1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591255 inlägg · 6216 ämnen

Slutspel 2021

« · 2167069 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2021
Lub: lååång serie är väl tveksamt , bäst av 3
Låst ämne

Sputnik: Kikar lite på TAIF-AIK, tror det kan bli en del hårda närkamper längre fram i matchserien. Jag hoppas på en låååång matchserie. Min bedömning av att vilja välja AIK består än så länge iaf...
Låst ämne

Sputnik: Hahahaha :))
Låst ämne

297: Drömmen är att Timrå går till finalen och möter Karlskoga. Att serien går till 7:e avgörande, sen vinner Timrå i sudden och tar steget upp! Spelarna åker av glädjerus ut på isen för att fira, ja alla utom Hartmann förstås, han sitter kvar med benen på sargkanten med en segercigarr i mungipan och ser skön ut..
Låst ämne

297: Håller med helt. Ser lag som kan tråka ner oss med tight defensiv som största hotet. AIK är inte ett av dem, korta resor dessutom. Förhoppningsvis går dom vidare och Timrå väljer AIK då. 👍
Låst ämne

Costanza: Jag googlar på det konstiga ordet du skrev. Men jag får bara upp bilder på banjospelare med sex fingrar.
Konstigt!
Låst ämne

297: hahahahahahahaha
Låst ämne

Knylan: På en skala mellan 0 till Daggen, hur lättkränkt tror du han kommer vara? 😅
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Tycker Timrå behöver tänka ett extra varv när dom väljer.
Efter vårat val ska ju som sagt andra lag göra sina val och hur vi väljer påverkar ju även hur Löven har möjlighet att välja.
Hade varit skönt om dom inte fick chansen att välja en motståndare som dom har lätt för.
Låst ämne

297: AIK vore kanon på alla sätt. De tror på sin grej (precis som AIK alltid gör, oavsett sport) och det skulle kunna bli en jävligt rolig kvartsfinalserie. Åker vi ut mot dem så skulle vi åtminstone göra det mot ett lag som faktiskt mött upp oss offensivt och som fokuserat på sitt eget spel snarare än att bara stänga ner oss. Öppna ytor och mycket utvisningar, med en Weigel som kommer vara mer lättkränkt än någonsin.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2021 Låst ämne

Hassan: Ja absolut, förutsatt att dom slår Västerås i åttondelen. Tror dock Västerås drar det längsta strået där och står det mellan Västerås och AIK så skulle jag nog hellre spela mot AIK.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Karlin verkar vara vårt huvudspår i nuläget.
Låst ämne

MoDo
Låst ämne

Nisse på Mon or: Att artikeln kom just nu tror jag bara har att göra med att man ska bygga på inför slutspelet. Igår var det ju nån artikel om Ulf Dahlén och Jonte.... igen.
Låst ämne

297: Almtuna?
Låst ämne

Är det bara jag som undrar över Freddans vara eller icke vara i Timrå IK? Artikel i ST idag om hur bra kompisar Nubben och Freddan har varit och är sen 38 år. Varför kommer den artikeln just nu?

Bruttolistor och nettolistor hos Modo, där nu tydligen Freddan är en av tre kvar. Är det redan klart eller inte? Ska Ante ta över ? Ska Nubben vänta tills man vet vilken serie det blir? Och hur länge väntar Freddan?

Och obefintligt med rykten om spelare som lämnar. Annars brukar ju halva laget vara ute på marknaden. Positivt eller negativt? Men det är väl bara jag...
Låst ämne

Andersson: Väljer vi inte AIK om dom går vidare från åttondelen? Tycker dom passar oss särdeles bra, betydligt bättre än Tingsryd.

Med risk för att man får äta upp det senare men tycker AIK har känts helt avklädda mot oss, sånär som på matchen dom vinner i sudden där två dåliga lag tävlar om vem som är minst sämst (vi hade ju väldigt många borta i den matchen).
Låst ämne

Vilka vill ni ska vinna åttondelarna ? Motivera gärna varför ni tycker AIK ska torska 1-7 båda matcherna
Låst ämne

Sputnik: Tror att det absolut största misstaget var att kicka Johan Lindbom faktiskt. Som det lät då (i Hockeylabbet tex) så var det fullständig idioti. HV hade gått från ett mittenlag under Andreas Johansson till en absolut föregångare när Lindbom tog över, de vann dessutom guld under hans andra år. Under Lindboms styre var de t.ex väldigt snabba med att implementera den avancerade statistiken i sin spelidé när den kom inför 15/16.

