mål i samma period när man blivit så rånad av domaren hela matchen. Och tvärtom angående löven, att släppa så många mål i en sån viktig match är ju katastrof. Jag är inte så säker på att man hade velat ha BIK om dom vänt och vunnit en sån här match, dom verkar kunna gneta sig kvar hur få killar i båset dom än har.
Tufft att se Thorell, som varit så bra hela matchserien. Han har en chans att kvittera och prickar utsidan målburen. Han verkar vara en otroligt ödmjuk spelare som alltid hyllar lagkompisarna när han själv har gjort en kanonmatch.
Sen löven. Till och med studion reagerar på råttorna som åker runt och hånar motståndarna vid 6-1. Det säger allt om karaktären i den där skitklubben. Man får än mer förståelse för att Mora önskade alla klubbar utom löven lycka till i det fortsatta slutspelet.
Villervalla: En sån här kollaps kan bara löven stå för. Om inte bik hade gett dem ett par lätta mål och tveksamma domarbeslut från början så tror jag inte löven hade fixat detta
Labban: Den här matchserien hade nog kunnat se ganska annorlunda ut om Juel hade varit spelbar. Steen har släppt några riktigt enkla kassar sen han kom in.
Hassan: håller med. Tycker de började bra, men visar inte karaktär som i de andra matcherna där de inte gav upp förrän slutsignal. Nä detta är helt och hållet deras eget fel. Kanske slutförda vad vet jag, verkar iaf tappa fokus vid domslut mot dem. Blir kul att möta löven i final dock och ser hellre dem än BIK i SHL om nu inte Timrå går upp.(med förutsättning att några filmande fjantar sticker)
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·