Sen kom väl de andra lagen ikapp en del på den fronten, men HV höll fanan fortsatt högt. Men så i början av 18/19 radade de upp torskar, trots monumentalt spelövertag i match efter match. All expertis sa att de skulle ha is i magen, all logik talade för att poängen skulle börja rulla in till slut. HV sparkar ändå Lindbom, och efter det har det mesta bara sjunkit samman. De ruckade på vad de förmodligen trott stenhårt på bara några veckor innan, justerar delar i spelet och sen har allt bara gått successivt utför. Klassiskt exempel på kortsiktigt tänkande och svagt ledarskap i föreningen.
Låst ämne

mikenomad: Tycker att Timrå skulle ha gått sin egen väg o valt ett lag från plats 2-4. Bara för att... det skulle vara grymt uppkäftigt o kaxigt.
Nu får vi ju inte göra det... men ändå. Regler är till för att brytas 💪😉
Låst ämne

297: Jag vill minnas att han gick ut med att han inte hört nåt från Timrå om fortsatt intresse, att han uppfattade det som att intresset från Timrås håll var svalt. Har faktiskt för mig att han sa att hans första fokus var Timrå men när han inte hörde nåt därifrån så tittade han vidare
Låst ämne

mikenomad: Ratade vi verkligen Sundh? Skrev inte han på för HV71 med glatt humör?
Låst ämne

Fan va kul med hockey, ska man behöva köra 3 skärmar ikväll? :D
Låst ämne

JanneH: Har ff inte kommit över att vi skeppade honom. Hundkedjan är legendarisk
Låst ämne

Tips inför kvällens draman? Jag tror Almtuna, Tingsryd och Väsby vinner.
Låst ämne

Sputnik: Ja man ska aldrig göra sig av med Sundh. Det fick ju vi erfara
Låst ämne

297: det går fort i hockey...😉
Låst ämne

Charliejfz: är beredd att säga att största felet de gjorde var att skeppa kulturbärarna Sundh och Törnberg.
Låst ämne

Charliejfz: KIK 3-1. Borde varit offside. 3-2 nu av Väsby. Blir granskning.
Låst ämne

Sputnik: Tror HV tyvärr riskerar spela i Allsvenskan nästa säsong. De har egentligen ett lag som borde varit top 1O.
Låst ämne

297: Tror Oskars sitter rätt lugnt ekonomiskt. De slapp kraven på arena och dylikt, plus att de nog kör i princip liknande organisation. Så omställningen till HA lär vara rätt smärtfri faktiskt. Ser hellre dem kvar så kanske man har en "livboj" i dem då de lär harva i botten varje år tills de åker ur.
Låst ämne

Knylan: Kristianstad. För att de är dömihövve. Weeesby har ändå varit lite rock’n’roll, samt kortare resor om vi inte går upp.
Låst ämne

josha840: vore kanske inte helt fel om Oskarshamn åkte ur heller. Gör dom en Karlskrona och går igenom ett ekonomiskt stålbad då? En konkurrent mindre för oss om vi inte skulle gå upp i år? Derbyn mot Brynäs får väl anta ge lite mer klirr i kassan för oss.
Låst ämne

Nisse på Mon or: hehe dom var det fram till 3 min kvar av matchen. 8 poäng upp till Oskarshamn nu och Linköping bara 4 poäng före Brynäs och Oskarshamn med 2 matcher mer spelade. Verkar bli en nagelbitare det där.
Låst ämne

297: 11poäng? Bakom Oskarshamn? På säker mark?
Låst ämne

297: crap
Låst ämne

297: Oskarshamn på väg att göra en klassisk nykomling. Nu är dom ju inte det riktigt, men typ. Dom hittar ett sätt att trilla dit till slut.
Låst ämne

297: grattis alla Brynäsare. Starkt jobbat.
Låst ämne

Och på bara några minuter blir det mardrömssiffror, Brynäs tar 3 poäng och Oskarshamn tappar ledning till 1-3 förlust i slutet.
Låst ämne

sargad: HV är 11 poäng bakom Oskarshamn på säker mark just nu, dom känns ganska givna för kval. Frågan är vilka dom helst vill ha? Linköping känns i allra högsta grad indragen i kvalracet igen.
Låst ämne

Andersson: Skulle kvällen resultat stå sig får ju Håve säga svettas mest, som svettas sist.
Låst ämne

Oskars tog ledningen ... svettigt för Brynäs
Låst ämne

TimraStockholm: så tycker jag att det alltid ska spelas . Minska resorna
Låst ämne

ionloo: Spelas H - H - B - B - H för upplysningens skull
Låst ämne

Knylan: bäst av 3 , 5 , 7 ? Heja väsby
Låst ämne

Knylan: jaha är det 19 som gäller som starttid igen nu? Samma i slutspelet?
Låst ämne

Slutspel 2021
Dåså, då smyger slutspelsvåren igång ikväll med "Play Out HA". Vilket lag av Väsby och Kristianstad vill ni minst av allt se i HA nästa säsong och varför just Kristianstad?
Låst ämne

« · 2167069 · »